ONURR : ''BAZEN BAŞARIYORUZ BAZEN ÇUVALLIYORUZ!''

BAZEN BAŞARIYORUZ BAZEN ÇUVALLIYORUZ!



1. Onurr o şarkı ne öyle! Bence kendin için yaptığın en iyi şarkı ; ''RUJ'' Ah ah, keşke bu şarkıyla bize merhaba deseydin. Yeni mi çıktı fırından, yoksa beklettiğin şarkılar arasında mıydı?

Teşekkürler :) Evet beklettiğim şarkılar arasındaydı. Kısmet, Ruj üçüncü teklim olacakmış.. İlk önce biraz alaturka şarkılar okumak istedim; bundan sonra biraz daha dünya popuna göz kırpan şarkılarım olacak. 

2. Sen, İmam Hatip Okulu okuyan birisin, beni şoka soktun. Onurr ve İmam Hatip? Hiç öyle bir imajın yok. Ama orada ki öğrendiklerini bile şarkılara uygulayan birisin. Ne güzel, öğrendiğin her şeyi şarkılarda tasarlamak. Senin tercihin miydi yoksa anne baba baskısı mı o okul?

Açıkçası kendi tercihimdi. O kadar çalışarak girdiğim anadolu lisesi sınavı önce iptal edildi (Hürriyet bazı soruları daha önce yayınlamış) ve ben tekrar sınavı için hiç çalışmadım. Herhangi bir anadolu lisesini kazanamayınca, ön kayıtla Bursa Anadolu İmam Hatip Lisesi'ne girdim. İyi ki de yapmışım çünkü sayesinde çok güzel bir İngilizce öğrendim. Mezun olan ve halen arkadaşım olan insanların hiçbirinde öyle bir imaj yok zaten :)   

3. Şarkılarda çok ''cool'' , televizyon programlarında oldukça ''enerjik'' sin. Allah'ım sen nasıl bir şeysin? Böyle görünce üstüne atlayıp, sarılıp, saatlerce sohbet edesim geldi! Bu halini insanlar pek bilmiyor, neden?

Ben kendimi ortalığa 'wuhuuu' diye sunmuyorum.. Zamanla organik bir şekilde gelişiyor dinleyici, izleyici kitlem sanırım. Teşekkürler iltifatınız için de :)  

4. Alper Narman'la tanışmana vesile olan kişi ; Mercan. Abi, siz ortaya çıktınız, o müzikten uzaklaştı. Neden onunla yeniden bir araya gelmiyorsunuz? ''Sana Değil Kardeşim'' lerden tekrar istiyoruz!

Mercan projesi artık bir muamma. Alper'le ilk tanıştığımızda, evet, Mercan projesi için de çalıştık. Ama ne bileyim, ters giden bir şeyler oluyor, hayat hepimizi bir yerlere sürüklüyor, sonra bir gün bir bakmışsın ne kadar kopmuşsun. Mesela 'Güm Güm' uzunca bir süre Mercan'ın come-back şarkısıydı, sonra olmadı, Ayşe'ye nasip oldu. Ne bileyim hayat işte :) 

5. ''Artist'' şarkını açık yüreklilikle, klipten dolayı beğenmediğini ve projenin arkasında durmak istemediğini söyledin. Başkası olsa, ''Ayy harika bir projeydi, çok içime sindi!'' derdi. Sen neden böyle bir açıklama yaptın? Yalan söylemeyi sevmiyorsun dimi?

Asla! Yani iş ortada, komedi dans üçlüsüne gönderme gibi bir video. Dolandırıcı bir yönetmen tarafından (Hakan Demir) ilk şarkımın içine edildi. Ben de toydum, klip çöpe atılabilirdi, ama şirkette benimle ilgilenen kişi yeniydi filan, bu tür reflekslere sahip değilmiş.. Neyse, olmadı yani, Ozan Çolakoğlu'nun güzelim aranjesinin taçlandırdığı, benim bir tanecik aşkıma yazdığım şarkı o ciğersiz gerzek yüzünden çöp oldu. Neyse, bir şeylerin karması çıktı herhalde benden :) 

6. Alper & Onurr ikilisinin bir ara Demet Akalın'a yoğunlaştığınızı biliyorum. Sabahlara kadar kafa patlatmışsınız. Ne oldu? Demet'e hazırladınız mı şarkı?

Ya hazırladık hazırlamasına ama bitirdiğimizde Demet Akalın İstanbul'da değildi. Biz de şarkıyı pek bekletemedik. Sonra oturduk ikinci bir tane daha yazdık, onun demosuna başladık ama bitmedi.. Şarkı hazır yani ama demolandıramadık tam istediğimiz gibi. Kendisi Bodrum'dan dönsün dinleteceğiz tabi ki.. Belki bu arada bir iki şarkı daha yazarız da üç dört şarkı dinletiriz.. Kendisini biz seviyore! 

7. İrem Derici, sizin yaz aşkının kışında devam etmesini istediğinizi vurguladığınız ''Aşk Kışlıklarını Giy'' şarkısına Ekim'de klip çekiyor. İrem'den başkası okusa bu kadar güzel olur ve fazlaca dinlenir miydi?

Biz o şarkıyı cidden İrem için yazdık. Hatta yazdık, bitirdik, o akşam da Ayşe Hatun bana uğradı. Kıvranıyordu şarkıyı ona verelim diye. Ama tabi ki vermedik, çünkü kıza haber vermişiz bitti diye, ertesi gün gelecek filan. Sonra geldi, dinledi ve aldı şarkıyı hüp diye! 

8. Murat Boz'a yaptığınız ''Janti'' şarkısı bu yazın en iyi 5 şarkısı arasında. Duyguların neler? Şarkını radyoda duyduğunda, ya da bir yerde avaz avaz söylenince mutlu oluyor musun?

Şarkı neredeyse üç-dört yıllık filan bir şarkı. Çıktığında büyük heyecan, mutluluk, şükür oldu. Cidden güzel bir andı Janti'nin çıkışı.. Bir konsept, bir duruş vardı şarkının ismiyle müsemma ve buna çok sevindim tabi ki. Şarkılarımızı bir yerde duyunca ister istemez acayip bir sevinç kaplıyor ruhumu, tarif edilemez bir şey. Yanımda birileri varsa ve işaret filan yapıyorsa utanıyorum ama yalnızsam çok mutlu oluyorum. Allah'a şükürler olsun!
 
9. Bir açıklamanda, ''Piyasanın kaşarı olmak istemem, kaşar aranjör, besteci çok'' demiştin. Ben çok güldüm, neden böyle bir söylemde bulundun?

Yaptığı işe heyecan duymayan, sevmeyen, işlerinin beş para etmez şeyler olduğunu düşünen insanlar var müzik piyasasında. Bu işi yalnızca para için, evini, villasını, arabasını, şoförünün maaşını ödemek için yaptığını söyleyenler. Ne bileyim, bu insanları düşününce üzülüyorum; yapma o zaman kardeşim. Yazık günah ruhuna. Bu işin çok garip ve sayısız dinamiği var; bunları keşfetmek, denemek, her seferinde o taptaze heyecanla başlamak o kadar önemli ki. Ama bakıyorsun, ne kendine, ne de müziğe hayrı var; hemen uzaklaşmak gerekiyor böyle tiplerden.  

10. Senin yaptığın şarkıların, hep bir hikayesi oluyor ve kendi yaşadıklarınsa ; şarkıları kendine saklıyorsun genellikle. Çok damar şarkılar varmış elinde, albüm gelecek mi? Ne zaman sızlana sızlana dinleyeceğiz Onurr damarlarını?
Aralık'ta Sony'ye albüm teslim etmem gerekiyor :) Herhalde Ocak-Şubat gibi yayınlanır albümüm. Baya farklı tatlarda şarkılarım olacak. Şu ana kadar hiç slow şarkı sunmadım ve insanlara garip garip aranjelerle damar şarkılar sunacağım, umarım beğenirler.

11. Hande Yener hakkında, twitter'da geçtiğimiz aylarda bir kaç söylemde bulundun ve sana çok sinirlendim. Ona söylediğin çok belliydi.Belki de haklıydın. Aranızın bozuk olduğunu düşünmüyorum, neden öyle şeyler yazdın?


O yazdığım o kadar muğlaktı ki, çünkü o hafta tam üç kadın solistin, hem de Türkiye'nin en büyük sesleri olan üç solistin albümü / teklisi yayınlanmıştı. O lafın adresinin kim olduğunu asla söylemem. Sosyal medya böyle durumlarda galeyan merkezi olduğu için atlayan atladı. Sıkıntı yok. Hande Yener'le benim hiçbir problemim yok, kendisinin Apayrı albümü baş ucudur.  

12. Yakında kimlerin albümünde yer alacaksınız? 

O Ses Türkiye finalisti Aziz Kiraz bizim bir şarkımızla çıkış yapıyor, Allah bizimle olsun :) Kendisini çok seviyoruz, canımız bir kardeşimiz; bu yola bizim bir şarkımızla başlaması da çok duygusal bir bağ yaratıyor. Ayşe Hatun'un yeni single şarkısı yine bizim bir şarkımız. 

13. Ben yalnız, köşemde de yazdım sizin kadar yaratıcı şarkı ismi bulan bir ekip ve ikili görmedim! Çok düşünüp, kafa patlatıyor musunuz? ''Güç Bende Artık'' , ''Çak Bir Selam'' vs vs.

Yok ama ilginç fikirler gelince hemen çöpe atmıyoruz, mevzu bu :) O zaman sizleri çoook şaşırtacağız. Pop müziğin güzel tarafı bu; ne söz, ne müzik, daha çok bir fikir, bir tasarım pop şarkılar artık. İsmi, şarkının hitap şekli, hitap ettiği kitle, hem bir geleneğin parçası olması, ama hem de gündelik bir şeylere top atıyor olması bizim dikkat ettiğimiz unsurlar. Bazen başarıyoruz, bazen çuvallıyoruz her insan gibi. Ne güzel! :)

14. Son zamanlarda, Tuğba Yurt ve Simge'nin projelerinde yer aldınız. O şarkılar hakkında fikirlerin nelerdir, nasıl buldun?

İkisini de çok seviyorum. 'Güç Bende Artık' aranjesinde baştan sona aranjör Osman Çetin'le, hem Tuğba, hem biz birlikte çalıştık. Çok güzel vakitler geçirdik. Biz eğlendik, ortaya çıkan şarkıdan mutluyuz. Umarım dinleyici de seviyordur. Simge'nin şarkısı, aranjesi, klibi her şeyi bambaşkaaa. Tam bir takım işi. Orada da sonuç çok güzel oldu.. İkisine de bayılıyorum!

15. Çok çok teşekkürler, ''RUJ'' dinleyicisine ne demek istersin?

Sürrrrme diyorum :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar