2016 YAZ SİNGLE DEĞERLENDİRMESİ VOLUME 3. #POPBİZDE



FATİH ÜREK - ''SALLAYA SALLAYA''



Ben ona, ''sahnelerin kralı'' diyorum, gerçekten de öyle. Kimse eline su dökemiyor sahne konusunda. Her gittiği mekanda rezervasyonlar dolu, repertuvarı çok sağlam, yaşlı teyzeleri ve amcaları bile ayağa kaldırıp coşturuyor. Evettt! Fatih Ürek'i kategorize edersek, popçu değil bence fantezi pop sanatçısı. Geçen hafta, sözü ve müziği Erkan Güleryüz düzenlemesi Fatih Ahıskalı'ya ait ''Sallaya Sallaya'' ile DMC etiketiyle digital platformlarda yerini aldı. Fatih Ürek'in müzik kariyerine dönüp baktığımızda, hep insanları eğlendiren, ticari, coşturan, kolay tüketilebilen, nabız yakalayıcı tarzda şarkılar seçtiğini görüyoruz. En önemlisi ''Hadi Hadi'' sonra ''Fıkır Fıkır'', ''Sus'' , ''Hayde'' , ''Üç Yüz Beş Yüz'' gibi. Halkın ne istediğini iyi biliyor Fatih kesinlikle. Ben mesela Fatih Ürek'in slow okumasını pek istemem, yakıştırmam da. Çünkü onun üstüne, ''eğlendiren'' ''güldüren'' ''coşturan'' etiketleri yapıştırılmış bizde bu şekilde benimsemişiz. Bu anlamda ''Sallaya Sallaya'' çok ideal ve tatmin edici bir şarkı halk için. Düğünlerde, kına gecelerinde, başka sanatçıların sahnelerinde yer alabilecek türden. Şarkılarıyla hiç bir zaman, çekilin en iyisini ben yapıyorum gibi iddialarda bulunmadı mütevaziliğini o anlamda korudu. Tabi ki halk sahiplendi, beğendiğini de dinledi. Ben bu single'da Yıldız Tilbe'nin ''Penaltı ve Gol'' şarkısını bekliyordum. Belli ki Fatih Ürek hiç ara vermeden, onu da single olarak yayınlayacak. Benim fikrim müzik kariyerinin güzel bir döneminde şuanda konserler ve popülarite anlamında, kesinlikle şarkılarıyla, farklı projelerle taçlandırmalı şu zamanı diye düşünüyorum. Hadi o zaman ''Sallaya Sallaya'' dinleyelim :)


OZAN DOĞULU & ZİYNET SALİ
''YAĞMUR''




Ziynet Sali ve Ozan Doğulu'nun ortak projesi ''Yağmur'' şuanda her yerde! Kaç gündür deli gibi dinliyorum! Sizde dinliyorsunuz bence :) Ziynet Sali'nin ticari kaygılar barındırmayan, yorumunu ve sesini ortaya koyduğu şarkılardan biri yine. Son yıllarda, asla yarışın içine girmeyip kendine çizdiği yolda yorumculuğuyla ön plana çıkan işler yapıyor. Ama ''Yağmur'' güzel bir şarkı! Sözü ve müziği Gözde Ançel ve Buray'a, düzenlemesi de Ozan Doğulu'ya ait. ''Dımtıs'' diye tabir ettiğimiz şarkılardan daha ağır tempoda ilerliyor. Sonunda bir hızlanış, hoş bir kıvılcım gerçekleşiyor. Şarkının bitişine doğru hızlı tempoyu duyunca kafamdan şöyle bir şey geçti, keşke şarkının tamamında bu hız olsaydı dedim. Sizde öyle düşündünüz mü? Olmasa bile yine de güzel mi? Güzel! Dinlenir mi dinlenir! Zaten, bu konuda Ozan & Ziynet'in çok başarılı olduğunu düşünüyorum. Kimyaları tuttu ve art arda başarılı projeler çıkarttılar. Hem Ziynet'in albümünde, hem de Ozan'ın ''featuring'' projelerinde. Ben çok beğenerek takip ediyorum ikisinin yaptığı ortak işleri. Bu da
onlardan biri. Ülkemizde yaşanan acı olaylara denk geldi, önümüzde ki günlerde kesinlikle değerlendirilecek bir şarkı!


ONURR - RUJ


''Sürrrrrrme diyorum o ruju!'' diyerek her sabah uyanıyorum! Bu yazın en hoş, en espirili şarkılarından biri ''RUJ'' . Oldukça dikkat çekici ve etkileyici bir şarkı. Onurr'un şuana kadar yayınladığı en iyi şarkı kesinlikle. Şunu da söylemek istiyorum, ilk single'dan itibaren her seferinde yükseliyor yavaş ve emin adımlarla ve her projede kitlesini büyütüyor. Bence söz yazarı ve bestecilik anlamında yakaladığı başarıyı, önümüzde ki günlerde şarkıcılıkta da yakalayacağını düşünüyorum. Sıradan şarkılar yerine hem sound hem de sözler olarak farklı şeyler deniyor, risk alıyor. Dinlediğiniz de de fark edeceksiniz Onurr adeta tabiri caizse şarkıyla sevişiyor ve sesiyle de dans ediyor. İtiraf edin hanginiz dinlerken etkilenmiyor ya da içiniz de bir kıpırtı olmuyor? Dümdüz söyleyebilir, sıkıla bilirdik. Şarkıyı farklı bir boyuta taşımış yorumuyla. Ha Alper Atakan'ı asla söylemeden geçemem. Çok iyi bir iş çıkarmış! Aranje mükemmel! Klipte de Ayşe Hatun Önal'ın yer alması çok güzel bir püf nokta olmuş.  Diyorum ki Alper - Onur - Ayşe çok sağlam bir voltran. Onların müzik birlikteliği hepimizin hoşuna gidiyor, milyonlar dinliyor. Onur'un çok sağlam slow şarkıları varmış bizi ağlatacak belli ki! Çok merak ediyorum!



EZO - SON KEZ


Ezo, 1 senelik aradan sonra sözü ve müziği Sezgi Keskin'e düzenlemesi Bedük'e ait ''Son Kez'' ile karşımıza çıktı. Single'da ayrıca bir akustik versiyon yer alıyor. Ezo'nun tarzını değiştirdiğini, tam anlamıyla ''Ben Pop Sanatçısıyım'' dediğini görüyoruz. Şarkı güzel, ancak ''Git Diyemem'' , ''Kalbine Sürgün'' den çok sert bir geçiş oldu ''Son Kez'' e. Düzenlemesiyle yine kendi tarzını devam ettirebilirdi  daha sakin daha ağır tempo olabilirdi. Ezo hiç bu kadar hızlı bir şarkıyla karşımıza çıkmadığı için olsa gerek biraz tuhaf geldi! Benim fikrim ise, önce akustik versiyonuna klip çekilseydi keşke, diğer versiyonunda böylelikle farkına varılır ve popa geçiş sürecini daha kolay atlatırdı. Ezo çok iyi bir vokal ve çokta güzel bir kadın. Sesiyle, yorumuyla şarkıyı eline geçirmiş, hakkından da gelmiş. Müjdat Küpşi yönetmenlik koltuğuna oturmuş, klip çekmiş. Müjdat, kadınları çok güzel çeken bir yönetmen. Onun kliplerinde, kadınlar hep güzel, hep şık ve net olurlar. Ezo, güzelliğini ve seksiliğini ortaya çıkarmak için çok iyi bir tercih yapmış o yüzden. Ben bu konuda Ezo'nun eleştirilmesini doğru bulmuyorum. Bu iş bir show, işin içinde sadece şarkı söylemek yok! Görsellikte var! 


        ERKAN GÜLERYÜZ - HOŞGELDİN



''Erit demiri, gir içeri'' diyerek beni kalbimden vuran Erkan Güleryüz'ün yeni çalışması ''Hoşgeldin'' i geçtiğimiz aylarda müzikseverlerle buluşturdu. 2 şarkıdan oluşan single, SN Müzik etiketiyle yayınlandı. Öncelikle şunu söylemek istiyorum, Erkan Güleryüz, Antalya'da Black diye bir mekanda haftada 2 gün sahne alıyor, mekanı sürekli dolduruyor ve çok iyi bir sahnesi var. Yıllarca, müzikle ilgili profesyonel çalışmalar yapsa da sahne başarısının daha önde olduğunu düşünüyorum. Ve şimdi de single'ı  dinledikten sonra şöyle dedim sahne başarısının yanında, diskografisine şarkı başarılarını da ekleyecek ;''Hoşgeldin'' ve  ''Aramızda Kalsın'' ile. Çok sade, çok duru bir konsept yakalanmış projede. İki şarkı da birbirini tamamlayan ve bütünleşen bir nitelik taşıyor. ''Hoşgeldin'' şarkısına Bedran Güzel harika bir klip çekmiş. Türk halkı çok sever, aşk dolu senaryoları ve hikayesi olan klipleri. Erkan Güleryüz ve Bedran Güzel de bu konuda oldukça iyi bir iş çıkarmışlar. Şarkıya gelince de, buram buram aşk kokan, daha iyi yerlere gelmeyi hak eden, naif bir şarkı kesinlikle. Şu sıralar klibi yayınlanmak üzere olan ''Aramızda Kalsın'' da Güleryüz'ün sesiyle ve yorumuyla yükselen bir şarkı olmuş. Nakaratta ki ''Seviyorum ama..'' kısmında ki vurguda kulaklarınız hoş bir etkileşim yaratıyor tabi. Sezen Aksu'nun tavsiyelerine uyarak, müzisyen kimliğini öne çıkartmış bu sefer. İki şarkıyı da kendisi yazmış, bestelemiş, hatta 1 şarkıyı da düzenlemiş. Bu tarz şarkıları hepimiz seviyoruz, ne kadar atarı gideri sevsekte içimizde bir yumuşaklık, ılımlılık var! Erkan Güleryüz'ün ismini önümüzde ki günlerde fazla duyarsak şaşırmayalım! Hem şarkıcılık kariyerinde, hemde besteci kimliğiyle yükselişe geçecektir.

                                     TARKAN - CUPPA


Geçtiğimiz ay Tarkan öyle bir şarkı yayınladı ki, ülkeyi ikiye böldü, saatlerde Twitter'da trend topic oldu. Tarkan'ın albümünü bende heyecanla bekliyorum, çokta sabırsızlanıyorum. Sonuçta, yaklaşık 6 yıl olmuş. Doya doya Tarkan dinlemek istiyorum! ''Cuppa'' nın söz ve müziği Sezen Aksu'ya, düzenlemesi Ozan Çolakoğlu'na ait. Tarkan o kadar zeki bir adam ki, ortaya yemi attı, üstüne de sazanlar atladı. Yok şarkı iyiymiş, yok şarkı güzelmiş. Bu şarkıyı beğenenler, no name birisi de ''Cuppa'' yı alıp söyleseydi, bu kadar destekler, nasıl da güzel diye saatlerce bal akıtır mıydınız? Biraz objektif olun! Tarkan'ın zaten büyük bir dinleyici kitlesi var, kesinlikle dinleyicisine de saygı duyuyorum. Hadi şarkı iyi diyelim, neden diğer şarkıların altında kaldı ya da sıyrılamadı? Kimse demiyor ki adam ''Cuppa'' yı konuşulmak için önden verdi ve akıllıca bir taktikle de başarılı oldu. Bu bir ''Dudu'' ya da ''Kuzu Kuzu'' değil onlarda çok konuşulmuştu ama çok iyi şarkılardı, benzetmeniz ; o şarkılara saygısızlıktır! Şarkının tek iyi yani Ozan Çolakoğlu'nun harika aranjesi. Tabi ki şuan da kulüplerde çalıyor sürekli. Çünkü o Tarkan :) Gerçek müzik severler asla bu şarkıyı beğenmedi açık ve net söylüyorum. Sezen Aksu'da gençleri yakalama arzusunu acilen bıraksın. ''Aha'' ve sonrasın da ''Cuppa'' oldu mu sizce? Biz Sezen'i slow şarkılarıyla, kalbimizden vuran sözleriyle seviyoruz. Bu konuda da çok konuşmak istemiyorum ancak, yazmasam içimde kalırdı.



Yorumlar

Popüler Yayınlar