Hüseyin Boncuk | Keyifli BAYRAM Röportajımız






1) Öncelikle şunu söylemek istiyorum, müziğe aşkın ne zaman başladı?

Başlangıçta belirteyim ki benim hiç bir müzikal eğitimim yok. Üniversite 1. sınıfta arkadaşımın gitarı ile birşeyler çalmaya heves ettim ve gitar ile tanıştım. O aralar imkanım yoktu kendime bir gitar alabilmek için. Ama ufak tefek pratik yapıyordum. Sonrasında kendi gitarımı aldım ve basit şarkılar yapabildiğimi farkettim. Sonrasında gelişti güzelleşti ve olgunlaştı şarkılarım….Onun öncesinde lise zamanımda da ritm ile birşeyler yapabilmeyi denemiştim. 

2) Şarkı sözleri yazarken ya da bestelerken bir Ilham perin var mı ya da totemlerin? 

Totemim yoktur. Her yerde her anımda yapabilirim. Ama vurucu kelimeler, yada şarkının temelini oluşturan kritik noktalar genelde gezinti halindeyken daha çok çıkıyor bende. Zamanında Londra da öğrenci olarak yaşarken motor ile pizza dağıtırdım. Pizza dağıtırken gezerek eğlenerek yapıyordum. Mırıldanırken aklıma gelen herşeyi telefonuma kaydederdim.Çok şarkı yapmışlığım vardır motorun üzerinde :)) Tabi bir çok özel ve samimi şarkılarımın ilham perisi de sevgili eşimdir. Mesela Kalbimin Tek Sahibine. Ona doğum günü hediyesi olarak yaptığım bir şarkımdır.


3) Bir yanda "Kalbimin Tek Sahibine”Bir yanda "Değmezsin Ağlamaya". Aşk şarkılarının adamı diyecekken, gidenin arkasından da sitem eden bir Hüseyin Boncuk var. Ruh haline mi bağlı mı oluşuyor bestelerin?

Pozitif ve negatif anlamlı şarkılardan oluşuyor malum mevcut müzik alemi. Bizde genelde aşk için yapılan şarkılar bir anlam ve mana bulur. İlk başlarda biriktirdiğim ne varsa onlara dayanarak yapardım şarkılarımı. Bizim işimiz rol yapmak gibi aslında. Hem mutlu hem mutsuz anlarınızı hayal edebilir, kendinizi birçok yaşanmışın içine koyabilir ve bu donelerden beslenerek hem pozitif hem negatif şarkılar yapabilirsiniz. Burda önemli olan o duyguları yaşarken ya da yaşasaydınızın samimiyetini hissedip hissettirmek. Maalesef bu işi artık profesyonelce yapıyorsanız bir çok farklı tema ile şarkılarınızı şekillendirmeniz gerekli. Ama ben kendi mutluluğumu anlattığım şarkılarımı daha kolay ve etkili yapıyorum sanırım.


4) Her insanın, bir perisi vardır. Ve sihirli değneğini değdirdiğinde her şey farklılaşır. Senin perin İrem Derici mi?

Tabi müzik hayatımızda ikimizin beraber yaptığımız işler, bizlere pozitif anlamda çok güzel başarılar ve zamanlar yaşattı. Doğru şarkı doğru isim ve proje ile birleşmez ise hayallerin ötesine geçemeyebiliyor bazen. Benim Sevgili İrem Derici ile olan her şarkım, hayallerimin ötesinde bir başarı ve mutluluk yaşattı bana. Onunla paylaştığım her şarkı, aslında benim kendime yaptığım ama İrem ile çok da iyi oldu dediğim şarkılardır. Çok iyi taşır, dillendirir ve destekler şarkılarımı. Kıymetini hakkıyla verir yani. O nedenle İrem benim için çok değerli ve çok özeldir. ALLAH ömür verdiyse, bundan sonra ki her şarkım onun dilinden dinleyenlere ulaşırsa hayır demem. Yeterince şarkımız var birlikte ama yenileri içinde herhalde bana hayır demezler :) İrem peri midir bilmem ama benim çok sevdiğim kardeşimdir.



5) "Kalbimin Tek Sahibine" yi dinlediklerinde prodüktörler, radyocular İrem'e "bu sefer baltayı taşa vurdun" dediler. Ama Yılın Şarkısı oldu. Böyle bir başarı bekliyor muydun?

Bekliyordum dersem küstahlık etmiş olurum. Şarkının samimiyetine ve içtenliğine zaten kimseye laf ettirmem. Benim için yaptığım en özel şarkımdır. Çünkü gerçektir. Ama tabi ne kadar severseniz sevin müzik zevk işi. Sizler, biz, dinleyici, radyocu, prodüktör ya da aranjör, hepimizin aslında bir müzikal dünyası var. Ve beğeniler çok değişken. O nedenle çevreniz çok iyi şarkı dese de başkaları beğenmeyebilir. Ama bazı şarkıların basitliği, samimiyeti ve gerçekliği daha bir etkili oluyor sanki sahiplenilmek adına. Bu şarkının da başarısı bu zaten. Basit, sade, bizden ve gerçek. İçinde şairlerin edebi dizeleri değil, her aşığın, her sevenin, her yaştan ve kültürden insanların kullandığı cümlelerin dile gelmesi, melodileşmesi. Bu da başarının sınırlarını bize anlatıyor bence.


6) Yine bir aşk şarkısı "AŞK = BIZ" Az kaldı yayınlanmasına, Irem Derici söyleyecek, biz dinleyeceğiz. Nasıl bir şey bizi bekliyor. Duygularını alabilir miyim?

Bu şarkı da bir aşk şarkısı. İlişkilerin gerçekliğinden yola çıktığım ve aslında olması gereken, sadece yapılması gerekeni basitçe ifade ettiğim bir şarkı aşıklar adına. Eşim sağolsun yaşadığımız ilişkinin üzerine kurulu bir şarkı.Yine ona yapıldı yani :) Dinledikten sonra evet yaaa ne kadar doğru diyecek herkes bence. Ve bence yine herkes bu şarkıyla dans etmek isteyecek :))


7) İrem Derici, Mustafa Ceceli gibi isimlerle çalıştın, güzel eserlerle karşımıza çıktın. Önümüzdeki günlerde, başka isimlerle projelerin var mı? Kimler?

Var çok şükür. İsim vermek çok doğru değil. Çünkü projeler aksıyor, değişiyor, erteleniyor. O nedenle şarkı verdiğim isimlerce paylaşılmadan benim bir yorum yapmam doğru olmuyor. Ama Türkiye müzik sektöründe inşallah ‘’ yine bir Hüseyin Boncuk şarkısı’’ ya da ‘’ bunu kesin Hüseyin Boncuk yapmıştır’’ deyişlerini sık sık duyurmak niyetindeyim. Doğru şarkıları doğru isimler ile buluşturarak. 


8) Ben şarkılarını İrem Derici ile birlikte tanıdım. Ondan önce şarkılarını gönderdiğin sanatçılar oldu mu? Ya da görüştüğün prodüktörler?
Sonuç ne oldu?

Ben kendim albüm yapma derdindeydim. Londra da 1 yıl kadar kendi projem ile çalıştım. Ama o zamanlar müzik sektörü çok kötüydü. Maddi destek ve çevre çok önemliydi. İnternet bu kadar etkili değildi. O zaman da bazı şarkılarımı bazı isimler istiyordu. Ama ben önce kendimi düşünüyordum ve kimseyle paylaşmıyordum. Ne zaman kendi projemden vazgeçtim o an şarkılarımı başkalarıyla paylaşmaya karar verdim. Benim internette yapmış olduğum paylaşımlar neticesinde bana ulaşanlar oldu. Her şarkımın beğenilmesi söz konusu olamazdı tabi. Ama beğenenler bana yetti:) Koray Çapanoğlu, Ferhat Göçer, İrem Derici ve Mustafa Ceceli şu ana kadar çalıştığım isimler. Bir çok sanatçı, menajer ve prodüktör ile de görüşmeye başladım. Çünkü artık ürettiğimi paylaşmayı doğru bulan bir adamım. Kendime saklamıyorum :))


9) Artık bence şu moda girdik. Hüseyin Boncuk şarkıları çıksa da dinlesek diyoruz. Şarkı bitirdim diye tweet atıyorsun,  hemen sanatçılar prodüktörler yazıyorlar. Bu durumdan memnun musun?

Bunu duymak ne kadar güzel ve onur verici. Ne mutlu eğer böyle bir ilgi uyandırabildiysem.Tabi ki elde ettiğimiz başarılar bizlere bir çok kapı açıyor. Tanışıyor paylaşıyoruz. Ama müzik piyasası zor bir piyasa. Sağlam ve samimi ilişkiler önemli. Ben de yavaş yavaş çevremi ve kariyerimi geliştiriyorum. Bu anlamda yaptığım güzel işleri de, beni takip eden ve iletişim halinde olduğum insanlara haber veriyorum ki, güzel projelerden haberdar olayım ve şarkılarım güzel isimlerle parlasın. Bu nedenle, müzik sektöründekiler ile, sizlerin bildiğiniz ya da bilmediğiniz her paylaşımımdan büyük keyif alıyorum. 

10) Çok teşekkürler. Son olarak Pop Bizde Blogu hakkında neler düşünüyorsun?


Bloğundaki röportajlarını zevkle takip etmeye çalışıyorum. Çünkü kendimden çok şey buluyorum. Bu anlamda Pop Bizde ailesine başarılı bir kariyer, takipçilerine de güzel paylaşımlar ve müzik dolu bir hayat diliyorum….Muhabbetle…

Yorumlar

Popüler Yayınlar