BENDENİZ RÖPORTAJI | DOBRA AÇIKLAMALAR | POP BİZDE


BEN DÜNYAYA SAVAŞMAYA GELMEDİM Kİ, ÜRETİP ŞARKILARIMIN TADINI ÇIKARMAYA GELDİM, SEVENLERİM BİRAZ BEKLİYOR OLABİLİR AMA BENDE RUHUMU BÖYLE BESLİYORUM❞ 




• Geçtiğimiz günlerde sahnenizde “Satmışım” şarkınızdan sonra “Bakıyorum da geçmişten bugüne benim kadar rahat, küfürlü şarkılar yazan bir sanatçıya rastlamadım” demişsiniz. 90’lı, 2000’li yıllarda şarkı üslupları daha mı özgürdü? Şimdi o şarkılar yazsanız, tepki alır mıydı?

Küfürlü değil de içten diyelim mi? ;) İsyankar yapımdan kaynaklı rahat bir insanım ama her konuda değil. Yarı içine kapanık bir ruh yapısına sahibim o nedenle şarkı yazarken sanırım daha rahat ifade edebiliyorum kendimi. Şimdi ki sözler günlük sözler: “Yedim -içtim - yattım - kalktım” arasında geçen günlük ifadeler... Biz hikaye gibi yazıyoruz, aşkı özümseyerek damıtarak, şimdi duygu yoksunluğu var sadece! Ve şimdi söz yazanlar bizden daha rahatlar aslında.


• Kral TV kapandı biliyorsunuz, yeni albümünüzden önce “O İnsan” teklinizin klibinin ve şarkınızın yayınlanması için sizden ücret talep ettiler. Bunu duyduğumda çok üzülmüştüm, “yeni sanatçı” muamelesi yapılmasına! Kapandığını duyduğunuz da neler hissettiniz?

Böyle bir haber tamamen yalan yanlış yazılmış bir haberdi. Cevap dahi vermedim. Hiçbir zaman böyle bir problem yaşamadım çok şükür. Bana arada sırada böyle haberlerle saldırılar oluyor maalesef. “Bu kadın zaten cevap vermez” deyip atıp tutuyorlar! Beni bilen biliyor, biraz mantık kullanırlarsa gerçekleri görebilirler. Herkes de yarattığım yıkılmayan tek şey saygıydı ve hep öyle oldu.



• Eski şarkılarınızın esinlenildiğini ve copy paste yapıldığı konuşulmuştu bir dönem. Yıldız Tilbe’nin “Oynat” şarkısının “Çatlar” şarkınıza, Hande Yener’in “Vay” şarkısı ise “Güzeller Güzeli” şarkınıza benzetilmişti. Bunları görünce, duyunca neler hissediyorsunuz? Kızıyor musunuz, tepki gösteriyor musunuz?

Benim birçok albümümde kenar köşede kalmış şarkılarımı çok yerde duyabiliyorum hatta ‘hit’ olmuşlara bile uzanıyorlar. Bu zamana kadar çok kaale almadım, çoğuna kızsam da güldüm geçtim ama bilsinler ki bundan sonra karşılarında olacağım çünkü anladım ki bizim gibiler sustukça arsızlaşıyorlar.
Ben yatağımda gayet rahat uyuyorum, benim şarkılarım ruhumun aynası ve onlar sadece bana ait. Bu işi yapanlara yakışmaz onlar, anlatabildim sanırım.


• Yıllar önce gündemde olan çok ünlü bir sanatçı size gelip “sevgilisine kötü şeyler söylemek istediğini” belirterek sizin şarkı yapmanızı istemiş fakat siz reddetmişsiniz, aslında yapıp - güzel paralar kazanabilirdiniz, neden yapmadınız? Şu anda Şarkı yapmanızla ilgili talepler geliyor mu? Birilerine şarkılarınızı verecek misiniz?

Kimseye özel bir şeyler yazmak zorunda değilim. Hele de böyle bir konuda! Atarlı giderli kafalar bana göre değil, ben aşka çok nefret bulaşmasına karşıyım özellikle bu sözlere yansıyacaksa. Kişiyi düşünerek şarkı yapabilirim tabi tarzını vs. ama yeterince ortada onların ilgisini çekecek müziği yapan besteciler var. Benim müziğim biraz daha farklı bir duygu yapısında daha bana ait ve herkesin algısına uygun değil. Algılayan paylaşmak isteyen, hisseden kim varsa tabi ki şarkılarımı seve seve paylaşırım. Birkaç kişiye düşünüyorum şu an, bu işe ticari bakmadım çok.




• Aslında 2011’de en iyi şarkılarınızla “Benden İzler Hit Remix” albümü yapıp, güncellemiştiniz. Yeniden bir “Best Of” albümü yapmak risk değil miydi? Bu albümü yapma fikri ve süreç nasıl işledi?

Remix çok başka bir olay, alakasız.. Benim şarkılarımı tekrardan akustik olarak üstünden geçmek her baba yiğidin harcı değil inanın. Bütün şarkıları yeniden seslendirmek onca seneden sonra ters de tepebilirdi. Ben bir kişi hariç kimseye söyletmedim albümde, o da nazar boncuğumuz oldu. Herkes çok beğeniyor, yeni bir sürü sevenim oldu, bu bana yeter. Volume 2’yle daha da fazlalaşacak ve yeni albüm ana yemekten sonra tatlı gibi gelecek o zaman😂

• 6 yıl çok uzun bir ara, ticari kaygılar - hırslar, yarışçı ruhu olmayan biri bu kadar bekleyebilirdi. Siz neyi beklediniz? Hiç mi savaşçı ruhunuz yoktu yoksa o ruhunuzu kaybedip, geri mi çekilmek istediniz?

Ben dünyaya savaşmaya gelmedim ki, üretip şarkılarımın tadını çıkarmaya geldim, sevenlerim biraz bekliyor  olabilir ama bende ruhumu böyle besliyorum. Bu hayata değer katmak için hırsa gerek yok, çalışmak yeterli, kimseyle de yarışım yok, olmadı olmayacak! Ben benim, onlar o.

• Ülkemizde proje albümleri özellikle “En iyiler”, “Best of” lar için 60 - 70’li yaşlara gelinir, prodüktörler devreye girer şarkıları başkaları seslendirirdi. Bu teklif geldiğinde “Acaba olur mu” diye düşündünüz mü?” 

Hiç aynı kanıda değilim, ben 70 yaşında “Best Of” u ne yapayım? Şimdi tam zamanı, olgunluk döneminde yeni nesili yakalamak için bir fırsat ‘best of’ Benim gibi kaç sanatçı var ‘best of’ yapabilecek bestelere sahip? Ben şanslıyım şarkılarım var ve bunu dönem dönem kullanmalıyım. ‘best of’ un amacı var ve amacına ulaştı.

• Şarkılarını kendi yazan, kalem gücü kuvvetli bir kadın Bendeniz. Yayınevleri de bunu fark etmiş olmalı ki, kitap çıkarmanız için teklif getirmişler ve siz kabul etmişsiniz hatta tamamlamışsınızda. Kitap da müzik dünyasında yaşadığınız zorluklar, kariyeriniz ve özel hayatınızı ele aldınız mı? Ne zaman okuyacağız?

Benim müzik dünyam ile alakalı çok bir şey yok kitapta. Benim sadece aşk ve hayata bakış açımla alakalı bir kitap. Özellikle genç bendeniz severler için yazıldı. O temiz açık zihinlerinde bir kaç ışık yakabilirim belki bir söz belki bir cümle ile faydalı olacaktır.



• Bilmiyorum benimle aynı fikirde misiniz? “Bendeniz küllerinden doğdu” diyorum, bir yeniden doğuşu temsil ediyorsunuz şu anda. 90’ların izini duygularını, özünü günümüze getirdiğiniz için mutluyum! Siz “küllerimden doğdum” diyebilir misiniz?

Şu an müzik piyasasını elinde tutan kim varsa yüzde doksanı doksanlarda bu işe başlamış arkadaşlardır, benim gibi.. Sonradan katılanlar çok azlar.. Ben hiç kül olmadım, çok fazla yanarken mümkün mü?

• Müziğin mutfağı mı yoksa sunuluşu mu daha çok dikkatini çekiyor Bendeniz’in? Yani üretim mi yoksa sahnede seslendirmek mi daha özel Bendeniz için?

Üretme aşaması ve stüdyo zamanı benim için gerçekten bir doğum zamanı gibi. On bir çocuğum var gibi hissediyorum. Tabi ki, en büyük zevk burada. Sahne de keyifli ama ben üretim insanıyım.

• Mesela bir şarkı çıkıyor, ortalık yıkılıyor - tıklanma rekorları kırıyor , sonra herkes gibi diyorum ki “Arz-talep meselesi”. Sormak istediğim bu şarkılar bize dayatılıp sektöre yön mü veriliyor, yoksa biz mi kötü müzik dinlemeye alıştık? 

Siz kötü müziğe alıştırıldınız ve şimdi maalesef onsuz yapamıyorsunuz, sevilmeyen, eleştirilen ‘tü kaka’ edilen birçok popüler kimliğin konserlerini dolduran insanları gördükçe bağımlı olduğunuzu görüyorum, gerçek sanatçıları tercih etmiyorsunuz, bu ipleri onların eline siz verdiniz.
‘Nasıl değişir?’ derseniz bunu yapımcılar artık el atmadan düzelmez yaydıkları virüsün yerine aşısını verecekler ki kendinize gelin! Bunu yapmazlarsa her şey bitecek, kimse bir şeyden zevk alamayacak.

• Çok teşekkürler, umarım keyif almışsınızdır sorularımdan. Son olarak “Biri Var” klibi geldi, devamında neler olacak? Klip çekimleri mi olacak yoksa hemen Volume 2 albüm mü gelecek?

“Biri Var” dan sonra bir klip daha çekeceğiz, sonrasında volume 2 geliyor. Ben teşekkür ederim.

Yorumlar

  1. Özel ve farklı bir kadın ve ses ve yorum ve çok kıymetli ki bu röp hiç de farklı gelmedi çünkü kendisini ilk çıktığından beri dinliyor ve takip ediyorum umarım ışığı daha çok sarar NELER OLACAK ... ;)

    YanıtlaSil
  2. BENDENIZ, roportajdan da anlasildigi uzere samimi icten bizden gercekten üretken paylasimci, kendini bilen farkinda yasayan ve yasatan, bizleri besleyen duayen hatta benim idolumdur kendisi.Iyikim Cok sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar da güzel özetlemişsin kendini. Üç beş kelimeyi bir araya getiremeyenlenler sanatçıyım zannediyor. 90'larda Nalan ve seni tek geçerim.

    YanıtlaSil
  4. Sacma ve gereksiz bi röportaj olmus. Kime ne ürettin acaba şuana kadar. Her yeni albümüne 3 4 kere agliyayimmiyi koyup durdun. Zaten 6 7 yılda bi albüm çıkarırken best of çok gereksiz oldu ve cogu akustik 90 lar şarkılarıni daha nasil berbat edebilirim diyerekten çıkarmış gibisin. Bi de vol 2 gelecekmiş aman allahım diyorum yandık. Hayir madem boyle bi albüm yapacaksın değişik sanatçılarla Yapta sevelim. Yeni nesil diyip duruyorsun yeni nesil maalesef ki sizin tarzınızı dinlemiyor. Ben bendenizin şarkılarını seviyorum dediğimde bendeniz mi kaldı diyorlar. Sen sanatcisin hele ki üreten bir insansin boyle kendi köşende durdukça olmayacak bu işler. Abi bak gülşene kadin uçuruyor resmen takıl onla yap biseyler yani yılların hatri vardir al bi beste bak o zaman nasil iyice tanınıp milletin aklina kaziniyorsun. Kliplerinde anca siyah giyinip ve hic bir sekilde oynamayı bilmeyen sağa sola sallanıp müzikle uymayan hareketler yapip duruyorsun. Bence yeni nesili falan birak kendini geliştir artik yoksa 90 lar disinda anılmayacak bu sekilde silinip gideceksin. Sende biliyorsun bendeniz 3 albümünden sonra silindin gittin oysa çok çok iyi yerlede olabilirdin. Yazları aleyna dinleyecegimize seni dinlerdik. Az burnunun dikine gitmeyi bırakta iyi seyler Yap artik. Bi hayranın olarak o kadar çok kiziyorumki sana ki benim gb birsuru kızan var sana ama hic birsey yaptgn yok. Umarim bu berbat albümünden sonra ben n yaptim dersinde aklın başına gelir.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar