''100 Adım Geriden Başladım!'' - CENK TAŞDEMİR





1.) Cenk bu piyasa da oldukça yenisin, "Söndür" ile karşımıza çıktın. Keşke şunu yapsaydım, ya da çıktıktan sonra Tüh şu eksik olmuş dediğin oldu mu?

Keşke daha Türk ezgileri barındıran, daha fantazi bir kaç dokunuş olsaydı dedim. Sonra dedim "olum saçmalama, sen yapamazsın." sonra keşke demeyi bıraktım. Eksik çok yahu! Reklam işini pek beceremedik. Maalesef ülkemizin içinde bulunduğu zor bir dönemdi. Doğal olarak bende o günlerde "ben buradayım!!!" diye bağırmak istemedim ortalarda. Ekim'de artık. :) 


2.) Bence, Türk pop dünyasında eğer erkeksen ve son yıllarda çıkıyorsan, hem eski hem de yeni popçu kadınlara göre 100 adım geridesin demektir. Bunu hissettin mi?

Hayır, hiç hissetmedim ama 100 adım geriden başladığım doğrudur. Yani benim Youtube'a yüklenen klibime 50.000 TL gibi rakamlar verilip, şarkım bir gecede 1.000.000 olabilir, her izlediğiniz klipten sonra ısrarla "Cenk'i dinle!" gibi reklamlar verebilirdim. Ama o kadar param yok! Valla yok! Sonuç; bu nedenle 100 adım geride olabilirim. 


3.) Çok gereksiz ve fazlaca mütevazisin. Neden? Bu piyasa mütevazi ve iyi kalbi sevmez, kimse söylemedi mi? Herkesi paylaşan, herkesi seven bir sevgi böceğisin. Bunun farkında mısın?

Sevgi böceği değilim abi yapmayın! Samimi kısmına gelirsek eğer, ben dobra biriyim. Allah'ın bildiğini kuldan saklayıp rol kesemem. Hangimiz her sabah şampanya ve Beluga havyarı ile kahvaltı yapıyoruz ki? Neyse onu anlatıyorum, paylaşıyorum. Dünyanın en zengin veledi gibi de yaşadım, parasızlıktan simitçiden simit istediğimde oldu. Şartlar. 
 Herkesi paylaşmaya gelince de, ne yalan söyleyeyim kıskandığım kadar iyi şeyleri paylaşıyorum.


4.) Biliyor musun? Ben seni "Söndür" den öncede tanıyordum, hatta Aslızen'le kahve içtiğiniz bir fotoğraf vardı Instagram'da vs vs. Tanımadan önce ya bu çocuk baya cool, baya yükseklerde uçuyor diyordum ki lafımı geri aldım tanıyınca. Herkesin tanımadan önce fikri bu mu?
Ohooo! Beni tanımayan herkes için, burnu beş karış havada, kibirli ukala bir çocuğum. Neden? Giyinmeyi seviyorum, bir de biraz özgüvensen. Belki aura. Ama yok abi hepimiz insanız. Beni de, senide, yaradan bir... Ne farkım olabilir ki. Aynıyız işte. 
Aslızen benim canımdır. Ne can ama! Destektir, dosttur, annedir. Benim uğurum.  


5.) Bir çok ünlü isim arkadaşın, dostun Irem Derici, Tuğba Özay, Aynur Aydın, Gülçin, Aslızen say say bitmez. Sen herkesi destekliyorsun, ya onlar seni destekliyor mu?

Dobrayım dedik bir kere, isim vere vere o yaptı bu yaptı gibi şeyler demek olmaz. Herkes aradı, sordu manen yanımda oldu. Valla hak yiyemem. Gülçin instagramında paylaşmadı ona gıcığım! Ama onun yeri ayrı bende. İlk çıktığı gece sabah, 05.00'da İrem mesaj attı, "hayırlı olsun genco" gibi bir şey. Yetiyor bu kadarı ya, daha ne yapsınlar. Tuğba Özay! Onu yaz yaz anlatamam, annem babam kardeşim neyse, O'nun da asla bir farkı yok.  


6.) Ilk şarkı için, büyük risk değil miydi? 
"Söndür" tarz ve sound olarak hem de yorum olarak. Aslında gayet havalı bir şarkıydı, ama insanlar pek anlayamadı.
Sen ne düşünüyorsun?

Ya de get! Basit şarkı. Nakaratını ilk dinlemede ezberleyemeyen adam çıkmadı karşıma. Matematikseldi aslında, bakma ben şarkının peşinden koşamadım dedim ya reklam vs. Yoksa neler yapardım. (Gereksiz özgüven dolu cümleler) 
Ben uzun zamandır düşünmeyi kestim! Düşünmek yoruyor bu aralar. Sadece dinliyorum şimdilik.  


7.) Neden Samsun Demir? Neden DMC?
Bu kararı kendin mi verdin? Yoksa birileri mi yönlendirdi?
Bir gece Samsun Demir'in beni twitter’dan takip etmesiyle tanıştık. Sağolsun, ellerinden geldiği kadarıyla ilgilendiler ve DMC ile anlaştık. Ama yakında neler olur bilmem. Başka ilgilenenler var ama söylemicem.  


8.) Ikinci projen yolda, bizi nasıl bir proje bekliyor? Yine mi farklı olacak? Detayları istiyorum.
Waowww! 14 Şubat'ın gecesinde yazdığım "ulan yetti artık!" konseptli bir şarkı oldu. Tarz biraz daha alışılmış ama bir kaç süpriz var şarkıda. Mesela ünlü bir dostum var, sonra var bir şeyler işte yea! İlk sana söylerim ama söz.  

9.) Sen biblo gibisin, burnun ayrı bir dünya. Bence seni sen yapan burnun. Hiç estetik olmayı düşündün mü?

Sen bir de beni sabahları gör o bibloyu! Mütemadiyen her sabah günaydınlaştığım, uçakta kendisine bilet almaya kadar manyaklaştığım kallavi bir burnum var. Yaptırmaktan korkmasam neler yapacağım da işte... Bir de sonra bu surata hokka gibi burun komik kaçar. Suratın yüz ölçü ile Karadeniz yaylaları yemin ederim kafa kafaya yarışır. Net! 

10) Çok karakteristik ve etkileyici bir sesin, tonun var. Bunun için çalıştın mı?
Yoksa Allah vergisi mi?
Sesi yönetmek için çalıştım ama tabii tonu karakteri Allah vergisi. Şükür olsun ki övündüğüm tek şeyim sesim. Bende yat kalk, gece gündüz şükür ediyorum.  


11) Tıklanmaları, Yorumları, Like'ları Dislike'ları sahici buluyor musun? Gerçekten inandırıcı geliyor mu?
Abicim 200.000.000 dinlenenler var. Ben daha 1.000.000 olamadım. Allah bilir kimsenin hakkını yemek istemem. Ama o kadar tık alıyorsan, Madonna, Beyonce, Justin gibi isimlerle tık konusunda kafa kafaya geliyorsan, E bir Avrupa turnesi falan beklerim ben. Ya da gerçekten o isimlerin kalitesinde işler beklerim. Ama bu konudan İrem Derici'yi tamamen uzak tutuyorum. İrem ayrı bir şey, bir şarkısı var yemin ederim 10 nesil o şarkıyla evlenecek! Siz biliyorsunuz zaten "Kalbimin Tek Sahibine" 



12) Cenk'i hiç arabesk okurken görebilir miyiz?

Höhhhyt! Serkan Kaya! Aman Yarabbim! Bağıra bağıra söylüyorum. Araba kullanırken denk gelenler, görenler bilir. Bazen Nişantaşı'nda o lüks restaurantlar var ya hani, onların önünde falan! Dilan ile yapıyoruz bazen. Denk gelen oluyor yahu.
Şaka bir yana, bir Ahmet Kaya şarkısı hayalim var. Bir gün söylemek istiyorum.  


13) Geçen bir tweet gözüme çarptı. Demet Akalın Fanlarıyla ilgili. Demet'i seviyor musun? Nasıl buluyorsun? Fanları hakkında fikirlerin neler? Neden böyle bir tweet attın?
Bence bu ülkenin en zeki şarkıcısı, iyi ses mi? Bilmem canlıda söylüyor maşallah. Ama büyük zeka! Doğru şarkılar, doğru konuşmalar, efsane bir beyin. Ne yapsa konuşuyoruz, ne dese azımız açık kalıyoruz. Güzel de kadın. Şimdi gel de sevme! 
Fanlarına gelince, bir baktım kadına tapıyorlar. O tweet’i atmamın nedeni öyle fanların olmasına değer ve önem vermem. Düşünsene öyle beni sevenler olsa. Pehhheyt! Devrim yaparım vallahi. Neyse onu da yapacağım az bekleyin.
  
14.) Son olarak, Pop Bizde hakkında fikirlerin nelerdir?
Kişisel sana gelirsek, ulan en güzel soruları sen sormuşsun! Cevap yazmak zor oldu. 

Kocaman aile gibiyim sizlerle işte. İyi ki varsın! 

Yorumlar

Popüler Yayınlar