HANDE ÜNSAL RÖPORTAJI | OYNA OYNA | POP BİZDE





ŞARKICILIĞIM KONUSUNDA İDDİALIYIM, EVELALLAH YAŞITLARIMDAN KİMSE DURAMAZ ÖNÜMDE 
















                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      • “Derdim Çoooook!” diye bağıran çok oldu bu sene. Meğersem derdi olan çokmuş :) Ben şarkıyı kime yazdığını ve hikayesini biliyorum. Biraz da okuyuculara bahsetmeni istiyorum. Bu şarkıyı yazdıran olay ve durum neydi? Nasıl döküldü kağıda bu sözler?

Kesinlikle hemfikiriz, ben hep söylerim Ozan’ın sihrinin değdiği, her isim bambaşka yerlere gelmiştir. Ozan Doğulu albümünde en sevilenler arasında olmak büyük gurur gerçekten. Bana sorarsan; benim en büyük gururum, sözü müziği bana ait bir şarkı ile bu başarıyı elde etmek. Yazdım, besteledim, söyledim üstüne de “Ozan Doğulu Sihri” eklendi, daha ne ister ki bir müzisyen? Kimse bilmez bu şarkının hikayesini. Aşk için yazılmış bir şarkı değil esasında, okuma aşamasına kadar da üstünde değişikler yapmaya devam ettim. Çocukluğumun yarısından fazlasını, anneannem ile bir kısmını da annemle geçirdim. Yoğun çalışan ebeveynlerin çocukları, hep bir sitemli olurlar ya o misal işte! Özlemekten gelir bu sitem aslında, hani demişler ya “Sana sitem ettiysem sitem sevgiden doğar.” Bence herkes anladı kime olduğunu. (:


• Sen hep söylersin konuştuğumuzda “Hızlı yükselişin, çok hızlı da düşüşü olur.” diye. Neden böyle düşünüyorsun? Bu denli gidişatını ve kariyer planlamanı nasıl değerlendiriyorsun? İddialı buluyor musun kendini?

Birer birer çıkacaksın basamakları yoksa patır kütür düşersin valla! Çok örnek verebilirim ama yeni nesil çok zeki söylememe bile gerek yok. Ani yükselişleri sevmem ben, kısık ateşte pişen yemek daha lezzetli olurmuş hem. Şarkıcılığım konusunda da tabi ki iddialıyım. Evelallah yaşıtlarımdan kimse duramaz önümde! “Rakip“ tabirini sevmiyorum bu nedenle sektördeki arkadaşlarım diyeceğim; hepsi iyi yorumcu, iyi solist olsunlar ki rekabet zevkli olsun! Hem böylesi müzik adına da daha iyi olur.

• Şimdi herkes beachlerde, yazlık gece kulüplerinde sahne alıyor. Senin ayrı bir durumun var çünkü sen her kış sezonunu İstanbul’da bir mekanda her hafta düzenli sahne alarak kapatıyorsun canlı orkestranla. Gidenlerin çok memnun olduğunu duydum. Sahnede Hande Ünsal’ın diğerlerinden farkı ne? Tercih edilme sebebi ne?

Ne yalan söyleyeyim yaz başladığından beri ben de “O beach senin bu gece kulübü benim” sahnedeydim ama dinleyicim de biliyor ki ben “canlı” söylerken bir başkayım. Orkestram çakı gibi maşallah, bir ağlatıp bir oynatıyoruz!  Repertuvarımın da çok iyi olduğunu söylerler, yıllardır sahnedeyim ve bir sürü özel ismin vokalistliğini yaparak yetişti, seyirciyle enerjim tutuyor (nazar değmesin) popu da, arabeski de hakkıyla okuyorum. E topla şimdi bunların hepsini,  bir de üstüne işine, sahneye aşık bir kadın ekle.  Biraz farkımız varsa bil ki sebep bunlardır ( Bu arada kendimi övüyormuşum gibi olmasın, yazdıklarım dinleyici yorumları, bende onların yalancısıyım. Sevgili okuyucum, sen en iyisi gel bir kendin dinle ♥️ )





• Birçok isime şarkı verdin, (besteci kimliğini de konuşacağız ama) Şunu sormak istiyorum, Türkiye’de pop dünyasında 1 kadın ve 1 erkek sanatçıya şarkı vermek istesen kimler olurdu onlar, hazırlığın var mı bu konuda? Neden o isimler? ( Sezen, Ajda vs. Hariç)

Daha yeni Merve Özbey‘i düşünerek bir şarkı yaptım daha demosunu bile kaydedemedim konser yoğunluğundan, bakalım beğenecek mi? Erkek şarkısı yapmayı çok beceremiyorum ben, hep kadın ağzı yazıyorum sözlerimi o yüzden aklıma gelmiyor erkek sanatçı. En sık çalıştığım erkek Aydın Kurtoğlu! Ona şarkı yaparken bile zihnimde onu canlandırıyorum zaten başkasına göndermeme vakit kalmadan alıyor :) 


• Yakın dönemde şarkılar verdiğini biliyorum, genç isimlere çok destek oluyorsun farkındayım. Peki Hande Ünsal şarkılarını kimlerden dinleyeceğiz, sürprizlerin var mı? Tuğba Yurt, Simge Sağın’a şarkı verdiğin doğru mu? Detaylar alabilir miyim?

Evet , Tuğba Yurt’ta iki şarkım var. Yenileri de yolda! Her söz yazarı, besteci benim gibi düşünüyor mu bilmem ama ben seçiciyim biraz isimler konusunda; hakkını vere vere okunsun isterim şarkılarım. Bu arada Aydın Kurtoğlu‘na  da bir şarkı yaptım. Daha doğrusu şu yoğunlukta bir sürü şarkı yaptım. Ne ara yaptım, ben bile anlamadım. Demoları biter bitmez aklımdaki isimlere göndereceğim. Bakalım, kısmet kimlerin sesinde can bulacak şarkılarım. Bekleyip, göreceğiz :)


• Sevgilin Serkan Balkan, bence çok başarılı bir aranjör. Müzik konusunda çok tartıştığınız, ters düştüğünüz zamanlar oluyor mu? Yoksa genel de hemfikir olup, uyumlu bir çift misiniz?

Sevgilim son derece başarılı bir aranjör. Onun fikrine sonsuz güvenirim ama ikimizde çok inatçıyız, bu nedenle tartıştığımız da çok olur.  Valla bilemedim :) Zaman zaman yiyoruz birbirimizi, zaman zaman da çok uyumluyuz . 



• Son şarkın “Oyna Oyna” yaz sezonu için insanları eğlendirecek ideal bir şarkı. Bu şarkının çıkış hikayesini ve tercih etme sebebini merak ediyorum!


İdealden ziyade “Oyna Oyna” bence iddialı da bir şarkı. İçinde birden fazla slogan var, sende fark etmişsindir eminim. Dinleyici şarkının farklı farklı sözlerini yazıp yazıp paylaştı paylaşıyor. Kimisi “Yok canım arkadaş kalmayalım “ dedi, kimisi “Lafta ustasın icraat sıfır“ dedi, kimisi “Ne öldürdü, ne de güldürdü bu aşk beni süründürdü.“ dedi, kimisi “Çalsın sazlar yalnızlığıma “ dedi. Şarkımız baştan sona slogan, belki bilmeyen vardır; en yakın arkadaşlarımdan biridir Melda Gürbey. Hem çok iyi bir besteci hem çok iyi bir söz yazarı hemde muhteşem bir sese sahiptir. Melda ile beraber yaptık “Oyna Oyna” yı. Biz bile çekindik bu kadar sloganı bir arada kullanmak doğru mu diye ama içimize böylesi sindi. Neticesi de ortada :) Demek ki  doğru düşünmüşüz, bestesi ile de ayrı uğraştık bizden olsun istedik. Şarkıyı duyduğun anda şöyle omuzdan başlayan ufak ufak oynama isteğinin tüm bedenini sardığını ve kendine asla engel olamayışını hayal ettik ve hayalimizi izliyoruz. Şarkıyı tercih etmedim aslına bakarsan 1 senedir “Oyna Oyna” diye şarkı yapacağım diyerek geziyordum ortalarda. Bizim Melda ile buluşmalarımız meşhurdur, bir buluştuk mu o gün en az 1 şarkı çıkar ortaya. “Yapalım şu işi!” dedik, başladık bitirdik. 



• Bir müzisyen, bir şarkıvı olarak elbet kıskandığın ve imrendiğin şarkılar oluyordur. “Keşke bu şarkıyı ben besteleseydim.” ya da “Keşke şu şarkıyı ben söyledeydim.” dediğin. Son dönemlerde böyle dediğin şarkılar var mı? İtiraf bekliyorum🙈
Ohooooo olmaz mı? Keşke Sezen Aksu’nun, Sıla’nın, Gülşen ‘in ve Yıldız Tilbe’nin, “Nasip Değilmiş” 2007’de yapılmıştı sanırım o zamana kadar ki Niran Ünsal ‘ın ( Benim en sevdiğim şarkıları o dönemden öncekiler ) Tarkan’ın, Kenan Doğulu’nun, Aysel Gürel’in, Ersay Üner’in, Fettah Can, Alper Narman, Onurr, Zeki Güner’in bütün şarkılarını ben yapmış olsaydım ve hepsini de ben okusaydım :)  Ütopyalar güzeldir (gülüyor) İnşallah unuttuğum biri yoktur!


• Kış için hazırlık yapmaya başlamışsın. İlk kez kendi şarkın dışında sözü ve müziği başkasına ait bir şarkıyla merhaba diyeceksin kış sezonuna. Neden o şarkı? İlk kez paylaşmak ister misin ufak ufak bir şeyler?

Eveeet! sözü Sinan Akçıl’a müziği Zulfi Badalov’a ait bir şarkı. Aşık oldum şarkıya bildiğin tutuldum! Dinler dinlemez, “Bu” dedim! Sinan, öyle güzel anlatmış ki “İnsan hayatında hep en zor olanı seviyor, hep yarım bırakanı seçiyor”. Bestesi de enfes gerçekten, ay çok heyecanlıyım Pop bizde’ciğim :) Zorlama yazıvericem şuraya sözleri of! 

• Hande’nin bizi şaşırtması gerek! Sürprizlerin var mı hazırladığın müzikseverlere? Mesela deli gibi dans eden bir Hande, hiç ummadığımız biriyle düet, çok başka konseptte bir sahne vs. Bir anda bir şey yapabilirsin gibime geliyor!


Ay valla hiiiç şaşırtamam kimseleri! Böyleyim ben olduğum gibi işte. Dans düşüncem var hatta bu ara fena derece de sardım ama şunu bil ben zaten eski buz patenciyim, koreografi halinde dans, bale bunlar geçmişimde olan şeyler. Zorlanmıyorum dans ederken aksine  büyük keyif benim için. Sadece vakitsizlikten yapamıyorum hangi birine yetişeyim ya? Şarkı bekleyen var, kendi şarkılarım var, stüdyo yoğun, konserler yoğun! Vakit bulduğum anda onu da yapacağım. Bir süre düet istemiyorum, biraz dinleyicimle baş başa kalmak istiyorum. Konsept sahne ‘hımmm düşüneyim’ bizde her şey mevcut zaten en popundan en arabeskine hatta rap bile okur olduk!



Yorumlar

Popüler Yayınlar