TAN TAŞÇI RÖPORTAJI | POP BİZDE



DUYGULARLA BEZELİ BİR 
MESLEĞİM VAR






1.     Olgunluk döneminde olduğunu söyledin bir röportajında. Bu dönemden önce neler yapıyordun, Tan Taşçı nasıl değişti?

Her insan gibi ben de zamanla olgunlaşmaya devam ediyorum. Tabii bu müziğime de, yaşantıma da yansıyor. Özetlemek gerekirse, insan olgunlaştıkça her şeyin kıymetini daha iyi anlıyor.


2.     Sesin o kadar güzel ki, kadife gibi. "Ah Bu Şarkıların Gözü Kör Olsun" u Yaşlı teyzeler, amcalar da senden dinliyor. Türk sanat müziği albüm projesi var mı? Hangi şarkıları söylemek isterdin?

Yeni şarkılar üretmeye devam ettiğim için bu tarz projeleri her zaman ertelemek zorunda kalıyoruz. Kariyerimin başından beri farklı müzik dallarını seslendireceğim proje albümler üretmek istiyorum, ancak bu projelerin yapılmak için yapılmasındansa özenerek, dört dörtlük yapılması için en az prodüksiyon çalışması kadar ummalı bir araştırma çalışması da gerçekleştirmek gerekiyor.

3. "Ara Ara" , "Yıldızlarda Kayar" , "Sandım Ki" ve bir çok cover şarkı.. Sanki yeniymiş gibi dinliyor herkes. Bunun sırrı ne? Cover şarkılar yapacak mısın yine?
Geçer, Gitme Seviyorum, Bırak Beni’de bu listeye dahil. Adaptasyon meselesi aslında şarkılara yorum katmak demektir. Şarkıcılık mesleğinin ilk kuralı da budur. Yeni adaptasyon şarkılar tabii ki hazırlayacağım, mesleğimin aynı zamanda en zevkli yanlarından biri de, bir şekilde hayatıma dokunan şarkıları yeniden yorumlamaktır.


4. Yasin Keleş'le çok iyi bir uyum yakaladınız. "Ara Ara" sonra "Paşa Paşa". Nasıl bir araya geldiniz, sürekli konserlerdesiniz, yine projeler olacak mı?

Yakın arkadaşlarınızla beraber üretmek çok değerli bir lüks. Yasin ile sürekli beraber vakit geçirdiğimiz için, üretimimiz de bol oluyor. Daha nice yeni şarkılar olacağını da bu sebepten gönül rahatlığı ile söyleyebilirim.
5. Türkiye'de düet anlayışı son yıllarda popüler bir noktaya erişti. Ve bunların öncüsünden biri olduğunu düşünüyorum. Serdar Ortaç'la "Benim Gibi Olmayacak" , "Çakal". Kimyanız tuttu galiba,  neden Serdar?

Besteciliğin sırrı şarkı hazırladığınız yorumcularla ilgili empati yapabilmekten geçiyor. Şarkı hazırladığınız yorumcular arkadaşlarınız olunca aynen Serdar ile, ya da Demet ile hazırladıklarımız gibi değerli düetler de ortaya çıkıyor.

6. Petek Dinçöz, Ebru Yaşar, Demet Akalın say say bitmez. Bir çok isime şarkı verdin, ufak dokunuşlar vokaller de yaptın. Peki objektif olsan, başkasına verdiğin, o şarkının yerinin çok başka olduğunu düşündüğün şarkı var mı?
Öyle bir düşüncem olmadı.



7. Astrolojiyi dikkate aldığını biliyorum. Mesela albüm çıkış tarihleri vs. Bunları göz önünde bulunduruyorsun. Peki her albümünde bu hesaplama tutuyor mu? Son albümünü bu yüzden mi beklettin çok?

Astroloji her bilinçli bireyin hayatına adapte etmesi gerektiği kadar hayatımda. Tabii ki albüm çıkışı gibi önemli tarihleri planlarken astrolojiye göre dokunuşlar yapıyorum ama bunu bazen doğal sürecine de bırakmak gerektiğini düşünüyorum..

8. Genel de sevenlerinin yorumu bu yönde "Tan'ı daha büyük, daha iyi yerlerde görmeliyiz." Senin önüne engel mi oldular, ya da ambargo koydular mı?  Nasıl değerlendiriyorsun bu durumu?
Müzik gelişen teknoloji ile çok değerli, ama bir o kadar da zor bir platforma dönüştü. Ülkemizin gelişen teknolojiye adaptasyon sürecinde yaşadığı gecikmeler sonucunda dar alanlara sıkıştırılmış bir endüstri olmuş olsak da, son zamanlarda atılan adımlar ve dünya devlerinin ülkemizde hizmete başlaması ile yeniden gelişmeye ve üretmeye başlayabildik.
Burada bahsi geçen şeyin ambargo ya da engelleme olduğunu değil, ticari değerlendirmelerle ilgili olduğunu düşünüyorum. Sanat bir şekilde özgür ve özgürlükçü olmalı, bunun sonucunda aldığım en güzel hediye ise bahsettiğiniz yorumlar kadar sahiplenilme hissi. Gerçekten çok teşekkür ederim.


9. Eskiden Tan, magazinlerde, programlarda daha sık yer alıyordu. Şimdi oralara çok uzaksın, kendini soyutladın. Sadece müzik. Buna sebep ne oldu? Biz seni izlemek istiyoruz ama televizyonlarda?
İçime sinen bir TV programı, ya da içinde kendimi doğru ifade ederek bulunabileceğim bir proje yok diyelim. Uzak durmamın sebebi, ortak hedeflerimiz olan bir tv programı bulamamış olmam.

10. Kendi müzik şirketini kurdun "TCTVL" diye. Neden bir şirket kurdun? Tan Taşçı'yı havada karada kaparlardı tüm şirketler. Kendi şirketinin olmasının avantajları ya da dezavantajları var mı?

Büyük müzik şirketleriyle ticari ilişkilerim devam ediyor, ancak daha az ticari kaygı ile, özgür projeler üretebileceğim, belki kendim dışında seslere de destek verebileceğim bir kurumsal yapı oluşturmak istedim.
11. Şöyle bir açıklama yapmışsın, çok da doğru "İsimlerin önüne sadece Megastar, Superstar yazıldığında sektöre hizmet edilmediğine inanıyorum." diye. Ne demek istedin tam olarak?
Sıfatların, anlam büyüklüklerine göre, insanlara kibir ve ego yüklediğini düşünüyorum.


12. Aleyna Tilki'nin "Beni çocukken parmakla gösterirlerdi, çok popülerdim semtimde." açıklamasının yanında Tan Taşçı da mahalle de çok sevilen, sürekli büyükler tarafından şarkı söylettirilen bir çocukluk geçirmiş, şarkıcı gibi davranmışlar sana. O dönemler senin için nasıldı?
İnsanların karakterleri 0-12 yaş arasında gelişirmiş. Çocukluğun ve doğru eğitimin gerçekten de hafife alınmayacak kadar mühim müesseselerdir.

15. İlk albümünüz çıktığında ve sonraki dönemde hiç şaşırmamışsınız çünkü albüm çıkarmayı ve devamının geleceğini hep düşünmüşsünüz. Peki şaşkınlık, heyecan olmadan bu kadar yıl nasıl ilerleyebildin?
Hedefinize koyduğunuz şeyden her zaman emin olursunuz, bu sebeple şaşkınlığım olmadı ancak bu heyecanımın olmadığı anlamına gelmez. Duygularla bezeli bir mesleğim var, heyecan da en önemli insani duyguların başında gelir.

16. Şarkı verdiğin isimlere, stüdyoda vokaller yapıyorsun, şarkının sevilmesine büyük katkılar sağlıyorsun. Peki, asla şarkı mı okuyamaz dediğin isimler var mı? Tan'ın şarkılarını herkes okuyabilir mi?

Herkese yakışan bir şarkı vardır, eğer ben de yakıştıra biliyorsam tabii ki.

Yorumlar

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Mükemmel olmuş ����

    YanıtlaSil
  3. Adam söylüyor be röportaj çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  4. Ağzına sağlık tan seni bu yüzden seviyorum ve destekliyorum her zaman yanındayız tfc olarak bizim iyi yureklimiz 👏👍❤

    YanıtlaSil
  5. şu adamla sesimiz %80 oranda aynı tonda aynı ses renginde ama ne o beni keşvedicek ne de bilinecek

    YanıtlaSil
  6. Çok şahane bir röportaj olmuş. Tan Taşçı şarkılarıyla müzik dinlemek oldukça keyifli kendisini çok seviyorum.

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir röportaj. Yeni albümü için heyecanlıyım oldukça. Yıldız Tilbe Proje :D Yine efsane olacak. Röportaj için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar