DERYA ULUĞ RÖPORTAJI | SÜRGÜN AŞKIMIZ | POP BIZDE

   
BENİM ÖNCELİĞİM HER ZAMAN İYİ ŞARKI SÖYLEMEK, HİÇBİR SAHNEMDE PLAYBACK YAPMIYORUM CANLI SÖYLÜYORUM 



1. “Sürgün Aşkımız” ı aslında 2019 yılında yayınlanacak kendi albümünde seslendirecektin ama albüm repertuvarından çıkarıp Emrah Karaduman’ın albümünde yer alma hikayen ve bu şarkının soundu nasıl gelişti merak ediyorum, ediyoruz. Anlatır mısın?

“Sürgün Aşkımız” benim sahnede senelerdir söylediğim bir şarkıydı ve yaklaşık 1.5 - 2 sene önce sevgili Günay Çoban şarkıyı bana vermişti; albümüme koymak için. Fakat Emrah, proje albümünde bu şarkıyla olmamı çok istedi ve benimde şarkıyı hayal ettiğim altyapıyla getirince çok heyecanlandım. Aslında proje albümlerinde çok düşünüyorum var olurken ve Emrah’ın albümünde olmam gerektiğini düşündüm.

2. “Okyanus” tan, “Ne Münasebet” e kadar bir “Derya Uluğ Tarzı” oluşturdun. Doğu ve batı sentezi karışımı, pop - alaturka tarzı desek sanırım doğru olur. “Sürgün Aşkımız” da daha fresh, daha avrupai, daha yenilikçi bir Derya gördük. Dinleyicilerini şaşırtmak sen mi istedin?

Şöyle anlatabilirim, aslında sizin dinlediğiniz şeyler benim hayatımda ki müzikal sıralamam değil. Ben Türk müziği eğitimi aldım fakat yüksek lisansımı opera üzerine yaptım. Senelerce sahnemde her şey olması gerektiği şekilde, ortamlara ve konseptlere göre en önemlisi de içimden geldiği şekilde yorumluyorum sentez yaparak :) Şu an önceliklerimiz başka olduğu için siz beni Okyanus’la tanıdınız ama siz bilmeseniz de ben ilk sahne hayatıma yabancı şarkılarla başladım. “Sürgün Aşkımız” la birlikte içimdeki barındırdığım farklı şeyleri tanıştırmaya başlıyorum diyebilirim. Bundan sonra ki süreçte sizi şaşırtacağımızın sinyallerini şimdiden veriyorum, “Sürgün Aşkımız” yapacaklarımızın bir habercisi oldu :)

3. Derya Uluğ markasının altında yatan en kilit ismin Asil Gök olduğunu düşünüyorum. Hem sahne de, hem şarkılarda, hem stüdyoda büyük bir pay onda. Asil Gök olmasaydı Derya Uluğ ne yapardı hiç düşündün mü?

Derya Uluğ denilince tabi ki akla Asil Gök gelmek zorunda çünkü biz şarkılarımızı birlikte yapıyoruz, birlikta yazıyoruz, birlikte besteliyoruz aynı şekilde sahnemizi de besliyoruz, repertuar aşamasında uzun süren emeklerimiz var; sahnede söylediğimiz şarkıları olduğu gibi koymuyoruz. Asil, büyük bir yetenek ve büyük bir müzikal zeka, sahnede tecrübe. Bençok mutluyum onunla böyle bir şeyi paylaştığım için. İkimizde birbirimize çok önemli şeyler katıyoruz her geçen sürede. Asil Gök olmasaydı ne yapardım diye tabi ki düşünüyorum (gülüyor) İnşallah öyle bir şey olmaz, eksik kalırdım. Çok büyük eksik kalırdı, tamamlanamazdı...

4. Soruları hazırlarken, tesadüf üzeri önüme sizin haberiniz düştü, haber de şöyle diyor “Derya Uluğ ve  Asil Gök 2019 yılının bahar aylarında evlenecekler.” Aklıma direk şey geldi, hiç aşkınızı anlatan şarkılar yaptınız mı? Dinlediğimiz şarkılar sizin aşkınızı mı anlatıyordu? Ayrıca aşkınızı anlattığınız bir şarkıyı albüme koyacak mısınız?

Biz de gazetelerden gördük, bahar ayında evleneceğimizden bizim haberimiz yok (gülüyor) bize de haber vermiş oldular! Şu an için böyle bir şey yok sağolsunlar; yakıştırıyorlar, güzel bir temenni olarak görüyoruz bu haberleri. Şöyle söyleyeyim, siz zaten bizim aşkımızı anlatan şarkıları dinliyorsunuz. Duyduğunuz her kelime ve bundan sonra benden duyacağınız birçok şarkının sözü aşkımızı anlatıyor; sadece her şarkıda başka anlar, başka anılar ve duygular var; hepsi gerçekliği barındırıyor.





5. Valla, klip yönetmenliğinde ki bu hünerin beni çok  şaşırttı! Böyle bir yeteneğin ve isteğin hep var mıydı yoksa son dönemlerde yönetmenlerin istediği büyük bütçelerden dolayı mı böyle bir yönteme başvurdun? Bundan sonra da tüm kliplerini sen mi çekeceksin? Hikayeler ve konseptler sana mı ait?

Öncelikle hayal dünyası çok geniş olan biriyim (gülüyor) Klip konusuna gelince tabi bütçelerle alakası yok; kliplerde ki bütün hikayeler ve konseptler bana ait. Ciddi bir emek var, bir fikir atıp ortaya başkalarına iş yaptırmıyorum en azından. Bu konuda çok iyi bir ekiple çalışıyorum, hepsi kendi alanında uzman. Kıyafetler, dekorlar, colour, montaj, kurgu kısacası her şeye müdahele edip, kafa patlatıyorum diyebilirim. Bazen duyuyorum bu konularla ilgili başka şeyler ama kliplerimi ben çekiyorum. Hatta son klibimin kıyafetlerini de stylist le birlikte çizdik ve tasarladık. Bence yönetmenlikte en değerli konu “fikir” dir. Heyecanım ve fikirlerim devam ettiği sürece tabi ki çekeceğim fakat “Hayatım boyunca tüm kliplerimi kendim çekeceğim” gibi bir sınırlamaya girmek bence başarısızlığa yol açar bu yüzden her şeye ve herkese, değerli fikirlere açığım. Son klibimle ilgili çok güzel yorumlar alıyorum, vizyon farkı ve çok başka açıdan baktığımla ilgili şeyler okuyorum, çok mutlu oluyorum. Fikirlerimin anlaşılmasına gerçekten mutlu oluyorum! Bundan sonra da çekeceğim kliplerde farklı ve yaratıcı şeyler göreceksiniz!

6. Konserlerinde giydiğin kostümlerini çok beğeniyorum, saçın ve makyajın. Bu açıkçası bana göre diğerleri kusura bakmasın da seyirciye ve gelen misafirlere bir “saygı” göstergesidir. Sanırım, kıyafetlerini de sen seçiyor ve tasarlıyormuşsun genellikle. Sahne kostümlerini satışa sunmayı ya da bir markayla birlikte “Derya Uluğ Koleksiyonu” çıkarmayı düşünüyor musun?

Annem ben doğmadan önce terziymiş, babam hâla tekstil işiyle uğraşıyor. Doğmadan sanırım bir tık kanıma işlenmiş (gülüyor) Bu konuda yetenekli olduğumu söylüyorlar. Az önce de dediğim gibi hayal dünyam geniş olduğu için bu noktaya da yansıyor. Çalıştığım bir stylist var ama bir şeyle kısıtlı kalmıyorum, ben de çiziyorum, yaptırtıyorum; onunla birlikte beyin fırtınası yapıyoruz. Bu arada çekimler dışında tüm konserlerde saçımı ve makyajımı ben yapıyorum, kimseyle çalışmıyorum. Bence de sahnede seyirciye saygı çok önemli. İleri de neden olmasın tasarladığım şeyleri ve seçtiğim parçaları kendi adımda çıkarabilirim.


7. Zamansız şarkılar, zamansız sanatçılar vardır biliyorsun. Yaptığın ve söylediğin şarkıların zamansız olduğuna inanıyor musun? Mesela, “Okyanus”, “Canavar” ı insanlar 20 sene sonrada dinleyecek mi? Kalıcı şarkı yapmak, sektörde kalıcı olabilmek şimdi daha mı zor sence?

Kalıcı olmak çok zor bir şey ama “Okyanus” un zamansız olduğuna inanıyorum gerçekten, onun farklı bir etkisi ve büyüsü var. Birçok sanatçının hâla repertuarında olması beni çok mutlu ediyor. Zamansız şarkı yapmak, bir tık popüleriteyle savaşmak gibi oluyor bazen ama ben buna katılmıyorum, hem popüler hem zamansız şarkılar yapılabileceğine inanıyorum sadece çok hızlı tükettiğimiz bir dönemdeyiz, her an tüm şarkılara ulaşabiliyoruz. Çabuk tüketim durur ve sindirerek dinlersek şarkıları, bu duruma biraz da olsa engel olabiliriz. Şimdi sizler için albüm yapıyoruz, inşallah yaptığımız albüm için yaptığımız şarkılar da zamansız ve kalıcı olur.



8. Aylin Coşkun, İdo Tatlıses, Güven Yüreyi seslendirdi Asil Gök ve senin yaptığın şarkıları. Önümüzde ki aylarda çıkacak sanıyorum Gülben Ergen ve Demet Akalın albümlerinde dinleyeceğiz şarkılarınızı. İki albümdeki şarkılar, nasıl şarkılar? Ufak püf noktalarını paylaşır mısın? Şarkılarınızı başka isimlerden dinlemeye devam edecek miyiz?

Bugüne kadar verdiğimiz şarkıların hepsi, söyleyen isimlerle bütünleştiği ve örtüştüğü için verdik. Gerçekten sadece şarkı vermek için vermemeye özen gösteriyoruz. Görüştüğümüz isimler devam ediyor, en son Aylin’e ve Güven’e verdiğimiz şarkılar çıktı. Çok eğlenceli ve çok güzel bir şarkı olduğuna inandığımız bir şarkı çıkacak Ozan Çolakoğlu aranjesiyle yakında, o şarkıyı Gülben Ergen seslendirecek. Demet Hanım’la henüz bir şarkı vermedik, arada görüşüyoruz. Tabi ki onun da sesinden bir şarkımızı dinlemek isteriz.




9. Ne kadar yorumcu kimliğin ve sesin önplana çıkmış olsa da, sahnede cayır cayır dans eden, şovlar hazırlayan bir Derya Uluğ görüyorum. MOİ Sahnesinde yaptıklarını, duydum :) Dansı kendine yakıştırıyor musun? Dans konusunda ne kadar iddialısın? 

MOİ bir başlangıçtı. Biz büyük sahnelerde neler yapabileceğimizi gösterdik. Şu anda çıktığımız birçok konserlerde insanların eğlendiği ve memnun ayrıldığı işler yapıyoruz çook şükür çünkü çok iyi bir ekibim var, konserin arka planında ki arkadaşlarım, dansçılar, orkestram işini çok iyi yapıyorlar ve biz artık bir aile olduk. Dans konusunda ben bir dansçı değilim ama Zafer’le (koreograf) birlikte karar verdiğimiz çok güzel şeyler oluyor. “En iyi dans eden benim” diyemem fakat daha iyilerini görecekler, bir gün Harbiye’de sahne aldığımda büyük bir görsel şov göreceklerini söyleyebilirim. Bu arada benim önceliğim her zaman iyi şarkı söylemek, hiçbir sahnemde playback yapmıyorum canlı söylüyorum. 

10. Edis, Cem Belevi, Simge, Ece Seçkin, İlyas Yalçıntaş, Buray ve sen mangal yapmıştınız, “Dostluk kazansın” diye başlıklar atılmıştı. Sizden önceki jenerasyon, dostluğunuzu sahte bulmuştu, eleştirilmiştiniz. Aranızda gerçekten rekabet durumu yok mu? Dostluklarınız samimi mi? Ne düşünüyorsun bu konuda?

Aramızda rekabet tabi ki var olmazsa biz başarılı olamayız ancak bu rekabetin nasıl ilerlediği önemli. Bizim aramızdaki rekabet, kesinlikle dostane çerçevede. Herkes kendi alanında çok başarılı, hepimiz sahnelerimizde canlı performanslar yapıyoruz, bu müthiş bir şey! Kimse kimsenin arkasından konuşmuyor ve kötü şeyler yapmıyor, herkes başkası için değil de kendisi için çabaladığı için rekabet güzel geliyor. Dostluğumuzun sahte olduğunu düşünmüyorum, günlük hayatımızda da zaman buldukça görüşüyoruz. Her an görüşemesekte yoğunluktan, kesinlikle sahte dostluğumuz yok, rekabette samimi!



11. Ebru Gündeş’in yeni albümü çıkacak Ekim ayında. Ben açıkçası o albümde bir Derya Uluğ ve Asil Gök şarkısı beklerdim. Ebru Gündeş’in seni çok desteklediğini ve sevdiğini biliyorum. Şarkı yolladınız mı ya da onun sizden böyle bir talebi oldu mu?

Şu an net bir şey olmadığı için konuşmam ne kadar doğru oluyr bilemiyorum fakat Ebru Hanım’la uzun süredir bu konuda ortak noktaya varmaya çalışıyoruz. Albümünde bir şarkımızla olmamızı çok istiyor, sadece onu tam anlatacak ve ona yakışacak bir şarkı da karar veremedik. Sadece albümüne bizden bir şarkı almak için değil, gerçekten iyi bir şarkıyla albümde olmamızı istiyor. Ebru Hanım benim kıymetlim, çok kıymetlim hem de. Onun bana verdiği desteği ve sevgiyi çok derinden hissediyorum, aynı sevgiyi bende ona hissediyorum saygı ile... 

12. Çok teşekkürler Derya 💙, son olarak artık albüm istiyoruz! Bundan sonra single mı yoksa albüm mü var Derya Uluğ cephesinde neler oluyor, BGM gibi büyük yerlerde konserlerin olacak mı, planların neler diyorum ve sözü sana bırakıyorum :)

Albüm geliyor zaten :) çalışıyoruz şu anda. Bundan sonra bir single ve devamında albümü dinleyeceksiniz. Bundan sonra benden istediğiniz tarzda şarkılar duyacaksınız, yeni albümümde özellikle. Daha büyük planlarım ve hayallerim var, şimdiden hazırlanmaya başladık. Ben asıl teşekkür ederim böyle farklı ve özel sorular için. 


Yorumlar

  1. Malatya Oto Kiralama Olarak takip ediyorum blogunuzu gerçekten harika paylaşımlar yapıyorsunuz. Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar