SİBEL CAN RÖPORTAJI


BEN EKRANDA SAHNEDE OLMAK İÇİN YARATILMIŞIM




Türkiye'de ''Aile Sanatçısı'' unvanını sonuna kadar hak eden, albümleri ile milyon satışlar elde etmiş, halkın en çok sevdiği ve ilgi gösterdiği sanatçılar başında yerini almıştır. Naifliği ve polemiklere girmeyişiyle de sanat camiasına büyük örnek olmuştur. Almanya'da en çok okunan Türk dergisi Vitrin'e özel kısa bir sohbet gerçekleştirdik. Kısa ama öz ve anlamlı bir söyleşi oldu. Bakalım beğenecek misiniz?

 1.     Sibel Can, yıllardır 7'den 70'e ailemizin sanatçısı olmuş çok değerli bir isim. "Sibel Can" markasını oluşturmak için neler yaptınız, hangi konularda fedakarlıklar yaptınız?

Öncelikle yaptığınız işi çok seveceksiniz. Her şeyin başlangıcı bu bence. Biliyorsunuz üç tane evladım var. Bu kadar yoğun çalışırken, onlarla da ilgilenmeye çalışıyorum. Benim şansım, çok akıllı ve bana yardımcı çocuklarımın olması…

2. Son albümünüz "Arabesque" ye çok güzel tepkiler geldi. "Sevmek" şarkısının dışında ön plana çıkan şarkılar oldu. Kliplendirmeyi düşündüğünüz şarkılar var mı?

Arabesk dünyasının çok sevilen isimlerinin, halka sevdirdiği şarkıları bir de ben yorumlayarak, arşivlik bir çalışma sunmak istedim müzikseverlere…Ara ara böyle çalışmalar yapmayı seviyorum. Olabildiğince konsept çalışmaların içinde de yer almaya çalışıyorum. Bu çalışmamız da müzikseverler tarafından çok sevildi… Bu albümdeki tüm şarkılar kliplendirilmeyi hak ediyor aslında…




 3. Neredeyse yaklaşık sanat kariyerinizde 35.Yılınızı dolduracaksınız. Bir çok büyük şarkılara, albümlere imza attınız. Hiç bir proje albümü düşünüyor musunuz, başkalarının sizin şarkılarınızı seslendirdiği?

Aa güzel olurmuş aslında böyle bir çalışma. Proje albümlerini severim ama, bu söylediğiniz bir çalışmayı düşünmemiştik.. Kim bilir…

 4. Herkes Tarkan'la çalışmak istiyorken, siz önce "Çakmak Çakmak" sonra "Bir Parmak Bal". Neden sizi tercih ediyor, sırrı ne?

Tarkan çok sevdiğim bir ses ve benim için mükemmel bir dosttur. Bizim bağımız ve ortak noktamız, ikimizin de müziğe aşık olması. Bizi birbirimize bağlayan en önemli nokta. Böyle olunca paylaşımlar da kaçınılmaz oluyor.




 5. Türkiye'nin en çok izlenen yarışması O Ses Türkiye'de bu sene jüri koltuğuna oturdunuz. Rakipleriniz deneyimli Hadise, Murat Boz, Gökhan - Hakan. Alışabildiniz mi? Jüri üyeleriyle aranız nasıl?

Orada olan herkes, kendi alanında kendisini kanıtlamış ve çok sevilen müzisyenler… Birlikte çok güzel bir harman oluşturduğumuza inanıyorum…

6. Sizi asla bir polemiğin içinde ya da rekabetlerin içinde göremeyiz. Her zaman güzel mesajlar veren isimlerin başında geliyorsunuz. Nasıl bu kadar sakin kalabiliyorsunuz? En doğru olanı bu mu?

Ben kişilik olarak yüksek sesi, polemiği ve tartışmayı sevmeyen biriyim. Öfke kontrolümü yapabiliyorum. Bizi seven insanlara karşı da bir sorumluluğumuz olduğunu düşünüyorum ve onlara sinirli ve polemikle anılan biri olarak görünmeyi tercih etmedim hiçbir zaman….




7. Yurtdışında, özellikle de Almanya'da çok seviliyorsunuz. Almanya'nın bir çok şehrinde konserleriniz oluyor. Oradaki atmosferler nasıl oluyor? 

Ben her zaman tüm gurbetçilerimize karşı büyük bir hassasiyet göstermişimdir. Almanya da onlardan biri… Onların sevgisi ve ilgisi bir başka bana göre… Ben de onları çok seviyorum…

 8. Sibel Can'ın dansları, tavırları, mimikleri, konuşması bir başka. Yıllarca taklit edilen ve siz gibi olmaya çalışan, üzerinizden reklam yapmaya çalışan bir çok isim oldu. Taklit edildiğinizi fark edince tepkiniz ne oluyor? 

Benim çok hoşuma gidiyor. Bu doğru yolda olduğunuzun bir kanıtı esasında. Hepsini çok seviyorum

 9. Harbiye Açık Hava konserinizde "Günah Benim" şarkısını seslendirdiniz ve çok konuşuldu. Düşünür müsünüz, bu tarz farklı projelerde yer almayı?

Tam bir proje insanıyım. Ve içinde müzik barındıran tüm projeleri değerlendirmeye açığım…



 10. Sosyal medyayı çok aktif ve güzel kullanıyorsunuz. Sosyal medyayı seviyor musunuz? Nasıl buluyorsunuz o mecraları?

Bayılıyorum…. Ben ekranda, sahnelerde olmak için yaratılmışım… Dolayısıyla fotoğraf çektirmeyi ve bunu paylaşmayı da çok ama çok seviyorum.

 11.  Çok teşekkürler, Almanya'daki sevenlerinize neler demek istersiniz?
Müziğe olan bağlılıklarını hiç kaybetmesinler diyorum… Hepsini çok seviyor ve önemsiyorum. Gurbetçilerimiz bizim için her zaman özel ve önemliler… Onlarla enerjim olduğunca buluşmaya devam edeceğim.

Yorumlar

Popüler Yayınlar