ÖZGÜN RÖPORTAJI AŞIK POP BİZDE


YAZIK OLUYOR CANIM ŞARKILARA! HIZLI BİR TÜKETİM VAR. ŞARKININ KRALINI YAPSAN 6 AY ÇALIYOR!❞  



• Müzik sohbetimize geçmeden, böyle her yerde ünlü annelere “Yılın Annesi” ödülleri falan veriliyor ya, daha çıkartmadılar “Yılın Babası” kategorisi ama tüm ödüller sizin! 

Çok teşekkürler öncelikle. Ama inanın yaşadıkça görüyorum öyle fedakar anneler babalar var ki...Öylesine zor hayatlara, mücadelelere tanıklık ediyoruz ki...Böyle bir ödül verilirse tüm fedakar anneler ve babalar adına kabul edebilirim böyle bir ödülü.

• Sizi evet yıllardır takip ediyorum, dinliyorum herkes gibi ama itiraf etmeliyim ki Ediz’den sonra “Özgün acaba bugün ne paylaştı?” diye girip bakıyorum. Sizin bilmediğimiz yanlarınızı Ediz çıkarttı desek doğru olur mu?

E tabi. Ediz'le birlikte hem renklendi hem de hareketlendi hayatım. Ve tabii Ediz’le birlikte paylaşımlarım da arttı. Ama çekinme söyleyebilirsin darılmam sen de Ediz için takip ediyorsun değil mi beni? 😄

• Dikkatimi çekti, çok güzel besteleriniz olmasına rağmen hiç  kimseye bu zaman dek verdiğinizi hatırlamıyorum.  Neden Özgün şarkılarını başka isimlerden duyamıyoruz?

Biraz kendime sakladım bugüne kadar galiba. Ama artık paylaşacağım. Albümler de kolay yapılmıyor son yıllarda. Tekli tekli ilerlediğimizden çok şarkı birikti tabii.



• Tabii sizin baklavalarınız, kaslarınız da çok meşhur. O çekimlerinizi gördüm! Ekranda olan ya da popüler olan insanlar yaş ilerledikçe vücuduna yatırım mı yapmak istiyor? Bir röportajınızda bu konuyla ilgili “yaşın ilerlediğini ve zamanın aktığını” belirtmişsiniz, bu baklavalar bu sebeplerin sonucu mu?

6 yıldır çok ciddi ve disiplinli bir şekilde antrenman yapıyorum. Baklavalar bu antrenmanların daha da önemlisi bozulmayan bir beslenmenin sonucu. Görünüşümden ve yaşam tarzımdan memnun değildim. Biraz göbeğim gitsin diye başladım. Sonuç böyle oldu 😂

• Aslında siz müzik yolculuğunuza bir “grup” ile başlıyorsunuz, 3 kişi Ankara’da birlikte sahne alıyor yıllarca. Tabi, grup dağılmış peki o iki kişiye ne oldu? Sizin onlardan farkınız neydi, şu anda tüm Türkiye sizin şarkılarınızı dinliyor?

Burak Beşir çok çok iyi bir flütçüydü ve klasik müzik kariyerine devam etti. Yurt dışına gitti albümler yaptı halen devam ediyor çalışmalarına. Akça Bilgin Antalya operasında fagot sanatçısı, ama elektronik müzik üzerine de çalışmalar yapıyor. Ben biraz daha göz önünde olmayı seviyordum galiba. Onların aksine klasik müzik değil popüler müzik kulvarını seçtim. 

• Üreten biri olduğunuz için soruyorum, Türkiye’de üretenlerin, üreticilerin hakkının verildiğini düşünmüyorum özellikle “müzik” sektöründe “telif” olayları çok kötü bir durumda! Dünyada neden böyle değil? Biz neden ilerleyemiyoruz bu konuda?

Özellikle Avrupa ve Amerika’da sistem çok daha iyi işliyor, oturmuş bir düzen kanun ve kurallar var . Daha önemlisi bu kurallara uyuluyor. Bunun sebebi de cezai yaptırımlar. Her konuda öyle adamlar trafikte, şehircilikte; planlı ve kurallılar. Müzik, sinema çok büyük bir sektör dolayısıyla orada üretenlerin oynayanların söyleyenlerin hakları korunuyor, burada ise yeni yeni... Bakalım umudumuzu kaybetmiyoruz.



• Genelde sektörde hemen bir proje çıkarmak için imdatlarına “cover” lar yetişiyor, ben sizin hiç cover yaptığınızı hatırlamıyorum? Üretiminiz durmadığı ve ihtiyacınız olmadığı için mi “cover” yapmıyorsunuz?

Bilemiyorum. Genelde bir işe başlarken hep yeni bir şey olsun isterim. Cover da olacaksa çok iyi planlanıp bambaşka bir formda sunmak lazım insanlara bence. Kolaya kaçıyorlar. Dünyada cover kültürü çok başka, biz bir şarkıyı alıp güncel bir soundla ya da kendi soundumuza yakın bir halle kaydedip sunuyoruz dinleyiciye. Bana çok etik gelmiyor. İleride isterim iyi bir cover yapmak, çok bilinmeyen zamanında belki tutmamış ya da gizli kalmış bir şarkıyı tekrardan patlatmak keyiflii olur.

Ediz doğmadan önce “Çocuğumun olmasını çok istiyorum, güzel sanatların herhangi bir dalıyla uğraşmasını isterim.” demişsiniz, aslında evrene mesajınız gitmiş Ediz’te müziğe çok ilgili, kulağı iyi. İleri ki yıllarda birlikte sahneye çıkar mısınız? 

Çok isterim, çok eğleniyor sahnede. Bazı çocuk korkar istemez. Ediz bize çekmiş bayılıyor sahneye. Çok isterim tabii istemez miyim.

• Sosyal medyada böyle “takma isimler” le, “fake” hesaplarla çok can acıtıcı yorumlar yapılıyor. Siz bu yorumlardan etkileniyor musunuz? Ya da şu ana kadar çok üzüldüğünüz bir yorum aldınız mı?

Pek görmedim açıkçası. Seviyor ve yaptığım işe de saygı duyuyor insanlar genelde. Kötü yorumlar işimle ilgili oluyor tabii. Herkesin her şarkımı sevmesi zaten mümkün değil, ama bunlar can acıtıcı şeyler değil. Sırf yazmak için yazanları görüyorum farklı sayfalara. Çok da ciddiye almamak lazım, sonuçta şarkı yapıyoruz. Sevmezsen dinlemezsin milyon tane şarkı binlerce şarkıcı var, istediğini dinle.. 

• Çok uzun süre olmadı mı albüm çıkarmayalı? Sanıyorum 2012’den sonra hep single olarak devam ettiniz, hayranlarınız artık bir albüm bekliyor. Single’larla devam etmeye kararlı mısınız?

Ben de istiyorum albüm ama bir taraftan da istemiyorum. Yazık oluyor canım şarkılara. Hızlı bir tüketim var. Şarkının kralını yapsan 6 ay çalıyor. Sonra hoop unutuldu, klip çekmezsen radyolar da pek çalmıyor. Bilemiyorum yani. Müzisyen tarafım istiyor yap diyor, ama işin çok ciddi ticari de bir boyutu var.

• Çocuk olunca ister istemez anneler babalar ileriki dönemleri ve çocuklarının geleceklerini garanti altına almak için planlar yapıyorlar. Siz, Ediz için planlar ya da yatırımlar yapmaya başladınız mı?

Her adımımız Ediz için her planımız onun için. Her nefesimiz onun için.

• Çok teşekkürler son olarak, “Aşık” dan sonra bizi neler bekliyor, planlarınız ne?

Yaza yeni bir şarkı gelebilir. Çalışıyoruz. Bakalım, kısmet😊

Yorumlar

Popüler Yayınlar