CENK TAŞDEMİR RÖPORTAJI



TUTULMAMIŞ İKİ ŞARKI
ÇIKARAN BİRİYİM


1. Son şarkın "Yeter", hiç böyle "Yeter" dediğin birileri var mı hayatında, işinde?

Yeter! Zaten şarkı böyle çıktı, uzun zaman yeter artık dediğim bir ilişkiye, birine yazdığım bir şarkıydı yeter. Çokça önemlidir benim için. İşimde? İşimde herkese yeter diyen bir insanım bu aralar. Yeter, yetti artık, kendimi kesicem... bla bla! 


2. Tarzın, sesin oldukça farklı. Yaptığın çalışmalar, soundlar da öyle. Bu bir risk değil mi Türkiye'de? Farklı olmak her zaman iyi midir?


Öncelikle bu güzel cümleler için teşekkürler efendim. Şaka bir yana ben farklı olduğumu düşünmüyorum. Sadece beni ben yapan, istediğim arzu ettiğim şeyleri yapıp, öyle davranıyorum. Bir başkası değilde, Cenk olarak hareket ediyorum. Sadece herkesin giymeye, yapmaya, söylemeye cesaret etmediği şeyleri bir cahil sesaretiyle yapıyorum. O da benim işte Cenk! Bir de bakma özünde hepimiz aynıyızda, neyse. 


3. 13 yaşında sahneye çıktığını biliyorum.
Müzik yapmanın yaşı var mı? Aleyna Tilki'yi destekliyor musun? 


Niye olsun! Yaşı yok tabii ki. Müzik müziktir. Söylemek, çalmak, yazmak, çizmek çok güzel. Yaşı olamaz tabii. Aleyna'yı ben sizlerden önce tanıdım. Söndür şarkımın vocal kaydını İskender Paydaş ile yaparken stüdyoya gelmişti annesi ile. 15 yaşında pırıl pırıldı. Harika bir sesi var ve çok güzelde hayalleri var. Çok iyi yerlere gelecek inanıyorum. 


4. "Playback" durumuna gıcık olduğunu biliyorum. Neden bu gıcıklık? Playback isteyen playback, canlı isteyen canlı yapmasın mı?


Playback yapmak bana biraz ayıp geliyor. Ben beni dinlemeyi seven insanlara, arkadan sesim gelirken ağzımı oynatarak onları hayal kırıklığını uğratmak istemem. Sesim var abicim, çıkar babalar gibi söylerim şarkımı! Ee tabii canlı söylemekte kolay değil. Tercih etmeyene saygım var, ama lütfen playback yaparken altına "live performance" yazmasınlar. Malum artık anaokulunda İngilizce öğrenmeye başlıyor çocuklar. 





5. "Cenk'te kimmiş?" diyenlere okuduğun okuldan, müzik eğitiminden bahsetmeni istiyorum.


Cenk'te kimmiş diyen herkese; "bilmiyorum ulan!" diye bağrasım geliyor. Bilmiyorum valla. Kendimi tanıyacak zamanım olmadı hiç. Ama merak edenlere şöyle anlatsam fena olmaz... 

Efendim ben Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuarına "yetersiz" bulunan ve alınmayan, akabinde hemen Berklee College of Music sınavını 1.likle kazanıp, Caz vokal ve sahne sanatları üzerine okuyan, hemen akabinde bir çok ünlü isimlede çalışmış daha sonra kendine "bu ülkede bir şeyleri değiltiricem!" demiş, ama sonradan arka fonda "Mustafa Ceceli - Yine Hüsrannnnnn" şarkısıyla hayatına devam ederken, tutulmayan iki şarkı çıkarmış ama asla yılmayacak, herkese "alın bu iş böyle yapılır!" diyeceği günü bekleyen delinin tekiyim. Oldu mu? Okulum, kariyerim gibi konularda çok detay vermiyorum, zira beni ben olduğum için sevsinler. 


6. Türkiye'de düet yapmak istediğin bir kadın vokal söylemeni istesem, kim olur? Neden?


Hayallerimde hep Sertab Erener vardı. Bir gün geldi ve onunla şarkı söyledim. Hemen ardından bir çok şarkıcı arkadaşımla şarkı söyleme fırsatı yakaladım. Mesela Model grubu! Benim için paha biçilemez özeldi. Çok kez sahnelerine konuk oldum. Düet yapma kısmına gelirse tabii ki Demet Akalın! Şimdi diyecekler ki; "Cenk reklam yapmak için Demet Akalın dedi!" haklılar da! 

Müzik benim eğitimim hayatım. Ama gördüm ki müzikal bildiğim şeylerin bir önemi kalmıyor bu işi yaparken. Mesele Demet Akalın'dan öğrenebileceğim çok şey var. Zaten ihtiyacım olanda zekasına inandığım insanların yanında olmak. Ne öğrensem kardır! 


7. Hedeflerin neler? Ben seni yurtdışında hayal ediyorum. Sen kendini nerelerde görmek istiyorsun?


Evde görmek istiyorum. Battaniyenin altında fıstık ezmesi yerken, kitap okurken. Tabii bu bir an için! Bu ülkede bir şeyleri değiştirmek, popüler müzik değil, "pop müzik" yapmak hedefim. Dünya starı olacağım. Bu kadar da netim. Eskiden söylemeye korkardım. Ama korkmuyorum. Bunu okuduğunda gülenler olacaktır. Korksunlar. :) 




8. Türkiye'de ünlü olmak kolay mıdır? Geçenlerde bir kızcağız hakkında tweetlerini okudum. Yarın sabah ünlü olabilir miyim birileri hakkında konuşursam?


Amaç ünlü olmak mı? Amaç eğer sadece ünlü olmaksa çok kolay. Birilerine sataşırsın. Sonra bir kaç canlı yayında gözyaşlarına hakim olamıyormuşçasına yapay bir ağlama ifadesi takınır, "beni eziyorlar!" ruh haline bürünür, günlerce ekranlarda senden mnde olan isimlerden nemalanır ve ezilen tarafı oynarsın. Ve işlem tamamdır, bir anda herkes seni konuşur. Sonra ne olur peki? Bir iki canlı yayın daha, ve bir kaç playback iş. Bunu kendine yakıştıran herkes için ünlü olmak kolaydır. Allah'a şükürler olsun ki, ailemin bana sağladığı imkanlarla ben zaten iyi imkanlara sahip, ünlü sayılabilecek kadar popülerdim. Ben sadece şarkı söylemeyi tercih ediyorum. Ün, şöhret iyi bir şey gibi gözüksede i, insanın insani değerlerini kaybettirecek kadar tehlikeli, ve ona sahip olmak için her şeyi göze alabilecek kadar kör edici bir şey. Allah korusun. Öyle hırslarım yok. Şarkımı söyleyeyim, yeter. 



9. Eğer bir Türk starının ruhuna girmek istesen, kimin ruhuna girmek ve onun yerinde olmak isterdin?


Sezen Aksu olurdu sanırım. "Abla sen neler yaşadın Allah aşkına" diyorum her şarkısını dinlediğimde. Ee merak ediyorum içinde ne fırtınalar kopmuş. Deneyimlemek güzel olurdu. Birde Murat Dalkılıç'ı çok özeniyorum. İşlerini, sahnelerini çok beğeniyorum. Bir kaç tüyo alsam  fena olmaz. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar