ANIL DURMUŞ RÖPORTAJI | ÇIKMAZ SOKAK | POP BİZDE

HÂLA MERDİVENİN ÖNÜNDE İLK ŞARKISINI SÖYLEYEN ANIL DURMUŞ VAR VE BU HİÇBİR ZAMAN DEĞİŞMEYECEK



• Şimdi en başa dönelim, Facebook - Youtube’da söylediğin şarkıları yayınladın yıllar önce baya dikkat çekti. “Youtube'a koyayım da patlasın” mı diye düşündün yoksa her şey spontane mi gelişti? 

Spontane gelişti aslında, sosyal medya o zamanlarda şimdi olduğu kadar popüler değildi ve kısıtlı mecralar vardı. İçimde her zaman müzik aşkı vardı ancak ilk videomuza kadar bu yeteneğimi gösterebileceğim bir fırsat önüme çıkmamıştı. 15 yaşında arkadaşım ile böyle bir yolculuğa çıktık. Amacımız sadece saf duygularımızla müziğe hizmet etmekti. Başlarken amacımız milyonlarca dinlemek yerine sevdiğimiz müziği yapmaktı.

• 6 - 7 yıl önceki halini gördüm o sen olamazsın! Nasıl değişmişsin, aslında hep hayatımızda varmışsın, Facebook -Youtube - sonra O Ses Türkiye macerası. Eski haline baktığında “Vay be ne değişmişim” diyor musun? Bazı insanlar eski hallerini hatırlamak istemez.

Her insan değişir, değişim zaten herkes için gereklidir. Ben değişmekten ziyade kendimi geliştirdiğimi düşünüyorum. Eskiye dönüp baktığım zaman ise hiçbir şekilde rahatsızlık duymuyorum, tam aksine şu an olduğum noktaya gelene kadarki maceramda büyük bir etken olduğunu düşünüyorum. Beni ve müziğimi sevenlerin, attığım ilk adımdan itibaren tüm serüvenime tanık olması da beni ayrı mutlu ediyor.

• Hep röportajlarında “Hırslı” olduğunu vurgulamışsın ama biz o hırsını görmüyoruz sanki, ne anlamda hırslısın? Hırsın dozu ne Anıl için?

Hırs benim için kendim ile olan yarışımdır. Bir önceki yaptığım işin daha iyisini ortaya koyabilmektir, hırs kelimesinin yanlış anlaşıldığını düşünüyorum. Yan kulvarlara bakmaktansa, kendi kulvarıma odaklanıp en iyisini ortaya koymaya çabalıyorum.


• Bilmiyorum, bu bazı insanlarda olur sanki seni biz hep tanıyorduk, sen hep ailelerin çocuğu gibi bir durum söz konusu. Bu neyden kaynaklanıyor? Biz sana yabancılık çekmiyoruz!

Samimiyetimi hiç kaybetmediğimi düşünüyorum, içimde hala merdivenin önünde ilk şarkısını söyleyen Anıl Durmuş var ve bu hiçbir zaman değişmeyecek. Doğal bir insanım bu yüzden de beni kendilerine yakın bulmaları çok mutlu ediyor.



• Genelde aileler çocuklarının doktor, avukat, mühendis olmalarını isterler, müzikle hayata tutunulamayacağını söylerler. Senin aileninde endişeleri oldu mu?

Evet oldu. Bir aile, tabi ki de çocuğunun geleceği için endişe duyar. Benim ailem de bu camiaya yakın olmadığı için en başta şüpheleri vardı ancak ben bu işe duyduğum sevgi ve isteği gösterdikten sonra aynı zamanda başarılarıma da şahit olduklarından sonra yanımda oldular ve beni hep desteklediler.


• Ben senin çok iyi bir hikaye anlatıcı olduğunu düşünüyorum, bir şarkıcı iyi şarkı söyleyebilir ama dinleyiciye şarkının hikayesini duygusunu aktaramaz. Bu yorum, his nereden geliyor? Yaşanan aşk acıları mı?

Seçtiğim şarkıların bir hikayesi, anlamı olmasına özen gösteriyorum. Zaten böyle şarkıları söylerken ister istemez kendimi o duyguya kaptırıyorum ve bunun dinleyiciye geçmesi çok önemli. 


• Sahnene hiç gelemedim ama hep çok coştuklarını söylerler arkadaşlarım. Mesela milyonlar tıklanıyor, çok dinlendiği iddia ediliyor ama konseri yok olsa da kulüpler, mekanlar dolmuyor. Bunu nasıl değerlendiriyorsun? Senin için er meydanı sahne denilebilir mi?

Sahneler bu işin kanıtıdır. Bazen ekranda gördüğümüz sayılardan ziyade sahnede karşımızda gördüğümüz yüzler daha gerçekçi ve daha önemlidir. Bazılarının sadece ‘’internet dinleyicisi’’ vardır, bazılarının ise onu görmek ve dinlemek için can attığı dinleyicisi vardır. Benim için de önemli olan can atılan tarafta olmaktır.

• Bir tarza konumlandırmam gerekirse seni konumlandıramıyorum, bir arabesk - bir pop - bir slow motion Anıl Durmuş’un tarzı ne? Hangi yoldan gidiyorsun?

Öncelikle arabesk müziği seviyorum ve çok anlamlı buluyorum, dinlemekten de büyük keyif alıyorum. Ancak bir kalıba sokulmayı sevmiyorum ve böyle bir müzik yaptığımı düşünmüyorum. Tarzıma gelince, beni etkileyen ve gerçek olduğunu düşündüğüm her şarkının içerisinde bulunabilirim. Bundan 5 yıl sonra Anıl Durmuş’un tarzı söz konusu olduğunda, ‘’kendine has’’ bir müzik yaptığını duymak en büyük hedefim.



• Son şarkın “Çıkmaz Sokak”, rahmetli Onur Can Özcan’ın. Nasıl oldu, nasıl gelişti hikayesini anlatmanı istiyorum, şarkının sonunda onunda sesini duyduk. Şarkı ne zamandır sende?

Onur ile bir gün telefonda konuşurken ‘“Ağabey, elimde bir kıyafet var ve senden başkası giyemez.’’ dedi. Şarkıyı gönderdi ve şarkının ilk girdiği andan itibaren duygusunda kaybolduğumu hissettim. O an dedim ki; ‘’Bu şarkıyı okuyorum ve hazırlıklarıma başlıyorum.’’ Şarkıyı bitirdikten sonra Onur Can’a gönderdim, bunun üzerine ‘’harika söylemişsin ağabey, yolu açık olsun’’ dedikten sonra klip için fikir alışverişleri yapmaya başladık. Aradan 3 ay geçtikten sonra denizde kaybolduğunu öğrendim, daha sonrasında acı haberi aldık. Kendimi büyük bir sorumluluğun içerisinde hissettim ve bana attığı kayıttaki gerçekliğini dinleyicilerimizle buluşturmaya ve onu anmaya karar verdim.

• Şu ana kadar en çok kıskandığın, “Bu şarkıyı ben söylemeliydim” dediğin bir şarkı mutlaka vardır. O şarkı hangi şarkı?

Erkin Koray’ın ‘’Şaşkın’’ adlı parçasını okumayı çok isterdim. Daha da çok istediğim şarkılar var ancak buraya sıralasam röportaj bitmez.

• Youtube kanalında paylaştığın akustik performanslarda gayet ilgi görüyor. O şarkıları seçerken nelere dikkat ediyorsun? 

Hissettiğim şarkıları okumaya önem gösteriyorum. Ayrıca bu akustik performansları hazırlarken dinleyici kitlemin de görüşlerini dikkate alıyorum.


• Hep derler, bu sektördeysen ve erkeksen 1-0 geride başlarsın çünkü kadınlar daha avantajlıdır daha kolay sıyrılır derler. Müzik dünyasında kadın - erkek eşitliği var mı sence? 

Ben her işte olduğu gibi bu işte de kadın-erkek eşitliğinin olduğunu düşünüyorum. Ortada kaliteli bir müzik varsa bunun kadın ve erkeği ayırt edilemez.


• Single olarak ilerliyorsun uzun süredir, albüm için hazır hissediyor musun kendini bu dönemde albüm büyük risk. Sen ne yapmayı düşünüyorsun?

En kısa zamanda albüm çalışmalarıma başlıyorum. Ne yapmak istediğini, nasıl bir çizgide yoluna devam etmek istediğini bildiğin anda albümün risk olduğunu düşünmemekle birlikte çok daha güzel tepkiler alabileceğimi hissediyorum.


• Son olarak özel hayatını sorayım, bir yandan müzik çalışmaların devam ederken özel hayatına zaman ayırabiliyor musun? Hangisi senin için daha önemli müzik mi özel hayat mı?

Müzik ve özel hayatımı birbirine karıştırmamaya dikkat ediyorum. Bence hayatta dengeler çok önemli. Müzik benim için ne kadar önemliyse özel hayatımda aynı oranda önemlidir.

Yorumlar

Popüler Yayınlar