HAKIKATEN PIRLANTA!








Sonunda, aylardır herkesin beklediği albüm "PIRLANTA" çıktı. Başta şunu söylemek istiyorum. Dün "Evettt bu sefer yapamadı, olmadı" diyenlerin bugün ki iTunes satış oranları gözlerini kör etmiştir umarım :)


   Bu albüm ne beklentimin altında, ne de beklentimin üstünde oldu. Tam beklediğim gibi oldu. Sadece alışmak zor oldu, gözüm bol booll Ersay Üner, Erhan Bayrak aradı ama bulamadı. Çıkış şarkısı "Ders Olsun" bu zamana kadar duyduğum en iyi Sinan şarkılarındandır, ve çok iyi yerlere gelecek diye umuyorum. "Gölge" yi başta sevemedim, beni o şarkıya çeken Demet Akalın Nağmelerinin olmasıydı, böyle kalbimi okşuyor resmen! Nağme demişken, bu albüm, Yaz albümü değil Harbi Sanatçı albümü olmuş. Demet Akalın, çokça yorumlarını, nağmelerini zirvenin doruklarına çıkarmış. Dinlerkende bunu farkediceksiniz. Diğer şarkılarda albümün devamını getiriyor. "Özüme Döndüm" "Şerefime Namusuma" tam Demetlik dediğimiz şarkılar. Sıkça sözleri sosyal ağlarda paylaşılacaktır buna eminim. Peki albümde öyle bir şarkı var ki? Böyle bir kaç danıştığım insana sordum, "Bu da neymiş, iki çift söz" dediler. Ama ben iddiamı ortaya koyuyorum. TÜRKAN = GÜNAYDIN ABLA kadar sevilecek, ve Türkiye o şarkıyı bağrına basacak. Ne tuhaf ki, bu şarkı bir bar sanatçısı Özhan Jan'dan çıkmış. Demek ki uzaklarda, en iyilerde aramayın şarkıyı diyorum. Matmazel'i hiç sevmedim, Demet'lik değil. Çok entel dantel, Demet'in tarzı olmamış, ayrıca Akalın okuyuşu değil, Aslızen okuması gibi olmuş. Aranjeye hiç girmiyorum bile, o şarkıyı hiç sevmedim."Pırlanta" nın sözleri yıkılıyor! Gökhan Şahin farkıyla, ama senkron ve nakarata giriş bir tuhaf. Irfan ve Enver ikilisinden pek hoşlanmadım. Demet neden o şarkıyı Emrah Karaduman'a dokundurmadı hiç anlamadım. Bence ayıp olmasın şimdi diye :) Ve albüme son noktayı koyan "ÇALKALA" Klipsizde kalsa, çok iyi yerlere geleceğini biliyorum, adamı yerinde durdurmuyor. Bir sağa bir sola oynaaa! :) Slowlara gelincede,  zaten bu zamana kadar Demet'in albümdeki slowları, Hayatımızdaki yaşanmışlıkları örnek, hepimizi hüngür hüngür ağlatan şarkılar. Ama bu kadar övülmesine rağmen Berkay şarkısını, Ayla Çelik şarkısı yemiştir. "Gidenlerin Kalanları" o nasıl şarkıdır öyle. Sürekli otur otur dinle, ağla yani. "Bekleyemedin Mi?" nde yine Demet kendi yorumuyla okumuş. Altta bir Cihan Okan back vokal istedim açıkçası bir erkek tınısı istiyordum. Ama bu hali çirkin mi? Hayır. Eğer klip çekerse böyle eski zamanlar, saraylar filan aklıma getiriyor hemen.


FAVORILERIM ;
DERS OLSUN
GÜNAYDIN ABLA
GIDENLERIN KALANLARI
GÖLGE

Albüm Kapak ve fotoğraflara gelince;




Demet'in her sene albüm kapağı böyle şâşalı, gösterişli, albenili kapaklardı. Bu sene "PIRLANTA" ismine yaraşır, Sade, kaliteli, temiz bir kapak olmuş. Fotoğraflar zaten ne zaman kötü oldu. Türkiye'nin Fotojenik 3 kadınından biri olduğu için. Poz vermede çok usta kendisi,gidip ders almayı düşünmüyorum değil :)

Mutlaka alın, dinleyin. Ön yargıyla bakmayın. Gerçekten emeklerle, büyük bir titizlikle hazırlanmış bir albüm. Bazı aranjeler, ufak eksiklikler var o da nazar olsun. Eminim 70.000 Barajını geçecek✌

Yorumlar

Popüler Yayınlar