YASMİN YÜCE RÖPORTAJI | GERİ GELME | POP BİZDE

''ŞARKI SÖYLERKEN TEK BEKLENTİM

 DİNLEYİCİLERİME DE AYNI KEYFİ VE 

MUTLULUĞU YAŞATABİLMEK''





• Fotoğraflarına baktığımda, oldukça cool ve havalı bir kadın görüyorum. Ancak bir Youtube kanalında konuk olduğun programı izledim. Nasıl enerjik, nasıl bıcır bıcırsın! O enerjik halini herkesin görmesini istiyor musun yoksa insanlarla aramda bir çizgi olmalı mı dersin? 

Ruhumu uçsuz  bucaksız okyanuslara, engin denizlere benzetirim. Uzaktan bakıldığında sadece yüzeysel olarak görürüz oysa ki içinde milyarlarca hayat on binlerce olay barındırır. Kimi zaman rüzgarla bir olur coşup dalgalanır kimi zamansa sakinleşir durulur. Bende tıpkı böyleyim. Kendimi bir kalıba sokma, insanlarla arama çizgi koyma fikri bile beni rahatsız ediyor. Her zaman içinden geldiği gibi davranan bir insan oldum ve bundan sonra da böyle olacağıma eminim.

• İzmirli bir şarkıcı Yasmin, bizim sektörde meşhurdur “İzmir’in Kızları”. Bir İzmirli olarak, Sezen Aksu’nun kapısını çalıp, şarkı isteyecek misin? Hiç böyle bir şey aklından geçti mi?

Geçmez mi hiç, eminim ki benim gibi müzik aşkıyla tutuşan herkesin hayallerinde bir Sezen Aksu şarkısına ses olmak nefes olmak vardır.

• Hayatında, benim de çok sevdiğim bir Zeki Güner gerçeği var. Eğer, Zeki kuzenin olmasaydı bu kadar kararlı ve hızlı bir şekilde sektöre girer miydin? Şarkı arayışın uzun sürer miydi?

Müzik hayatımın en keyifli kısmı, en büyük mutluluğum. Zeki Güner şarkıları milyonlarca insanda olduğu gibi benimde gönlümde çok başka çok güzel  bir yere sahip. Çok şanslıyım ki Zeki Güner bana inandı ve yürüdüğüm bu harika yolun her adımında en büyük desteğim oldu. Onun kalbinden dökülen kelimelere ses olmak benim için onur, iyi ki var o olmasa kesinlikle daha temkinli hareket ederdim.





• Piyasada herkesin umutsuz ve mutsuz olduğunu dile getirmişsin çok da doğru demişsin çünkü öyleler :) Ancak sen sektördeki yeni isimlere rağmen fazlasıyla memnun ve enerjiksin neden? Bir gün tükenmişlik sendromuna girmekten ya da yaptıklarının karşılığını alamama gibi korkuların yok mu?

Memnunum çünkü çok mutluyum neden olmayayım  ki. Dünyada ki en sevdiğim şeyi yapıyorum şarkı söylüyorum ve bunu milyonlarla paylaşma şansına sahibim. Her bir dinleyenim benim için çok değerli, bana kalplerini açıyorlar. Sevdiğin şeyi yaptığın sürece tükenmişlik sendromu yaşamak uzak bir ihtimal gibi geliyor bana. Her zaman sadece kendimle yarışırım sonraki adımımda hep bir önceki adımımın daha iyisini atmaya çalışırım. Bu yüzden de şarkı söylerken  tek beklentim dinleyicilerime de aynı keyfi ve mutluluğu yaşatabilmek.

• Rahmetli deden, müzik sevdalısı bir adammış aynı şekilde kuzenin Zeki çok başarılı bir besteci. Buna bakarak şunu sormak istiyorum, Yasmin müziğin içine mi doğdu yoksa ruhunda bir müzik tutkusu vardı sen mi ortaya çıkarttın?

Çocukluk döneminde evimizde devamlı müzik kanalları açıktı ve ben bütün gün klipleri izler onları taklit eder ve şarkılar söylerdim. Ailemin bütün fertleri sanat konusunda oldukça destekleyici ve ilgililerdi. Bu yüzdendir ki öğrenim hayatımda hep okul orkestralarında ve sahnelerinde geçti, kısacası müziğin içine doğdum diyebiliriz.




• Ses rengin, Türkiye’deki kadın vokallere göre oldukça farklı ve az rastlanan  renklerden. Bu anlamda kendini yakın bulduğun ve idol olarak gördüğün bir kadın sanatçı var mı?

Her insanın parmak izinde olduğu gibi ses tınısının ve renginin de kendine has olduğunu düşünüyorum. Fakat Ayten Alpman'ı her zaman hayranlıkla ve imrenerek dinlemişimdir.

•  Aslında Zeki Güner, sana “Geri Gelme” nin dışında 2-3 şarkı daha dinletiyor ancak sen “Geri Gelme” de karar kılıyorsun. Neden “Geri Gelme”. O şarkıya seni çeken şey, yaşanmışlıkların mı, sözleri mi neler?

Aslında net bir şey söylemem imkansız. Çünkü şarkıda  şarkıcısını seçiyor bence. Zeki Güner'e her zaman söylediğim bir şey vardır 'sana gelip tek şarkıyla çıkmak imkansız diye ' gerçekten yazdığı her şarkı harika her kelimesi çok samimi , dinlediğim her şarkısına hayran oldum fakat Geri Gelmenin benim üzerimde çok farklı bir etkisi oldu. ilk görüşte aşk derler ya hani, Geri Gelme ile benim aramda da ilk duyuşta aşk oluştu,  her bir hücreme işlediğini hissettim ve o andan itibaren şarkımın benim seçtiğini anlamıştım.

• İlk projen için “Beklediğimi aldım, insanlarla şarkımı buluşturdum.” demişsin. Hayretler için de konuşmalarını izledim. Şu dönemde 20 yıldır zirvede olan insanlar bile daha çok sevilip, daha çok alkışlanmak için delirirken sektöre göre neden bu kadar mütevazisin? Büyük hayallerin ve hırsların yok mu gerçekten?

Hayallerim olmaz olur mu hiç hatta milyarlarca hayalim var. Hayvan barınağı kurmak, müzikalde rol almak vb. Hayatın genel akışı zaten hayallerin üzerine kurulu değil midir? Her şey küçücük bir hayalle başlayabilir. Fakat benim gözümde hırs çok başka bir yerde durur. Hırsın belli bir dozu çok yararlı olsa da fazlalaştığı zaman bir o kadar yıkıcı olabilir. Benim bütün sorgulamalarım hep kendimedir çünkü daha öncede dediğim gibi sadece kendimle yarışırım, her konuda kendi potansiyelimin zirvesine çıkmaya çabalarım.

• Çok teşekkürler, ben de keyifle dinliyorum “Geri Gelme” yi. Yeni çalışmanı da merakla bekliyorum. Umarım sorularımdan keyif almışsındır, son olarak ikinci projenden bize özel detaylar vermeni istiyorum, ne zaman gelecek?

Esas ben teşekkür ederim çok keyifli bir sohbetti benim için. İkinci projem için çok heyecanlıyım, çalışmalarım titizlikle devam ediyor ve iki ay içerisinde dinleyicilerimle paylaşmak için sabırsızlanıyorum. 



Yorumlar

Popüler Yayınlar