PINAR SOYKAN RÖPORTAJI | YIKILMAM | POP BİZDE



"MESELA" ŞARKISINA KADAR ÇIKARDIĞIM TÜM ŞARKILAR ÇIRAKLIK PROJELERİMDİ




• Bence kırılma noktan “Mesela” ile oldu, o şarkı sana 1 sene önce gelmiş aslında fakat emin olamamışsın pek. Melda Gürbey imzalı bir şarkı. Şarkının nakaratında oynamalar olmuş, nasıl oldu o durum, Melda nasıl müsaade etti?

"Mesela" şarkısını ilk dinlediğimde çıkış olarak düşünmemiştim fakat diğer şarkıları dinledikten sonra, Melda’nın  şarkısı ile ilgili bir ışık yandı kafamda. Bunları Melda’ya anlattığımda onun da hoşuna gitti ve şarkımız "Mesela" son haline gelmiş oldu. "Mesela" projesine kadar çıkardığım tüm şarkılar çıraklık eserimdi. "Mesela" ile birlikte hem kendimi sanatçı olarak hem de müzik piyasasındaki promosyon anlayışım olarak ustalık seviyesine gelmek üzere olduğumu fark ettim.  Bunun da meyvelerini dinleyicilerim ve takipçilerim bana fazlası ile göstermiş oldu.


• Şimdi ki şarkın “Yıkılmam” sosyal medyada sürekli karşılaşıyorum. Bu şarkı tam olarak nasıl çıktı, neden bu şarkıyı tercih ettin?

Ocak ayından beri ekibimden ortalama günlük 20'ye yakın ünlü ve ünsüz isimden parçalar geldi. Her bir şarkıya ciddi bir zaman ayırarak stüdyomda olasılıklı aranje fikirleri ürettik. İçlerinden Kerem Güneş'e ait olan çıkış şarkım "Yıkılmam" beni buldu. Gece saat 3'te kendisini arayıp kapısında danışmanımın olduğunu ve şarkının muvafakatnamesini almak istediğimi söyledim. O da büyük bir heyecanla kapıya indi imzamı aldım şarkımı aldım ve şu an "Yıkılmam" la karşınızdayım.

• Hatırlıyorum, “Mesela” nın teaserları tüm Türkiye de ulusal kanallarda yayınlandı. Tarkan’dan sonra ilk kez senin teaserlerın yayınlandı. Büyük bütçelerdir sanıyorum, işine çok mu para harcıyorsun? 

Aslında olması gereken promosyonu ve yatırımı yaptım. Müzik sektörüne hiçbir sanatçının projenin hakkı olan yatırımı yapmadan, bir yerlere gelemeyeceğini göstermek istedim. Ve haklı çıktığım için çok mutluyum. Türkiye’de Tarkan gibi büyük bir starın da aynı yollardan geçtiğini hatırlatmak isterim. Bir şarkı alıp aranje yapıp üzerine klip çekmekle, promosyon maalesef olmuyor. Hele birde basın danışmanına, radyo danışmanına, digital planlamaya, gerekli doneleri imkânları sunmazsanız sonuç başarısız olacaktır. "Mesela” isimli projemin reklamlarını tüm müzik kanalları dışında, ulusal kanallara ve ulusal radyolara reklam vererek, daha fazla tüketiciye ulaştırdım. Fiziki de bazı yerlerde olmamız lazım ki, sonrasında digital dünyaya gitsin tüketici.




• Aslında çok da güzel bir albüm hazırlamıştın.  2014 yılında yayınlanmıştı. Orhan Ölmezler, Yıldız Tilbeler. “Dön Desem”, “Gitme Demedim Mi” klipsiz olduğu halde çok dikkat çekmişti. O albüme neden ilgi göstermedin, neler oldu o dönemde?

Bahsettiğin gibi harika isimlerden harika şarkılar aldım. Ciddi bir şekilde hazırlandığımı sanırken, bana sadece poh poh yapan ekiplerle çalışıp hatalı bir proje haline geldi. Benim çıraklık dönemimde kendi hatalarımda var; insanlara çok güvenmek gibi. O isimlere saygımdan geride durup, daha da iyisini yapmak için and içtim, şimdi buradayım. Orhan Ölmez'e ve Yıldız Tilbe’ye bu yolculuğumda ne kadar teşekkür etsem azdır.


• 2014’te “Anladım” ı seslendirdin, ben o versiyonunu da daha çok seviyorum :) sonra “Yokum Ben” olarak yeni haliyle yayınladın. O şarkıyı Sibel Can’ın çok beğendiği hatta almak istediği doğru muydu?

Sibel Can'ın şarkıyı istediğinden haberim olmadı. 2014'te "Anladım" projemi çıkardığımda tam istediğim gibi bir ekibe ve tecrübeye sahip değildim, herkesin söylediğine inandım, istediğim gibi olmadığını fark edince  bu güzel şarkının yok olmasına gönlüm el vermedi ve beklettim. Benim asıl kırılma noktam Toylan Kaya'nın “Yokum Ben" le yeni aranje haliyle karşıma çıkmasıdır. “Yokum Ben” piyasayı daha iyi anladığım kendimi de keşfetmeye en yakın olduğum zamanlarım oldu. Ve heyecanım, adanmışlığım arttı.

• Son projelerinde böyle ihanet yaşayan, ayrılık sonrası güçlü duran kadınları lanse ediyorsun.  Yani “giderli şarkılar”. Demet Akalın’ı tarz olarak daha mı yakın bulursun kendine mesela? Mutlu aşk şarkıları da söyler misin?

Yaptığım hiçbir projede ne kimseyi takip ettim, ne de taklit ettim. Her projemde Pınar Soykan'ın tecrübe basamaklarına bir bilezik daha ekledim. Bir şarkıyı dinlerken ya da seçerken, takipçilerimin hayatlarına dokunur mu  ve kendilerinden bir şeyler bulurlar mı diye hissederek seçim yapmaya çalışırım. Şu an bana gelen geri dönüşümlere baktığımda seçimlerimde doğru yolda olmak beni muazzam mutlu ediyor. Daha iyilerini yapacağım ve yapmaya devam edeceğim.




• Türkiye’de birçok müzik şirketi ve prodüktör varken sen eşinle birlikte kurduğun “Soykan Production” dan yayınlıyorsun şarkılarını. Bunun bir getirisi ve karı var mı? Neden kendi şirketinle devam ediyorsun? Daha mı mantıklı ve makul?

Son yıllarda ünlü - ünsüz bir çok sanatçı tüm yatırımı kendileri yapmalarına rağmen sadece piyasada geçmiş yıllarda isim yapmış müzik firmalarına giderek, kendilerine isimleri dışında artı katmamalarına rağmen teslim olmaktalar. 2015 yılında kendi yapım firmamı kurma kararı aldım. Hem aile dostum hem de iş profesyoneli Murat Alkanı, firmamın yapım ve pr danışmanlığına getirdim. Bu sayede kendi sanatçı kişiliğime hem daha rahat zaman ayırdım hem de çıkacak projelerim kendi kontrolüm altında olmasını sağladım, kimseye de teslim olmadım. Dijital dünya büyük bir mecra, kendi yapım firmam olduğu için şuan yatırımlarımı yaparken, hangi platformlarda ne kadar dinlendiğimi ya da hangi müzik mağazasında ilk 5'teyim bunları görebiliyorum ( Bu diğer müzik firmalarından gelecek olan tekliflere açık olmadığımı göstermez, yatırım varsa iyi tekliflere her zaman açığım:)


• Asıl mesleğin Anaokulu öğretmenliği. Sanıyorum anaokulu açmaya hazırlanıyormuşsun. Çocuklarla ilgili şarkılarla ve müziklerle bir proje yapmayı düşünüyor musun?

Müzik sektörüne ilk girdiğim andan beri her zaman böyle bir hayalim vardı. Müzik dışında birçok sektöre de yatırım yapıyorum, gıda sektörü, dijital medya, ulaşım. Ama anaokulu projesi hayalim, eğitim alamayan ya da hayata yeni başlayan küçük çocuklarımızın da bir hayali olsun istiyorum. Allah nasip ederse pek yakında duyuracağım. Çocuklara katkı sağlayacak onların gelişimine yararlı olacak her projede pınar soykana bir "alo" denmesi yeterlidir. Ben her zaman varım.


• Barlara çıkmaya karşıymışsın, canlı söylemekten yanasın sanıyorum. Ben “Playback şarkıcısı” değilim diyorsun sanırım. Playback yapan ve kulüplere gidenleri nasıl değerlendiriyorsun?

Hazırladığım projeleri ne kadar da teknolojiye uygun yapsakta, dinleyicilerle karşı karşıya geldiğimde canlı orkestramla onların evine misafir olmuşçasına, samimi ve doğal çıplak bir sesle olmasından yanayım. Gelen bütün projeme uygun teklifleri de değerlendiriyorum, içime sinen mekanlarda da sahne almayı düşünebilirim. Hızlı tüketilen müzik sektörü dahil her şeye karşı bir doğaya sahibim. Bu tarz sahnelere çıkanlara da saygım sonsuz, bu onların hayat planı, beni sadece kendi yolum ilgilendirir.

Yorumlar

Popüler Yayınlar