TÜRKİYE'DE YILDIZ TİLBE GERÇEĞİ





''Delikanlım'' la başlayıp ''Aşkım Aşkım'' la devam eden uzun, çok başarılı, çok duygulu bir yoldan ve hikayeden sizlere bahsedeceğim. Yıllarca, bir çok insanın ağladığı, omzunu dayadığı, derdine ortak olduğu şarkılara şüphesiz imza atan kişi Yıldız Tilbe. Ne de güzel demişti yıllar önce ''İstediğim gibi şarkı bulamadım, kendim üretmeye başladım.'' İyi ki de ürettin! İyi ki o sözler dilinden döküldü.
Bizi ''Ama Evlisin'' ''Delikanlım'' ''Aşk Laftan Anlamaz Ki'' ''Emi'' gibi sayısız şarkılarla duygulandıran, ''Haberi Olsun'' , ''Oynama'' ''Kandıramazsın Beni'' ''Ben Senin Var Ya'' gibi şarkılarla coşturan, ''Hastayım Sana'' , ''Ummadığım Anda'' gibi şarkılarla aşka getiren büyük kadın! Türkiye'nin mega starı Tarkan'dan, arabeskin imparatoru İbrahim Tatlıses'e kadar herkese şarkı vermiş, hem yorum hem de beste olarak Türkiye'de en geniş yelpazeye ait tek sanatçı şartsız koşulsuz..



    Yıllarca yaptığı albümlerle, milyonlar satan, ödüller alan, sayısız konsere giden sanatçı, özellikle yeni isimlere destek veren, düet yapan, klibinde oynayan, hatta parası olmayana ''Al sana hediyem olsun.'' diyen bir cömert Yıldız Tilbe. Onunla aynı yıllarda çıkan ya da ondan önce çıkan isimlerin bir çoğunun kaybolduğunu görüyoruz ancak yaptığı şarkılarla, sesiyle, zekasıyla ismini müzik dünyasına altın harflerle yazan sayılı sanatçıların arasında yerini aldı.
 Onun tek suçu, kalbinin sesini dinlemesi ve ticari kaygılara, hesaplara hiçbir zaman girmemesiydi. Yaptığı albümlerde ki seçtiği şarkıları tamamen hislerine, ruh haline göre repertuvarına aldığını düşünüyorum. Yıldız'ın fazla mütevazi olması belki ona eksi olarak döndü çoğu zaman, belki de fanları onu öyle sevdi. Şuanda popun devleri kim diye tartışılıyor ama Sezen Aksu'dan sonra benim aklıma Yıldız Tilbe geliyor. ''Sanatçı'' kavramının altını doldurmuyor mu sizce de? O yaptığı şakalar, yazdığı şarkı sözleri, açıklamaları  "Adamı zekamla döverim." dedirtmiyor mu? Kendi de diyor ya ''İlkokul mezunuyum, Allah'ın sayesinde Türkiye'nin duymadığı şarkıları yaptım.''  Aynen de öyle! Aslında bakıyorum da biz sadece onun şarkılarına değil, hayat hikayesine de ağladık. Düşen, kalkan, daima güçlü duran, yaralarını müzikle saran bir kadının hikayesini anlatıyor. Hala da o hikayenin devamını yazıyor Yıldız..


  Şu sıralar şunları duyuyorum, ''Yıldız Tilbe, eskisi gibi üretemiyor.'' ben işte bu sözü kabul etmiyorum. Geçen sene yayınladığı mini albümde ki ''Deliyim Aşkından'' şarkısı hala çok iyi bir üretici olduğunun en büyük göstergesidir. Arkadaşım sen çıkan albümleri baştan sona dinlemiyorsan, klipsiz şarkılardan haberin yoksa biz ne yapalım? Dinleyicilere böyle bir algının geçmesinde ki en büyük sebep son yıllarda Yıldız Tilbe'nin ''Oynama'' ''Cıs Yanarsın'' ''Oynat'' gibi hareketli şarkılarla çıkış yapması ve albümlerde ''Damar'' diye nitelendirdiğimiz şarkılar değil de ağır tempolu şarkılara yer vermesi. E bu da ''Ne olursa, çıkarayım!'' kafası. İşin iyi tarafından kimse bakmıyor, kadının sayısız hit şarkısı var. Albüm yapsa da yapmasa da en çok ekstraya giden kadın sanatçı. Bu dediğime karşı çıkabilirsiniz ''Hayır! X daha çok konsere gidiyor.'' diyebilirsiniz ben, cayır cayır saatlerce ''Canlı performans'' konserlerinden bahsediyorum. Her hafta en az 2 konseri olan bir kadın. Üretim yapmak zorunda değil, çünkü kazancı - getirisi yok. Geçtiğimiz yakın yıllarda ki albüm satışlarına baktığımızda da reklamsız, promosyonsuz 30.000 - 40.000 barajlarını geçtiğini görüyoruz. Reklamlarla, ikili ilişkilerle, kanallara ve radyolara ödenen büyük bütçelerle 50.000'i zor görenlere göre iyi değil mi?
Bu sayılarda her daim Türkiye'de kemik bir kitlesinin olduğunun ve nereye gitse konser alanlarını tıklım tıklım dolduracağını gösteriyor, gösterdi, gösterecek.


Benim tek yakındığım durum Yıldız'ın sakinliği ve umursamaz tavrı. Tabi ki haklı bu durumda ama şuanda kimsenin muhattap almadığı, biletlerin bedava dağıtıldığı ve sponsor firmaların paralarıyla kiralanan Bostancı Gösteri Merkezi ve Harbiye Açık Hava sahnesini en çok hak eden isimlerin başında Yıldız Tilbe geliyor. Yıllarca müzik programlarını başarıyla götürmüş birisi olarak onu Rising Star ya da O Ses Türkiye'de görmek çok istiyorum. Onun samimiyetinin ve doğallığının ekrandan herkese geçtiğini biliyoruz. Yeri geliyor haklı yerde ''O... Seyhan'' diyor, ummadığımız anda canlı yayında ''Hepimiz kardeşiz. Beni kardeş olarak kabul etmeyen alnımın ortasından vurabilir, buradayım ben!'' ya da sinirlerine hakim olamayıp ''Beni sadece Allah korudu bugüne kadar, bundan sonra da Allah koruyacak. Sizi de Allah korusun, Allah'a ısmarladık.'' yayını terk ediyor. Ekranda ''Samimi'' isimleri görmeyi özledik. Özetle Yıldız'ın kesinlikle bir şov programı ya da müzik programı yapması gerek. Bana göre ekibini de değiştirmeli. Daha profesyonel bir ekiple çalışmalı. Yıldız Tilbe gerçek bir sanatçıdır, bu da böyle bilinsin diyor ve tüm okuyucularıma Yıldız şarkılarını armağan ediyorum.

SEVGİLİ OKUYUCULARIMA DA ŞUNLARI SORAYIM!

1. Bostancı Gösteri Merkezi - Harbiye Açık Hava'da kimsenin muhatap almadığı, 2-3 şarkısını belki bildiğiniz isimlerin, yüzlerini görseniz seçemeyeceğiniz; ''Sponsor'' ücretleriyle kiraladıkları ya da organizasyon şirketlerinden ''torpilli'' isimlerin yerine neden Yıldız Tilbe yıllardır yer almıyor? Harbiye'yi Bostancı'yı hak etmiyor mu yani? Şartları mı zor? Sebep ne?

2. Yıldız Tilbe, ne kadar geniş bir yelpazeye sahip olsa da Türk pop dünyasına çok büyük şarkılar kazandırmış, yeri geldiğinde türkü, arabesk proje albümleri yapmış. Ama son yıllarda Yıldız Tilbe'yi bir radyoda, bir kanalda görebiliyor musunuz fazla? Yıldız Tilbe'den sevdiğiniz şarkılara rastlıyor musunuz? Ben rastlayamıyorum. Bu olayı da bir radyocu açıklasın! Berkay'da ''Arabest'' albümü yaptı ancak tüm pop şarkıları radyolarda çalıyor, Ebru Gündeş'in klipleri pop kanallarında yer alıyor. Ne kadar hakkaniyet var, yoksa Yıldız Tilbe'ye bir ambargo mu söz konusu?



Yorumlar

  1. Ne güzel sorulardır:
    - Bir şeye ihtiyacın var mı?
    - Senin için yapabileceğim bir şey var mı?
    Dostlarınıza, sevdiklerinize sık sık sorun,,
    Onlar "yok" dese bile,
    Siz zaten çoktan ihtiyacı olanı
    Vermişsinizdir bunları sormakla
    =GÜÇ
    Ne güzeldir insanın insana güç vermesi....
    Güç veren dostlarınızın çok olması dileğiyle. <3

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar