SİNAN AKÇIL RÖPORTAJI | POP Bizde


KENDİMİ BENİM NEREDE GÖRDÜĞÜM ÖNEMLİ DEĞİL, İNSANLARIN BENİ KOYDUĞU YER ÖNEMLİ 






1. Yeni isimlere de çok şarkı veriyorsun Çağla, Semra San, Funda, Ferah Zeydan ve daha bir çok isim. Yeni bir isim, Sinan Akçıl'dan şarkı almak için ne yapmalı, kişiye özel mi şarkılar yoksa arşivden mi dinletirsin? 

Benim elimde asla yeni ya da birikmiş, kenara konulmuş bir şarkı olmuyor. Şarkılarımı insanların üzerine göre dikmeye çalışıyorum, istek de bulunan şarkıcı arkadaşım için sıfırdan şarkı yaratmak çok daha heyecan verici oluyor.


2. Şarkıların dışında imajın ve tarzında albümlerle yanında fazlasıyla konuşuluyor. Saçların mutlaka değişiyor. Her projede farklı bir imaja girmek erkek bir sanatçı için zor değil mi? 

Erkek için çok zor değil, kadın şarkıcılar için daha zor. Ben sadece berbere gidiyorum ve ''Kes lütfen'' diyorum kısa saçlı imajla çıkıyorum ya da aylarca berbere uğramıyorum uzamış oluyor. Ekstra bir imaj çabamız olmuyor, saç, sakal basit işler :)


3. Geçtiğimiz yıllarda "Tarkan'a asla beste vermem." demiştin şu sıralar da Tarkan'ın yeni albümüyle ilgili yaptığın açıklama çok konuşuldu. Sinan Akçıl, hiç Tarkan dinlemez mi? Aranızda bir sorun mu var?

Aramızda bir sorun yok, hatta bir kere şarkı görüşmemiz de olmuştu yıllar önce. Ben ''Tarkan dinlemem'' demedim. Sadece diğer şarkıcı arkadaşlarımla daha adaletli bir yarışın içinde bulunulması gerektiğini vurgulamak istedim. ''Herkes bir yana Tarkan bir yana'' şeklinde bir promosyon benim de içinde bulunduğum genç kuşağa haksızlık oluyor zaman zaman. Ama sorun yok biz bu şekilde de güzel bir yarışın içindeyiz. Centilmenlik kuralları çerçevesinde, ben asla bizden büyük kuşaklara saygısızlık yapmadım yapmam da. Her şeyden önce aramızdaki  15 - 20 yıl farka saygım var.


4. Yeri geldi karşı karşıya getirildiniz, polemik için ortamlar oluşturuldu Serdar Ortaç'la. Bir araya gelmeniz zor olmadı mı? Kadın kadına, erkek erkeğe düet maalesef ego savaşlarından mümkün olmuyor. Siz bunu nasıl yıktınız?

Serdar sıfır ego bir adam. Başka bir erkek şarkıcıyla bu kadar rahat eder miydim? Zannetmiyorum ama Serdar başkadır. 2 kuşak bu şarkıda (Yüzyılın Aşkı) birleşti ve sonuç güzel oldu.


5. Önceden daha hırslı ve zirve takıntısı olan biriyken şimdi mutluluk takıntım var diyorsun. Sinan Akçıl'ı ne değiştirdi? Bulunduğun sektörde haliyle rekabet, hırs, yarış fazlasıyla var. Bunlardan etkilenmiyor musun?

Ben yaşayabileceğim birçok mutluluk ve başarıyı, yirmili yaşlarımda yaşadım. Bunun için Allah'a şükür ediyorum her zaman. Ve şimdi beşinci solo albümüm, onlarca şarkıdan sonra ayaklarım yere daha sağlam basıyor ve hırstan daha çok mutluluğu kovalıyorum.

6. "Tabi Tabi" şarkısını da sen yazıyorsun "Kararsızım" da. Net bir çizgin yok, bazı şarkıların bir hikayeyi anlatırken bazı şarkılarına bir anlam yükleyemiyorum. Bunu yapmak zor değil mi? Her formda şarkı yapabiliyorsun bir "Sinan Akçıl Portföyü" yok. Zorlanmıyor musun?

Türkiye'de ben hariç, hemen hemen tüm şarkı yazarlarının şarkılarını ilk dinleyişte onun şarkısı olduğunu anlarsınız. Benim ise orta bir noktam yok. İbrahim Tatlıses, Ebru Gündeş, Sibel Can, Kibariye'de şarkılarımı söylüyor, Demet Akalın, Hande Yener, İrem Derici, Mustafa Ceceli, Berkay vs. gibi pop şarkıcılar da. Bunu benim içimdeki doğu - batı sentezine bağlıyorum. Avrupa vizyonlu bir ailede büyümeme rağmen, içimde her zaman bir doğulu da yaşatıyorum ben. O yüzden farklı tarzda şarkılar yazıyorum... Mesela şu anda İbrahim Tatlıses'e yeni bir şarkı verdim "Yarım" isimli ama bir yandan da bu sene
"Kıymetlim" ve "Ey Aşk" isimli şarkıları yazdım, bunlar çok değişik tarzlar.




7. Senin fan kitlen ''SAFC'' çok büyük, çok etkili bir grup ama bir o kadar da sevgiyle sana bağlılar, hepsiyle de ilgileniyorsun. Bir mesajınla, bir tweetinle inanılmaz mutlu olduklarına şahidim. Hepsi de çoğunlukla genç bir kitle. Neler demek istersin?

Onlara yetişmeyi ihmal edersem, onlar bana yetişip gereken tavrı koyuyorlar. Ama sosyal medya bir ölçü değil tek başına. Sokakta her gün binlercesi ile muhteşem duygular paylaşıyoruz...

8. Başarısız olduğun zaman yorganın altına girip saklanmak istermişsin. Son yıllarda "Ya bu da olmadı, beklediğim gibi çıkmadı." dediğin başarısız bir deneyimin, şarkın, işin oldu mu? 

Zaman zaman bu tarz duygular yaşıyorum bazı şarkılarımda. Ama başarılı olduklarım yetersiz olduklarımı yeniyor...


9. Ajda Pekkan, Hande Yener, Demet Akalın, Ebru Gündeş ve sayamayacağım isimler. Türkiye'den sormayacağım, çalışmak istediğin dünyadan isimler var mı? Bir ara Pitbull haberlerin çıkmıştı.

Pitbull ile bir telefon görüşmemiz oldu. Heyecanlı bir konuşmaydı ama daha sonra ilerleyemedik. Türkiye'de bir hayalim yok; düet yapmak ve ya keşke şarkı versem dediğim. Her yeni şarkım bana ayrı bir heyecan. Bu Türkiye' de de olabilir, Avrupa da, Amerika'da, Azerbaycan'da,hiç fark etmez şarkı şarkıdır.




10. Hiç mutlu olduğunda, öğle vakti gibi zamanlarda şarkı yapmazmışsın. "Her Şey Güzel Olacak" hariç.  Ee sürekli depresif haller, acılar, ayrılıklar bunlar seni yıpratmıyor mu? Yorucu bir durum değil mi?

Yorucu ama bu benim yapım ve ben yaşadığım veya yaşattığım acılardan besleniyorum, yapacak bir şey yok.


11. Şuanda albümde "İyi Değilim Ki" şarkısı herkesin dilinde. Yakında klipte geliyormuş. Bu şarkının hikayesini de almak istiyorum senden ve bizi nasıl bir klip bekliyor?

Bu şarkı son yıllarda yazdığım en acıtan şarkımdır beni ve dinleyenleri... Azerbaycan'da patlamış bir şarkıyı alıp kendi hikayemi üzerine ekledim, Resan ve Tevekkül isimli 2 arkadaşımla. Yakında klip geliyor, şimdiden konserlerde binlerce kişiyle ezbere söylüyoruz "İyi Değilim Ki", ne mutlu bana!


12. Havadan, yere düşüp kırılan şişeden bile şarkı üretebilen, her an her yerde ilhamın geldiği bir müzisyensin. O ilham bir gün hiç gelmemek üzere giderse diye korkuyor musun? Bununla ilgili korkuların var mı?

Korkularım var ama her yeni şarkı, korkularımı yok ediyor. Allah ilhamımı hiç eksik etmesin diye dua ediyorum.

13. İzel'in ''Bir Dilek Tut'' albümünde senin imzanı taşıyan şarkılarla o sene o albüm Altın Plak aldı. 19 yaşında bir genç Sinan Akçıl ve İzel'in patronları seni değil Nazan Öncel, Sezen Aksu şarkılarıyla bir albüm yapması isteniyor. Fakat yanılıyorlar. Peki o günlerden bugünlere neler değişti? Kendini şimdi nerede görüyorsun? 

Kendimi benim nerede gördüğüm önemli değil, insanların beni koyduğu yer daha önemli. Yıllardır bir sürü ortak duyguda buluşuyoruz, o zamanlar normaldi Sezen Aksu, Nazan Öncel'in olduğu albümde 19 yaşında bir genç çocuğun istenmemesi ama hepsini aştık o altın plakla..

14. 2017 - 2018 Yılında kimlerin albümlerinde, teklilerinde Sinan Akçıl şarkıları olacak? "Bu seneye damga vuracak" dediğin şarkıların var mı? Kimler söyleyecek?

İbrahim Tatlıses, Sibel Can, Ebru Gündeş ,Ajda Pekkan yeni şarkılarımı söyleyecek. Patlar mı patlamaz mı bilemiyorum ama bugüne kadar bu konuda mutsuzluk yaşamadık, Allah büyük...


15. Son olarak Pop Bizde hakkında fikirlerin nelerdir?

''Pop Bizde'' gibi bloglar çoğaldıkça, müziğin gerçek soruları, rahat rahat cevabını bulur. Pop Bizde'ye başarılar diliyorum. Pop müzik hep sizde, hep bizde olsun! İnsanlar şarkılarla duygularını yaşayarak rahatlasınlar..

Yorumlar

Popüler Yayınlar