Nazan Şoray // BAYRAM Röportajı






1) Nazan Şoray, son olarak "Olay Bu" ile çıktı karşımıza. Çok keyifli, bize dik durmamızı
söyleyen bir şarkıyla. Gerçekten hayat sizi kırdığında, siz yapıştırıyor musunuz?
Evet, tabi ki kırıldığım zaman kırık kalbimi öyle yapıştırıyorum, hepimiz öyle yapmaz mıyız zaten? Yoksa nasıl yaşayabiliriz…

2) Her izlediğimde, dinlediğimde. Çok kaliteli, naif, elit bir kadın portföyü var. Bu profili siz mi oluşturdunuz yoksa, ben doğuştan böyleyim diyor musunuz?
Öncelikle güzel sözleriniz için teşekkür ederim. Böyle göründüğümü bilmiyordum. Tahmin ediyorum ki biraz sonradan biraz da doğuştan olsa gerek…
              3) Hayat hikayenizi okuduğumda, çok etkilendim duygulandım. O hayattan, şöhretli bir hayata geçmek nasıl bir duyguydu?                 
                 Hiç değişmedim o yüzden nasıl bir duygu olduğunu bilmiyordum. Mutlaka şöhretli olmanın güzel tarafları da var zor tarafları da var.
             4) Siz aslında, güzel albümler yapmıştınız zamanında, Aysel Gürel, Fikret Şenes, Selami Şahin, Ilhan Irem, Melih Kibar bu isimler kimseye kısmet olmaz. Fakat, TRT Denetiminde sorunlar yaşandı, o kuruma hala kızgın mısınız?
             O zaman ki TRT denetiminden dolayı yaptığım albümlere oranla hit olan şarkılarımın sayısının az oluşu beni çok üzüyor tabi ki hala kırgın ve kızgınım. Önce yaptığı albümlerde şarkısı denetimden geçen bir insanın sonraki yaptığı albümlerde hiçbir şarkısının denetimden  geçmemesi biraz acımasızlıktı sonra ikinci bir on şarkı daha bu beni demoralize ediyordu ama hiçbir zaman albüm yapmaktan vazgeçmedim. öyle bir sebep gösteriyorlardı ki ya müziğin değişmesini ya da sözlerin değişmesini istiyorlardı yani albümü yeni baştan hazırlamak gerekiyordu bu da çok zor oluyordu kısacası kuralları çok katıydı. Mesela günümüze baktığımızda TRT denetiminden asla geçmeyecek şarkılar hit oluyor.
5) Öyle bir şarkı yaptınız ki; "HalHal" herkesin diline düştü, insanlar sizi onla bağrına bastı, inanılmaz bir satış sağladınız. Barış Manço size yazdı onu, bu kadar patlayacağını, ses getireceğini hissediyor muydunuz?
Şarkı istediğimde böyle bir hissiyatım yoktu aradan birkaç ay geçip de şarkının isminin ne anlama geldiğini öğrendiğimde hissetmiştim.
7) Kıyaslanmamak için Sahneye, Şarkıcılığa yöneldiniz. Şimdide o şarkıcılığa geçiş yapıyor bir albümle. Nasıl olacak? Yine kıyaslanacaksınız.
Ablam bunu sevenlerine bir anı olarak yapıyor zaten. Çok güzel olacağına eminim.
8) Sahnenizi hiç görmedim, fakat hep şöyle duyumlar aldım "Nazan Şoray, seyircileri avucunun içine alıyor" bu kadar iyiymişsiniz, siz de öyle düşünüyor musunuz?
Evet, ben de öyle düşünüyorum bu bir büyü, bu konuda mütavazı olmayacağım.
9) Hakettiğiniz yerde olduğunuzu düşünüyor musunuz?
Bu sorunuza şarkılarımdan dolayı “Hayır” diyeceğim.
10) Nazan Şoray bir ara uzunca ara verdi, 2011 de tekrar döndü. Bu aranın sebebi neydi? Küstünüz mü insanlara?
Bir firmayla  uzun süren bir anlaşmazlıktan kaynaklı bir ara oldu yoksa hiçbir kırgınlığım yok. Mesleğimi her zaman çok sevdim.
11) Istanbul'un en iyi mekanı Günay'da sahne alıyorsunuz, orada sayılı sahne alan sanatçılardansınız. Sizi tercih etmelerini neye bağlıyorsunuz?
Bir çok şeyin toplamıdır herhalde… Canlı performansta iyi olmak, sahne hakimiyeti ,repertuar ve sizi ve şarkılarınızı seven, destekleyen seyircileriniz.

12) Güzel bir çizginiz var, ben sizin şarkılarınızı dinlediğimde hiç ticari kaygılar ya da matematiksel hesaplar hissedemiyorum. Keşke yapsaydım diyor musunuz?
Şarkılarım arasında ticari kaygıyla yaptıklarım da olmuştur ama daha çok bana ve dinleyiciye hitap eden şarkılar seçtiğimi düşünüyorum.
13) Önümüzde ki günlerde bize bir sürpriziniz var mı? Yeni klip, yeni şarkı, tv program?
2015 Sonbaharında yeni bir single çalışmam olacak kısmetse…
14) Son olarak Pop Bizde blogu hakkında fikirleriniz nelerdir?
Çok güncel ve tarafsız buluyorum. Birçok yeni haberi bloğunuzdan öğreniyorum. Tebrik eder başarılarınızın devamını dilerim.

Yorumlar

Popüler Yayınlar