MUSTAFA TEK RÖPORTAJI | BİR DM'LE HAYALİ GERÇEK OLDU | POP BİZDE

BİR DM'LE HAYALİ GERÇEK OLDU

"ARTIK TEKRARA DÜŞEN ÇOK ŞARKI VAR BU YÜZDEN AMACIM KENDİ ÖZGÜN TARZIMI OLUŞTURUP, DINLEYICILERE YENİ ŞEYLER ÜRETMEK ISTIYORUM"






1.  Öncelikle  şunu  bir  öğrenelim,  okuyucularım  ve  ben;  Sen,  şarkılar  yapan  ve  Kayseri’de sürekli  sahne  alan  genç  bir  müzisyensin.  Behzat  Uygur  seni  keşfediyor.  Merak  ettiğim asıl  mesele  şu,  binlerce  insan  birilerine  ulaşmak  istiyor,  bana  da  geliyor.  Peki  senin diğerlerinden  farkın  neydi,  Behzat  Uygur  neden  seninle  çalışmak  istedi? 

Uzun  yıllardır  müzikle  ilgilendim  kendimi  geliştirmek  için  çaba  harcadım  ve  bu  işi  daha profesyonel  bir  çizgiye  taşımak  istedim  ne  yapabileceğimi  düşünürken,  Behzat  Uygur’un hesabından  gençlere  destek  olabileceğini  anlatan  bir  paylaşımını  okudum,  o  gün  DM  yolu  ile ilk  mesajımı  yazdım.  Söz  ve  müziğin  bana  ait  olduğu  parçalarımın  olduğunu  anlattım,  kadını yolladım  ve  çok  şaşırtıcı  bir  şekilde  Behzat  Abi  tahmin  ettiğimden  daha  çok  ilgilendi  benimle, sonrasında  yaptığım  parçaların  samimiyetine  ve  gerçekliğine  inandığı  için  bana  destek olabileceğini  söyledi  böylelikle  her  şey  başlamış  oldu.

 2.  Behzat,  seni  görüşmek  için  İstanbul’a  çağırdı.  İşte  bu  noktada  “Kayseri’den  İstanbul’a uzanan  bir  genç  müzisyenin  hikayesi”  start  alıyor.  O  süreçte  neler  yaşadın,  nasıl heyecanlardı  o  dönem  senin  için? 

Bir  gün  Behzat  Abi  ile  telefonda  30  dakikayı  bulan  bir  konuşma  yaptık,  bu  konuşma  benim hayatımı  değiştirdi  diyebilirim.  Beni  hem  çok  cesaretlendiren  hem  de  kendime  güvenmemi sağlayan  bir  konuşmaydı  sonrasında  ise  bir  anda  kendimi  İstanbul’da  buldum,  tabii  ki  de  gelir gelmez  ilk  işim  Behzat  Abi  ile  yüz  yüze  tanışmak  oldu  ve  ilk  tanışmada  olaylar  şöyle  gelişti, “Merhaba  Behzat  Bey  nasılsınız?”,  “Şimdi  nasılsınız’ı  bırak  bana  Kayseri’den  sucuk  ve  pastırma getirdin  mi?”.  Gerçekten  çok  samimi  ve  keyifli  bir  tanışma  olmuştu,  sonrasında  ise  Behzat  Bey benim  için  Behzat  Abi  oldu. 

3.  İlk  şarkın,  “Kadın”  aslında  bir  kadına  yazıldı.  Bir  adam,  bir  de  kadın  var.  Büyük  bir  aşk hikayesi  var!  Biri  şarkıcı  olmak  istiyor  biri  ressam.  Hikayenin  sonunda  biri  şarkıcı  oldu, biri  ressam  ama  yollar  ayrıldı.  Hikayeyi  baştan  sona  senden  dinlemek  istiyorum! 

Hikaye  yaklaşık  4  yıl  öncesine  dayanıyor,  güzel  başlayan  ama  içinde  büyük  kırgınlıklar  taşıyan bir  hikaye  aslında,  bu  şarkıyla  içimde  yaşadığım  ama  onunla  çok  paylaşamadığım  şeyleri  hem ona  hem de insanlara  anlatmak  istedim,  ortak  hayalleri  olan  cesarete  ihtiyacı  olan  iki  insanı anlatıyor,  ben  hep  çaldım  hep  söyledim,  cebimde  her  zaman  umutlarım  oldu  nereye  gidersem yanımda  taşıdığım,  onun  ise  hep  boş  kağıtları,  ben  duvarlara  çaldım,  oda  boş  kağıtlara  anlattı hissettiklerini  ama  birbirimize  tam  olarak  anlatamamışız  demek  ki  çünkü  hikaye  bu  adam olmalı  yanın  diye  bitti. 





4.  Sektöre  her  gün  100  kişi  giriyor.  Rekabet  fazlasıyla  var  ama  bu  rekabet  adaletli  değil “haksız”  bir  rekabet.  Senin  tam  olarak  beklentin  ne,  hayallerin  ne?  Bunları  sırala  bir bize! 

Evet  sektöre  her  geçen  gün  çok  fazla  insan  giriyor  ama  bence  yapılan  işler  birbirlerini tekrarladıkları  için  fark  edilmek  gittikçe  zorlaşıyor,  o  yüzden  benim  amacım  kendime  ait  özgün bir  tarz  oluşturmak,  yani  dinleyicilerin  kulaklarına  daha  farklı  gelecek  şeyler  üretmek istiyorum,  hayalim  hep  farklı  yenilikçi  saygın  bir  müzisyen  olup  kendime  ait  dinleyici  kitlesi yaratmak  oldu  bunun  içinde  elimden  gelen  her  şeyi  yapacağım. 

5.  Çok şarkın  varmış,  bestelediğin,  yazdığın.  Ulaştırmak  istediğin,  söylemesini  istediğin  bir sanatçı  var  mı?  Bu  konuda  kontak  kurdun  mu  birileriyle?  Kimler  söylesin  istersin şarkılarını? 

Her  zaman  üretmeyi  sevmiş  ve  istemişimdir,  o  yüzden  de  fazlasıyla  güvendiğim  kendim  yazıp bestelediğim  şarkılardan  oluşan  bir  arşivim  var,  şu  ana  kadar  bu  konuda  kimseyle  bir  iletişime geçmedim  ama  zamanla  ben  kendimi  daha  iyi  anlatıp  yaptığım  müziği  daha  fazla  insana ulaştırdığımda  eminim  ki  söz  ve  müziğimi  paylaşmak  isteyen  insanlar  olacaktır. 

6.  Bir  sonraki  adımın  ne  olacak?  Neler  yapmayı  düşünüyorsun,  Kayseri  dışında  başka şehirlerde  özellikle  İstanbul’da  konser  verme  planların  vardır  sanıyorum.  Onlar  için kendini  hazır  hissediyor  musun? 

Eğer  şartları  sağlayabilirsem,  kendime  özgü  oluşturacağım  soundlarla  kulaklara  farklı  gelecek bir  albüm  yapmak  istiyorum,  bunun  düşüncesi  bile  beni  çok  heyecanlandırıyor.  Şu  anda  bu hedeflerime  gittikçe  yaklaştığımı  hissediyorum,  yıllardır  bunun  için  çalışıyorum  ve  Vereceğim konserler  için  her  an  hazırım  tabii  ki  de. 




7.  Sanıyorum  bir  şarkını,  Ayta  Sözeri’nin  Ted  X  konuşmasından  ilham  alarak  yazmışsın.  O şarkı  daha  yayınlanmadı.  Ayta  Sözeri’ye  ulaştın  mı  bu  konuda?  Şarkının  tam  olarak hikayesi  neydi?  Bilmeyenler  için  anlatmanı  istiyorum. 

Bundan  yaklaşık  2  ay  önce  Ayta  Sözeri’nin  o  etkileyici  konuşmasını  dinlemiştim,  onun  güçlü duruşu,  kararlılığı  ve  konuşmasında  bahsettiği  dostluk  kavramı  beni  çok  etkiledi,  bugüne  kadar trans  bireyler  için  yaptıkları  kurduğu  dernekler  birçok  trans  bireye  umut  olmuş  ve  ben  de bundan  etkilenerek  bir  şarkı  yazdım,  şarkının  hikayesi  ise  cinsel  kimlik  karmaşası  yaşayan  genç bir  bireyin  içsel  dünyasını  anlatıyor,  henüz  kendisine  ulaşmadım  umarım  bunu  da  sizin aracılığınız  için  sağlamış  olurum. 

8.  Geçen  gördüm,  Gökhan  Türkmen  klibinin  altına  hoş  bir  jest  yapmış.  Şarkıcılığı  ve müzisyenliğinin  yanında  O  da  yeni  isimleri  keşfetme  konusunda  çok  başarılı  bir prodüktör!  Onunla  bir  şeyler  yapmak  ister  miydin? 

Ben  de  gördüğümde  çok  sevindim  çünkü  gerçekten  saygı  duyduğum  bir  müzisyen,  Türkiye’de güzel  iş  yapan  nadir  insanlardan.  Kendisi  ile  bir  projede  yer  almayı  tüm  kalbimle  isterdim. 



Yorumlar

Popüler Yayınlar