İrfan Özata ; Diğer Şarkıcılara Allah Daha Çok Tıklama Nasip Etsin!







1.) İrfan, nasıl bir sesin var öyle! Demet Akalın, hatta bir konserde "Allah belanı versin!" demişti sesinden dolayı. Sesin çok güzel, ama sen çocuk yaştan itibaren müzik eğitimi almışsın Bu eğitiminin sesine yararı oldu mu?

Öncelikle teşekkür ederim. 
Çocuk yaşta müzik eğitimi almam sesimi kullanmamda çok yararlı oldu. Birden çok enstrüman çalıyorum başta yanflüt, altosax, sopranosax, piano, gitar, ney, davul, vs. Bu enstrümanlarla yaptığım etüdler çaldığım parçalar, melodiler, ritimler bir süre sonra kulağımda kalıyor ve şarkı söylerken şarkının formunu değiştirmeden sadece köşelerini değiştirerek (gırtlak yaparak) şarkıya başka bir tat vere biliniyor. 
Ayrıca bir müzisyen çok fazla tarzda şarkı dinlemeli. Bende neredeyse birçok müzik tarzıyla uğraştım ve hepsini neredeyse sesimle taklit ettim. Ve sesimi kullanmaya yardımcı bir diğer alan açmış oldum. Ses Allah vergisidir fakat kullanmayı bilmiyorsanız olduğu gibi kalır. 

2. Ben seni, Levent Yüksel - Harun Kolçak gibi isimlere benzetmelerinden rahatsız oluyorum, çünkü şahsına münhasır bir ses rengin, duruşun, tipin var. Bunları duyunca rahatsız oluyor musun?

Yeni bir şarkıcı çıktığında hemen birilerine benzetme yapar dinleyici. İlk çıktığımda bunları duyuyordum. Fakat 2 senedir kimseden duymuyorum. Beni dinleyen bir sonraki şarkımı duyduğumda "Aa bu İrfan Özata!" diyor bunu çok duydum. Bir tarz oluşturmak zordur ama tarzınız yoksa sizde yok olursunuz. 
Bu arada benzetildiğim sanatçılar Levent Yüksel ve Harun Kolçak. Benim için ikiside duayendir. Onlara benzetilmem beni mutlu eder ☺️🙏


3. "Akrep Iğnesi" , "Pırlanta" gibi besteleri sana ait şarkıları, başka sanatçılar söyledi. Peki önümüzde ki günlerde kimlerin albümlerinde yer alacaksın?

Evet "Pırlanta" şarkımızı Demet hanım seslendirdi. Son günlerin sıralamalarda birinci. Bu da beni mutlu kılıyor. 
Akrep İğnesi'ni Aylin Çoşkun söyledi ve büyük çıkış yakaladı bu şarkıyla. İkisinin de ağzına sağlık. 
Son olarak Emre Altuğ "Çıta" şarkısı benim. Yazın başında çıktı çok da güzel gidiyor. 
Kutsi'nin albümün de bi şarkım var onu bekliyorum bende. İsmi "Sen Varsın". 
Bu iki bestem son çıkanlar. 
Yakında güzel sürprizlerimiz olacak. 
Söz yazarı iki arkadaşımla çalışıyorum birisi Gökhan Şahin diğeri ise Yazgın Kaçak. İyi şarkılar yapmaya çalışıyoruz. Devamı gelecek.





4.) Sana şunu sorsam, biliyorsun ki Türk şarkılar yurt dışında çok zor çalınıyor. "Pırlanta" Yunanistan'da listelere girmiş, çalınıyormuş. Nasıl hissediyorsun? Mutlu musun?

Geçen hafta duydum bunu da ve çok mutlu oldum. Şarkımızın başka bir ülke de listelerde 1 numara olması büyük bir başarıdır. Şarkının sözünden , bestesinden, aranjesinden, Demet Hanımın seslendirmesine kadar bu bir ekip işidir. Doğru yolda olduğumuzu gösteririr. Mutluyuz :) 

5.) Senin o sağlam vokal gücünün yanında, çokta espiri zekası yüksek biri olduğunu düşünüyorum. Gökhan Şahin'le çektiğiniz videolara hepimiz çok gülüyoruz. Nereden çıkıyor bu fikirler? Senaryolar da ayrı bir komik çünkü.

Şarkılarımı dinleyenler mesaj atıp "Abi yaktın bizi be!" diyor. Sonra Instagram ve Snapchat'e bakınca bi afallıyor. :)
Ben iki üç kişiliğe sahibim birisi çok diplerde duygusal ve kendini kahreden bir yapı. Bir diğeri ise gülmekten, eğlenmekten zevk alan bir adam. Gökhan abiyle yaptığımız şakalar o an istemsiz çıkıyor. Biz gülüyorsak hemen İnstagram'a koyuyoruz ve insanlarda gülüyor. Ülkemizde olan olaylardan dolayı birkaç aydır hiç bir şey koymuyorum. Çünkü kendimiz gülemiyoruz. Her şey düzelmeye başlıyor şükür. İyice düzelince gülmeye, güldürmeye devam :) 

6) Sahnede Kutsi, Fettah Can, Ziynet Sali gibi bir çok isimle çalıştın. Hangi sanatçıyla çalışmak sana çok şey kattı, 1 isim versen o kimdir?

Birçok isimle çalıştım ama çalıştığım en iyi solist Sezen Aksu'dur. Sahneye çıkışı, şarkıları müthiş söylemesi. Aralarda espriler yapması ve sahne hakimiyeti çok iyi. 
Tabi çalıştığım diğer solistlerden de çok şey kaptım.





7.) Son albümün "Yazı Tura" geçtiğimiz ay müzik marketlerde yerini aldı, tepkiler ne yönde? Hangi şarkıya klip çekeceksin? Kaç klip var hedefinde?

YAZI TURA albümüm gün geçtikçe daha da sevilmeye başlıyor. İlk klibimizi Örf şarkımıza çekmiştik. Şuan yazın ortasındayız ; bakalım ülkemizin durumuna göre ya hızlı ya da slow bir şarkıma klip çekeceğim.

8.) Söz - Müzik anlamında, çok iyi bir uyum yakaladınız Gökhan Şahin'le. Neden Gökhan Şahin? Siz mi karar verdiniz yoksa tesadüf mü oldu? 

Gökhan Abimle Istanbul'a geldiğimden beri çok çeşitli sanatçılara çaldık beraber. Kendisi söz yazarlığı dışında çok iyi bir perkisyonist. 
Yıllar geçtikçe abi, kardeş olduk. Güzel işler yapıyoruz ve devamda edeceğiz.

9.) Türkiye'de mutlaka çalışmak istediğin kesinlikle şarkımı vermeliyim dediğin biri var mı?

Mutlaka çalışmak istediğim çok sanatçı var ama başta Tarkan'ın şarkımı söylemesini çok isterim. 

10.) Bence müzik yapılıyorsa Türkiye'de zincir gibi işlenmeli her şey. Basın - Pr - Menajer vs. Çok güzel projeler yapıyorsun, ama bir yerde yanlış yapıyorsun. Çünkü ben senin şarkılarını daha fazla yerde duymak istiyorum. Eğer bir hatan varsa, ya da eksiğin varsa o ne?

Ben ne zaman şarkı çıkarsam ülkede bi olay oluyor :) 
Bu sorunun cevabını inan bende bilmiyorum.


11.) Youtube kanallarında ki yüksek oranlı tıklanmaları organik buluyor musun? Herkes bu konuda tepkili, sen?

Ben kendi şarkılarımın bile tıklanmalarına bakmıyorum. Şarkılarımı seven dinliyor. Sahne aldığım yerlerde herkes bir ağızdan şarkılarımı söylüyorsa benim için doğru yolu gösteriyor.
Diğer şarkıcılara Allah daha çok tıklama nasip etsin :))

12.) Her hafta, Bursa'da harika bir sahne performansı gerçekleştiriyorsun. En çok "Irfan ne olur yeni şarkılardan şunu da oku!" diye istek alan şarkı hangisi?

Bursa'da çıktığım programlarda en fazla istek alan şarkı Yazı Tura albümümden "Meşrep " 
şarkıma geliyor. 

13.) Sana slow şarkılar çok yakışıyor, ama o sesinin cevherini hareketli şarkılarda da görmek istiyoruz. Bence "Hır Gür" çok etkili olacak. O şarkı nasıl çıktı, klipte neler bekliyor bizi?

Bence de "HIR GÜR" şarkısı çok güçlü ve iyi bir şarkı. Klip için Bedran Güzel'le çalışacağız. Sürpriz olsun. Ama bomba gibi bir klip gelecek. 

14.) Çok teşekkürler, bu röportajı gerçekleştirdiğim için çok mutluyum. Son olarak en son aldığın albüm hangisi diyerek, bitiriyorum.

Öncelikle ben teşekkür ederim güzel sorularınız için. ☺️🙏 
Son aldığım albüm BEYONCE "LEMONADE"   

😉


Yorumlar

Popüler Yayınlar