IŞIN KARACA RÖPORTAJI


BİR ŞARKI KALBİME DOKUNMALI,

İÇİMİ ALTÜST ETMELİ 



Türkiye'nin en büyük seslerindendir Işın Karaca. Sesiyle, sanatıyla, topluma verdiği mesajlarıyla tam anlamıyla ''sanatçı'' terimini en çok yakıştırdığım isimdir. Şarkıları öyle bir söyler ki, tüyler diken diken olur, kalbinde, kafanda başka yerlere gider. Sezen Aksu'nun okulundan yetişip, çok iyi albümlere ve satış rekorları kıran projelere imza atmıştır. Yeni bir müzik şirketi kurdu, müzik için her şeyini ortaya koymuş, tabi en başta kalbini. Yeni projelerini, sosyal medya hesaplarını, şarkılarını her şeyi konuştuk.
Hem çok iyi bir anne, hem çok iyi bir eş, üstüne de çok iyi bir şarkıcı olmak nasıl bir duygu, ben sordum o anlattı. Bakalım neler konuşmuşuz? 




1. İnanılmaz güzel bir ses, bu sesi korumak için neler yapıyorsunuz? Özel bir formülü var mı?

Uyku. Sağlıklı alınan bir uyku sesin kalitesini korur. Dengeli ve sağlıklı beslenmeye özen gösteriyorum. Bir de soğuk su içerim. Ses tellerini güçlendirir. Buz da iyi gelir. Bir şarkıcı olarak da egzersizlerimi düzenli olarak yaparım.

2. Yıllardır sizin, playback yapanlara karşı bir tepkiniz var. Neden bu tepki, sanatçı olmak canlı söylemeyi mi gerektirir?
Tepkim yok ki. Yanlış anlaşılmasın ama şarkıcıysanız ve bir iddianız varsa o zaman er meydanı sahnedir. Yıllarım sahnelerde geçti ve hala da sahnedeyim. Ömrümün sonuna kadar da şarkı söyleyeceğim. Stüdyolarda bilgisayar yardımı ile kendini şarkıcı zannedenlere serzenişim. Yoksa bileğinin hakkı ile bu işi yapana kimi haddi laf söylemek.

3. Son dönemin konusu "Sahte Tıklanmalar". Siz inanıyor musunuz? Sokakta görseniz tanır mısınız, 50 Milyonu geçen isimleri?
Bugünün müzik dünyasında çok tıklananlar çok konsere gidecek veya ünlü olacak diye bir yanılgı var. Ancak bu işler böyle gitmiyor. Yeni isimlere her zaman destek olan bir sanatçıyım bunu beni takip edenler bilir. Bu yüzden açıklamamı kim üstüne alınıyorsa onlar kendi savaşlarını verecekler. Birçok müzisyenin de takip ettiği bir gerçek var ki, bazı videolar abartılı tıklanıyor. Bu da haksız rekabeti yaratıyor ne yazık ki. Avrupa’da böyle bir şey yapamazsın. Bilişim suçudur bu. Bir videoya bakıyorsun 50 milyon tıklanıyor. Bizim nüfusumuz belli. Yeni çıkan bir ismin bu kadar büyük bir sayıda tıklanması kimse kusura bakmasın ama kendini kandırmaktır. Bu haksızlığı gidermek için de bir sanatçı olarak sonuna kadar mücadele edeceğim.

4. Türkiye'de proje albümlerinde çok başarılı olmuş ve bu anlamda hep başı çeken isim siz oldunuz. Sizden sonra da yapanlar oldu, beğendikleriniz var mı?
Zamanlama olarak çok doğru bir döneme denk geldiğini düşünüyorum. Arabeskin üstü örtülmüştü sonra birden büyük sıçrayış oldu. Yüzü vokal olarak Batı'ya dönük birinden duymak insanları şaşırttı ve Arabesque 1 -2 üst üste o yıl en çok satan albüm ödüllerini aldılar. Sonra Türk Sanat Müziğini hayata geçirdim. Orhan Gencebay, Zülfü Livaneli projeleri çok başarılı buldum.




5. Türkiye'de birçok büyük isimle çalıştınız. Hala çalışmak istediğim bir isim var diyor musunuz, bir şarkı almak istediğiniz ya da düet yapmayı düşündüğünüz?
 Çok şanslı biri olduğumu düşünüyorum. Bugüne kadar çok şahane şarkılar söyledim ve istediğim yerli yabancı bir sürü isimle aynı sahneyi paylaştım. Sezen Aksu'yla geçen şahane yıllarım oldu O okuldan mezun oldum. Şimdi yeni isimlere destek olmak ve kendi şarkılarımı yazmanın heyecanını yaşıyorum

6. Son çalışmanız "Sevmekten Anladığım" çok beğenildi, şarkıyı siz mi seçtiniz, nasıl gelişti bu proje?
 Kardeşim Akın’la beraber patronu olduğumuz firmanın ilk çalışması bu. Şarkı çok sevildi, Sefa da çok başarılı bir yorumcu gerçekten. Allah vergisi bir yeteneği var Sefa’nın. Onun müzik yolculuğunda bende destek olmaya çalıştım.
Sefa benim büyük hayranım. Sosyal medyadan bana ulaştı ve bu şarkıyı yolladı. Şarkıyı dinleyince hüngür hüngür ağladım. Hem şarkı hem de Sefa’nın sesi beni çok etkiledi. Onu İstanbul’a çağırdım ve birlikte ‘Sevmekten Anladığım’ ı yorumladık. Müziğini kendi üreten yeni isimlere  her zaman destek olurum. Işın Karaca markasını yeni yeteneklere yol açmak için her zaman kullanırım. Sefa gibi kendi bestesini yapan, yetenekli müzisyenlere şirketimin kapısı her zaman açık.

7. Aileniz de müzisyenler var hem de onlar sizin ekibiniz. Aileden ekip olmak nasıl bir duygu, avantajları dezavantajları neler?
 Daha korunaklı, daha güvenli. Oğlum müthiş bir piyanist oldu. Kardeşim Serdar bas gitarist ve yurtdışında okuyor. Sesi de şahane. Tam bir müzisyen. Diğer kardeşim Akın Büyükkaraca. Hem menajerim hem de prodüktörüm. Şarkıların aranjelerini yapmaya başladı aynı zamanda sound engineer okudu. Ailemle bu işi layıkıyla yapmanın tüm güzelliğini yaşıyorum.




8. Sizde sosyal medyayı çok güzel kullanıyorsunuz. Makyajsız görüntülerden ya da aile ortamının görülmesinden çekinmiyor musunuz?
Sosyal medyada cilalı imajlar yerine en doğalımızı sergilemekten korkmayalım. Dünya starları da bunu yapıyor. İnsanlar bizim normal hallerimizi de merak ediyor. Şu sıralar canlı yayın yapmaya bayılıyorum. Bire bir karşı karşıya müthiş bir fikir ve duygu alışverişi oluyor. Her şeyi anında takip ediyorsunuz. Bilgi amaçlı da çok işime yarıyor. Bazen dertleşiyorum bazen gazete gibi kullanıyorum.

9. Bir açıklamanızda "hızlı tüketimi olmayan şarkılar üretiyorum." demişsiniz, tüketim süresi neye göre değişiyor, anlatır mısınız?
Hızlı derken, basit sözleri ve melodileri olan şarkılardan bahsediyorum. Benim için sözlerin derinliği ve niteliği önce gelir. Kalbime dokunmalı, içimi bir altüst etmeli. Tüm hücrelerimde hissetmeliyim. Bugüne kadar da hep böyle oldu. 9 albüm yayınladım. Ruhuma değen şarkılar, dinleyicimin de ruhunda güzel izler bıraktığını gördüm. Tutunamadım gibi bir şarkıyla merhaba dememde zaten bunun en büyük cevabı.

10. Müzik sektörü sizce ne duruma gidiyor, yeni isimler umut vaad ediyor mu size göre?
Müzik sektöründe reel sonuçlara baktığımızda her geçen gün cd satışı oranında düşüşün devam ettiğini söyleyebilirim. Ülkemizde son yıllarda yaşanan olaylardan dolayı da konserlerin sürekli kesintiye uğraması, genel olarak daralma yaşandığının kanıtı diyebilirim. Dijital platformlarda artık dinlenme ve izlenme oranları, streaminglerle üretimleriniz değerlendiriliyor. Yeni isimlerin şu dönemde farklı bir şey deneyerek kendilerini bu kalabalık içinde fark ettirmesi çok zor. Evet müzik devam ediyor ve edecekte. Biz de zamanı geldiğinde bayrak teslimi yapacağız. Her zaman yeniliğe açık biri olarak, bende gençlere destek vermeyi elimden geldiği kadar yapmaya çalışıyorum. Artık büyük plak firmaları ile çalışmak yerine, daha butik olarak kardeşim Akın Büyükkaraca ile kurduğum Akış Production'dan 7 yıldır hayatımın içinde olan Sefa Cheshmberah ile söylediğim "Sevmekten Anladığım" şarkısını yayınladım.


11. Çok teşekkürler, büyük ses Işın Karaca'yla röportaj yapmak onurdu. Son olarak, yeni projeleriniz ve sürprizleriniz var mı? Ne zaman bizlerle buluşacak?
 Bizde müzik üretimi her zaman devam ediyor. Bazen yeni şarkılarla, bazen konserler, bazen de yeni isimleri sizlerle tanıştırarak. Mayıs ayının ilk haftası Elif Nun ve Mert Ali İçelli çalışması "Eyvallah" isimli son derece enerji yüklü ve sıcak bir yaz şarkısı ile boy göstereceğim.








Yorumlar

Popüler Yayınlar