YAŞAR GAGA RÖPORTAJI | POP BİZDE

KİBİR HİÇ KİMSEYE YAKIŞMADIĞI GİBİ İŞİ MÜZİK OLANA DA YAKIŞMAZ




1. Yorumları okuyorum, genelde "Yaşar Gaga, nedir kimdir? Nasıl bu kadar önemli isimlere bir araya getirebildi?" diyorlar. Sonuçtan memnun musun? Neler hissediyorsun? Bu yorumlar, seni üzüyor mu gururlandırıyor mu?

Yorumlar beni mutlu ediyor. Sağ olsunlar sosyal medyada çok konuşulan, tebrik edilen, beğeni alan bir iş oldu "Alakasız Şarkılar"


2. Neredeyse, her röportajında kendi sesini sevmediğini belirtmişsin. Neden bu kadar üstünü çiziyorsun? Sezen Aksu'nun vokalliğini de yapan biri kendine fazla haksızlık etmiyor mu? Bu sevmemek değil de şarkı söylemeyle ilgili kötü anıların, fobilerin, travmaların mı var çok merak ediyorum?

Sesimi sevmiyor değilim. Bu bir yanlış anlama. (Ben bunu bir şarkıdaki performansım için söylemiştim ama genel olarak sevmiyorum zannedildi.) Zaten bunu söylersem, hem kendime hem Sezen'e haksızlık etmiş olurum. Çünkü sesimi sevip beni vokaline alan hatta ısrar eden kişidir. Sesimin materyal olarak özel bir ses olduğunu da biliyorum . Ama yine de öyle sesler öyle yorumlar var ki, "Benimki yanlarında nedir ki?" derim yani.

3. Sezen Aksu'nun sihirli değneğini, kudretini konuşmak istiyorum biraz. Bunu en iyi sen anlatabilirsin. Nasıl oluyor da, her elinden tuttuğu her desteklediği isim büyük yerlere geliyor. Sezen Aksu'nun sırrı ne? 

Sezen Aksu'nun iç algısı bu. Kalbiyle hissedebilmesi önceden. Çok özel bir durum bu. Birde yani  her saniye ondan faydalanmamanız imkansız. Çünkü her an üretim halinde, her sözü kitap yazılacak bilgelikte, hayattan, müzikten, edebiyattan, yaşanmışlıktan, ruhanilikten..




4. Sektörde herkes tanıyor, biliyor seni. Bu albümle birlikte herkes tanımaya başladı. Sürekli tweetler geliyor görüyorum. Bir anda bu kadar ön plana çıkmak seni heyecanlandırdı mı?

Öne çıkmak yaptığım işten ötürü olduğu için beni heyecanlandırıyor ve umutlandırıyor. Gerçekten içimden geleni sevgi ve huzurla yaptım. Çalışmamın insanlara ulaşacağını biliyordum. Bu kadar samimi ve içten yapılan bir şeyin sonucu başka türlü olamazdı. Ama beklentimin üzerinde beğenilip bu kadar başarılı olacağı da öngörümde yoktu açıkçası.


5. Bir konuya bende tepki gösterdim,  Albümün sahibi olduğun için sana da sormak istiyorum. "Ceylan" şarkısının hikayesi çok derin, çok acılı. Gece kulüplerinde bu şarkıyla eğlenen, paylaşım yapan insanlar görünce üzülüyorum. Sen neler demek istersin bu konuda? 

Ben bunda üzülecek bir şey bulamıyorum. Çünkü insanlar her şeyin farkında. "Ceylan" kulüplerde dans etmek
için çalmıyor. (Ben zaten çalmıyorum) Başka bir bilinçle dinleniyor. Dans edilecek bir ritim ve kompozisyon yok aslında. Tam tersi Ceylan'ı her platformda hatırlama ve hatırlatmak beni mutlu ediyor.. Herkes bunun bir eğlenme şarkısı olmadığının farkında. Ama Ceylan'ı hatırlatmak, başka Ceylanlar ölmesin demek, istemek, çok şey...

6. İtiraf ediyorum :) Seni çok kıskanıyorum. Düşünsene Sezen Aksu'yla 7/24 yan yana, aynı ortamda, bir sürü paylaşımlar, sofralar belki aynı oda da bile uyumak, neler neler! Tek ben değil herkes kıskanıyordur😂 Şanslı hissediyor musun? Yoksa "Siz birde bana sorun!" durumu var mı?


Evet bu konuda çok şanslıyım kabul ediyorum. Bu bana Allah'ın hediyesi...(Ama n'olur beni kıskanma) Çünkü ben Sezen'imizin yanında olmak isteyenler, ona bir şey ulaştırmak isteyenlere hep yardımcı oldum. Bu bana yukarıdan verilen bir görevmiş gibi hissettim. Ben bulunduğum yeri, bu kadar yakınlığı hak edeyim istedim. Ama akıl sınırları içinde, yapabileceğim şartlar içinde bunu yapabildim. Her istek yerine getirilemiyor - yetemiyorsun. Ama inanın ki gerçekten buluşması gereken kişiler zamanın bir yerinde buna sahip oluyor.


7. 'Alakasız Şarkılar' albümünün ikincisi gelecek sanırım. Kimler olacak? Nasıl sürprizler bekliyor bizi? Mesela Hande Yener, gerçekten olacak mı? Dahil olan isimler kimler?

'Alakasız Şarkılar' albümünün ikincisi  üzerinde çalışıyoruz şu günlerde. Gerçekten büyük sürprizler var. Allah utandırmasın ama daha da bir guzel oluyor ikinci albüm.Tabi sorumluluklarımda çok bir yandan, ilk albümün başarısından sonra. Arayı fazla uzatmadan çıkartmak istiyoruz. Hande Yener var, yeni harika bir Sezen Aksu şarkısıyla. Çok seveceğiz şarkıyı Hande'nin sesinden..




8. Tarkan için "O olağan üstü bir star. Onun talihsizliği, Türkiye'de dünyaya gelmek." demişsin. Bunu biraz açar mısın? Tarkan'da seninle aynı fikirde mi sence?

Öyle söylememin sebebi gerçekten büyük bir şarkıcı ve star olduğu için. Talihsizliği derken ne kadar değerli olduğunu, bizim ne kadar şanslı olduğumuzu iyice vurgulamak için söyledim. Dünya starı olduğunuzda sınırsızsınız. Sahnenin en devi sizin oluyor. Kat be kat insana ulaşabiliyorsunuz, istediğiniz teknoloji de aklınızdan geçen her projenizi hayata geçirebilirsiniz. Daha çok kalbe dokunabilirsiniz. Tarkan da bu kapasite var, Sezen de de.. Bunlar özel insanlar, gerçek sanatçılar.


9. Çok dikkatimi çekti, bir dönem kibirli olmaya başladığını hissedince psikologa gitmişsin. Bu bizim sektörde fazlasıyla görülen bir durum! Ama kimse senin gibi farkında değil. Kibirli bir sanatçı olursan zararları neler olur?

Bir dönem kibir limitlerim yükseliyordu kendimde hissettim. Panik oldum, iyi bir psikologa gitmem lazım dedim gerçekten. Kibir hiç kimseye yakışmadığı gibi işi müzik olan birine de hiç uymaz. Ve hep pusuda bekler kibir... O yüzden yanmamız, daha yol almamız lazım.


10. Bir çok mekanda partiler düzenledin, DJ'lik yaptın. Peki son dönemde Yaşar Gaga, Türkçe pop olarak hangi şarkıcıları, şarkıları dinliyor? Kimleri beğeniyor?

İşimiz bu partiler geceler eğlendirmek.. Ama ben eğlenmeyi, evde arkadaşlarımla partilemek, film seyretmek, yeni müzikler keşfedip dinlemek, maç izlemekte bulurum (Sıkı FB'liyim bu arada.) Kimleri dinlerim; Duayenleri saymak isterim (Sezen'i bir kenara koyalım tabi) Bir kere müzik tarzı ayırmam yelpazem oldukça geniştir. Yaptığım albüm bu yüzden "Alakasız Şarkılar" zaten. Türkçe müzik de hemen aklıma gelenler MFÖ, Hümeyra, Nazan Öncel, Göksel, Teoman, Ajda Pekkan (ne söylese dinlerim) Kibariye (olmazsa olmazım.) Müslum Gürses, Müzeyyen Senar, Aleyna Tilki, Duman, İlhan İrem, Zeki Müren, Hande Yener, Yıldız Tilbe, Orhan Baba, Şebnem Ferah, Gönül Akkor, Duman, Mor ve Ötesi, Kalben, Selda Bağcan, Ezgi'nin Günlüğü ve Adamkar, Meriva gibi yeni, genç, aalternatif gruplari müzisyenleri de çok severim. Reprikas, Pinhani, Babazula, Gevende, Vega, Tam Burada, Portecho, Model (bayılıyordum) Fatma'yı da severim, Sertab Erener.. Mesela İbrahim Tatlıses böyle bir ses olamaz. Neşet Ertaş muazzam bir ses, sazıyla beraber Tanrısal bana göre. Unuttuğum bir sürü vardır. Affola..




11. İnsanlardan sürekli, "Ah 90'lar Vah 90'lar Nerede 90'lar" gibi sözler duyuyorum. 90'lar da ne vardı? Niye bu kadar özlüyoruz? Bu özlem duygusu, müzik sektörüne zarar vermiyor mu?

Niye diyorlar bilmiyorum. Ben hep yenilikçi olmaktan yanayım. Tamam 90'larda güzel şarkılar da yapıldı. Sanırım 90'lar aslında uzun zaman sonra arka arkaya yeni seslerin, grupların, tarzların, çıktığı bir dönem oldu. 90'lardan önce hep aynı starların çalışmaları vardı, yeni isimler çıkmazdı hiç. Bu nedenle daha dolu dolu bir dönem. Ayrıca üretiminde hızlandığı bir dönem oldu. Ama ben günümüzün soundlarını çok seviyorum. Günümüz müziğine zarar verdiğini de düşünmüyorum. Müzik müziğe zarar veremez.


12. Cem Özer'in 'Laf Laf'ı Açıyor' programında çalışırken, Sezen Aksu bir vokal arıyor ve tavsiye üzerine o zaman Sezen'in asistanlığını yapan Hande Yener seni arıyor. O telefon gelmeseydi, Sezen Aksu ısrar etmeseydi, sen o provalara gitmeseydin, Yaşar Gaga şu anda ne yapıyor olurdu? Hiç düşündün mü?

Bir kere önce şunu söyleyeyim, iyi ki Sezen ısrar etmiş. İyi ki.. Şükürler olsun. Çünkü bu kadar "ben" olacağım bir iş yapamazdım. Ama olmasaydı eğer, bu yolculuk televizyon ve sinemada devam ederdi. Çünkü tüm şartlar öyleydi o zaman. Faruk Bayhan bana "Televizyonun Dahi Çocuğu" derdi sağ olsun. Çok aç, çok heyecanlı bir dönemimdi. Büyük bir eğlence kutusu televizyon seviyorum. Muhtemelen Acun Ilıcalı olurdum😂



13. Çok teşekkürler, çok memnun oldum. Son olarak "Pop Bizde" hakkında fikirlerin nelerdir?

Müzik ve Entertainment dünyasında en son haberleri aldığımız kaliteli, gerçek, şahane bir müzik kanalı. En enteresan listeler, insanın aklını kurcalayan değerlendirmeler, röportajlar.. Vallahi de billahi de zevkle takip ediyorum! Tebrikler👏🏻 Daha nice uzun senelere ve büyük başarılara👏 Ben çok çok teşekkür ederim.👍🏻

Yorumlar

Popüler Yayınlar