AYDIN KURTOĞLU RÖPORTAJI | POP BİZDE




EN BÜYÜK RAKİBİM KENDİM



1. Yeni projen hayırlı olsun "Pişman" , genelde single'lar ile karşımıza çıkıyordun. Bu sefer birden fazla şarkı var. Nasıl bir süreç sonucu çıktı ortaya?

Evet, bu sefer mini bir albüm yayınladık. Bu mini albümün içinde iki slov, bir hareketli, bir de sosyal sorumluluk projesi kapsamında yaptığımız Spor Aşk isimli şarkı var. Ayrıca albümde eski şarkılarımızın akustik versiyonları da bulunuyor. İlk klibimizin hareketli şarkımızın Tüh Tüh'e çektik. Pişman isimli slov şarkımızın dışında, albümde ayrıca çok sevdiğim, Nilüfer Ören'in yorumladığı Mevsim Bahar adlı şarkımız var. Bu şarkıyı tozlu raflardan kaldırıp, tekrar düzenlemesini yapıp piyasaya çıkardık. Şarkının aranjörlüğünü de Mustafa Ceceli üstlendi. Şu an da gidişat çok iyi. Özellikle dijitalde ve sosyal medyada klibimiz çok güzel tepkiler alıyor. 

2. "Tüh Tüh" de eminim ki çok başarılı olacak ama 2016 yazını "Yak" tın. Bence kariyerinin en başarılı şarkısıydı. O tarz şarkılar gelecek mi? Bizi hareketli şarkılarda duygulandıracak mısın?

Yak şarkımızın en güzel özelliği hem hareketli hem de duygusal bir şarkı olmasıydı. İki duyguyu bir anda yakalayabilmek bence çok özel bir şey. Bunu tabii ben tek başıma sağlamıyorum. Tamamen bir ekip işi. Şarkının söz yazarı, bestecisi, aranjörü, mix & mastering'ine kadar her şey çok önemli. Şarkı konusunda ne istediğimi biliyorum. Bu zamana kadar okuduğum şarkıların hiç biri hazır şarkı değildi. Her zaman ne istediğimi, nasıl bir şarkı söylemek ve yorumlamak istediğimi söz yazarı, besteci ve aranjörüm ile paylaştım. Sipariş üzerine aslında yapılmış şarkılar bunlar. Özellikle Yak'ta öyleydi. Yak çıkmadan önce başka bir şarkımız vardı. Hangisini çıkaracağız diye düşünürken, yabancı bir şarkı dinledim ve ondan esinlendim. Aralara alaturka nağmeler koyduk. Bence uzun yıllar dinlenecek bir şarkıya daha imza atmış oldu. 
Söylediğiniz gibi hareketli ama duygusal bir şarkının hazırlığını yapıyoruz.

3. İlk projen "Köle" den bu zamana kadar çok başarılı bir grafik çizdin. Ben senin çok iyi şarkılar yakaladığını düşünüyorum. İyi bir şarkının ölçütü nedir? İyi şarkıdan nasıl anlıyorsun?

Az önce de bahsettiğim gibi iyi şarkıdan anlamak bir yana insanın içinden geldiğini ve iç sesini dinlemesi gerektiğini düşünüyorum. Bu konuda herhangi bir eğitim almadım ama duygu olarak şarkıları yakalayabildiğimi düşünüyorum. Kendime yakışan şeyin ne olduğunu biliyorum. Bir insanın kendine yakışmayan bir şarkıyı okuması bana çok samimi gelmiyor. Bazen çok güzel şarkılar oluyor ama şarkı kişinin üzerine tam oturmayabiliyor. Şarkıları yorumlarken de ifade ederken de duygu çok önemlidir. 




4. Ben senden, "Duyanlara Duymayanlara" şarkısını coverlamanı üstüne de babanla düet yapmanı hayal ediyordum. Bu senelerde öyle bir şey olacak mı? Babalı, oğullu?

Bu sene olmasa da, ilerleyen yıllarda böyle bir projeye imza atmak tabii ki de istiyorum. Ama biraz daha vakti var. 

5. Senin projelerinde mutlaka bir Hande Ünsal, Serkan Balkan oluyor. Kimi zaman vokaliyle, şarkısıyla Hande, Serkan'da aranjeleriyle, şarkılarıyla. İyi bir voltran oldunuz sanırım?

Serkan Balkan ve Hande Ünsal benim çok yakın arkadaşlarım. Çok uzun yıllardır beraber çalışıyoruz zaten. Aranjeler için en başından beri Serkan ile çalıştım. İlk defa Mevsim Bahar şarkısında Mustafa Ceceli ile çalıştık. Serkan'la birbirimizi çok iyi tanıdığımız için neler yapabileceğimizi, neler yapamayacağımızı ve ne istediğimizi çok iyi biliyoruz. Serkan aynı zamanda bana sahnede de çalıyor, orkestra şefim ve çok da iyi dostum. Genelde dikkat ederseniz aslında ekip arkadaşlarım yakın dostlarımdır.  

6.  Senin jenerasyonundan, Ido Tatlıses var, Edis var. Onları nasıl buluyorsun? Rakip olarak görüyor musun daha doğrusu?

Hepsi başarılı arkadaşlar. Güzel iş yapan insanlar kendini zaten fark ettiriyor. Her zaman iyi şarkı söylemek yetmeyebiliyor. İyi insan olmak da çok önemli. Bunu, '' Ben çok iyi bir insanım, çok iyi işler yapıyorum. '' gibi algılamayın. Buna zaten ben karar veremem :) Bir imza gününde, bir konser de veya bir davette insanlardan aldığım elektrikten ve karşılıksız sevgiden bunu hissedebiliyorum. Herkesi dinlemeye çalışıyorum. Kendim için konuşmam gerekirse eğer her seferinden bir önceki işimden daha iyisini yapmak için çabalıyorum ve kendimle yarışıyorum. Kendim en büyük rakibim. 

7.  Cengiz Kurtoğlu'yla birlikte verdiğiniz röportajda 2013 yılında "İki oğlumda hiçbir yerde şarkı söyleyemez." diye bir açıklama yapmış. Ama önce sen, şimdide ağabeyin Orçun. Nasıl oldu bu iş? Baban farkında mı bu durumun :)

Farkında tabii. Başlarda pek istemiyordu, sıcak bakmıyordu. '' Benim bu işi yapmamı neden istemiyorsun baba '' gibi sorgulamadım hiç. Bu kadar beklememin sebebi babam istemediği için değil aslında. Doğru şarkıyı bulduğum an başlamaya karar verdim. Babam da yaptığım şarkılar ve gelen güzel tepkileri görünce mutlu oldu tabii. Sağolsun, her yerde de bahsediyor bizden. Benim öncü olmam abime de yol açtı. Şu an abim de kendi tarzında şarkılar ile kendini ifade ediyor. Her şey güzel gidiyor. Daha da iyi olacak inşallah :)




8. "Keşke babam hiç tanınmamış biri olsaydı, öyle sektöre girseydim" dedin.
Gerçekten çok mu zorluğunu çektin?

İlk zamanlarda gerçekten bu şekilde hissediyordum çünkü inanılmaz bir yük vardı sırtımda. Herkes benden Cengiz Kurtoğlu'nun oğlu diye bahsediyordu ve arabesk, fantezi tarzda söylemem bekleniyordu, ister istemez. Ben arabesk şarkılarda söylüyorum ve konserlerimde babamdan şarkılarda okuyorum. İbrahim Tatlıses'ten Müslüm Gürses'ten de arabesk şarkılar seslendiriyorum. Herkesin de çok hoşuna gidiyor ve güzel de ifade ettiğimi düşünüyorum. Babası olmazsa bu çocuk başarılı olamaz diyenler oldu. İlk şarkımız çok güzel gitti. Bu sefer de bu bir şanstı ikinci şarkıyı göreceğiz dediler. Arkasından ikinci şarkımızda güzel oldu ve iki tane olur bakalım üçüncü nasıl olacak dediler :) Böyle böyle şimdi çok daha rahatım :) Şimdi artık Cengiz Kurtoğlu'nun oğlu diye değil, Aydın Kurtoğlu olarak tanıyor insanlar. Beni çok mutlu ediyor bu durum. Babam da nereye gitsem seni soruyorlar diyor ve gözlerinden onun da ne kadar mutlu olduğunu anlayabiliyorum. 

9. Son klibin "Tüh Tüh" de ki görüntüler, çekim alanları oldukça konuşuldu. Fikir senin miydi? Tepkiler nasıl?

Yönetmenimiz Kemal Başbuğ ile bir hafta boyunca klip üzerine konuştuk ve tartıştık. Ne yapabiliriz diye ekip olarak da çok düşündük. Kemal abi bana çok güzel bir fikir verdi. Bu klibin ana teması da kendisinden çıktı zaten. Daha sonra kutu kafalar fikri ortaya atıldı. Üzerine yüz ifadeleri, şarkı sözleri koymayı düşündük. Sadece Kemal abinin, Damla'nın, Sezen'in yaptığı bir iş değil, tüm ekipçe geliştirdik fikri. Herkes ortak bir noktada buluştu ve Kemal Başbup tüm fikirleri bir arada toplayıp çok sıcak ve samimi bir klip çıkardı ortaya. 24 saatte klibi çekip teslim etti, siz düşünün. Gece 12'de çekmeye başladığımız klibi ertesi gün yine gece 12'de teslim aldım. Çekimler için İstanbul Nispetiye Metrosu'nu kullandık.  Yak'ta da Kemal abi ile çalışmıştım. Kurtoğlu ailesinin yönetmeniyim diyor. Abimin de klibini o çekti. Babamın da nereden baksanız 7-8 klibini çekmiştir. Bu uyum bizi çok mutlu ediyor. Klipte beni çok güzel gösterdiğine inanıyorum. Şarkıda klipte olumlu tepkiler alıyor. Şarkının aranjesi Serkan Balkan'a, sözleri Hakkı Yalçın ve bestesi Ceyhun Çelik'e ait.




10. Müzik sektörünü havuza, güçlü isimleri de köpek balığına benzetmişsin.
Peki seninde 3.yılın, sen hangi tür balıksın? Nerede görüyorsun kendini?

Ben kendimi fener balığına benzetiyorum şu an. Fener balığı gibi ışık saçıyorum etrafa :)) Köpek balığını aslında kötü anlamda söylememiştim ama çok farklı yerlere çekildi. Çok güzel, özel, güçlü ve asil bir hayvandır köpek balığı ve herkes köpek balığından bahseder. Bir pasta var ve biz de payımızı almaya çalışıyoruz. Şu an sağolsunlar onlarda bize pay ettiler pastayı. Biz de kendi ekmeğimizi kendi önümüzden yiyoruz. Bu çok önemli bir şey aslında. Her zaman kendi önünden yiyeceksin. Kendi önünden yemez ve yetinmezsen sonuçları hoş olmayabilir. 

11. Veliaht yarışmasında, "Devlerin Aşkı" performansınla babanı hüngür hüngür ağlattın. O anda neler hissettin? Hüzün mü vardı yoksa sevinç mi?

Hüzün ve sevinç ikisi bir aradaydı aslında. O yarışmada Devlerin Aşkı şarkısı '' Tamam, oğlum artık şarkı söyleyebilir.'' diye düşündürdü babama ve onu ikna etti diyebilirim. 

12. Çok teşekkürler, son olarak ikinci klip hangi şarkıya gelecek, yeni projelerin neler, bizi şaşırtacak mı Aydın? Öğrenebilir miyiz?

Pişman isimli maxi single'ımızın heyecanı içerisindeyiz ve çalışmalarımız devam ediyor. Tüh Tüh isimli şarkımızın klibinin ardından Eylül ayı gibi yeni bir klip çekmeyi planlıyoruz. Seneye sürpriz bir düet projemiz var :) Konserlerimiz de devam ediyor. Dileyenler sosyal medya hesaplarımdan takip edebilir. Bu keyif dolu röportaj için teşekkür ederim. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar