ÖYKÜ GÜRMAN RÖPORTAJI | SEN ANLAT KARADENİZ | POP BİZDE

''SEN ANLAT KARADENİZ'' DİZİSİNİN ŞARKILARINI SÖYLEMEK BENİ KALBİMDEN, CAN EVİMDEN VURUYOR


Haftalardır çok konuşulan, izlenme rekorları kıran bir dizi var, adı ''Sen Anlat Karadeniz''. ATV'de yayınlanan dizi, kadına şiddeti anlatıyor ve her çarşamba akşamı milyonlarca izleyiciyi soluksuz ekrana kilitliyor. Dizinin başrol oyuncularından Asiye'yi canlandıran ve dizinin şarkılarını seslendiren, çok başarılı bir sanatçı Öykü Gürman'la nefis bir sohbete imza attık. Çayınızı, kahvenizi yudumlarken keyifle okuyacağınıza eminim!

1. 'Sen Anlat Karadeniz'' dizisiyle karşımızdasın. Herkes çarşamba günü ekran başına kilitleniyor. Neler hissediyorsun? Dizi çekimlerine başlamadan bu kadar beğenileceğini tahmin etmiş miydin?

Asiye Kaleli karakteri oyunculuk adına çok keyif verici ve tatmin edici bir karakter. Kendi içinde abartısı olan ama karikatürize edilmeyecek kadar da doğal çıkması gereken, öyle zannediyorum birçok kisinin oynamak isteyeceği türden bir karakter bunu hissetmiştim. Kafamda anında canlandı içimde var olan enerjiyi çıkarmayı arzu ediyordum komik, muzip, biraz alaycı, kendini beğenmiş tavırlarını, cilvesini, işvesini, masumluğunu, saflığını, merhametini ilk okuduğumda çözmüştüm ve biliyordum beğenileceğini...

2. Dizi çekimleri, Karadeniz Bölgesi'nde yapılıyor. Çekimlerden dolayı, Trabzon da kalıyorsunuz günlerce, haftalarca. Müzisyen tarafını besliyor mu oralar? Yoğun çekimlerin dışında yeni besteler yapıyor musun?

Sette beste yapmaya, söz yazmaya pek vaktim olmuyor fakat senaryo gereği Karadeniz türkülerini, dinlemediğim şarkıları keşfediyorum, elimden geldiğince dinlemeye çalışıyorum. İnsana kendi ile baş başa kalması için imkan tanıyan bir şehir Trabzon.

3. Şarkılarıyla, konserleriyle adından sıkça söz ettiren biri olarak, popüler bir dizi de oyuncu olarak yer almak seni korkutmuyor mu? ‘’Oyunculuk, şarkıcılığımın önüne geçer.’’ gibi düşünce hiç aklından geçti mi? 

Asiye Kaleli karakteriyle oyunculuk konusunda bir aşama kaydettiğimi biliyorum. İçime oyuncu kaçmış durumunu bana fazlasıyla tatmin olarak yaşatıyor Asiye. Ama asla şarkıcılığımın önüne geçer mi diye bir endişe taşımadım çünkü ikisini de yapabiliyor olmak beni çok heyecanlandırıyor, mutlu ediyor, kendimi şanslı hissediyorum.



4. Uzun yıllardır yayınlanan ve reyting listelerinde zirveyi kimseye kaptırmayan bir dizinin ezberlerini ‘’Sen Anlat Karadeniz’’ bozdu. Listelerde birinci şu an. Bu konuda neler demek istersin? Bu durumdan memnun musunuz? 

Biz “gerçek” bir aileyiz! Ezber bozmasının sebebi; Osman Sınav isminin büyüklüğü, Emre Kabakuşak ve Yusuf Ömer Sınav yönetmenlerimizin başarısı, hiçbir oyuncunun oynamayıp; karakteri yaşıyor olması, doğal, samimi olup sanki Trabzon da uzun yıllardır yasayan bir aile gibi hissetmesi... Bu bir ekip çalışması ve biz ekip olarak hocanın deyimiyle “Diyalog kurabiliyoruz” birbirimize çok saygılı, anlayışlı ve set adabını bilerek davranıyoruz. Herkes birbirine saygı duymak zorunda, bu zor bir meslek ancak anlayışla, iletişim halinde kalarak ve saygı ile devam edebilir. Dizinin Karadeniz de çekiliyor olması, kadına şiddetin son zamanlarda artması ve basına yansımasıyla kamuoyunun dikkatinin bu yöne kayması diziye ayrı bir izlenme oranı kattı. Hepimiz çok emek verdiğimiz bu projenin birinci olmasından mutluyuz çünkü başarılı bir iş ortaya çıkardığımızı görüyoruz izlenme oranıyla ölçebiliyoruz bunu da. Hepimiz şiddetin her türlüsüne elbette karşıyız!

5. Asiye Kaleli için ‘’Etrafa dimdik durur, ayağını sert basar, kocasına geldi mi cilveler yapar, yumuşar. Aynı zamanda müsrif, dırdırcı, patavatsız, samimi, kıskanç, merhametli, özgüveni çok yüksek.’’ diye yazılmış. Asiye karakterinde ne buldun? Bu rolü sahiplenmen zor oldu mu? 

Beni en çok etkileyen yönü: ailede denge kuran biri olması, ne olursa olsun adil olmaktan yana bir karakter. Dürüst ve merhametli, sevimliliği elbette var ama genelde bu Mustafa’yla olan ilişkilerinde açığa çıkıyor. Herkese karşı şefkatli, adil olandan yana... Damarına basıldı mı veya ortada bir yanlış varsa kocası bile olsa lafını, tavrını, duruşunu esirgemiyor. Kalbi nasılsa dışı da öyle, olduğu gibi... Saniye Hanım'ı da seviyor, saygı da duyuyor. Tabi, hemen hemen her ailede olan gelin kaynana çekişmesini de tatlı bir dille yaşatıyor çünkü eşini çok seviyor, eşi ve kızı için yaşıyor. Ufak tefek tatsızlıklar, her ailede olur onlar da tuzu biberi. Hiç zor olmadı sahiplenmem, Asiye'yi çok iyi tanıdığımı düşünüyorum. Ön çalışmamda, tavırlarını, mimiklerini, zihnimde canlandırdım. Gördüm onu ve buldum! Çok aramadım sadece hissettim.

6. ‘’Sen Anlat Karadeniz’’ dizisinde seslendirdiğin şarkılar, Youtube da tıklanma rekorları kırıyor. Dizinin şarkılarını seslendirmeye devam edecek misin? Gelen tepkilerden memnun musun?

''Kül Oldum'', ''Oy Beni Vurun Vurun'' ve ''Dağların Dumanı'' bu üçü de gerçekten tıklanma rekorları kırıyor. Senaryoda eğer Asiye olarak ya da karakterin dışında Öykü Gürman olarak şarkı söylemem istenirse yazılırsa elbette seve seve seslendirmeye devam edeceğim. Gelen tepkilerden çok memnunum çünkü dördüncü bölümde Asiye olarak o şarkıyı söyledim, dinleyicilerimle, hayranlarımla oyunculuğumu da sevdirerek sesimi paylaşmış oldum. Dizinin her bölümünü canı gönülden, oynamayıp “yaşadığım” için şarkılarını söylemek de beni kalbimden, can evimden vuruyor!



7. Bu arada bir yeni albüm hazırlığı varmış.  Tuna Kiremitçi, Yıldız Tilbe, Hüseyin Çebişçi, Gözde Ancel ve Yeşim Ayan gibi isimler yer alıyormuş albümde. Yeni albümde nasıl bir Öykü Gürman dinleyeceğiz? Ben en çok Yıldız Tilbe şarkısını merak ediyorum!

Albümde Azeri bir şarkı var albüm öncesi single olarak onu çıkarma kararı aldık. Adı “Düşün Beni”. Müzik şirketim Pasaj Müzik'le birlikte. Pop şarkılardan bir albüm oluyor, Yıldız Tilbe şarkıları insanın kalbine, ruhuna dokunuyor. ''Bana Layık Bulmaz Beni'' şarkının adı ve ben Yıldız Tilbe'ye bayılıyorum çocukluğumdan beri. Hüseyin, Gözde ve Yeşim müziği en az benim kadar seven, mesleklerinde çok başarılı isimler. İyi olacağına inanıyorum. Bunun dışında Tuna ile “İyi Şeyler” isimli şarkısını söyledik. Çok sevildi, benim albümüm için de hem yazar hem müzisyen hem de çok sevdiğim bir arkadaşım olarak bana nasıl bir şarkı verdiğini tahmin edersiniz :) Kelimeleri tılsımlı, her şarkısının bir “öyküsü” olan türden. Albümüm bir aşk öyküsü gibi içinde huzur, melankoli, mutluluk, acı, gözyaşı, umut, aşka dair ne varsa hepsi var.


8. Dizide Tahir ve Nefes’in imkansız aşkı anlatılıyor. En merak ettiğim şeylerden birini soruyorum şimdi. Bu imkansız, acılarla dolu aşk, Öykü Gürman’ın yeni şarkılarına ilham oldu mu? Tahir ve Nefes’i anlatan şarkılar geliyor mu?

Nefes ve Tahir'in aşkı sadece şarkılara değil; sevdaya, hasrete, vuslata, hüzüne, mutluluğa, umuda, adalete,koruyup kollamaya, sahip çıkmaya, aileye, masumiyete, sevmeye, sevilmeye, aşka dair ne varsa tüm duygulara hem merhem olacak hemde ilham olacak cinsten. Ama albümü, yeni şarkılarımı, Nefes ve Tahir için yapmıyorum. Bir hikaye, bir öykü anlatıcısı gibi düşünürseniz beni, tüm insanların kalbine, ruhuna dokunabilmek için yapıyorum, söylüyorum. Her şarkı, bir öyküdür çünkü... Anlatıcısı, yaşayanı farklıdır ama gerçek veya gerçeğe yakın olandır, tutkudur, farkındalıktır, yaşamdır, nefestir. ''Öykü Gürman'' bir marka; artık 10 yılın sonunda bende ismimi ve onun sorumluluğunu taşıyorum. Sahnede olmak, müzik yapmak, seslerle alakalı, oyunculuk da insan ilişkileriyle... İkisi arasında bir fark yok sadece malzemeleri farklı.

9. Dizinin oyuncusu olarak bu konuyu sana sormak daha doğru olur diye düşündüm. Dizide kadına şiddet ön planda. İzlerken de gerildiğini belirtmişsin. Sosyal medyada bir kesim, çok eleştirdi şiddet sahnelerini. Eleştirileri doğru buluyor musun?

 Bunlar gerçek de yaşandığı için konuşuldu bu kadar bence. Daha ağırını yaşayanlar var. Olumsuz eleştirileri pek umursamıyorum aslında. Çünkü farkındalık yarattığımızı düşünüyorum. Tekrarlanmasın, olmasın diye; kadın cinayetleri, tecavüz, dayak, taciz, hayvanlara yapılan eziyet... Şiddet görüp sesini çıkaramayan baskı altında kalan, özgürlüğü kısıtlanan birçok kadının çığlığına ses vermiş oluyoruz. Şiddeti kınamak sadece sosyal medyada fotoğraf paylaşarak değil, yakınında bunları yaşayan kadınların ses vermesini sağlamak, destek olmak yanlarında olarak çözüme ulaşmakla olur.




10. Çok teşekkürler, benim için büyük bir keyifti. ''Sen Anlat Karadeniz'' takipçilerine ve sevenlerine neler demek istersin?

Bizi izleyen ve her bölüm daha yüksek rakamlarla rating rekoru kırmamızı sağlayan seyircimize öncelikle teşekkür ederim. Tüm ekip, saatler süren çalışmamızın ve emeklerimizin boşa gitmemesine seviniyoruz ama bundan daha önemlisi, bu diziyi seyreden kitlelerin içinden Nefes’in çektiklerine benzer acılar çeken kadınlarımıza umut olacak, yardım edecek kahramanlar çıkacağına inanmamız. Şiddeti durdurabiliriz! Durduramadığımız her gün insanlığımızdan biraz daha uzaklaşıyoruz.

Yorumlar

Popüler Yayınlar