YONCA LODİ RÖPORTAJI | FAZLA AŞK | POP BİZDE



ALLAH'IN BANA BAHŞETTİĞİ BU MUAZZAM HEDİYEYE İHANET ETMEDEN İŞİMİ YAPMAK İSTİYORUM. DÜNYAYA GELİŞ SEBEBİM ŞARKI SÖYLEMEK  



• Hep büyüklerimiz der ya “Azı karar, çoğu zarar”. Aşkın fazlası Yonca Lodi’yi üzdü mü, yıprattı mı? “Fazla Aşk” ne ifade ediyor sizin için?

Kendimizden çok başkasını dinlemek, başkasını düşünmek, insanın kendine ettiği ihanet gibi. Biz kendimizi bile çözemediğimiz yaşlarda başka bir insanı çözeriz sandık. Onu her şeyin önüne koyduk. Doğal olarak yorduk, yorulduk, kendimize yabancı düştük. Önünde sonunda kabullendiğimiz yenilgilerle baş başa kaldık.  Sadece benim hikayem değil bu.  Aşkı bilen, yaşayan herkesin hikayesi..


• Uzun uzun anlatmanızı istediğim bir mesele var, albümde bir Sezen Aksu sihiri var. 5 şarkının bestesi Minik Serçe’ye ait. Nasıl bir araya geldiniz, onunla bir albümde çalışmak nasıl bir his, stüdyo aşamasında neler yaşandı?

Yıllar içinde defalarca bir araya geldik, aynı ortamlarda bulunduk ama bu denli derin bir paylaşım yaşamamıştık. Albüme başladığım zaman hem Sibel’in yine benle olmasını istedim hem de nedense Sezen Hanım’ı görme isteğim ağır bastı. Gidip şarkılarımı, hikayemi, maceramı paylaşmaktı dileğim. Ne olduysa bir gecede oldu. Bir gecede o, bana şarkılarını emanet etti. Ben de onun yol gösteren elini sırtımda hissettim. Onun tarafından çok değer verilen bir yorumcu olduğumun altını çizdi, bana hep bunu hissettirdi. Tüm stüdyo aşaması boyunca birlikte söyledik, şarkıların üstünde tartıştık, çalıştık, güldük, hüzünlendik. Yerine hiçbir şey koyamayacağım çok değerli zamanlar geçirdim. Tüm egolardan, insanı hırslardan, kişisel kıskançlıklardan kendini soyutlamış, başka bir gömleğin içinde,sanki bir üst yüzeyde. Onun yanındayken hissettiğim tam olarak bu.

• Albümü ilk dinlediğimde “Yonca Lodi, bu şarkıları paylaşmamak için bu kadar süre nasıl dayandı?” dedim. Bu albümde neyi anlatıyorsunuz, kimlerin acılarını paylaşıyorsunuz,kimlere ithaf ediyorsunuz? 

Çalışırken en mükemmeli olsun diye çırpınınca geçen zaman önemini yitiriyor. Hiçbir zaman “e hadi olmuştur işte,şu da eksik kalsın” demedim. Dedim ya, anlattığım hikaye hepimizin hikayesi. Aşkın telaşından kendini unutan, ayrılığın acısına rağmen gitmeyi seçen, sevginin, şefkatin değerini yücelten herkes bu hikayenin başrolünde...



• Zeki Güner’le yıllar sonra yeniden bir aradasınız. Çıkış şarkınız “Sevişmeler Hariç” onun imzasını taşıyor. Benim de favorim! Bunca yıl neden bizi mahrum ettiniz bu güzel buluşmanın sonuçlarından?

 Aslında biz Zeki’yle hiç kopmadık. Hep çok yakın olduk, dostluğumuz, yoldaşlığımız daimi. Bu ara vermişiz gibi görünen zamanlarda da birlikte sayısız demo yaptık. Neredeyse yaptığı her şarkıyı dinletir bana Zeki. Ben de şarkıcı kimliğimi dışarıda bırakıp sadece bir dinleyici olarak fikirlerimi paylaşırım. Başarılarla dolu bir geçmişimiz ve bence daha çok uzun sürecek iş birliğimiz var. Yazdığı şarkıları sevmemek imkansız, çok önemli bir üretici olduğunu düşünüyorum. Sadece bazen o şarkıyı beklersin işte. 

• Müzik sektöründe yarışa dahilsek albüm isimleri iddialı olur ya genelde, tarafımıza basın bültenleri “bomba gibi etkisi yaratacak”, “ortalığı sallayacak” diye gelir. Albümün ismi “Kızıl Kıyamet” olabilirdi bülten de “bu albüm kızıl kıyamet koparacak” çıkabilirdi. İddialı olmayı sevmiyor mu Yonca Lodi? 

  İddia söylemde değil eylemde olursa anlamlı. Ne Kızıl Kıyamet’in böyle bir reklam sosu olmasına müsaade ederim ne de “Fazla Aşk” albümünün bu denli basit tanıtılmasına... Ne söylerseniz söyleyin, dinleyici bastı mı sizi bağrına? Benim tek kriterim budur!

•  Biliyorsunuz, sosyal medyada inanılmaz ağır eleştiren bir kitle var. Asla tahammül edemeyeceğiniz yorum ne olur? Sesinize mi, sahnenize mi, şarkılarınıza mı, fiziğinize mi hangisine gelen yorum sizi yorar?

  Ben çok mu şanslıyım, yoksa beni takip edenler çok mu şahaneler bilmiyorum. Benim sosyal medya yüzünden canımın sıkılması çok ama çok nadir. Hadsiz ve küstahça özellikle can yakmak için yazan birilerini anlıyorsunuz zaten. Ne sizinle ne de yapmaya çalıştıklarınızla ilgilenmiyorlar ki! Tek amaç, kendi mutsuz hayatının acısını birinden çıkarmak. Yukarıda saydıklarınız değil ama dini inançlarım ve ilkelerim üstüne ahkam kesen birileri olduğunda gerçekten sakin kalamıyorum.



• Şimdi Ekşi Sözlük’e girdim, 2001 de yazılmış hakkınızda ilk yorum. O günden bugüne hep sesinizle ilgili “muazzam, güçlü, etkileyici” yorumlar gelmiş, kötü yorum yok! Yonca Lodi’nin sesinde ki tılsım ne? Duygu mu, hissiyat mı, yaşanmışlıklar mı, yorum mu ne?

  Tılsım ne güzel bir kelime, teşekkür ederim. Allah’ın bana bahşettiği bu muazzam hediyeye ihanet etmeden işimi yapmak istiyorum. Dünyaya geliş sebebim şarkı söylemek. Bu sebebe erken uyanmak bana 25 yıllık bir kariyer verdi, sonsuz minnettarım. Ben bir hikaye anlatıcısıyım. İnanmadığım hikayeyi anlatmam. Gerçek olan her şeyi de dinleyici algılar, bu sayede aramızda güven ilişkisi oluştu yıllardır. O güvene layık olmak için, aşık olduğum bu mesleği en idealist şekilde, başka yollara sapmadan yapmaya çalışıyorum.

• Sezen Aksu ne kadar büyük bir usta, albümde beş şarkısıyla yer alıyor fakat çıkış şarkınızın imzası başka bir müzisyene ait. “Yonca, benim şarkımla çıkmanı istiyorum” demedi mi? Onun albümde en beğendiği şarkı hangisi?

   Çıkış şarkısıyla ilgili tek bir önerisi bile olmadı. Bu tip ego barındıran hiç bir cümle kendisine ait olamaz. Bu albüme canla başla değer katmaya çalıştı ama bu albümün benim albümüm olduğunu da hep bana hissettirdi. Bana inanılmaz büyük bir konfor alanı bıraktı. Paylaştığı şarkılar bir yana, en çok da bu özgür yaratım süreci için müteşekkirim kendisine.

• Çok duygusu yoğun, hüzünlü şarkılar söylüyor Yonca Lodi ama şen kahkaha, eğlenceli, neşeli biri. Bizim görmediğimiz ama derin acılar yaşadığınız dönemlerde sahneye çıkıp insanları eğlendirdiğiniz oldu mu? 

  Sahneye çıkınca benim için hayat durur. Sıkıntılar, dertler ben onlarla daha sonra ilgileneyim diye sırasını bekler :)  Hepimizin hayatla öyle ya da böyle zoru var ama ben sevdiğim işi yapabildiğim her gün için şükrediyorum. Ben içimdeki kız çocuğuyla irtibatımı hiç kesmiyorum. Sahne de benim oyun alanım...



• Bu albümle bir Bostancı Gösteri Merkezi konseri ya da Harbiye Açık Hava Tiyatrosu’nda seyircilere seslenme planı var mı? Ben gelip böyle mum gibi durup sadece sizi dinlemek istiyorum. 

  Evet biz ekipçe güzel konser planları yapmaya başladık. Ama öyle mum gibi oturtmam, konserlerimde eğlenmek zaruri, ona göre :))

• Çok teşekkür ederim, bu bizim ikinci röportajımız. Bana güvendiğiniz için teşekkür ederim, son olarak bu albüme en az kaç klip gelecek, bir tahmin alabilir miyim?

 Bu güzel sorular için esas ben teşekkür ederim. Çok klip olsun,Fazla Aşk herkese çok iyi gelsin🍀💚

Yorumlar

Popüler Yayınlar