ERSAY ÜNER RÖPORTAJI


YAŞADIĞIMIZ HİÇBİR ACI
SİLİNİP GİTMEZ



1. Hem söz yaz, beste yap üstüne düzenleme yap üstüne de söyle.  Özel biri olduğuna inanıyor musun?

Daha çok farklı özelliklerimin olduğunu düşünüyorum :)                    
                    
2. Ersay Üner, tek düze tarzı olan bir adam değil. Tarz olarak yelpazesi geniş. Bu yelpazeyi sen mi sonradan yarattın yoksa var mıydı?

Çok küçük yaşta müziğe başladım.Her tarzda müzik dinledim ve icra ettim.Temelim enstrümanistlik , sahne ve dolayısı ile repertuvar üzerine kurulu olduğu için aslında zaman içinde yelpazem genişledi,genişlemeye de devam ediyor.                                                                                            

3. O gece Demet Akalın, kulisinde sana aynadan, gülmeyip "Hayır, gerek yok." deseydi ne olurdu?

Yoluma devam ederdim :)

4. Yıllardır seni bir albümle bekliyorduk.
"Yürüdüm" le geldin, geçen kış çok dinledik ve sevdik. Ardından maxi single gelecek dedin? Niye bizi bekletiyorsun Ersay?

Şarkı söylemeyi çok seviyorum. Ancak diğer taraftan söz yazarlığı, bestecilik ve çalıştığım diğer tüm projeler işin içinde olunca gecikmeler olabiliyor. Ama yakın zamanda birçok farklı projeyle sevenlerim ve sizlerle kesintisiz buluşacağız :)       


5. Mutlu ve güzel bir ilişkin var, hep mutlu da olun. Ama aşk acısı çekmeyip, mutlu olan bir adam nasıl şarkı üretecek? Senin kalemin %90 giderli, ayrılık sonrası temalı şarkılar. Yani mutlu bir aşk, üretimine zarar vermiyor mu?

Yaşadığımız hiç bir acı silinip gitmez. Muhakkak bir iz bırakır. Aynı zamanda ilişkide inişler çıkışlar vardır. Sorunun kısa cevabı ise; hayır, üretimime zarar vermiyor. Aksine daha fazla üretiyorum.



6. Demet Akalın'la siz muhteşem bir ikiliydiniz. Hala dillerde "Afedersin" , "Bebek" sayamayacağım kadar şarkı. Şu sıralar çok tweet okuyorum "Tekrar bir araya gelseler" diye. Ona hazırladığın şarkılar var mı? Yeniden bir şey olabilir mi?

Tekrar çalışır mıyız bilmiyorum. Kesin bir şey söyleyemem. Beraber gerçekten güzel ve özel işlere imza attık.
Bundan sonrasını zaman gösterecek.                     

7. Aleyna Tilki'nin yeni projesinde bir Ersay Üner imzası var. Hazırlık aşamasındaymış. Nasıl bir şarkı bizi bekliyor? Biraz detay almalıyız :)

Detaylar Aleyna da :) Ama çok heyecanlıyız..       
                                                                                                                                                     
8. Hande Yener'le Ersay Üner'in çalışacağı aklımından ucundan geçmezdi. "Sebastian" la başlayan başarı "Emrine Amade" ile devam etti. Nasıl  kimyanız tuttu? Zor oldu mu?

Hande ile irtibata geçtikten yaklaşık bir sene sonra Sebastian çıktı ve diğerleri arkasından geldi. Zor değildi; zaman aldı.

9. Ersay, gençlere de çok destek veriyorsun özellikle yeni isimlere. Demet Aktaş, Selcan Asyalı ve sayamayacağım bir çok isim. Şarkılarını yeni isimlere emanet etmek risk değil midir?
                         
Risktir ama aynı zamanda şanstır. Ben bu riski alırken yeni isimlere şans veriyorum. Bu beni mutlu ediyor ve üretim alanımı genişletiyor.            
                  
10. Ersay Üner'in şarkılarını yakında hangi albümlerde duyacağız? Kimlerden dinleyeceğiz şarkılarını?

Yakın zamanda Simge, Aleyna Tilki, Murat Dalkılıç ve benim yeni single' ım   


                                                                                                     
12. "Tatlım Tatlım" film müziği kısa sürede, herkesin diline düştü. Sosyal medya yıkıldı! Ee, bizi artık şarkılarından mahrum bırakmazsın umarım. Yeni projelerin ne zaman?

Yaza girmeden yeni bir şarkıyı sizlerle buluşturmak için çalışıyorum.                                                                                                                       
13. "Tatlım Tatlım" film müziğinden sonra bundan sonra ki hazırlanan filmler için sana teklif yağacak bence. Tepkiler nasıl?

Tepkiler güzel ve özel. ''Tatlım Tatlım'' diye arıyorlar son zamanlarda :)                                                                                                                       
14. Film müziği ilk kez yapıyorsun sanırım. Nasıl bir duygu? Bir kaç alternatif şarkıların var mıydı film için?

Alternatif bir şarkım yoktu. Şarkıya, film çekilirken orada başladım. İstanbul'da tamamladım. Tatlım Tatlım'ı Yılmaz Erdoğan senaryosu ve sette aldığım enerjiden ilham alarak ve  filmi hayal ederek yazdım. Bir filmde şarkımı duymak ise benim için özel ve farklı bir deneyimdi. Çok keyif aldığım bir proje oldu ve  bu alanda üretimime daha fazla zaman ayıracağım kesin.                                                                                                                                         
15. Çok genç yetenek var ama hepsi sabırsız. Sözlerini, bestelerini birilerine vermek isteyen, duyurmak isteyen.
Onlara tavsiyen nedir? Ne yapsınlar?

Doğru yol eserlerini yapımcı firmalara göndermeleri. Genel olarak gördüğüm bir yanlışlık var bir de; şarkıların demolarını yaparken, yapılan demonun şarkının ruhunun üstüne geçmesi.Şarkılarınızı mümkün olduğunca sade ve anlaşılır bir şekilde kaydedin.Hikayenizi,melodilerinizi ve ruhunuzu duyalım yeter.                                                                                                                                                                                               
16. Çok teşekkürler, son olarak Ersay Üner'den "Pop Bizde" okuyucularına bir şarkını armağan etmek istesen, hangisini edersin diyorum?

Bu keyifli röportaj için ben de teşekkür ederim ve sizlere sevgili Simge'den Prens&Prenses'i armağan ederim..:)


Yorumlar

Popüler Yayınlar