TUĞBA YURT RÖPORTAJI | POP BİZDE

SON NEFESİME KADAR ŞARKI SÖYLEMEK, TEK İSTEĞİM



1. 90'lı yıllara aşık bir müzisyen Tuğba Yurt. Peki 90'larda yaşamak ve o dönemlerde müzik yapmak ister miydin? Bu dönemle, o dönemin arasındaki farklar neler sence?

90'lı yılların müziğini seviyorum. O dönemde müzik yapmak isterdim ama şuan ki dönemde de 90'lı yılların duygularını hissettirdiğime dair yorumlar alıyorum. Bu beni mutlu ediyor. O dönemdeki şarkıların daha akustik ve samimi gelmesi bizi hala çok etkiliyor diye düşünüyorum. Bu yüzden sahnemde de mutlaka o yılların şarkılarına yer veriyorum.


2. Yaklaşık 4 senedir müzik sektöründesin, mutlaka kulağına geliyordur seni engelleyenler, hakkında kötü konuşanlar oluyordur. Bu zamana kadar seni en çok şaşırtan ya da üzen hangisi oldu?

Muhakkak oluyor bu tarzda olumsuz şeyler ve illa ki kulağıma geliyor. Ancak bunlara çok takılmak yerine işime daha fazla odaklanmayı tercih ediyorum. Çünkü hayatta ki en güzel cevap başarıdır. Başardıkça insan kendini daha mutlu hissediyor. Bende mutluluğum için daha çok çalışıyorum.


3. Geçenlerde bir röportajımda, genç jenerasyonun en başarılı isimlerinden biri ilk çalışmasını kötü ve başarısız olduğunu söyledi. Tuğba Yurt, arkasını dönüp baktığında keşke yapmasaydım dediği, ya da şunu şöyle yapsam daha iyi olurdu dediği bir şarkısı, projesi var mı?

Öyle çok pişman olduğum bir projem olmadı ama her yeni çalışmada daha da ne istediğimi biliyorum bu yüzden geçmişe dönüp baktığımda şimdi olsa belki böyle yapmazdım dediğim işlerim olabiliyor.



4. Magazinde görünmemene rağmen birilerine yakıştırılıyor ve hakkında aşk dedikoduları okuyoruz. Bu haberleri görünce sinirleniyor musun? Müzikal kariyerine etkisi nedir sence?

Evet aslında sizinde dediğiniz gibi ben normalde yaptığım işlerle alakalı hep anıldım ve öyle anılmak istedim. Bu da aslında benim tercihimdi. Magazin bu işin büyük bir parçası. Bazen hiç beklemediğim haberler çıkıyor benimle alakalı. Önemli olan bu haberlerin saygı ve ahlaki bir çerçeve içerisinde gerçekleşmesi.

5. Yeni çıkan isimlerin kaderidir birilerine benzetilmek. Bendeniz ve birçok kişiye benzetildiniz. Bu tarz benzetmeleri duyunca "Ya ben benim, ne alakası var?" diyor musun?

Çok benzetildiğim oluyor ama zamanla bu benzetmelerde azalıyor. Çünkü insanlar sizin yorumunuzun farkına varıyor artık. Bende bu algıyı oluşturduğumu düşünüyorum.

6. "Sakin Ol" , "Güç Bende Artık" Tuğba Yurt'un kült şarkıları oldu. Bu şarkıların üzerine çıkamamak, "Ya başarılı olamazsam?" gibi korkular var mı? Çünkü sürekli üretiyorsun, tedirginlik yok mu?

İlla ki bu tedirginlik oluyor ama her seferinde aynı başarıyı elde etmek mümkün olamayabiliyor. En usta dediğimiz sanatçılarda bile bu mümkünken. O yüzden çok çalışıp iyi şeyler sunmak ve üretmek lazım. Bende bunu yapıyorum. Bu heyecanda belki işin en güzel kısmıdır.



7. Artık senden de beklentimiz bir albüm. Tuğba Yurt albümü ne zaman gelecek?
Tuğba Yurt'un albümü için hayalleri var mı? Nasıl şarkılar dinleyeceğiz?

Evet tabi ki albüm gelecek. Hazırlıkları başladı bile. Şuan albüm repertuvarı oluşturuyorum. Uzun bir zaman dinlenilecek bir albüm olmasını istiyorum. Şimdilik ne tarzda şarkılar olacağı sürpriz olsun.

8. Sahte tıklanma dedikoduları aldı başını gitti! Bu konuda neler demek istiyorsun?
Başarı kriteri olarak görmeliler mi tıklanmayı? Senin tıklanmaların nasıl?

Şuan böyle bir yarış hali var maalesef ama yalnızca bunu bir başarı kriteri olarak görmek tabi ki doğru değil bana göre. Benimde her şarkımda bu oran farklı. Önemli olan doğru, kaliteli işler yapıp halkın sevebileceği, onlara hitap edebilecek ve aynı zamanda sizi müzikal anlamda doyurabilecek şarkılar sunabilmek.

9. Kimisi "Ölene kadar sahnedeyim." der, kimisi "Belirli bir noktada sahnelere veda etmek istiyorum." der. Sen hangisisin? Sahnelere veda edeceğin bir yaş var mı?

Sahnelere veda etmek cümlesi bana çok uzak geliyor. Ama hayat ne sunar ne yaşarız bilmiyorum. Çok büyük bir sağlık problemim olmadığı müddetçe son nefesime kadar ve sesim elverdiğince şarkı söylemek en büyük isteğim.



10. Bu işin eğitimini alıp, yıllarca emek verdiğin için sormak istiyorum. Eğer hayatına biri girse ve çok aşık olsan, evliliğe doğru giden bir ilişki olsa, sana "Artık şarkıcılığı bırakmanı istiyorum." derse tepkin ne olur? Bu tarz şeyler seni etkiler mi?

Ben bu yola kendimi adamış ve bunun için yıllarımı vermişsem beni anlayan ve bana saygı duyan biri olur hayatımda. Ki doğru olan da bu. Çünkü insan sevdiği işi yaptığında hele ki aşkla yapıyorsa mutludur. Ve bu mutluluğu kimse kimsenin elinden almamalı diye düşünüyorum.

11. Kendi parasını kendi kazanan, ayakları üzerinde durabilen bir kadın Tuğba Yurt. Peki, 4 senede neler değişti? Hayatın değişti mi? Hiç yatırımların oldu mu? Paranı nasıl kontrol ediyorsun, yoksa anne müdahalesi var mı?

Bu 4 seneye çok güzel başarılar sığdırdım. Kişisel ya da karakter olarak değiştim demem doğru değil ben yine aynı Tuğba'yım. Sadece hayatı, insanları daha çabuk öğrenmeye başladım. Aslına bakıldığında gerçekten zor bir sektör içerisindeyiz. Bu süreçte en güzel şey, sevenlerim arttı ve her geçen gün daha da büyüyoruz birlikte. En büyük mutluluk bu. Onun haricinde ailem zaten hayatımın her döneminde benim hep yanımda. Başarılarımda katkıları çok büyüktür ve hakları ödenemez. Ben şuan kazandığımı tamamıyla işim için harcıyorum daha iyi ne yapabilirim, kendi kariyerime neler katabilirim diye düşünüyorum hep.


12. Çok teşekkürler röportaj için, son olarak "İnceden İnceden" o kadar güzel ki, dinlemelere doyamıyorum. Bu şarkıyı neden tercih ettin? Gelen tepkilerden memnun musun?

"İnceden İnceden" gerçekten inanılmaz güzel bir şarkı. Beni de etkilemişti dinlediğimde ve şuan herkeste de aynı etkiyi yarattığını düşünüyorum. Yorumumu iyi gösterdiğim, gerek sözleri gerek düzenlemesi kaliteli olan bir şarkı. Tepkilerden çok çok mutluyum. Zaten uzunca bir süre radyo-tv'lerde zirvedeydik hala devam ediyor bu başarı. Emeği olan herkese ve ekibime de ayrıca teşekkür ediyorum. Ve bu güzel röportaj için sağ olun...


Yorumlar

Popüler Yayınlar