Tuğba Yurt : ''Durduğun An Kaybedersin!''




1. Güçlü kadın şarkıları o kadar iyi taşıyorsun ki, sende adamın arkasından ağlayan bir kadın hayal edemiyorum. Son şarkın ''Güç Bende Artık'' a bayıldım. Yine güçlü bir kadınla karşımızdasın. Nasıl seçtin? Bizle buluşma süreci nasıl gelişti?

 Şarkının sözleri, müziği ve o güçlü duygusu beni ilk dinlediğimde etkiledi. Alper ve Onurla ilk buluşmamız oldu bu şarkı. Güzel bir şarkının yanında iki güzel dost kazandım. Her çalışma aşamasında yanımdaydılar ve benimle aynı heyecanı aynı dozda yaşadılar. Aranjesi Osman Çetin'e ait. Esprili ama güçlü kadını canlandırdığım klibimin yönetmeni Murat Joker ve muhteşem single fotoğraflarım Safa Gülsoy'a ait.Tek tek yazsam bir sürü ismin emeği var. O yüzden güzel bir ekip çalışması oldu. Herkese teşekkür ederim.


2. Slow şarkıların sesine çok yakıştığını düşünüyorum. Ama piyasa gereği ve hızlı tüketim olduğu için sende ''hareketli şarkı'' modasına uyuyorsun. ''Ağır Yaralı'' ''Aklımda Sorular Var'' dan daha fazla duymak istiyorum, sence?

Zaten sorunun içinde benim anlatmak isteyeceğim şeyleri belirtmişsiniz. Ben slow şarkılarda kendimi, yorumculuğumu daha ön plana çıkarabiliyorum. Ama dediğiniz gibi artık daha çok hareketli şarkılar tercih edildiğinden bende buna ayak uydurmak durumunda kalıyorum. Ne mutlu ki "Ağır Yaralı" ve " Aklımda Sorular Var " ile bu alışılmışlığı biraz bozdum ve farklı bir yanımı göstermiş oldum. Tabii ki bu tarzda şarkılar yine gelmeye devam edecek.

3. Geçtiğimiz kış, dinlerken tüylerimin diken diken olduğu ''Aklımda Sorular Var'' şarkısıyla bizlerleydin. O şarkı önce Mustafa Ceceli'ye mi gitti, sen mi almak istedin? Öyle bir muhabbet gerçekten var mı? 

Evet, şarkıyı ilk dinleyenlerden ve sanırım almak isteyenlerden biri Mustafa Ceceli’ymiş. Ancak bir şekilde olmayınca şarkıyı ben dinlemiş bulundum. Ve çok beğendim. Ancak benimsenmesi zor bir şarkı çünkü ses registeri geniş. İIlk etapta kolay söylenebilir,eşlik edilebilir bir şarkı değil. Ama yinede çok seveni oldu.

4. Müzik yapmak, eleştiriye açık bir iş. Yeri geliyor, başkası da bende eleştiriyorum. Dikkat ettiğim bir şey var, sen kötü eleştiri yapılsa bile; kibar bir şekilde cevap veriyorsun.
Eleştirileri dikkate alıyor musun gerçekten? Senin için ne kadar önemli?

Yani işi bilen ehlinden bir eleştiri ise ve dozajinda sanatçıyı küçük düşürmeye çalışılmayan bir şeyler yazılıp söyleniyorsa tabii ki dikkate alır hatta kendim için bir şeyler bile içerisinden çıkarırım. Onun haricinde tabi ki beğenenler oluyor, beğenmeyenler oluyor bu tamamen kişisel bir zevk. Zaten bunu göze alarak başladım bu işe. O yüzden yinede kendi doğru bildiğimden çok uzaklaşmadan kaliteli işler yapmaya çalışıyorum. 


5. Tuğba Yurt'a baktığımda, polemik yaratacak bir profil göremiyorum. İleride ya da şuanda sana rakiplerin bir şey dese; Eğer haklıysan, tırnaklarını çıkartıp cevap verir misin?

Artık çok alıştık bunlara, bazen sıkıcıda oluyor. Tabii ki tercihim değil hiç bir zaman. Bir sanatçının daha ağır olması gerektiğini düşünüyorum. Ama bende hakkını sonuna kadar savunan biriyimdir. Boşuna mı böyle güçlü kadın şarkıları yapıyorum:))

6. ''Sıla gibi sadece yaptığım şarkılarla anılmak istiyorum.'' demişsin bir röportajında.
Özetle müziğiyle ön planda olan insanları örnek alıyorum diyebilir miyiz?

Tam da bunu demek istedim. Popüler olmak önemli evet ama müziğinle bunu başarabiliyorsan ne mutlu. İşte bana göre gerçek başarı budur.

7. Konser takvimin çok yoğun! Emrah Karaduman ve Hüseyin Karadayı'yıyla sürekli konserlerde ''featuring'' yapıyorsunuz. Önümüzde ki günlerde ortak bir proje olacak mı? Düşünüyor musun? Biraz detay verir misin?

Evet konserler yoğun bir şekilde devam ediyor. Malum ülkemizin yaşadığı durumlardan hepimiz fazlasıyla etkilendik. Üzüldük. Kendimize gelemedik uzunca bir süre. Ama yavaş yavaş toparlıyoruz. Bir çok "featuring" proje teklifi geldi. Ancak benim kendi yol haritamda biraz bireysel yoluma devam etmek vardı ve şuanda da öyle yapıyorum.

8. Her işe atlamam, içime sinen projeleri kabul ederim derken neyi kast ettin? Şarkı arayış filtren ne? Ne tarz projeleri kabul ediyorsun?

Ben şarkı çıkarmış olmak için şarkı yapmıyorum. Güncel kalayım diye her proje teklifini kabul etmiyorum manasında bir cümle kurmaya çalışmıştım. Tabi ki gelen her projeyi yada şarkı seçimini kendi ekibimle paylaşıp ortak bir fikre bağlıyoruz ve ona göre hareket ediyoruz. Önemli olan doğru şarkıyla buluşabilmek. Benim sesime yakışır olması, şarkının sözünden müziğine, her şeyi beni yansıtmalı.

9. Çok değerli bir isim Harun Kolçak'ın proje albümünde düet yaptın. Hangi şarkıyı söyledin? Keyifli miydi Harun Bey'le çalışmak?

Çok sevdiğim ve şarkılarıyla büyüdüğüm bir isim Harun Kolçak. Şimdi ne şanslıyım ki "Çeyrek Asır" albümünde onunla düet yaptım. Hem de en sevdiğim şarkılarından birini."Deli Et Beni". Heyecanla yayınlanmasını bekliyorum.


10. Aniden bir yabancı proje geldi senden! Ben çok beğendim ama. ''Amore Stasera''  diye. Nasıl ortaya çıktı? Klip çekecek misin? Yoksa Tuğba yurt dışına mı açılıyor?

Evet o da farklı bir proje. İlk dinlediğimde demo halini çok beğenmiştim. Bize şarkıyı ulaştırdılar ve bazı bölümlerinde düet şeklinde yorumlamamı istediler. Benim içinde farklı bir çalışma oldu. Klip gelme ihtimalide yüksek. :) Hedefleri hep büyük tutmak gerek.

11. Geçtiğimiz sene Hande Yener seni sosyal ağdan desteklemişti. Ben şaşırmıştım, bu camiada kimse kimseyi desteklemez. Sonrasında herhangi bir görüşme oldu mu?

"Aşk Sanmışız " adlı şarkımın çıktığı dönemde öyle güzel ve onore edici bir tweet atmıştı sağolsun. Sonuçta Türkiye'nin önemli isimlerinden biri. O cümleleri duymak beni çok mutlu etmişti. 

12. Galiba, ufukta albüm var! Sevenlerin senden albüm bekliyor. Kimlerle çalışmak istiyorsun albümünde, aldığın şarkılar var mı? Kaç şarkı olacak? 

Evet. Böyle single çalışmaları haricinde bir yandan albüm için çalışmalarda devam ediyor. Fazlasıyla şarkı dinliyorum. Olacak isimler şimdilik sürpriz olsun. Bende sevenlerim kadar heyecanla bekliyorum.

13. Çok istikrarlı ve hırslısın. Sürekli üretim halindesin, şarkılar yayınlıyor, klipler çekiyorsun. Sonuçta işine çok iyi yatırımlar yapıyorsun. Bu durum belki de kıskançlık bile yaratıyordur, ara vermeden yayınlaman diğerleri tarafından. Hiç ''Of, çok yoruldum biraz dursam mı?'' diyor musun?
Durduğun an kaybedersin. Ben gücüm yettiği müddetçe mücadeleme devam edicem. Birde sevdiğim işi yapıyorum. Yeri geliyor çok yoruluyoruz. Ama baş koyduğun yolda böyle yorgunluklar bile çoğu zaman güzel geliyor.Kıskançlık durumuyla alakalı ise ne desem bilemedim.:)

14. Türk pop müziğinde başarılı olmak için Şans mı? Strateji mi?
Her ikisi de önemli. Doğru stratejiler gerekli. Birde bununda yanında şans zaten yanınızdaysa ne ala.

15.Senin içinde yatan, eğlenceli ve matrak bir çocuk var. Bunu herkes göremiyor sanki.
Sende öyle düşünüyor musun? Herkes özel hayatını, yaptıklarını da merak ediyordur sanırım. Çok paylaşmayı sevmiyorsun, daha çok iş odaklısın. Neden?

Mesela hisseden hissetmiş bunu:) Sosyal medyada genelde iş odaklı şeyler paylaşıyorum. Çok nadirdir özel hayatımla alakalı paylaşımlarım. Biraz merak edilmekte güzel, böyle gizli bir tarafı olmalı sanatçının. Kendi çocukluğuma,gençliğime bakıyorum  bu kadar kolay değildi sanatçılara ulaşmak,hep merak ederdik. Tabi ki bu ne bir ego ne de o ayarda bir duygu. Ama şimdi bazen fazlasını görmekte sıkıcı olabiliyor .Pek bir dozu kalmadı gibi.

16. Ses yarışmaları hakkında ''Sesi olmayan bir çok isim piyasada yer alırken, çok iyi seslerin yarışmalarda kaybolması ve hak ettiği yerlere gelememesi beni üzüyor.'' demişsin, aslında çokta haklısın. Peki, bir müzik yarışmasından teklif gelse jüri olur musun? Hangi program da ya da nasıl bir formatta?

Evet ne güzelde demişim:) Müzik odaklı bir yarışma ya da her neyse öyle bir teklif geldiğinde tabii ki değerlendiririm. Seve seve böyle bir yarışma yada formatta jüri olmak isterim.

17. Senin için duyduğum kadarıyla, şarkının düzenleme ve mutfak aşamasında her noktayla ilgilendiğini ve müdahale ettiğini söylemişlerdi. Titizsin işinde anladığım kadarıyla. Çok karışıyor musun, şurası şöyle olsun diye? 

İlla ki karışırım. Beğenmediğim bir şey olduğunda ya da benim içime sinmeyen asla saklamam. Ve direk söylerim. Mükemmelliyetçiyim. Her şey kusursuz olsun diye uğraşırım. Tabi ki göremediğim ya da bilemediğim eksikliklerim vardır ama olabildiğince kendi doğru bildiklerim ile fikirlerimi paylaşmayı severim.

18. Son olarak Çok teşekkürler, son olarak Pop Bizde hakkında fikirlerin nelerdir?


Bu güzel röportaj için çok teşekkür ederim."Pop Bizde" okurlarına, takipçilerine sevgilerimi yolluyorum. Umarım okurken keyif alırlar :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar