Zeynep Dizdar; Müzik için yarışa girecek biri varsa buradayım!







1.) "Gönül Oyunu" albümüyle karşımıza çıktın. Herkes yeni şarkılar diye heyecanlanırken, sen önceki albümde ki şarkıları da yeni aranjelerle dahil ettin. Neden böyle bir şey yaptın?

Aslında bu prodüktörüm Erol Köse’nin fikriydi. Eski şarkıların yeni versiyonlarıyla tekrar dinleyici ile buluşması, hatta kliplendirilmesi düşünülmüştü.

2.) Sana cover çok yakışıyor, çünkü büyük bir sesin var. Sezen Aksu, Ferdi Tayfur gibi isimlerin şarkılarını seslendirdin. Eğer yine cover yapmak istesen, hangi isimin şarkısını seslendirmek isterdin?

Nilüferin seslendirdiği Onno Tunc’un eseri olan SHOW YAPMA.

3.) Albümün en büyük hiti "Son Bi Rica" ile hepimizin kalbini fetih ettin. Böyle güzel bir sonuç tahmin ediyor muydun?

Söz ve müzik Faruk K’ ya ait bir eser. Faruk benim çok eski dostum. Bu şarkıyı bana özel yazdı ve ‘’Vazgeç Gönül’’ den sonra beni en çok heyecanlandıran şarkı oldu ‘’Son Bir Rica’’ Konserimde herkesin söylemesinden şarkının çok sevildiğini anladım. Hatta bir versiyon yapıldı ; yaz sonu kliplenecek.

4.)  Çok sık slow şarkı paylaşmıyorsun, sinir oluyorum! "Su Akar Yolunu Bulur" "Vazgeç Gönül" , "Son Bi Rica" ve fazlası.
Neden uzatıyorsun arayı slow şarkılarda?

Sesime yakışacak slow şarkı çok önemli. Şimdi kendi yazdığım bir slow şarkı var.Yeni albümümde onu seslendireceğim.



5.) Sürekli üretiyorsun, her sene mutlaka seni görüyoruz. Ama bir şeyler eksik oluyor neden? Albümlerin çok başarılıyken, single'larda o başarı gelmiyor pek. Bunun sebebi ne olabilir?

Kesinlikle çok hızlı değişen piyasa şartları; Çok hızlı tüketen toplumlarda bazı şeylerin arada kalması normal.  Ama bir önlem almakta şart!

6.) Eskiden Hande Yener, Sen, Demet Akalın arasında sürekli sürtüşme yaşanıyordu, sürekli polemik. Sen yarıştan çekildin, daha sakinleştin neden?

Çok polemik sevmiyorum eskiden de çok sevmiyordum. Popülerizm için polemiğe hayır! Müzik için yarışa girecek biri varsa buradayım!

7.) Çok sık müzik şirketi değiştiriyorsun, senin kafana mı uymuyor fikirler, planlar. Yoksa burnunun dikine gitmeyi seviyor musun?

Aslında uzun zamandır Erol Köse ile çalışıyorum. Proje esnasında daha çok şekilleniyor İmkanlar - inançlar ve ekip her zaman farklı olabilir.


8.) Çok güzel besteler yapıyorsun, Reyhan Karaca, Zeynep Mansur gibi isimlere de şarkılar verdin. Yakın zaman da şarkılarını kimler okuyacak? 

Çok yakında sevgili dostum Faruk K ile bir şarkıya düet yaptık. O şarkı da besteci kimliğim ve vokal performansım ile müzik severlerin karşında olacağız.




9.) Yeni projelerin neler? Klip çekmeye devam edecek misin, yoksa yeni şarkılar mı geliyor, detay istesem?
Son Bir Rica şarkımın versiyonu için klip gelecek. Ardından yeni albüm için hızı bir şekilde çalışmaya başlayacağım.

10.) Bir açıklamanda, müzik piyasasını "At Yarışı" na benzetmişsin, çokta haklısın. Çok koşuluyor, çabuk tüketiliyor. Bu yarışa dahil misin? Yoksa yarıştan uzak kalmayı mı tercih ediyorsun?

Çok doğru söylediğimi düşünüyorum. Büyük bir hipodromda koşuyoruz ama yollar çok engelli kimi yarışa başlayamıyor bile! Yarıştan asla çekilmem. Çünkü ilk albümümden bu yana hep zirvede olmayı başardım. Bazen ara vermek yeniler insani! Biriktirirsin ve tekrar paylaşırsın. Bu benim yarışım kendimle; Kimseyle değil.

11.) Eğer arkamda birileri olsa, "Dişi Tarkan" olabilirdim. Senin sesin, sahnen, şarkıların yeterdi. Sen çok iyi bir popçusun zaten. Bence senin ekibin, ve çalıştığın insanlar yanlıştı. Sence?

Şartlarda önemli!  Ekip bilinci her zaman öndeydi bende. Fakat toplum şartları da bu çalışmaları ne yazık ki etkileyebiliyor.



12.) 1997'den bu zamana kadar harika işler yaptın, hep dinledik - dinlettirdik. Seneye sanat yılında 20.yılın, bir şeyler yapmayı düşünüyor musun? Büyük konser, Best Of albüm vs. Gibi?

Tabi ki özel bir proje yapmak istiyorum. Ama bu Best Of değil. Konser projesi olacak. Özel dekorlar, konsept bir iş. Belki de akustik bir performans. Tam netleşmedi daha.

13.) Bu zamana kadar harika isimlerle çalıştın. Ozan Çolakoğlu, Halil Kolçak, Ümit Sayın. Yine onlarla çalışmayı düşünür müsün? 

Tabii ki Ozan benim uğurumdur. Yeni albümde mutlaka Ozan Çolakoğlu da olacak.

13. Çok teşekkürler. Son olarak Pop Bizde hakkında fikirlerin nelerdir?

Pop Bizde’yi tüm camianın ilgiyle takip ettiğini biliyorum. Ve bende ediyorum. Sizinle bu keyifli sohbeti gerçekleştirdiğim için çok mutluyum. Tüm takipçilere sevgiler selamlar.

Yorumlar

Popüler Yayınlar