YAZ 2016 SİNGLE DEĞERLENDİRMESİ VOLUME 2.

IŞIN KARACA - GÜZELİM



Işın Karaca, sözü Fatih Ertür, Tuğrul Odabaş, Sefa Cheshmberah ve kendisine, müziği Jean Marie Riachi’ye, düzenlemesi Akın Büyükkaraca, Firuz Ismailov’ a ait olan “Güzelim” ile karşımıza çıktı. Cümbür cemaat, şarkı künyesini say say bitmedi. :) Ailesi de işin içine dahil olmuş, belli ki şarkıda herkesin bir emeği var evde! Mia’dan Tuğrul Bey’e kadar. Bence çokta iyi olmuş, eğer ki aile de iyi müzisyenler varsa, kalplerini koyarak güzel şeyler yapıyorlarsa neden olmasın? Akın ve Işın gibi, aynı aileden birden fazla müzisyenin çıkması muhteşem bir duygu olsa gerek. Neyse, şarkıya geldiğimizde, beni en çok etkileyen kısmı “Ayy iyice kudursun kudursun!” kısmı oldu. Hem eğlenceli, hem giderli şarkıları Türk halkı olarak çok çabuk hazım ediyoruz. Bir ara moda olan “Dımtıs” diye adlandırdığımız kulüp müziklerinden sıkılarak, daha darbukalı, oynamalı şarkılara yöneliyoruz. Bu yönde örnek vermek gerekirse de “Güzelim” gayet uyuyor. Işın’ın sesinde yatan “güçlü kadın” ı şarkılarında ortaya çıkarmasına, her notayı doğru basarak okumasına, hata yapmayayım derken kasılmadan, o duyguyu da verebilmesi gayet iyi geliyor dinleyiciye. “Güzelim” i dinlerken de, ne kadar sahiplenerek okuduğunu, asla kelimeleri yutmadığını “la la la” tabiriyle okumadığını görüyoruz. Aslında Işın Karaca’yı severler, daha duygulu daha hüzünlü şarkılarla buluşmak istiyorlar her seferinde. Işın’ın ters köşe yapmasını seviyorum. “Az Bi Mesafe” gibi, “Seve Seve” gibi. Yani ''Güzelim'' i de beğendim, ezberledim! Şarkının klibine geldiğimizde, en büyük star MIA! O kadar tatlı ki, o hareketler o mimikler olay! Işın’ı da ilk kez bu kadar dişi, iddialı, kendinden emin ; daha genç görüyorum! Zayıflık ona yaradı, bir güzelleşti. Eskiden sesiyle ön plandayken, şimdi vizyonunu ikiye katlamış oldu. Klipte, single fotoğrafları da buna kanıt değil mi? Şunu da söylemeden geçmek istemiyorum, yeni müzik şirketi “Avrupa Müzik” ile ilk çalışması. Kış aylarında, yeni albümünü bizlerle buluşturacak. Yeni şirket, Işın’a yeni bir heyecan ve yeni bir enerji getirir umarım. Deniz Bey, Cengiz Bey için de Işın Karaca büyük bir transfer müzik şirketlerine. Önümüzde ki günlerde göreceğiz. 



                                         
BENGÜ - SIĞAMIYORUM







Bengü acaba geceleri geziyor mu? :) Evet, sözü ve müziği Zeki Güner’e ait, düzenlemesi Mustafa Ceceli’ye ait “Sığamıyorum” ile Bengü bizlerle. Çok özlemişim be! Siz özlemediniz mi? Bengü’den böyle tarzda şarkılar duyalı, yıllar olmuştu. Ona “Aşkım” gibi, “Sığamıyorum'' gibi oynamalı, gülmeli, espirili şarkıları çok yakıştırıyorum, severek dinliyorum. Zeki Güner, en güzel şarkılarını Bengü’ye veriyor, bu bir gerçek. “Yaralı” , “Sahici” , “Sığamıyorum” , “Kapıda Yalnızlık” örnek verebiliriz. Bengü’den bu kafalarda şarkılar bekliyorum sürekli! Yaşı daha çok genç, daha fazla zıplatan, kudurtan şarkılar yapmalı. Son albümü “Ikinci Hal” tamamıyla, Bengü’nün yorumculuğunu önde tutan – Kariyerinde ki olgunluk albümüydü. Çok özel şarkılar vardı o albümde benim için, ama küçük yaşta ki çocukların ya da yaşlı teyzelerimizin “Açta şunun sesini, oynayalım!” ya da ''Bir annenin bebeğine mama yedirirken, eğlendireceği bir şarkı yoktu'' gibi cümleler kurduğumuz bir albümdü. “Sığamıyorum” bu son 3 yılın kırılma noktası olmuş, açıkçası bu şarkıyla albüme olan beklentimde haliyle arttı! Klipte çok doğru bir akış ve senaryoyla, şarkıyı çok iyi yansıtmış. Bengü’nün o naif sesine, olgun tavırlarına, gittiği konserlerde binlerce insanı eğlendirmesine de hayranım! Ama ona birinin artık, Sen Dişi Serdar Ortaç’sın deme zamanı geldi! Yeni albümünde mutlaka, Serdar Ortaç’la çalışmalı! Bunu da demeden geçemedim. 




DERYA ULUĞ - OKYANUS


Derya sen ne yaptın öyle? Şarkı ilk NetD Youtube Kanalı’na yüklendiği anda dinlemiş ve “Bu şarkı tutar!” demiştim, bırak tutmayı her yeri esir aldı! Sözü ve müziği Derya Uluğ, Asil Gök’e düzenlemesi son yıllarda başarılı işlere imza atan Burak Yeter’e ait. Şarkı aldı başını gitti! Ne fazla kulüp havası, ne fazla arabesk, ne fazla pop. Hepsinden bir parça alınmış ve güzelce harmanlanmış. Burada ki en büyük rol Derya Uluğ. Hem müziğin mutfak kısmında, hem sunum kısmında yer alması ona büyük bir artı kazandırmıştır. Çok sağlam bir vokal olduğunu düşünüyorum, şarkıyı çok iyi taşımış. Başkası söylese bu kadar patlar mıydı? Orası tartışılır. Bence bu şarkı çıkmadan dinleyen bazı insanlar “Aman be çok sıradan, bu şarkıdan bir şey olmaz!” demişlerdir, belki de haklıydılar. Fakat, Derya Uluğ şarkıyı o kadar iyi söylemiş ; Burak Yeter çıkışı sağlayan bir aranje yapmış. Ee şarkı da o halde A1 olmasın mı? Ne şanslıdır ki Derya, sanat camiasında hayatta kimse kimseye destek olmaz ; tam tersi engel olurlar. Demet Akalın, Kerimcan Durmaz ve sayamadığım bir çok isim destekledi, paylaşımlarda bulundu. Şimdi en önemli vuruş, yeni yayınlayacağı şarkıda! Ya kalıcı olma yolunda büyük bir adım atacak, ya da yerinde sayacak! Bence, hala “Okyanus” yazın en iyileri arasındayken önü kesilmemeli. Yeni şarkı, Ekim gibi çıkmalı. Bakalım, önümüzde ki günlerde göreceğiz 




AJDA PEKKAN FT. VOLGA TAMÖZ - ''AYRILIK ATEŞİ''





Yine yakan, yıkan bir Ajda Pekkan’la karşı karşıyayız. Bu tarz şarkılar söylemeyi çok seviyor demek ki. “Yakar Geçerim” , “Yakarım Canını” , “Ayrılık Ateşi” . Açıkçası ben artık albüm bekliyordum, aniden geldi! Söz’ü Murat Güneş’e müziği ve düzenlemesi Volga Tamöz’e ait ; Bir “Featuring” proje “Ayrılık Ateşi”. Klibi ağzım açık izledim! Kadın yaşlandıkça güzelleşiyor hadi onu da geçtim gençlere taş çıkartıyor resmen! Şarkının içinde ki “Kalleş” kelimesini neden bu kadar eleştirdiler, anlamadım. Biz ne sözler gördük şarkıların içinde :) Son zamanlarda yayınladığı şarkılardan anladığım kadarıyla, “Sezonluk Şarkı Yapma” modasına uyuyor, ticari kaygısı çok yok ; Herkes dinlesin, indirsin diye. Ayrıca şarkıları, hissederek, içli okumasını seviyorum. Pekkan, bir programda ; “Şimdi ki yorumumu daha çok beğeniyorum, eskiden olsa düz okurdum. Son yıllarda hissederek söylüyorum” gibi sözler söylemişti. Çokta haklı, sanatçı kimliğini belgelendiren şeyler bunlar! Düz söylemesine tercih ederim! Şarkı totalde güzel, kliple yükselişe geçecek bir görünümü var. Ileri ki günler de listelerde görmemiz mümkün! 






ATİYE - İNŞALLAH CANIM YA





Atiye, hepimizi bu yaz “Inşallah Canım Ya” ile selamladı. “Slogan isim” konusunda, Atiye’yi çok başarılı buluyorum. Genelde her şarkısının ismi hep dikkat çekici ve farklı oluyor. insan ister istemez merak ediyor ve dinliyor. Belki bilmeyerek ya da bilerek de olsa akıllıca bir taktik. ;

“Abrakadabra” , “Soygun Var” , “Ya Habibi” , “Dondurma” , “Inşallah Canım Ya” vs gibi. Bence bu yazın en iyi teklilerinden biri. Şu yaz sıcaklarında, soğuk bir su ya da dondurma niyetine dinlediğimiz şarkılardan! Sevilir, sevilmez orasını bilmem ama Atiye’de farklı şeyler yapıyor, risk alıyor en azından. “İnşallah Canım Ya”  sosyal ağlarda yazışmalarımızda sıkça kullandığımız bir cümle. Ti’ye almak, dalga geçmek için kullanırım ben, ya siz? Şarkının sözü Murat Güneş, bestesi ve düzenlemesi Volga Tamöz’e ait. Murat & Volga ikilisi son zamanlarda iyi işler çıkartıyorlar, çıkartmaya da devam edecekler. Şarkının klibi de oldukça güzel, eğlenceli ve matrak olmuş. Atiye’nin şarkılarını seven güçlü bir Teenage yani genç bir kitlesi var. Ortalama olarak değerlendirirsek, 0 – 20 yaş arası. Bu kitleyi daha fazla büyütecek şarkılar yapmalı, ileri ki çalışmalarında bekliyorum! 






Yorumlar

Popüler Yayınlar