YONCA LODİ RÖPORTAJI | POP BİZDE


SEVMEDİĞİM ŞARKIYI SÖYLEMEKTEN BUCAK BUCAK KAÇIYORUM


1. Çok uzun aralar vermemenize rağmen, projelerinizin arası uzunmuş gibi geliyor.
Sadece single, albüm dönemlerinde sizi görüyorum. Bu durumun farkında mısınız?

Farkındayım.. İşimle anılıyorum sadece, bu da tercih ettiğim bir şey. Beni görmediğiniz zamanlarda da, ya sahnedeyim ya da demo peşinde :) Dur durağı olmayan bir iş bu ve arada nefesler olmazsa sonuçlar iyi olmuyor maalesef..

2. Bir açıklamanız çok hoşuma gitti. "Şovumu kameralar önünde değil, sahnemde yapıyorum" demişsiniz. Peki, siz eğer kameralara şov yapan, magazini seven biri olsaydınız. Yonca Lodi şu anda ne durumda olurdu?

O farklı konum benim hoşuma gider miydi onu bilemedim :) Gördüğüm saygıdan, müzik dünyasının ve dinleyicimin beni koyduğu yerden memnunum. Buralara gelmek de kolay değildi, üstelik bu bir maraton ve devam ediyor. Hep sahnede olmaktan, eğlenmekten, eğlendirmekten, ömürlük şarkılar yapmaktan mutluyum.

3. "Tek malzemem müzik" diyen Yonca Lodi'yi sesiyle ve şarkılarıyla Harbiye Açık Hava Tiyatrosu gibi büyük sahnelerde görmek istiyorum. Ve bu tarz yerler artık,farklı olaylarla dönüyor. Sizin böyle bir hayaliniz, planınız var mı? 

Her başarılı şarkıcının hayalidir, daha büyük konser mekanlarında şarkı söyleyebilmek. Hayallerim de, 
planlarım da daha fazla insana ulaşabilmek elbette.

4. Son şarkınız "Mühür", sesinizle devleşen bir şarkı, benimde favorim. Pek sizden duymaya alışık olmadığım alaturka armonilerle süslenmiş. Yeni bir tarz arayışında mıydınız?

Tarz arayışı demeyelim de biraz daha farklı bir tını arıyordum. Şarkının alaturka rengi çok hoşuma gitti. Yeni albümde oldukça hareketli pop şarkılar da olacak. Kaliteli sözlerle de hareketli pop yapılır, şimdiki hedefim bu!


5. Popüler sanatçılar, her sene 1 albüm ya da mutlaka her sene 2 single yayınlarken sizin zor şarkı seçmeniz, albüm aralıkları vs. Piyasaya dönüp baktığınızda "Ya ben zaman kaybetmiyor muyum?" demiyor musunuz?

Zaman kaybetmeyeyim diye doldur boşalt işler yapmak istemiyorum. Dolu bir albüm için hazırlık yapıyorum uzun süredir ve geçen zamanı kayıp olarak değil, şarj olduğum bir süreç olarak görüyorum. Bu kadar yıldır yayınladığım ve klasikler arasına girmiş bir dolu şarkıyı hep bu süreçler sonunda paylaştım. Aslında biraz daha hızlandım ama popüler dünya, fast food yemek gibi maalesef.


6. Bu soruyu kimseye sormadım, size gönül rahatlığıyla sorabilirim. Müzik dünyasında rahatsız olduğunuz son yıllarda neler var? Tıklanmalar mı? Sahte listeler mi? Radyolar mı? Neler?

 Sahte tıklanmalar üzerinden başarı paylaşımları sadece insanın kendini kandırması. Sahte listeler ve birtakım   alışverişlerin de olduğunu duyuyoruz. İşini saygıyla ve tüm sanatçılara eşit durarak yapan radyo yayıncısı arkadaşlarımı tenzih ederek radyolar konusunda da bazı şeylerin değişmesi gerektiğini söyleyebilirim. 
Birbirinin aynı şarkıları çalan radyoların eskisi gibi albümlerden hit çıkarmayı başarması lazım.


7. Geçen bir yorum gördüm, "Yonca Lodi, matkap gibi şarkılarıyla kalbimizi delik deşik ediyor " diye. Sizi dinleyenler de genelde böyle bir algı var. Neden?

  Bu yorumu yazana sormalı gerçekten dinlerken ne hissediyor diye? Ben içtenlikle hikayeyi anlatıyorum, anlattığım şeye inanıyorum ve gönülden aktarıyorum. Seçtiğim şarkıların sözlerinin de dinleyiciye geçmesinde çok büyük payı var tabii. Acı duymak, kederlenmek gerçeğin ta kendisi ve ben gerçeği hissettirebilen bir yorumcu olarak algılandığım için çok gururluyum.




8. Sizi yakından takip etmeyenler, dışarıdan soğuk, cool, herkesle muhattap olmayan bir sanatçı gibi görüyor. Bu algıyı yıkmak istiyor musunuz? Ya da bu durum avantaj mı dezavantaj mı oldu size?

 Zaman zaman avantaj olmuştur tabii. Ama dezavantajını da çok yaşadım. Soğuk bir insan asla değilim. Ama "Ben soğuk biri değilim" diye herkese de kendimi anlatmaya çalışmadım. Soğukluğu bırak aksine çok gülen, güldüren, hafif kaçık kontenjanından yaşayan biriyim ben...Yakın takip eden dinleyicim bunu çok iyi bilir.
Çok yakınlarım, iş arkadaşlarım, beni yakından tanıyan bir dolu insan bu soğuk kadın meselesine çok gülüyor.
Ne sahnede ne de özel hayatta bu yakıştırılan imajdan çok uzağım.


9. Ard arda "Emanet" "Düştüysek Kalkarız" gibi bir çok hit şarkı söylediniz. Normalde, bir şey tuttuysa o yoldan, ona benzer formda şarkılar söylenir. Ve duyduğuma göre, size gelen şarkılar da hep onlara benziyormuş. Tekrara düşmekten korktunuz mu hiç?

 Ben işimden dolayı heyecan duymayı seviyorum.Yeni şarkılarım beni heyecanlandırıyor mesela. Bir dönem bana gelen her şarkı Emanet'ti. Ama sadece bir tane Emanet var. Bestecilere gidip "Senin şu şarkın gibi bir şey olsun" diye sipariş vermek de acayip komik. Her şarkı tektir. Gerisi kötü bir kopyadır anca. Tekrara düşmekten korkmak değil ama sevmediğim şarkıyı söylemekten bucak bucak kaçıyorum.


10. Özel gecelerde, bayi toplantılarında en fazla sahne alan isimlerden biri sizsiniz. Ancak hiç paylaşımınıza denk gelmedim. Diğerleri, her şeyi paylaşıyor 20 kişiye konser verseler bile :) Bu durumu siz mi tercih ettiniz? Bence paylaşmalısınız.

Aslında paylaşıyorum da sahne sonrası genelde. Kapalı özel geceleri önceden duyurmanın da anlamsız olduğunu düşünüyorum. Ama halka açık veya biletli konserler için epeyce duyuru yapıyoruz tabii.






11. Yıllardır müzik sektörüne hizmet ediyorsunuz. 20 yılı devirdiniz. Peki Yonca Lodi kendisini nerede görüyor? Kimlerle ya da ne tarzda olan şarkıcılarla kıyaslanmak sizi rahatsız eder?

 Dinleyici öyle farkında ki bazı şeylerin. Kimi kimle kıyaslayacağını, kime saygı duyacağını, kimin uzun soluklu olduğunu. Biz ne dersek diyelim, ayrımı onlar yapıyor. 20 yıldır buradayım onların sayesinde, bir yere gitme niyetim de yok.Yaşama sebebimi alkışlarıyla kutsadılar bunca yıl, minnettarım hepsine...

12. Siz bizim kalbimize dokunuyorsunuz. Peki Yonca Lodi'nin kalbine hangi şarkılar dokunuyor? Yeni isimlerden var mı beğendiniz birileri?

  Benim sandık epeyce dolu... Eski şarkılar hala gözdem.Yeni isimlerden Edis'i çok seviyorum. Bayılıyorum şarkılarına, itiraf edeyim çok dans ediyorum onun şarkılarında. Buray'a bayılıyorum. Ozan Ünlü'nün ve Murat Güneş'in şarkılarını çok sevdim. Çok iyi sesler, işini saygıyla yapan şahane insanlar var. Kimin kalacağını zaman gösterecek.


13. Bir röportajınızda "Canlı şarkı söyleyemezsem, çıldırırım. Seyircime saygısızlık olur." demişsiniz. Playback yapmak artık ciddi oranda fazla. Bu durumdan rahatsız mısınız? Seyirciye saygısızlık mı gerçekten?

 Evet gerçekten benim için tam bir kabus olurdu. Yaşama sebebim şarkı söylemek, dinleyicimin gözüne bakmadan, onun kalbine dokunmadan olmaz ki... Her şarkıyı, her söylediğinde aynı söylemezsin. Her seferinde değişir yorumun. O an uçan bir kuştan etkilenirsin, bir adamın bakışı etkiler, bir kadının gözlerinin yaşardığını görürsün... Stüdyoda söylediğin uymaz o an oraya. Ben tavsiye isteyenlere hep şunu söylüyorum: "Eğitim evet önemli ama mutlaka sahnede canlı şarkı söylemelisin." O sahne büyüsünü tatmadan, bu iş yapılamaz.





14. Çok titiz olduğunuz için, bazen okumalarınızı, yorumunuzu beğenmez fazla yorarmışsınız kendinizi. Önce duygu Yonca Lodi'ye geçmeli sonra da dinleyicilere durumu söz konusu. Yani o duygu size geçmezse, şarkı çöpe mi gidiyor? Zor değil mi ya?

Zor ama işte yukarıda yazdığın "matkap gibi yüreğimizi deliyor" yorumuna gelip dayanıyor sonucu. Ben hiçbir zaman "Ben bu işin üstadıyım!" havasıyla iş yapmadım. Hep çırak olmaya özen gösterdim, amatör heyecanımı hep taze tutmaya çalıştım. Hayata bir şeyler bırakıyoruz, yaraşır şeyler olsun diye tüm çabam.

15. Çok teşekkür ederim bu röportaj için. 2018 yılında yeni albüm geliyor. Bizi neler bekliyor? Şaşırtacak mısınız? Hangi aşamadasınız? Merak ediyorum..

 Ben teşekkür ederim. Sadece müzik konuşmak ne de iyi geldi :) Hareketli pop şarkıları, deli baladlar, Zeki Güner ve Murat Güneş şarkıları... Epeyce de kendi kalemimden dökülenler :)


Yorumlar

Popüler Yayınlar