BERKSAN RÖPORTAJI | SAKİN | POP BİZDE




❝ SEVGİSİZLİĞİNİ DİLE DÖKMEK İSTEYEN İNSANLARI GÖRMÜYORUM VE DUYMUYORUM ÇÜNKÜ ONLARIN ASIL DERDİ KENDİLERİYLE 



• “Ben” şarkısını ilk dinlediğimde “Nasıl yani, bu şarkıyı Berksan mı?” yaptı dedim, gerçekten şaşırttın. Ticari kaygılardan arınan, sadece müziğiyle ilgilenen salaş bir adam göründü gözümde. Yarıştan çekilip olgunluk çağını mı yaşıyor Berksan?

 Hahahah :) Ben bu güne kadar yaptığım albümlerdeki repertuarlar da dahi, sadece bir iki ticari şarkıya yer verirdim. O da malum sektörün ve plak şirketlerinin beklentisi idi. Hiçbirşeyi düşünmeden içimdeki müziği yapıyorum bu doğru. Bana bu yolda güç veren, dinleyicinin kalite beklentisinin yükselmesi oluyor. Bu beni çok cesaretlendiriyor. Yarış konusu ilginç ve komik geliyor bana. Herkesin kendini şampiyon ilan ettiği balondan popüler kültürü kastediyorsan ben almayayım. Eğer konu müzikse yarışmaya gerek yok o zaman  :)

• Son dönemlerdeki şarkılarım “Ben”, “Yok Öyle Dünyam”, “Sakin” sanki bir dizi ve biz bu diziyi bölüm bölüm izliyoruz. Şarkıların arasında bir bağ ve devamlılık mı var?

Ruhen bir bağ var sadece benden ötürü. Ama müziğimin hikayeleştirilmesi mutluluk veriyor bana, değer verildiğini daha iyi anlatıyor.  Çok duyuyorum bunu bu sıralar, en çok da bu his teşvik ediyor beni yeni şarkılar yazmam için.

• Bir röportajında o kadar güzel bir şey söylemişsin ki ‘hayal kırıklığı’ yla ilgili “Üreten insanların dünyanın kendisiyle ilgilendiğini düşündüğü gibi bir hastalık vardır. Zaman zaman bu grip gibi gelir gelir gider.” Çok doğru! Peki neden hep üreten insanlar ilgi ister, hiç gerçekleri kabullenmek istemezler?

Herkes adına konuşamadığım gibi cevabı da bilmiyorum açıkcası. İdare edilsin işte ara sıra bana yeter. J  Şurada kaç kişiyiz zaten?



• Şu ana kadar 130’un üzerinde yazmış olduğun şarkılar var. Yayınlanan, söylenen, paylaşılan şarkılar. Peki, senin için kariyerinde dönüm noktası demiyorum ikinci baharı yaşatan, küllerinden doğmanı sağlayan “mihenk taşı” dediğin şarkın hangisi?

Yayınlanan şarkılar 198 oldu hem benim yorumladıklarım hem de arkadaşlarımla paylaştıklarımın toplamı. Her seferinde değişik duygular yaşıyorum tabii ki ama istediğim sound’u “BEN" single ile yakaladım. Mihenk taşımız da o olsun.

• Yaptığın işe ve sanatına gelen nasıl bir yorum seni çileden çıkartır? Mesela geçenlerde Ayşe Özyılmazel ve Işın Karaca “İki Cihan” şarkınla ilgili tweet atmışlardı sen de cevap vermiştin. Nasıl eleştiriler çıldırtıyor seni?

Sevgisizliğini dile dökmek isteyen insanları görmüyorum ve duymuyorum. Çünkü onların asıl derdi kendileriyle ve acınası o yüzden beni çıldırtamazlar. Zaten öyle tepkiler de almıyorum şükürler olsun ki. Beni beni çıldırtan iki yüzlülük  olur sadece.

• Bir röportajında asla kin tutamadığını ve kimseye küsemediğini söylemişsin. Sorum çok net, Hande Yener yeniden gelse ve “Berksan, yeniden bir şarkı yapalım” dese senin cevabın ne olurdu? Sizin müzik kimyanızı sevenler de vardı.

Müziği cezalandıramazsınız bu çok anlamsız ve cahilce olur bence. Ben müziği, doğru olan neyse onu yapacak kadar çok seviyorum. Kim bilir?

• Şu anda Ayşe Hatun Önal için bir şarkı üzerinde çalıştığını duydum! Bu harika haber. Nasıl bir şey çıkacak merak ediyorum, hiç görüştünüz mü şarkılarla ilgili son durum ne?

Evet bir şarkı üzerinde çalışıyoruz Turaç'la beraber.  Ayşe'nin tarzını , yorumunu seviyoruz. Bu bir hayal yolculuğu şimdilik telefonlaşıyoruz şarkımız bitmedi henüz.

• Bir sanatçının Berksan şarkısı söylemesi için, senden şarkı alabilmesi için bir kuralın ve kaiden var mı? Yoksa herkese kapın açık mı? Soruya şunu da iliştireyim, “Bu şarkıyı keşke vermeseydim” diyip, şarkıyı doğru taşımadığını düşündüklerin oldu mu?

Başta iyi yorumcularla çalışmak istiyorum tabii ki. Ben bu alışverişi marketing bir durum gibi görmüyorum bir bağ olarak değerlendiriyorum. Bu bağı kuramadığımız kimseyle çalışamayız. Verdiğim ve pişman olduğum hiç şarkım yok. Bu paylaşımın heyecanını da çok seviyorum.


                                                                                                                         
• Kardeşin Turaç Berkay’la harika bir proje yaptınız Belma Şahin’e “İki Cihan”. Şarkı her yerde patladı, şunu merak ediyorum bu şekilde keşfetmek istediğin, prodüktörlüğünü yapmak istediğin yeni isimler var mı? Berksan keşife çıkacak mı?

Teşekkür ediyorum. Turaç' ın adına da teşekkürler. O frekansımız hep açık ikimizin de. Ara sıra böyle sürprizler yapmaya devam edeceğiz!

• Yeni şarkının sloganı “Sakin olma vakti” ama yer aldığın sektör için imkansız bir şey biliyorsun değil mi? Herkes çıkarları ve hırsları uğruna amazon edasıyla savaşıyor! Nasıl sakin kalabilirsin ki?

Ben dinleyicimle mesajlaşıyorum "sakin olma vakti" derken. Sektör egodan atına binip dört nala koşsun nereye varacaksa... Herkes insan olduğunu fark edip, insani değerlerin kalitesiyle yaşamayı tercih ederse, buralar o zaman sakinleşir.

• Tespit gibi tespit yapmışsın “Yeteneği kendine yetmeyen insanların, basınla olan ilişkisini çok daha sıcak tuttuğunu düşünüyorum.”  Böyle insanların sayısının giderek artması ve bilirkişilerin “Magazinde olmalısın, gündemi meşgul etmelisin” akıl hocalıklarını nasıl değerlendiriyorsun?

Bunların hepsinin hayatımızda yeri var ama buradaki sıkıntı, popüler kültürün hayatımızdaki yeri. Ne şekilde olursa olsun sonrasındaki tutum sıkıntılı. Çoğu insanın utançtan evden çıkamayacağı hadiseler yaşanırken alkışların çoğalması sıkıntı bence. Kimseyi dinlemesinler kalplerinden başka.

• Çok teşekkür ederim, umarım sorularımı sevmişsindir. Mayıs ayında bir şarkı daha geliyormuş, ufukta albüm yok sanırım single olarak devam edeceksin?

Ben teşekkür ederim asıl. Turaç’la birlikte bir şarkı yaptık ve çok heyecanlıyız, hatta sabırsızız. Yazı bekleyeceğiz mecburen. Albüm vakti yaklaşıyor. Sevgilerimle!

Yorumlar

Popüler Yayınlar