YAZ 2016 SİNGLE DEĞERLENDİRMELERİ





SİMGE - KAMERA


''Simge Albümü Çıksın Artık!'' derken o yine bir tekliyle karşımıza çıktı. Alper Narman ,Onur Narman, Sezen Aksu yazdı, Pritam besteledi, Ozan Bayraşa düzenledi, Bedran Güzel çekti.
Allah'ım nasıl isimler yine bir arada? Simge'nin şarkılarında hep büyük isimler bir araya geliyor, güçlü voltranlar oluşturuluyor.
''Miş Miş'' gibi bu şarkıda uyarlama hem de Hint! Oldukça hızlı, tempo tutturan bir mod ''Kamera''.
Bir şey itiraf edeyim mi, son yıllarda beni en çok heyecanlandıran 2 isimden biri Simge. Bence hiç bir zaman tekrara düşmeyen, risk alan, cesur insanlar başarıyor! Şekil ; Simge :) Bana bunlarla gelin! Klibi izleyince, büyük bir prodüksiyon olduğunu fark ettik, Türkiye'ye ''çok fazla'' olmuş sahneler,çekimler. Yılın en iyi klibine adaydır diyorum! Artık kafamdan geçmiyor değil, Simge bizi diğer ülkelerde de temsil etmeli diye. İşine para harcayan, farklı işler çıkartan insanlara hayranım! Bu şarkı eğer, ''Miş Miş'' tekrarı olsaydı hepimizin tavrı çok farklı olurdu! Gördüğünüz üzere başka yerlere kafa tutulmuş! Sözler ne kadar akışta hızlı olsa da, ''Mutluluk Mottosu'' içeren ve Aşk aşılayan bir vurgu var. İlk dinlediğinde algılanması zor kabul ediyorum, dinledikçe seviyorsun, bağımlısı oluyorsun. Magazin programlarında bu sene çok sık duyacağımız bir şarkı! 


TUĞBA YURT - GÜÇ BENDE ARTIK


Tuğba Yurt'un yaz aylarında şarkı yayınlamasına o kadar alıştım ki! Sana soruyorum senin bu güçlü ''Ben buradayım!'' diyen sesin ne olacak? Şarkıları çok iyi taşıyorsun ve sahipleniyorsun be! ; Bu konuda aksini düşünmek saçma olur. Projene geldiğim de diskografine baktığımızda ''Oh Oh'' ve ''Aşk Sanmışız'' şarkılarını ikiye katlayan bir şarkı olmuş. Alper Narman - Onur Özdemir ikilisinin yaratıcı zekalarıyla yarışmak mümkün değil . Şarkı isimleri hep dikkat çekici ve vurgulayıcı oluyor. ''Güç Bende Artık'' gibi. Osman Çetin'in aranjeleri çok baş ağrıtıyor genelde ama bu şarkı da çok dengeli ve ayarında olmuş. En önemlisi de, aşkı savrulan güçlü kadını çok güzel yansıtmış sesiyle ve o hissi de vermiş Tuğba. Klibi daha farklı beklerdim tabi, ortalığa ''He-man'' ler çıksın falan filan diye bekledim. :)  Şunu da söylemek istiyorum, Tuğba'nın kıyafetleri - albüm tasarımı - fotoğraflar - saç makyaj ( Safa Gülsoy, Ayla Şahin, Piren Demirel ) ilk defa bu kadar beğendim! Aynı ekiple tekrar çalışmalı ve bir araya gelmeli.


ZEYNEP MANSUR - YİNE BANA ZOR GELİYOR



Zeynep Mansur, sık sık göz önünde bulunan ve ard arda projeler yayınlayan bir isim değil.
O yüzden yaptığı her iş oldukça ''cool'' ve ''kaliteli'' oluyor. Bu cümleyi açmak gerekirse, hem kullandığı soundlarla, altyapılarla hem de çektiği kliplerle diğer isimlerden ayrışıyor. 
Çabuk tüketilecek şarkılar değil, yavaş hazmedilen kalıcı şarkılar için uğraşıyor. Ben onun şarkılarını dinlerken, hiç ''ticari kaygı'' güdüsü hissetmiyorum.  Bunlardan biri de yeni çalışması ''Yine Bana Zor Geliyor''. Hareketli şarkı olduğu halde, sitemli ve duygu yüklü bir şarkı. Dinleyen insanlarda, tekrar dinleme reaksiyonu oluşuyor. Bence, Zeynep Mansur sağlam bir vokal, şarkının hakkını vermiş. ''Yine Bana Zor Geliyor'' Ayşen - Kemal Şimşekyay imzası taşıyor. Düzenlemesi Erdem Kınay'a ait, remixini ise Celil Yavuz 'dan. Şarkı Tarkan'a gitmiş, ancak Zeynep'e kısmet olmuş. İyi ki de o söylemiş! Keşke düette yapsalardı, öyle bir imkan yaratılsaydı. Klibini Murad Küçük çekmiş, son zamanlarda çektiği en güzel kliplerden biri olmuş. Şarkıyı kesinlikle, digital platformlardan almanızı - CD'sini de almanızı tavsiye ediyorum. Duygulanmanız garanti!


SUADİYE - AŞKÇA 


Suadiye, sözü Deniz Erten‘e müziği Vaggelis Tountas’a, düzenlemesi Çağrı Telkıvıran'a ait ''Aşkça'' nın klibi için Ulaş Elgin yönetmenliğinde kamera karşısına geçti. 2 Milyon tıklanmayı da geçmiş ayrıca. Şimdi gelelim işin aslına! Suadiye, Özgür Aras'la çalışmaya başlayınca kariyer planlaması, müzik çalışmaları daha doğru bir hal aldı. O yüzden Özgür Aras'ı kutluyorum. Şarkı ise, oldukça dinamik ve fresh olmuş, Suadiye'nın üstünde güzel durmuş. Deniz döktürmüş besteye sözleri yine! En çok etkileyen söz ''Tek lisanımız Aşkça!'' oldu. Düzenleme konusunda Çağrı Telkıvıran doğru bir tercih olmuş.Son zamanlar da müzik adına çok başarılı işler çıkartıyor. Tek sıkıntı ; Suadiye'nin sesini daha güçlü duymak isterdim, çünkü çok iyi bir sesinin olduğunun farkındayım. Şarkı seçimlerinde, sesini ortaya çıkartan şarkılar seçmeli. Bazı şarkılar vardır hani, klip o kadar güzeldir ki şarkıyı olduğu yerden yukarıya taşır. Bu durum onu gösteriyor! Dans koreografileri, stylingler, mekan tercihleri oldukça iyi. Farkındalık yaratan klipler görmeyi çok özledik! Böyle klipler görmek istiyoruz! 




                                 AYDIN KURTOĞLU - YAK



Aydın Kurtoğlu'nun aynı jenerasyonda ki rakiplerine göre, daha hızlı ve daha üretken olması ona bir çok artı katıyor. Önce ki şarkılarıyla da birlikte artık belirli kitlelere hitap eden bir şarkıcı portföyü oluşturdu. ''Öptüm'' şarkısını ne kadar sevmediysem, ''Yak'' a o kadar BA YIL DIM! Çok duygu yüklü, yaşanmışlıklar kokan, etkileyici bir şarkı. Serkan Balkan'ın son yıllarda başarılı aranjelerini konuşurken, bu başarılarına söz-beste kimliğinin ekleneceği kesin! Ne kadar vokal olarak yer alsa da Şarkı da gözüm Hande Ünsal'ı aradı, çünkü Aydın'la ses uyumları gayet güzel ; ''Köle'' de bunu fark etmiştik. Diğer projelerinin tam tersi, bu projede fotoğraflarda Aydın Kurtoğlu'nun imajı daha bilinçli, daha yetişkin erkek popçu tarzında duruyor. Ona da yakışmış mı? Yakışmış! Bu tarz şarkılar seslendirmeli, albümlerinde yer vermeli. Fark ettim ki günde 100 kere dinlememe rağmen sıkılmıyorum!


Yorumlar

Popüler Yayınlar