SONER SARIKABADAYI RÖPORTAJI | POP BİZDE


BEN MARATON ZAFERİNİ
HEDEFLİYORUM



1. Çok başarılı genç müzisyenleri sektöre kazandırdınız. Bu kadar gençlere destek veren bir isim başka var mı? Sanırım yok. Neden bu kadar gençleri önemsiyorsunuz?

Gençleri gönülden destekliyorum, onlar bizim geleceğimiz… Ayrıca gençlere büyük umut besliyorum ve onlara çok güveniyorum. Bu yüzden gençlere her fırsatta destek oluyorum.

2. "Buz" 9, "Sadem" 8 , "Taş" 11 yıl beklemiş. Çok uzun yıllar dinleyiciyle buluşturmak için bu kadar sabırlı davranmak zor değil mi? Hâlâ var mı böyle bu kadar uzun bekleyen şarkılar?

Evet hala bekleyen şarkılarım var ve bu benim için çok değerli. Yeteneklerimi tam olarak gösterebilmem için çok çalışmam gerekiyor. Bazı şarkılarım için yıllarca beklemek de buna dahil. Şarkılarımın yaşı ilerledikçe (bekleme süresi arttıkça) verdiğim emek ve gösterdiğim sabır daha net ortaya çıkıyor. 


3. Siz de albüm yapsın diye beklenen sanatçılardan birisiniz ama hep single olarak ilerliyorsunuz. Bunun sebebi ne? Albüm yapmayı düşünüyor musunuz?

Artık video klibi olan single'ların dönemi olduğunu düşünüyorum. Bu aynı zamanda benim bilinçli, ticari ve orta vadeli planım. Bir albüm yayımlasam içinde 10 şarkı olacaktı. Albümümü tek tek yayımlıyorum. Her şarkıya klip çekiyor, kapak çalışması yapıyorum. Şarkılarımın gözden kaçması ihtimali beni çok rahatsız ediyor. İnsanların tüketim hızı çok arttı. Kısa sürede hemen yeni şarkı bekliyor dinleyiciler. 10 şarkılık bir albüm yayımlıyorsun, çıkış parçasının dışındaki 9 şarkı eski şarkı muamelesi görüyor. Konu albüm yapmak da değil. Zaten dünyada milyonlarca albüm yapıldı ve yapılacak. Konu, güzelden daha güzel işler yapmak. Ben güzelden daha güzel şarkılar yapmak istiyorum. Albüm almak da artık nostaljik bir durum. 


4. Önemli isimlerin kariyerlerine büyük faydalarınız oldu şarkılarınızla. Sertab Erener, Murat Boz, Murat Dalkılıç gibi. O isimlere verdiğiniz şarkıların etkilerini tahmin etmiş miydiniz o dönemde?

Zaten faydalı olamayacağıma inanıyorsam o projede yer almıyorum. Çalıştığım kişilere her projemde elimden geldiğince en doğru faydayı vermeye çalışıyorum. Benim hayatımda ‘Aman bunlar tuttu. Devamını getireyim...’ gibi bir durum yok. İnandığım kişilerle beraber yürüyorum.

5. Birçok isim Best Of albümler yapıyor, başkalarına verdikleri şarkıları yeniden seslendiriyorlar. Böyle bir projeniz var mı?

Henüz planladığımız bir proje albümü yok.

6. Son olarak bir dondurma markasının reklam yüzü oldunuz Kahramanmaraşlı olarak. Oldukça dikkat çekti. Siz nasıl değerlendiriyorsunuz bu durumu?

Bunlar çok güzel şeyler. Bu projede yer almak benim için gurur verici. Emeği geçen herkese sevgilerimi ve teşekkürlerimi sunuyorum sizlerin vesilesiyle.




7. Hep dedikodular vardır işte Soner Sarıkabadayı'nın kaşesi yüksektir gibi. Herkese şarkı veriyor musunuz? Ölçütleriniz neler? Zor musunuz?

Şarkı yapmayı çok seviyorum. Birçok farklı şeye bakarak hareket ediyorum. Bir de çalıştığım insan ‘İyi ki Soner Sarıkabadayı’yla çalışmışım?’ desin istiyorum. Para konuşmuyorum! Ama şarkılarımın belli bir ücreti var ve şarkıya göre değişmiyor. Şarkılarımı paylaşmak çok hoşuma gidiyor. Zaten hepsini ben söyleyemezdim. Türkiye'nin en değerli sanatçılarıyla çalıştım. Evet zor biriyim. Zor beğenirim.

8.  Çok sık şarkı veren bir isim Soner Sarıkabadayı. Son olarak da Gülben Ergen'e verdiniz. Dinlerken çok duygulandım. O şarkı Gülben Ergen için mi yazıldı?

Kendi zevkime ve beğenilerime göre şarkı yazıyorum. Kimisinde nezaket, kimisinde sevgi, kimisinde özlem, kimisinde de karşı tarafın kokusu var. Şarkı vereceğim isimlerin önüne onların aşık olabileceği sözleri koyuyorum.

9. Siz seslendirmeseniz bile genelde "Bu şarkıyı kesin Soner Sarıkabadayı yapmıştır." diyebiliyorum. Bir tarzınız oluşmuş, sizce bu bir avantaj mı? Dezavantaj mı?

Zaten iddiamın ve özelliğimin bu olduğunu düşünüyorum. Bunu her duyduğumda ne kadar doğru yolda olduğumu görüyorum. Çünkü ben 100 metreden ziyade maraton zaferini hedefliyorum. Maratonda da en önemli şey nefesini doğru ayarlamak. Şarkılarımın hiçbiri aynı değil. Radyolara bakın, birçok şarkı var ancak dinleyicilerimiz hangisini isterse o zirvede tamamlıyor. “Ben geçen sene zirvedeydim” ya da “Buralar bana ait” gibi düşüncelerden ziyade dinleyicilerin gönlündeki yerimiz her şeyi belirliyor. Yapabileceğimin en iyisini yapıp yayımlıyorum ve son karar her zaman dinleyicilerimindir...
                
 10.Çok teşekkürler, son olarak "Tekâmül" şuanda listelerde zirvede. Yeni projeniz hazır mı? Bizi neler bekliyor?

Ben de size teşekkür ederim. Tekamül'ün ardından yayımlayacağımız şarkılar bitmek üzere. Temmuz ayında yeni şarkım dinleyicilerimin huzurlarında olacak.


Yorumlar

Popüler Yayınlar