SERDAR ORTAÇ RÖPORTAJI | #PopBizdeStyle


BENİM YARIŞIM HER ZAMAN, 
SADECE KENDİMLE  




1. Yıllardır ''Serdar Ortaç şarkı yapmadan, yaz gelmez.'' denir, hep yaz aylarını sizin şarkılarınızla açarız. Bu sene yine bir albüm hazırlıyorsunuz. Bizi neler bekliyor?

Evet hazırlıyorum, bir şarkı, bir şarkı daha derken, henüz tam kaç şarkı olduğu belli değil, her zamanki gibi. 
Ama sadece şunu söyleyebilirim, keyifli bir albüm olacak. 

2. Serdar Ortaç, albüm stüdyo çalışmalarında ve sahnede yani işinde inanılmaz titiz ve disiplinli bir star. Bu kadar titiz ve disiplinli olmak sizi yormuyor mu?

Tabi ki disiplin ve titizlik gerçekten çok yorucu bir şey ama işinize ve sizi seven, sizi takip eden insanlara saygınız varsa, çok yorulsanız da, bunun aksini yapmak kesinlikle elinizden gelmiyor. Ve sonuç güzel olduğunda da, tüm yorgunluğunuza değiyor. 

3. Her sene dolu dolu en az üç beş hit şarkıyla dolu albüm hazırlamak zor değil mi?
Tüm sektör single ve teklilerle ilerlerken siz neden albüm yapıyorsunuz?

Her şarkım benim çocuğum gibi, birini alıp, diğerini almasam olmuyor. Siz çocuklarınızı birbirinden ayırabilir misiniz? O yüzden, içim rahat etmiyor. Arada niyetleniyorum, bu sefer sadece dört beş şarkı yapacağım diye 
ama yine en iyi ihtimal bu sayı sekizi, dokuzu buluyor. 




4. Babanızla tornacılık yaparken, size tuvaleti temizlettirmiş. Ve bu olayın size, bir hayat dersi olduğunu söylemiş. Peki Serdar Ortaç'ın son yıllarda aldığı en büyük hayat dersi ne oldu?

Hastalığımı öğrendiğimde, hayattaki en önemli şeyin sağlık olduğunu da öğrendim. Ama şunu da söylemeliyim ki, onunla gayet barışığız, sanırım bu sebepten kendimi gayet iyi hissediyorum. Aslına bakarsanız, bir şeyi, ilk önce sindirmek, onu kabullenmek, onunla bir olmak ve önemlisi de ondan korkmamak lazım. Zaten bunları yapabilirseniz, o her neyse, onu aşabiliyorsunuz. 

5. Geçtiğimiz günlerde Erol Köse şöyle bir açıklama yaptı. ''Serdar Ortaç'ın patlayan ve tutan şarkı sayısı, Tarkan, Kenan Doğulu, Mustafa Sandal'dan çok daha fazladır ve albüm satışları da daha yüksektir.'' dedi. Neler demek istersiniz?

Öncelikle Erol Köse'ye teşekkür ediyorum.  Bu isimlerin hepsi Türkiye'deki en iyi sanatçılar arasında yer alan isimler. Hepimizin tutan şarkıları ve dönem dönem iyi satışları oldu. 


6. Sayısız konserler, milyonlarca albüm satışları.. Peki Serdar Ortaç kendini müzik dünyasında artık nerede görüyor? Mesela ''Ben Popun Kralıyım!'' diyebilir misiniz?

Benim yarışım her zaman, sadece kendimle. Başarının bir sonu ya da limiti yok. Her zaman, biraz daha ilerisi var sadece. Yani ''Ben popun kralıyım!'' demiyorum, ben sadece büyük bir titizlikle çalışarak, yapabileceğimin en iyisini yapıp, en yüksek performansımı sergiliyorum, takdir dinleyenlerin. 





7. Birçok eğlence programı yaptınız, son yıllarda jüri üyeliği yaptığınız yarışmalarda oldu. Yakında yeni bir televizyon projesi olacak mı? Bizi bir sürpriz bekliyor mu?

 Evet, yaptığım her programdan da çok keyif aldım. Ara ara, yine müzik eğlence programlarıyla ilgili teklifler alıyorum. İşlerden ve konserlerden vakit bulursam, bir ara tabi ki düşünüyorum. 

8. 2016 Yılbaşında, 2017 Yılında sahneleri bırakacağınızı ve emekliye ayrılacağınızı söylemiştiniz. Fanlarınız  bu duruma çok üzülmüştü. Gerçekten de müziği bırakmayı düşünüyor musunuz? Karar verdiğiniz bir zaman var mı?

Bazen, kendinizi gerçekten çok yorgun hissedebiliyorsunuz. Çünkü bizim işimiz, çok keyifli fakat bir o kadar da yorucu. Ama müzik benim aşkım ve sağlığım elverdikçe, gidebildiğim yere kadar gitmeyi düşünüyorum. 

9. Şuanda albümünüz çıkmadı ama yaz aylarında malum albüm savaşları başladı. Polemikler ve ciddi gerilimler söz konusu. Bu durumu nasıl değerlendiriyorsunuz?  

Ben bu tarz polemiklerin ve gerginliklerin olmaması gerektiğini düşünüyorum. Her birimizin kendine has özellikleri ve hayranları var. Ne olacaksa, o olacak! Ne bir eksik, ne de bir fazla. 




10. Kış ve yaz konserlerine baktığımda, kadın sanatçıların daha çok konsere gittiğini görüyorum. Fakat, erkek sanatçılar bu anlamda şanssız Türkiye'de. Bu durum sizin için geçerli değil. Her ay, her sezon en çok tercih edilen isimlerin başındasınız. Serdar Ortaç'ın diğerlerinden farkı ne? Sahnesi mi? Neden bu kadar tercih ediliyorsunuz?

Mutlaka etkisi vardır tabi. Aslında bu sorunun cevabını dinleyicilerin ve beni tercih eden kişilerin vermesi daha doğru olur diye düşünüyorum. 


11. Sinan Akçıl'la bir düete imza attınız. Erkek erkeğe kadın kadına düet yapmak zor oluyor, ego savaşlarından. Bu soruyu Sinan'a da sordum. Sizin için bir araya gelmek zor olmadı mı?

Hayır kesinlikle zor olmadı, Sinan insan olarak da, müzikalite olarak da sevdiğim bir arkadaşım zaten. O yüzden hiç zor olmadı. Sanırım benim bu tarz ego savaşlarım yok.  


12. Romanya, Rusya, Sırbistan gibi ülkelerde en çok sevilen Türk sanatçılardan birisiniz. Birçok şarkınız da radyolarında 1 numaraya kadar yükseliyor. ''Keşke dünya starı olsaydım'' ya da ''Daha fazlasını yapsaydım'' dediğiniz bir durum oldu mu? Dünyaya açılmak ya da hayal ettiğiniz bir proje de yer almak ister miydiniz?

İnsanların hayalleri vardır ve bunu gerçekleştirdiğinde her zaman bir adım daha ileri gitmek ister, bu insanın doğasında olan bir şey. Tabi ki, keşke daha da fazlasını yapabilseydim dediğim zamanlar da oldu. Ama ben, kendi adıma, şu an ki yerimden çok memnunum.  Yine de her an sürprizler olabilir. 
İleri de farklı bir projeye de imza atabilir miyim, neden olmasın. 




Yorumlar

Popüler Yayınlar