İREM DERİCİ RÖPORTAJI | POP BİZDE




1. Düğünlerde, kına gecelerinde en çok çalınan kadın şarkıcı sensin. "Kalbimin Tek Sahibine" den "Tektaş" a. Bu misyonu üstlenmekten memnun musun?  Bu algıdan rahatsız mısın ya da?

Asla rahatsız değilim, bu benim birçok yanımdan biri. İnsanların hayatının aşkını bulduğunu düşünüp verdiği bir kararın kutlamasında benim şarkımla ilk danslarını yapması gurur verici. Malum kimse boşanmak için evlenmez. Ama ben ayrılık şarkılarının da hasını yaptım, yapacağım, en oynak şarkıları da yaptım.  'Dantel' gibi sinsi sinsi erotizm kokan şarkılar da söyledim. 'Aşk Eşittir Biz' gibi naif şarkılar da. Bu misyonumu bırakmayı düşünmüyorum, Murat Kaynak diye süper deli, süper yetenekli bir söz yazarı - bestecimiz var, ismini sık sık duyacağınız. ''Haydi Gel'' diye bir şarkısını söyleyeceğim, aranje üzerinde Mustafa Ceceli şu aralar çalışıyor lakin Mustafa da ben de yoğun olduğumuz için bitiremedik. Daha çoook nesilleri evlendireceğim Allah sağlık versin. :)



2. "Efsane olmadan ölmeyeceğim." diyen İrem Derici, şu noktada kendini nerede görüyor? Olduğu yerden, aldığı yoldan memnun mu? Devler liginde misin?

Efsane olmak kırk fırın ekmek yemekle başlar, yıllarını alır, yapılmamış şeyler yaparak devam eder. Çok büyük iddia ama müzik yaptığım yıllara adımı kazıyacağımı biliyorum, eminim. Evet, devler ligindeki isimlerle adım anılıyor, listelerde dip dibeyiz. Radyoda 'Az sonra Tarkan'dan Yolla şarkısını dinleyeceğiz ama size önce İrem Derici'den Tektaş geliyor.' anonsunu duyduğumda yaşadığım gururu anlatamam. Hepsinin tecrübelerinden kendime alacağım çok şey var. Çok erken daha, bakma 5 sene diyorum böbürleniyorum ama insanlar ömürlerini adıyor, koşar adımlarla devam umuyorum. Efsane olarak ölmezsem de kestane olarak ölürüm ne yapayım, ben çalışmaya, didinmeye,üretmeye devam edeyim de, gerisine bakarız.





3. Aslında bu işe girmeden önce, asla Türkçe şarkı dinlemeyen, Jazz - R&B takılan bir kız Irem Derici. Bu yeteneklerinle yurtdışına açılabilir, geçtiğimiz senelerde Amerikalı ünlü bir rapçıdan gelen teklifi kabul edebilirdin. Neden yapmadın? Dünyaya açılmak istemiyor musun?

Önce nasyonel sonra internasyonel diye çıktık yola. Dünyaya açılmak o kadar da kolay değil, hem cesaret gerekiyor, hem büyük büyük bütçeler. Şimdi biz sektör olarak kliplerimize pek özen göstermiyoruz. Bana soruyorlar, bu kazandıkların nereye gidiyor, niye evin barkın yok hala diye. E kliplerime :) Aranjelerime, şarkılarıma... Bunlardan kazanıyorum zaten, tabii ki hepsini buraya gömeceğim. Şu aralar Aleyna'nın cesaretine ve inadına hayranım, mis gibi gitti evini tuttu, çaba sarf ediyor. Gençken bazı şeylere cesaret edip gözü kapalı mevzuya girebilmek çok önemli. Ben artık 30 oldum, sanırım buradaki yerimi sağlamlaştırmak daha çok işime geliyor. Ama potansiyelin hası var, yıllarımı verdim ben İngilizce şarkı söylemeye. Gariptir mesela insanlar beni İngilizce konuşurken duyduklarında diyorlar ki, ''Yuh bu İrem de kim? Ne kadar kadınsı, ne kadar naif, ne kadar seksi!'' Malum anadilimi lagada lugada konuşuyorum, argo yelpazem geniş :)


4. 2016 Yılında, dev popçuların da yer aldığı listede "Telif Şampiyonu" oldun. Radyolar 2016 yılında en çon seni çaldı. Bu durum İrem Derici'yi "Oh yerimi yaptım, işim kebap!" mı dedirtti yoksa "Daha iyisini yapmam gerek" diye çalışmaya mı başladın?

Uykularım iyice kaçmaya başladı çünkü senden sürekli daha fazlasını isteyen bir dinleyici var. Yeni bir şarkı çıkarıyorsun, 2 hafta sonra ''HAYDİ İROŞ YENİSİ NE ZAMAN GELİYOR?'' diye sabırsızlanıyorlar. Talepte olmak, en'ler arasında olmak mükemmel ama sorumluluğu inanılmaz ağır. Dün bir sonraki single'ımın kartonetini hazırladım, yolladım bizim ekibe. ''Manyak mısın kızım? Daha Şubat ortasında çıkacak bu şarkılar!'' dediler. Ee ne yapayım ben yerimde duramıyorum, bir sonraki 3-5 adımım hazırda olmazsa gerçekten kaşıntı krizlerine giriyorum. Kontrol manyağı olmanın çok da dezavantajı var bakma, erken çökeceğim bu sürekli her şeye arzum yüzünden. Kızım bırak iki ekibin sağlam, el birliğiyle çözün diye kendimi sürekli terbiye etmeye çalışıyorum. Kontrol manyakları özel hayatta da çekilir gibi değil, iş hayatında da.




5. Gittikçe güzelleşen, çok da iyi dans eden bir kadın görüyorum sahnede. İlk senelerinde kendini beğenmeyip, çok eleştiriyordun. Şimdi aynanın karşısında duran İrem Derici'yi beğeniyor musun?

İrem'le çok uğraştım ben. Hem kafa yapısıyla, hem tipiyle. Bir ara kafayı bozmuştum. Lakin beni o tombik halimle, çarpık dişlerimle, pelikan gıdımla sevdiler. Beni kim ne yapsın zaten, şarkılarımı sevdiler. Açık sözlüğüme kimileri aşık oldu, kimileri nefret etti ama ben hep dürüst oldum. Kimseciklerle polemiğe girmedim, girmem. E milletle uğraşmıyorum madem kendimle uğraşayım dedim. Tatlı ve gitgide olgunlaşan bir kadın görüyorum aynada. Dans ve müzik bir bütün, al sahneye dansçıları sen kazık gibi dur muhabbetleri yemiyor artık. Kulağı olan herkes az da esnekse gayet dans edebilir, küçük küçük hareketlerle bile olsa koreografiye katılmak daha şık duruyor. Ben daha ufak adımlar atıyorum dans konusunda ama Zafer Tunç gibi bir şansım var, gitgide daha da delireceğiz, yeni şarkımız için haftaya başlıyoruz koreografiye, Zafer dedim parçala beni, dizlerim kan revan içinde kalsın, hakiki bir şov hazırlayalım. Bakalım bu sefer neler olacak?


6. İnsanlar şunu hesaba katamadılar, nice prodüktör, sevgili desteğiyle yapılan milyon dolarlık albümler çöpe gitti, çünkü o isimlerde vizyon yoktu. Babanın sana destek çıkmasının konuşulması, senin başarılı olmandan dolayı olmuş olabilir mi? Bu yorumlara çıldırıyor musun hiç?

Başlarda üzülüyordum ama kimse kimseye silah zoruyla dinlettirmiyor bir şarkıyı. Medyatik bir isim oldukça, popüler oldukça zaten işler çığrından çıkıyor. Eee el üstünde mi tutacaklar beni hep, tabii ki gol atmaya çalışanlar olacak. Öyle kötü ruhlu insanlar var ki... Başkasının mutsuzluğuyla mutlu olmayı hobi haline getirmiş durumdalar. Defolsun hepsi hayatımdan, sayelerinde daha da güçleniyorum. Daha kapalı devre. Nerede çokluk orada b*kluk afedersin. Şarkılarımın başarısı ortada. Oradan vuramayacakları için türetecekler tabii ki bol bol. Kusursuz insan diye bir şey yoktur, ben hep diyorum boşverin kaşımı gözümü, kim tarafından kazık yediğimi, kalbimin kimin için attığını. Bunlar fani, şarkılarım kalacak bundan 50 sene sonra, gerisi faso fiso.





7. Geçtiğimiz sene, Altın Kelebek Ödülleri'nde harika bir şov sergiledin.
80.000 TL harcadığın söylendi. Çıkan sonuçtan memnun musun? Kendini açıp izlediğinde aklından geçen ilk cümle neydi?

O kadar memnunum ki! Göğsümü gere gere izletiyorum yurt dışında tanıştığım insanlara. O günlerde ben çaldım kapılarını, kendimi denemek istiyordum çünkü. Dahasını da harcarım, böbreğimi de satarım gerekirse. Ben çok kötü uyandığım günlerde, sağlam bir acı yaşadığım günlerde, kendime güvenimi yitirir gibi olduğum da açıp o Kelebek performansımı izliyorum, 'Haydi kızım sen istersen her şeyi yaparsın, bu da geçecek!' diye güne başlıyorum. İlaç gibi geliyor bana. O gün o sahneye ordu gibi çıktık, sahnedekiler ve ekibim. Stresten ve heyecandan kusanlar mı dersin, panik atak krizleri geçirenler mi :) Vallahi benim İDFC diye adlandırdığım bir fan kulübüm yok, bizim adımız TIMARHANE. Ekip de kaçıklarla dolu, bizin çocuklar da tatlı deliler. Tımarhane bile ne kadar çalıştığımı bildikleri için kalpleri benim için attı. Daha nicelerine inşallah, İrem öyle bir tane yaptım yeter demez, daha fazlası gerek!



8. Öyle bir sektördeyiz ki, herkes kraliçe ilan ediyor kendini, herkes zirvede, herkes 1 numara, herkes prenses. Sen çıktın dedin ki "Sanki kraliyette yaşıyoruz, hadi en fazla kralı eğlendiren şaklaban olabilirim." dedin. Senin yerinde olsalar kraliçeyim diye avaz avaz bağırırlar, sen niye bu tarz konularda daha mütevazisin?

Yaradılışım böyle. Mizacım sert olsa da benim kalbim, düşüncelerim, sevgim lokum gibidir. Öyle bir anne baba yetiştirdi beni. Kimsenin kötü yönlerini görmeyi tercih etmem, en kötü diye nitelendirilen insanlarda bile hep bir beyaz ararım. Vardır illaki. Mesela korumacılık yapar arkadaşlarım, 'Aaa bak sen bu çocuğa kapılıyorsun ama o şöyle böyle, bak şusu var,  aa bak busu da varmış sen vazgeç bu sevdadan.. Ben görmem ki onları, en güzel özelliklerini seçip ''Ama baksana bu da var niye onu görmüyorsunuz, ben sanki mükemmelim.'' derim. Kadının ata sporu sevmek, ne yapsın :) Sıfatlara gerek yok, hiçbirimiz Michael Jackson değiliz. O olur işte King Of Pop, Madonna olur, Queen of Pop. Pop akımını başlattılar ayol daha ne?




9. Baban, evladını koruma içgüdüsüyle bu sektöre girersen seni çok üzeceklerini ve mahvolacağını düşünmüş. Ve haklı da çıktı, son dönemde hakkında çıkan haberleri görünce neler hissettin? Annen çok etkileniyor, bunun için bir önlem alacak mısın?

Annemi üzenin gözünü oyarım! Keza babam daha güçlü durur ama onun da içi parçalanmıyor mu? Evet, kurtlar sofrası. evet hobi olarak millet birbirinin kuyusunu kazıyor. Ben 15 yaşındayken bile annem bu kadar pimpirikli ve çılgın değildi. 30 yaşındayım gün içerisinde saat başı annemden şu tarz mesajlar geliyor. ''EVİN SICAK MI? BOL SU İÇİYOR MUSUN? ALLAH AŞKINA TERLİK GİY! NE YEDİN BUGÜN BAK YUMURTANI İHMAL ETME! NEDEN SESİN SOLUĞUN ÇIKMIYOR UYUYOR MUSUN?'' . Kadın delirdi tabii ki haberlerden, sosyal medyadaki arsızlardan. Bir annesin düşünsene, hadsizin teki hastanede süreci sonrası koyduğum bir fotoğrafın altına ''Sen ölmedin mi ulan?'' yazıyor. 30 sene yememiş yedirmemiş, parçalamış kendini bizi yetiştirmek için bu insanlar. Yasaklamaya çalışıyorum anneme sosyal medyayı ama n'apsın o da 7/24 beni oradan takipte. Canım feda benim fedakar aileme!



10. Seninle aynı dönemde, daha doğrusu son 7 senedir çıkan hiçbir şarkıcı, sanki yıllardır aramızda ve yıllardır üretiyor hissi vermedi. Bu hissi, ben sadece sende hissediyorum. Mutlaka bunu başkalarından duymuşsundur. Bunu neye bağlıyorsun?

Doğru şarkılara, kalbimi dinlememe, sağlam ekibe, ekipten öte aylar geçtikçe aileye dönmemize, çalışkanlığıma, iyi niyetli olmama. Kol kırılır yen içinde kalır, ben yaptığım iyilikleri, hayır işlerini asla paylaşmam. Ama o yaptığım güzellikler sayesinde aldığım dualara bağlarım ben bu kaydettiğim ilerlemeyi, başarıyı. Türk insanı evrenin en zeki insanıdır arkadaş, en kıvrak zekalı, en gönlü bol. Samimiyetin de sahtesini anlar, iyi insanın da. O yüzden iyi ki ben bu memleketin yorumcusuyum.



11. Senin ilginç totemlerin var, O Ses Türkiye'de kayıtlarının olduğu CD'leri yurtdışında bir çeşmeye atmışsın, 2 gün sonra Rising Star teklifi gelmiş. Bu totemlerin hala devam ediyor mu? Yakın zamanda olan, sildiğin Olmadan Ölme listende bir şeyler var mı?

Ya ben uçağa binerken ''Menüde humus varsa şu gelen bomba konser teklifi olacak.'' diye totem yaparım, uçağı birbirine katarım kabin amiri ''İrem Hanım, müjde! Humus var, toteminiz olacak!'' diye yanıma gelir. Uçaktan indiğimiz gibi telefonu çalar menajerimin, o iş tamamdır. Olmadan Ölme listem tabii ki full ama ama özür dileyerek dileklerim olmadan paylaşamıyorum. Yeni single ile alakalı bir projem var o olsun diye başladık çalışmalara. Bir hayır işiyle birleşecek bir proje. Dur bakalım olursa ilk röportaj sana, söz :)

12. Genelde, şarkıcıların belirli bir dönemden sonra yaşaması gereken başarıları her anlamda sen kariyerinin başında yaşadın. Bundan sonra ki hedeflerin ne? Ya da ben doydum artık başarıya diyor musun? 

Doydum artık diyen çekip gitsin piyasadan, her gün 10 isim fırtlıyor piyasada, kimi başarılı oluyor, kalıcı olmaya adaylar var benim gibi lakin kimisi de solup gidiyor. Doymak yok, karbonhidrata doyulur, başarıya doyulmaz, ben şahsen doymam, doymayacağım. Yapıldı her şey müzik piyasasında canım Amerika'yı tekrar keşfetmenin anlamı ne diyenler de var. Kahve de icat edilmişti ama biri çıktı, kahveyi şekeri ve süt tozunu birleştirip yepyeni mükemmel bir marka yarattı. Kenara çekilsin doydum diyenler, ben yeteri kadar açım :)




13. O Ses Türkiye serüveni için "Hülya Hanım dönmeseydi, hayal kırıklığıyla Marmaris'e gider yerleşir, müziğe küserdim." demişsin. Gerçekten dönmeseydi, müziği bırakır mıydın?
Buralara yine gelir miydin ya da?

Bırakmazdım asla ama birkaç sene küserdim. Ben oraya 4 kişiyi de 10 saniyede  döndürürüm kendime diye gitmiştim. Hayatta en iyi yaptığım şey şarkı söylemek çünkü. 22 yaşındaydım, güvenim de o dönemde çok çabuk kırılıyordu. Savaşçılığı öğretti bana Hülya Hanım. Küstüm oynamıyorum diye dünyalara küsen İrem'İ öldürmeme çok büyük yardımcı oldu. O yüzden her şekilde çok verimli bir dönemdi.


14. Kendi projelerin dışında, rahmetli Harun Kolçak'ın, Mustafa Ceceli'nin son olarak da Yonca Evcimik'in projesinde yer aldın. Genelde, sanatçılar uzak dururlar. Senin yüzüm - sesim eskir, her projede olmamalıyım gibi korkuların yok mu?

Neden eskisin ki? Eleştiriyorlar beni bazen bu konuda ama Harun Kolçak'la düet yapma şerefine kaç kişi erişebildi? Bir de klibimizi çekip güzel bir dostluk kurmuştuk. Ben Cihangir'de oturuyorum, daha dün görebildim o vasiyetinde olan onun adına yapılan kedi evlerini. Gözlerim doldu, açtım düetimizi dinledim, huzur doldum, dua ettim ona. Yonca,  Türk popunda bir ilahtır benim için, çıktığı günden beri hep ilkleri o yaptı. Zamanında ''tekli'' süreceğim piyasaya dediğinde ''O ne canım, ne gerek var icat çıkarmaya'' demiştir. Kadın hala Türk tarihinin en çok satan single'ına sahip. 3 kadın düet yaptık bir de, iki kadın bile  neredeyse Türkiye'de imkansızken. Sanki gacıları stüdyoya sokunca birbirlerini yolacaklar :) Mustafa'yla düet zaten inanılmaz hayalini kurduğum bir şeydi 3 yıldır. Doğru şarkıyı bulduk ve yapıştırdık 90'a olayı.

Ohooo daha arada Sinan Ceceli albümünde yer  aldım, What The Funk'ın albümünde şahane bir Mustafa Sandal şarkısını coverladım, ''Sana İhtiyacım Var'' şarkısını. İşleyen demir ışıldar, fazla şarkı göz çıkartmaz. Ama biraz kendime dönüyorum, bencilliğin zamanıdır müziğim için. Bir kaç sene İrem Derici olarak devam, feat. işi rafta, doğru projeye kadar.





15. Çok hırslısın hemde çok :) Hiç bu hırsının, birilerine zarar vereceğini düşündün mü? Mesela İrem Derici'nin hırs konusunda en büyük, en uç nokta nedir kendi işin için? 

Benim hırsım anca kendime zarar verir. Keza törpülemeye başladım ama baktım sıradanlaşıyorum, o gül gibi uyuyan hırslı yılanı tekrar uyandırırım, hiç sıkıntı olmaz. Daha en uç nokta diyebileceğimi bir delilik yapmadım ama sanırım evsiz barksız, teklilerinden kendine ev inşa etmiş bir deli olarak yaş alacağım :)

15. Çok teşekkürler, çok şükür bin şükür bu röportaja. Son olarak Pop Bizde hakkında fikirlerin nelerdir?

Pop Bizde'nin tüm eleştirilerini okuyorum yıllardır, hep üsluplu, hem yapıcı hem de güzel eleştiriler yapan, piyasanın nabzını iyi tutan ve çok iyi araştırmacı bir tatlı deli tarafından yönetilmesi şahane. Destekçim olduğunuz için değil gerçekten iyi işler yaptığınız için sizdenim ben de! Çok teşekkür ediyorum acayip keyif aldım!

Yorumlar

  1. Bu Mayo Clinic'ten genel bir mesajdır ve böbrek satın almakla ilgileniyoruz, eğer bir böbrek satmak istiyorsanız, lütfen aşağıdaki e-posta adresimizden doğrudan bizimle iletişime geçin.
    mayocareclinic@gmail.com
    Not: Bu güvenli bir işlemdir ve güvenliğiniz garanti edilir.
    Daha fazla bilgi için lütfen bize bir e-posta mesajı gönderin.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar