GÖKHAN TÜRKMEN RÖPORTAJI | İHTİMALLER PERİSİ | POP BİZDE


YENİLİKLERİ SEVİYORUM, MÜZİĞİMDE YENİLİKLERE AÇIK OLDUĞUM GİBİ KENDİME DE YAKIŞTIĞINI DÜŞÜNDÜĞÜM ŞEYLERİ DENİYORUM❞  


• Sen ne kadar vefalı bir adammışsın! En azından ben hiç alışık değilim bu sektörde böyle şeylere. Harun Kolçak’ı anmak için yeni albümünü 4 Şubat’ta yayınladın. Bu ani alınan bir karar mıydı, neden böyle bir şey yaptın?
 
3 yıl önce 4 Şubat tarihinde Yanımda Kal projesi ile Sevgili ağabeyim Harun Kolçak ile  birlikteydik. Klibi çekerken Masal Olsa parçasının ilk melodileri ortaya çıktı. Ardından beste haline getirdiğim melodiye  arkadaşım Ozan Turgut da söz yazdı. Kendisi o sıralar hastanede olduğu için ziyarete gittiğimizde parçayı Harun Ağabey ile paylaştık ve çok memnun olmuştu. Şarkıyı kendisiyle söylemeyi çok arzu ederdim ne yazık ki o süreçte kaybettik. Eğer ki yaşasaydı birlikte söyleyebilme şansımız olacaktı. Maalesef olamadı. Bu nedenle de biz bu mini albümü Harun Kolçak’a ithaf etmek istedik.
 
• Kendi şirketini kuran, kendi şarkılarını yapan bir adam var karşımda. Bunun getirisi bir rahatlık mı yoksa daha fazla sorumluluk ve risk mi senin için? Her şeyde “GTR” senin imzan var.
 
GTR imzası gördüğünüz GTR Müzik Prodüksiyon şirketim, yaklaşık 30 kişilik ekibin yer aldığı bir yapı. Sadece bana ait değil kocaman bir ailenin imzası var aslında. Güvendiğin ve birlikte yürüdüğün ekip arkadaşların olduğu sürece her tür sorumluluğu alıyor, paylaşıyor ve yeri geldiğinde birlikte risk alıyorsun. Sonuç itibariye sanatı ortaya koymak için GTR çatısı altında bir araya geldik biz. GTR Media PR şirketimiz, GTR Jingle, GTR Çocuk ve GTR Deneyevi kayıt stüdyomuz ile çalışmalarımızı yürütüyoruz. Rahatlık meselesine gelince, tabii ki sahibi olduğum ve aynı zamanda bünyesinde olduğum bir şirket ile dilediğim gibi ilerleyebiliyorum.
 
 
• Hayatta en korktuğun şey rezil olmakmış, peki Gökhan’ı milyonlarca izleyicinin karşısında canlı yayında “detone olmak” mı yoksa magazin muhabirlerine röportaj verirken merdivenlerden yuvarlanmak mı daha çok korkutur?
 
Sanırım detone olmak beni daha çok ürkütüyor. Sanatınızı icra ederken, yerinde olmayan bir yetersizliğin dinleyiciye yansımasıyla hangi müzisyen olursa olsun rahatsız olur. Sonuçta herkes merdivenden düşebilir, ancak mesleğinizdeki eksiklik bambaşka bir durum.
 


• Yıllardır süregelen bir “Gökhan Türkmen Tarzı” var, şarkılarıyla ve duruşuyla. Birinin senden şarkı alabilmesi için ne yapması gerekir? Mesela Demet Akalın senden bir şarkı alabilir mi?
 
Benim yaşamımda en önem verdiğim şey insanın hayattaki duruşu. İnsan olması ilk kriterim diyebilirim. Bu doğrultuda düşünürsek, GTR Müzik bünyesinde yer alan tüm müzisyen arkadaşlarım da aynı şekilde birlikte yürümeye değer insanlar. Şarkılarımı alması için o kişinin şarkıya, melodiye, besteye uyumlanması en doğrusu aslında. Siz müziğinizi bir kostüm gibi giyiniyorsunuz. Eğer ki o kostüm size uyuyor ise başarı kaçınılmaz. Ancak uymuyor ise eğreti duran bir kılıf oluyor. Bu sadece benim için değil, tüm müzik yapan insanlar için geçerli değil mi? Ben şarkımı emanet ediyorum.
 
• Aslında bu zamana dek yaptığın şarkılarla ve şarkılarla bütünleşen hikayeli kliplerinde tüm kızlara “Ayyyy ne romantik adam” dedirttin, bu misyondan rahatsız mısın? İnsanların seni nereye konumlandırdı sence?
 
Ben romantik bir adam değilim aslında, duygusalım. Müziğim ve sesimin rengi sebebiyle romantik sanıyorlar. Slov ve akustik parçalardan kaynaklı olarak, özellikle Büyük İnsan parçasıyla tanınmamın büyük bir etkisi olduğunu düşünüyorum.
 
 Sosyal medyadan takip ettiğim kadarıyla çok iyi bir baba Gökhan Türkmen. En çok merak ettiğim geç saatlerde çalışan bir baba, erken saatte uyanan minikler. Onlarla nasıl zaman geçiriyorsun? Anlarını yakalamak için büyük bir çaban var mı?
 
Bir ailem var, her günümü konser ile doldurmuyorum. Ailem için her zaman ayırıyorum tabii ki. Hafta içi çocuklarımla birlikteyim. Beraber oyunlar oynuyoruz, çizgi film seyrediyoruz, geziyoruz. Çaba demek çok doğru olmaz, bir babanın çocuklarının anlarını yaşaması doğal ve organik bir durum. Zaten kendinizi onların dibinde buluyorsunuz.


 
• Yanlış hatırlamıyorsam bir röportajında konserlerinde seyircinle “göz teması kurmadığını” okumuştum. Nasıl yani? Gökhan Türkmen seyircilere bakmadan mı söyler şarkılarını?
 
İnsanların gözlerinin içine bakarak söylediğim çok nadirdir. Sahnede zaten ışık sebebiyle de göz göze gelmek pek mümkün olmuyor. Sahnede kendimi parçalara ve müziğe veriyorum. Bir ekip olarak yaptığımız işe kendimizi veriyoruz. Şöyle aktarayım; bir gitarist veya piyanist, sanatını sahnede icra ederken izleyici ile göz teması kurmazlar, müziklerini yaparlar. Benim bahsettiğim konu bu.
 
 
• Geçmişten bugüne ciddi bir tarz değişikliği, daha tabir-i caizse “Tarz” daha “marjinal” bir adam var. Çok beğeniyorum, bu tarzı sen mi yarattın? Saçlar, kıyafetler kimin fikri?
 
Ben bakımlı ve kendine özen gösteren bir insanım. Benim mutlu olmadığım bir hale bürünemem. Tabii ki kendi seçimim. Yenilikleri seviyorum, müziğimde yeniliklere açık olduğum gibi kendime de yakıştığını düşündüğüm şeyleri deniyorum.
 
• Bakıyorum gerçekten genç müzisyenlere destek veriyorsun müzik şirketinden çıkarıyorsun, bir şeyler yapıyorsun. Gökhan Türkmen’in tüm müzisyenlere kapısı açık mı? 
 
Benim hayatta öncelik verdiğim şey insan olmak. Duyarlı, yaratıcı, yardımsever, yenilikten korkmayan ve kendini gelişime açan insanlar benim için çok önemli. GTR Müzik bünyesinde 30 müzisyen arkadaşımız var. Her biri birbirinden değerli, birbirinden yaratıcı ve alternatif müzik yaparak kendini geliştirmeye adamış insanlar. Sesinin müziğiyle uyumunun yanında kendini tekrar etmeyen ve üreten arkadaşlarımızla tanışmayı ve onları dinlemeyi her zaman isterim. Bize yüzlerce video, ses kaydı ulaşıyor. Kendini müziğiyle anlatmak isteyen arkadaşlarımız var. Olabildiğince yetişmeye ve dinlemeye çalışıyoruz. Hak verirsiniz ki, gerçekten çok ince eleyip sık dokumak durumunda kalıyoruz. Özen gösteriyoruz.


 
• Çok teşekkür ederim, son olarak  büyük bir konser yapmayı planlıyor musun Bostancı Gösteri Merkezi ya da Harbiye Açık Hava? Böyle bir plan var mı?
 
Evet, bu yıl böyle bir düşüncemiz arzumuz var. Çalışmaları yapıyoruz. Zamanlama uyar ise bu planı gerçekleştireceğiz.

Yorumlar

Popüler Yayınlar