OĞUZHAN KOÇ RÖPORTAJI | POP BİZDE

❝ 17 YAŞINDA YAPTIĞIM ŞARKIYI HÂLA KONSERLERİMDE BİNLERCE KİŞİ SÖYLÜYORSA BENİM BÖYLE BİR ENDİŞEM OLMAZ ❞ 





 
• Aslında Gülben Ergen’le düetiniz “Giden Günlerim Oldu” dan sonra onlarca proje, albüm teklifi gelmiş ama sen hiçbirini kabul etmemişsin. O dönemden uzun süre sonra albümün yayınlandı. Bunun sebebi neydi? 

Sebebi benim kendimi henüz hazır hissetmememdi. “Çok Güzel Hareketler Bunlar” biter bitmez yapacağım bir albüm çok daha ticari ve telaşla yapılan bir albüm olabilirdi. İçimden geleni yapabilmek için biraz dinlenmeyi ve demlenmeyi beklemem gerekiyordu.
 
 
• Şarkılarını dinliyorum, “Bu adam ne aşk acıları çekmiş be!” diyorum ama bu kadar tüm acıları Oğuzhan Koç’mu yaşadı? Çevrende yaşananlardan, anlatılan hikayelerden ilham alıyor musun?

Anlatılanlardan ilham aldığım da olur, okuduğum bir hikayeden esinlendiğim de olur, yaşadıklarım da çoktur. Şarkıların hikayesi genelde aşktır ve her aşk birbirinden farklı başlar fakat bitince hissedilen acı herkeste aynıdır.
 
• Bir “Oğuzhan Koç Tarzı” oluştu, pop - arabesk ögelerinin yer aldığı şarkılar sunuyorsun insanlara “alternatif pop” mu desem doğru olur bilmiyorum ama Oğuzhan Koç bir rap, bir R&B, deep house şarkı yapar mı ya da seslendirirek, şaşırtır mı? 

Kendimi çok ait hissettiğim bir müzik türü tarzı yok aslında. Şimdilik canlı enstrümanlarla pop soundları, Türk müziği makamlarıyla birleştirmeyi seviyorum diyelim :) Fakat insanın kendi de fikirleri de müziği de zamanla değişebiliyor, değişmeli de. Şu an için ne r&b ne de deep house şarkı yapma niyetim yok ama ileride ne olur bilemem.
 
 
• “Ölmeyen şarkılar” yapmak istediğinin altını çizmişsin, şu dönemde şarkıları da her şey gibi çok çabuk tüketiyoruz bu tüketim ve “fast food” tabiri şarkıların çok dinlenilmesi seni korkutmuyor mu?

Bundan korkması gerekenler o fast food şarkıları yapanlar sanırım :) 17 yaşında yaptığım şarkıyı hala konserlerimde binlerce kişi ezbere söylüyorsa benim böyle bi endişem olmaz.
 
• Bir magazin programında “Demet Akalın’la mı Murat Boz’la mı düet yapmak istersiniz?” sorusuna “İkisi de değil, Sıla ile yapmak isterim.” demiştin, hâla bu isteğin geçerli mi? Sıla ile bir araya gelmeniz, dinleyicileri çok sevindirirdi! 

Hepsi çok kıymetli şarkıcılar fakat Sıla yorumculuğunun dışında, söz yazarı ve besteci olarak da çok beğendiğim bir isim. Bu işler kader kısmet ne olacağı belli olmaz :)
 

 
• Yeni trend, şarkıcılar düğünlerinde dans şarkılarını kendileri seslendiriyor ve hatta sözlerini, müziklerini kendileri yapıyor. Bu modaya Oğuzhan Koç’ta uymak ister mi? Ya da böyle bir planın, hazırladığın şarkın var mıydı özel bir günün için?

Dans şarkım hazır taliplerimi bekliyorum :)
 
 
• Aslında müzikseverler ve hayranların senden dolu dolu bir albüm bekliyor, albüm için hazırlıklara başladın mı? Kaç şarkılık bir albüm olacak, single olarak devam mı edeceksin?

O dolu dolu albümün şarkıları bile hazır aslında fakat uzun zamandır isteyip yapamadığım bir şeye dönüştü. 2019’un sonbaharına yetiştirmeye çalışacağım fakat o zamana kadar bir kaç single daha çıkar diye tahmin ediyorum.



• Eser Yenenler ve İbrahim Büyükak’la uzun süre aynı evi paylaştınız, sürekli birlikteydiniz. Sürekli espiriler ve geyikler, komik olaylar yaşanıyor! Bu gruptan nasıl böyle şarkılar yazan romantik bir adam çıktı? Şarkıları onların yanında yazabiliyor muydun?

Hiçbir şarkımı onların yanında yazmadım, yazmam da imkansızdı zaten. Eser de İbo da çok eğlenceli şahane adamlar ama hepimiz konu iş olunca ciddileşebiliyoruz.
 
 
• Sözü ve müziği senin imzanı taşıyan Gülben Ergen’e “Aşkla Aynı Değil”, Murat Dalkılıç’a “Aşinayız” şarkılarını verdin, sorum şu “Bu nefis şarkıları nasıl başkalarına verdin?” 

Gülben Hanım’la “Giden Günlerim Oldu” düetimiz çok başarılı oldu, ardından “daha iyisini yapman lazım” dedi bana ve “Aşkla Aynı Değil” öyle çıktı. Bazen de bir şarkıyı yapıp bitirdiğimde, bu şarkıyı ben değil başkası söylesin hissi geliyor. Murat’la çok yakın arkadaşız bana ne zaman 'şarkı var mı' derse elimdeki en iyi şarkıyı seve seve veririm ona.
 
 
• Çok teşekkür ederim, Oğuzhan Koç’la röportaj yapmak benim için büyük keyifti, umarım sorularımı sevmişsindir. Son olarak yeni şarkın çok taze ama yakında bizleri neler bekliyor, sürprizlerin var mı?

Bir akustik albüm projesi ve yaz başı çıkacak bir single daha var. 2019 sonbaharında ise büyük bir avrupa turnesi planlıyoruz. İnşallah her şey yolunda gider. Ben de güzel sohbet için çok teşekkür ederim, herkese sevgiler.

Yorumlar

Popüler Yayınlar