CEM BELEVİ RÖPORTAJI | POP BİZDE

❝ KURTARILAMAYACAK TEK BİR SERMAYE VAR O DA İNSANLARA GEÇEN DUYGU VE SAMİMİYET, BEN DUYGUMUN PEŞİNDEYİM 



İyi bir ses, iyi bir müzisyen, yakışıklı bir adam Cem Belevi. ''Star'' portföyünü tam anlamıyla dolduruyor, son yıllarda çok şarkı, çok şarkıcı çıktı ama kısa sürede kendini kanıtlayan ve bir marka yaratan nadir isimlerden biri oldu Cem. Uzun süredir röportaj yapmak istiyordum, yeni şarkısı ''Mışıl Mışıl'' ile gerçekleştirmiş olduk. Bakalım sevecek misiniz, bu sohbeti? Çayınızı, kahvenizi alıp sizi bekliyorum söyleşimize.


• Ekonomi ve Uluslararası İşletme eğitimi alan; üniversiteden sonra çokuluslu bir şirkette analist olarak çalışmaya başlayan Cem, şimdilerde “Mışıl Mışıl” şarkısıyla dinleyicilerin kulağında. Çok rasyonel bir işten, müzik dünyasına geçişin zor oldu mu? Adaptasyonda zorlandın mı?

Belki klişe gelebilir ama tamamen kalbimin sesini dinledim. İngiltere'de çok daha kolay şartlarda ilerleyebileceğim bir kariyeri bırakıp daha zor ve yorucu olan ama hayatıma daha derin anlam katan bu yolculuğu tercih ettim, hiç kolay olmadı hala da değil ama işini aşkla yapanlardanım şikayetim yok.


• İlk projenden sonra verdiğin bir röportajda şunları söylemişsin “Sektörde birkaç kişiyi rahatsız edeceğimi düşünüyorum. Kusura bakmasınlar; bir yarış içindeyiz. Ukala biri değilim ama iddialıyım.” Şimdi ki Cem Belevi yine yolun başında yine bunları söyler ve bu kadar özgüvenli olur muydu?

Az bile söylemişim iddiam ve yarışım benim her zaman var ısrarla bizi sektörde birbirimizle yarıştırmaya çalışıyorlar ve bende o gün olduğu gibi bugünde aynı özgüvenle şunu söylüyorum evet bir yarışın içindeyim biliyorum ama bu yolda benim yarışım her zaman kendimle olacak.



• Kendi şarkılarını kendi yazan, kendi besteleyen biri Cem Belevi. Neden başka isimlerin şarkılarını seslendirmiyor? Bu senin aldığın bir karar mı?
Ben yola kendi şarkılarımla çıktım öyle de devam ediyorum başkalarından şarkı almaya karşı değilim asla öyle anlaşılmak istemem çünkü müzik bir paylaşımdır ama ben enerjimi, mesaimi, duygumu daha çok kendi bestelerimi üretmeye yoğunlaştırıyorum, şarkı istemek ve aramaya vaktim ve enerjim kalmıyor. Ama isterim İyi şarkısı olan gelsin beni bulsun seve seve.

• Demet Akalın, yeni jenerasyondaki şarkıcıların arkadaşlık ve dostluklarını samimi bulmadığını söylemişti. Sen ne düşünüyorsun bu konuda? Buray, İlyas Yalçıntaş, Derya Uluğ arkadaşların. Aranıza rekabet girmiyor mu?

Bu zamana kadar biz öyle bir şey yaşamadık çok şükür. Tabi Demet Akalının başladığı dönem ve ekolü bizden çok daha farklı onların zamanında arkadaşlık olmuyordu demek ki sağolsun dostça uyarmış bizi büyük tecrübedir kendisi yine de saygı duyarım, kulak arkası etmem. Ama biz kavgadan değil, arkadaşlıktan üretmekten beslenmeyi tercih ediyoruz.


• Çok yakışıklı, fit biri Cem Belevi. Ama bunun bir geçmişi var, İngiltere’de. Stresten 120 kg sınırına kadar ulaşmışsın, seni o kiloda hayal edemiyorum! Kilo almana sebep olan şey sevdiğin işi yapamamak mıydı? O halini hiç paylaşmayı düşünüyor musun?

Kilo dediğin alınır verilir daha ciddi meseleler var hayatta evet o dönem hayal ettiğim hayatın içinde değildim biraz stresli ve zordu ama bana çok şey öğretti hayatta her şey insan içinmiş. Ben tabi ki dikkat ediyorum fit kalmaya özen gösteriyorum ama inanın kalmasam da bunu çokta dert etmem artık. Tavsiyem Kilolu olanlarda bunu dert etmesinler, takıntı haline getirmesinler fazla kilo meselesinin çoğu yaşam tarzı ve psikoloji ile ilgilidir ona odaklansınlar Canan Karatay gibi hissettim kendimi bu cevapla. Ekmek Yemesinler  😂 


• Güzel giden bir ilişkin var, oyuncu Zehra Yılmaz ile. Şunu merak ediyorum, o da yoğun tempoda çalışıyor. Stüdyoda albüm kayıtlarında, konser esnasında yanında olması iş konsantrasyonunu bozar mı? Heyecanlanabilirsin belki :)
Biz ikimizde yoğun tempoda çalıştığımız için beraber geçirebildiğimiz zamanlar daha da kıymetleniyor. İkimizinde kariyeri kendi özelimizi ilgilendirir. Biz birbirimizin özel ve iş alanlarına saygı duyarız ve  çalışma alanlarımıza mecbur kalmadan girmeyiz.

• Dönüm noktalarından biri olan “Alışamıyorum” şarkına Gülşen vokalde eşlik etti, siz bir projede bir araya geldiniz yeniden. Yine bir şarkıda buluşmak ister misin? Son şarkısını dinledin mi? Kıskandın mı :)

Yine çok güzel şarkısı her şarkısı gibi. Ben isterim tabi bir gün belki yine buluşuruz neden olmasın o kendi bilir keyfine göre.



• Bir şarkıcının en büyük sermayesi sence ses mi, güzellik - yakışıklılık mı, zeka mı olmalı? Hangisi olursa, başarılı olur? Senin sermayen neydi?
Bence maalesef hiç birisi artık bir kıstas değil , ses için programlar, yakışıklılık için estetik, zeka yerine zeki bir ekip kurtarabiliyor bazı şarkıcıları görüyoruz.  Bence samimiyete her zaman sahip çıkmak gerek.


• Çok şarkı yazdığını, bestelediğini biliyoruz. Mesela “Issız Adam” filminden ilham alarak yazdığın bir şarkı var. Cem Belevi’ye ilhamı getiren şey ne oluyor? Yaşadığın ya da karşılaştığın ne kalemi kağıdı eline aldırtır?
Eskiden izlediğim bir filmden, bir hikayeden etkilendiğimi zannederdim ama artık ipin ucu tamamen kaçmış durumda bende .Artık mutluyken hüzünlü, depresyondayken eğlenceli şarkılar yazabiliyorum , o saniye melodi beni nereye götürürse ben oradayım. Tam olarak bunu tanımlayamıyorum, o sebepten derler ya Allah vergisi diye sanırım o bu olsa gerek ipin ucu orada bende değil.

• Çok teşekkürler, yoğun bir konser takvimin var. Ve önümüzdeki aylarda albümün çıkacak, bizi albümde neler bekliyor? Kimler var albümde, sürpriz düetle ilgili bir ipucu da istiyorum okuyucularım için :)
Uzun zamandır farklı tarzlarda single’larımla sevenlerime ulaştım, artık bu albümde belli bir tarzın üzerine özellikle gitmek istiyorum.Sürprize gelince çok sevdiğiniz, çokta güzel birisiyle bir düet geliyor.

Yorumlar

  1. Beklediğine değmiş ne kadar güzel olmuş 😍
    Seni Çok Seviyorum Cem Belevi🖤

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar