YELİZ RÖPORTAJI | BEKLE YAĞMUR GELİYOR | POP BİZDE


EN UMUTSUZ OLDUĞUM ZAMANLARDA, KÜLLERİMDEN YENİDEN DOĞDUM 




• Yeliz, yıllara meydan okuyor. Şarkılarında senin gibi meydan okumaya devam ediyor. Hâla 'Bu Ne Dünya' ve özellikle 'Yalan' herkesin dilinde. Neler hissediyorsun? Zamansız şarkılar yapmak nasıl bir his? 

Çok güzel bir his olduğunu söyleyebilirim. Bu iki şarkının da hala benim sesimden dinlenmesi ve sevilmesi beni çok mutlu ediyor. Hissederek okudum ve hissettiklerimi de dinleyiciye geçirebilmişim demek kiBu zamana kadar hissetmediğim hiçbir projenin içerisinde yer almadım. Sanırım şarkılarımın zamansız olması bu hissiyatla ilgili.

• Yaptığınız iş de görsellik çok önemli. Herkes güzellik merkezlerinden çıkmıyor, sayısız operasyonlar geçiriyorlar. Yeliz, 'Sahnem için estetik yaptırırım' diyor mu? Sıcak bakıyor musun cerrahi operasyonlara? 

Estetiğe karşı değilim. Ufak tefek dokunuşlar yapılabilir tabii ki. Bu zamana kadar büyük bir estetik operasyonu geçirmedim ve açıkçası ihtiyaç da duymadım. 

• Şu dönemde camiadaki bazı isimler yaşadığı haksızlıkları kolayca dile getiriyorlar. Yeliz'in de canını çok yaktılar. Yaşadığın olayları hiç anlatmayı düşünmedin mi? "Ben konuşursam, bir daha sokağa çıkamaz." dediğin çok insan var mı?

Bu camiada kim haksızlığa uğramadı ki. Ben her zaman işimle ilgilendim ve öyle yapmaya devam ediyorum. 10 yıldır aynı yerde sahneme devam ediyorum. 

• "Sel Suyu" şarkısını söyledikten sonra evinizi sel bastı, şarkıyı bir radyo seslendirdiniz önünüzdeki bardaktan su döküldü, ee şimdi de "Bekle Yağmur Geliyor" diyorsunuz ya yine bir şeyler olursa? Hiç aklınıza geldi mi bu :)

Bekle Yağmur Geliyor şarkımızı yapmaya karar verdiğimizde de bardaktan boşalırcasına yağmur yağmaya başladı. Hava güzeldi ve Tamer’le oturuyorduk. Bir anda yağmur yağmaya başladı. Ben tabii daha öncesinden deneyimliydim. Sanırım evren sesimi duyuyor. :)



• Yıllardır, aynı mekanda sahne alıyorsunuz. Bu güzel bir durum, sanatçı için. Sizin sahnenizde kontrol ve hakimiyetiniz hep konuşulur yıllardır. Sahneniz yeni isimlere ders niteliğinde mi? Sizin diğerlerinden farkınız ne?

Bir şeyler yapmadığımda veya ekranlarda gözükmediğimde insanlar sanıyorlar ki Yeliz şarkıcılığı bıraktı. Aslında sahne çalışmalarıma hep devam ettim. Sahneye çıktığımda her şeyi unutuyorum. Sadece şarkıya kanalize oluyorum. Genellikle duygusal ve eski şarkıları söylemeyi seviyorum.  Büyük şarkıların şarkıcısıyım. Sahnemin bir bölümünde 90’ların unutulmaz slow şarkılarını okuyorum. Yeni isimleri de her zaman sahnemi dinlemeye beklerim :)

• Şarkı söylerken, aşık olduğunuz da yaşadığınız duyguları yaşıyormuşsunuz. Şarkılarla kavga ediyor, sevişiyor, ayrılıyor aslında Yeliz. Şunu sormak istiyorum, her hafta sahneye çıkan Yeliz'in o zaman hiç aşka ihtiyacı kalmıyor? Şarkılar sizi tatmin ediyor mu?

Müzik başlı başına bir aşk benim için. Ve sahnedeyken tüm zaman duruyor.  Söylediğim bir şarkıda anlatılan hikayeyi gerçek hayatta yaşamamış olsam bile o an yaşıyorum ve hissederek söylüyorum.

• "Açık hava da konser vermeden ölürsem, gözüm açık gider." demiştiniz. Bu hayalinizi gerçekleştirecek misiniz? Ya da şöyle sorayım, hak etmeyen insanların orada sahne alıp - dengelerin, başkalarının elinde olması sizi üzüyor mu?

Tabii ki üzülüyorum. Biliyorsunuz bu işler maalesef ki bazı kişilerin tekelinde. Gerçekleştirmeyi çok istiyorumUmarım ölmeden önce büyük konserler verme şansım olur.



• 'En dibi gördüğüm zaman' diye adlandırdığınız, uzun bir süre konser için servisle Kavacık'a gidip, oradan Bursa'ya otobüsle giden Yeliz'e, şimdi ki Yeliz neler söylemek isterdi? 

Doğru yoldasın, aynen devam derdim. O döneme dönsem, yine aynı şeyi yaparım. Müzik benim için büyük bir tutku. Onun için yapamayacağım hiçbir şey yok ve mesleğim için her türlü zorluğa katlandım. Tırnaklarımı kazıya kazıya geldim bu noktaya. 

• Sizin müzik yolculuğunuz, Nilüfer'in size destek vermesiyle başlıyor. (Aynı okuldaymışsınız.) Sonra sizin şarkılarınız dikkat çekince o yıllarda, Nilüfer'le rakip gösteriliyorsunuz. Neden rakip gösteriliyordunuz? Yeliz'in rakipleri her dönemde oldu mu?

Nilüfer benim çok eski ve çok sevdiğim bir dostum.  Dönemin iki başarılı şarkıcısı olarak insanlar karşılaştırma yaptılar ve iki insanı karşılaştırmak insanların en sevdiği işlerden biri aslında. Bunu normal karşılıyorum. Fakat Nilüfer’in tarzı ve yorumuyla benim tarzım ve yorumum birbirinden çok farklı. Her işte olduğu gibi bizim yaptığımız meslekte de her zaman rakipler vardır. Birbirimizin işleri çıktığı zamanlarda her zaman arayıp hayırlı olsun diyen iki dosttan bahsediyoruz :) Kimseye bakmadan önüme baktım ve her zaman daha iyisini yapmak için uğraştım. Kendimi rakip olarak gördüm ve hala da öyle. 



• Aslında, 90'lı yıllarda her dinleyenin 'Bu albümde muhteşem şarkılar var' dediği  bir albüm hazırladınız fakat o albüm, bestecinin para hırsının kurbanı oldu ve hazırlana albüm çöpe gitti, çıkmadı. Hâla sizde üzüntü yaratır mı bu olay? Yıllar geçti, neden o bestecinin ismini vermiyorsunuz? 

Evet talihsiz bir olaydı. Sizin de vardır hayatta yaşadığınız talihsiz olaylar yoksa bile olacaktır :) Bu olayın  üzerinden çok zaman geçti.  En umutsuz olduğum zamanlarda küllerimden yeniden doğdum. Çünkü müzik sadece benim işim değil, aynı zamanda hayatım. Aşkla bağlıyım müziğe. 

• Bu kadar futbolla ilgili bir sanatçı, koyu bir Fenerbahçeli. Neden hiç Fenerbahçe'ye özel bir şarkı armağan etmediniz? Bir Yeliz şarkısıyla, stadlar inlese güzel olmaz mıydı? 

Çok isterim. Umarım bir gün böyle bir projede yer alırım. Hasta bir Fenerbahçeli olarak seve seve teklif gelirse de değerlendiririm. Neden olmasın.





• 4 senelik bir aradan sonra "Bekle Yağmur Geliyor" ile selamladınız sevenlerinizi. Neden bu şarkı? Uzun bir süre sonra, bir şeyler yapmak için kim sizi harekete geçirdi?

Bekle Yağmur Geliyor’un sözleri Aysel Gürel’e, bestesi Tamer Gürsoy’a düzenlemesi ise Volga Tamöz’e ait. Sevgili Aysel Gürel’in ölmeden önce yazdığı son şarkılardan. Hatta Tamer bestesini yaptığında hastaneye gidip kendisine dinletiyor ve Aysel Gürel’in gözünden bir damla yaş geliyor. Ve birkaç gün sonra hayata gözlerini yumuyor Aysel’imiz. Bu hikaye beni derinden etkilemişti. Tamer şarkıyı ilk duyduğunda da zaten aklına ben gelmişim. Bu yüzden şarkıdan haberim vardı ve arada Tamer’i arayıp şarkıyı kimseye vermemesini ve okumak istediğimi söylüyordum. Bu zamana kısmet oldu. Bekle Yağmur Geliyor bana eski şarkıların verdiği hazzı verdi. Şarkının sözlerinden ve melodisinden gerçekten çok etkilendim.

• Çok teşekkürler, gerçek bir 'sanatçı' dan, en dibi de, zirveyi de görmüş, gerçek bir hikayesi olan Yeliz'den, bir hayat motto'su istiyorum. Okuyucularıma, Yeliz'in motto'sunu söyler misin?

Babam her zaman derdi ki ‘’gece başını yastığa koyduğunda vicdanın rahat bir şekilde uyu kızım.’’ Bu motto ile ilerledim hep.  Bu hayatta önemli şey vicdan!

Yorumlar

Popüler Yayınlar