ZEKİ GÜNER RÖPORTAJI




Hayatıma ''Emanet'' şarkısıyla giren, devamında ''Üzüm'' , ''Düştüysek Kalkarız'' gibi şarkılarla başarısını sürdüren ''Yaralı'' şarkısıyla bestecilik anlamında zirveye yerleşen bir müzik adamı yani Zeki Güner'le bir sohbet gerçekleştirdik. Yıllarca merak ettiklerimi, kafamda ki soru işaretlerini, bana göre yanlış olan doğrularını, yaptığı çok güzel şarkıları, başarı hikayesini ve son olarak da 2017'de planlarını sordum. Bakalım neler demiş, neler anlatmış bize. Bence kahvenizi alın da gelin, sohbet koyu :)


1. Eğer Istanbul'a geldiğin dönemde Işın Karaca seni aramasaydı, elinden tutmasaydı, pes eder miydin? Ağlarken, "Neredesin?" diye atılan mesajlar neler hissettirdi?

Etmezdim. Hayat zorlu bir yer, bir çok şeyimi yitirdiğim doğrudur. Ama umut, onu kimselere vermedim. Umut zenginiyim ben! Başka bir bahara kaldı diyordum, yine deneyeceğim diyordum o sırada geldi mesajlar. Işın kılıcım benim o, kesti o saniye bütün olumsuzlukları ve başladı serüven...

2. Işın Karaca'nın "Uyanış" albümünde yazdığın sözlerle hayatımıza girdin.
Ama kırılma noktan Yonca Lodi'nin seslendirdiği "Emanet" oldu. Peki ilk süreçten "Emanet" e gelene kadar neler yaşadın?

Evet serüven Işın Karaca ile başlasa da kariyerim Yonca Lodi ile başladı. ''Canım Ailem'' adlı dizide Yonca fısıldadı hayatın kulağına beni. Sözleri ben yazsam da hep kalbimi ömürlük emanet aldığını düşünmüşümdür hayatın. Çünkü o şarkıyla asfalt yolda sürmeye başladım müziği. O sessizlik, o dinginlik... Emanet'e kadar gerçekten toprak yoldaydım hatta yol bile yoktu bazen, dağ, tepe, bayır... Yonca Lodi ile birbirimize gerçekten güzel bir armağan olduk. Onun da mihenk taşlarından biri oldu ''Emanet''... Ve evet kimse onun kadar iyi taşıyamazdı o şarkıyı. İlahi bir denk geliştik.

3. Bestecilerin, "şarkıcı" olma aşkı nedir. Sende şarkıcılık kariyerinde ilerliyorsun. Neden? Sesi iyi olmasa da, iyi şarkı yapması onu şarkıcı olmaya sürükler mi?

Şarkıcılık büyülü bir alan. İnsanı içine çeken; aklı zorlayan, kalbi zorlayan. Adrenalin yüklü. Bütün demolarımı ben söylüyorum. Sanatçı dostlarım bilir. Şahaneden beş fazla bir sesim yok evet ama seviyorum söylemeyi. Arada single yapıyorum iyi geliyor. Tık savaşlarından çok uzakta, kendi alanımda. Kendimle ilgili yarışlarda. Son single çalışmam ''Aşk Niye Böyle'' ile güzel eleştiriler aldım. Yavuz Hakan Tok ki bilirsiniz babasını tanımaz yazarken, şahane cümleler kurmuştu. O mutluluk bana yeter. Hayat kısa, insan mutlu olduğu şeyler yapmalı. Benim için şarkı söylemek mutluluk. Herkes star olmanın derdinde değil. Şahsen ben değilim, hiç de olmadım. Bilinmeyen bir dolu yıldız var gökyüzünde. Keşfedilmemiş! Ama hepsi bir yıldız, bu gerçeği keşfedilmemiş olmaları değiştirmez...

4. Ben senin çok kırılgan ve yaşadıklarını dillendiren biri olduğunu düşünüyorum. Bir radyo programın da Bengü'yle & bir röportajda Yonca Lodi'yle yaşadıklarını anlatabiliyorsun. Bu sana zarar vermiyor mu?

İki Zeki ile yaşıyorum. Biri inanılmaz kibar bir şair, diğeri bildiğin dümdüz erkek Zeki. Biri süper maço diğeri süper kırılgan. İlişkilerimde de kız arkadaşlarım benimle birlikte kafayı sıyırdılar çok defa. Bir de bütün bunlarla birlikte o tarihlerde sahip olduğum bir Zeki daha vardı. ''Cahil Zeki !'' Bir anda piyasaya girmiş, ciddi cirolar elde eden bir besteci söz yazarı olunca da bir yerleri yerçekimine meydan okumuş bir adam oldum. Kol kırılır yen içinde kalır sözünü benimseyememiştim sanırım. Tek elimde kalan, kavgalarım gerçekti lakin sevgimde. Çok değer veriyorum karşımdaki şahsa, haksızlığı canımı yakıyor. Bütün o direniş cümlelerimin alt yazısı seni çok seviyorum'du aslında... Çok şükür ki Bengü de Yonca da olmuş iki kişilikti de beni idare ettiler. Hak verdiler, affettiler... Ben de onları sonsuz...  



5. Her yaşadığını kaleme alır mısın? Herkesin bir ilham modu varmış, sana ilham gelmesi için bir an, bir ortam olması gerek mi?

Ben ilhamımla sıkı dostum. Para kazanmak için hiç çağırmadım onu. Hep sohbete gelir; karşılıklı inanılmaz saygılı bir ilişkimiz var. Ben ona anlatırım o bir şeyler söyler ikimizin uzlaştığı cümleler dinlediğiniz şarkılarım. Her yaşadığım şeyi kaleme alır mıyım? Evet, alırım. Kağıda dökmek yükünü, notalar zaten en afili arkadaşlarım, hep beraber taşıyoruz olanları, bitenleri, gidenleri... Ortama gelince o ortamı ben yaratıyorum. Düzenli ve disiplinli çalışıyorum çok ciddiye alıyorum şarkı yazmayı. Çünkü o üç buçuk dört dakikalarda iyi şeyler duymalı dinleyiciler... Hak etmeli sana verilen o zaman dilimini.

6. Hep naif şarkılara imza atıyorsun, sitemler bile kibar. Hiç böyle sert, giderli bir şarkı yapmayı düşünmedin mi?

Ben naif tarafıyım müziğin ve pop dünyasında bana ayrılan alanın. 
Edebiyat varsa içinde naiftir bana göre aşk. Kibardır giderken gerçekten sevenler. Şükür ki hayatıma giren kadınlar hep kibardılar. Biri hariç. En övünmediğim aşk odur. Elimden geldiğince kendi sularıma çekmeye çabalasam da baktım şiirime, şarkıma bulaşıyor bitirdim. Yani giderli şarkılar benlik değil ilişkilerde... 

7. Yeni albümlerde, yani 2017 çıkacak bir çok albümde Zeki Güner imzalı şarkılar olacak. Biraz yeni çıkacak şarkılarınla ilgili detaylar almak istiyorum ilk kez bana özel, kısa kısa. Hadise'de nasıl bir şarkı var? Mesela, Mustafa Ceceli'de, Linet, Ziynet Sali'de nasıl şarkılar var?

Sevgili Hadise ile ilk kez çalıştık. Hayatımda gördüğüm en tatlı kadınlardan biri. Star her haliyle ama ikna etmen imkansız çünkü hiç ilgilenmiyor. İki şarkımı emanet ettim ona. İkisi de çok yakıştı ona. Biri slow diğeri hareketli bir şarkı. Slow olanda o bana yakınlaştı hareketli de ben onun müziğine. İkisi de ezber bozabilir. Şahane taşıdı şarkılarımı, sanırım artık ömürlük yürürüz. Mustafa Ceceli çok yakında çıkıyor. ''Söz Aramam'' adlı bir şarkı emanet ettim ona. Sözü müziği bana ait. Sevgili Mustafa ve benim kariyerim de çok önemli bir yere oturacağına inanıyorum o şarkının. İnanılmaz okudu, muhteşem bir şarkıcı Mustafa. Her besteci tatmalı bu duyguyu. Bir de Alexandar Milic bestesine türkçe söz yazdım. Mustafa'nın çok sevdiği şarkıyı bana emanet etmesinden de mutluyum. Linet ah Linet! muhteşem şarkıcı.. Sıkı tutunun diyorum... Ve Sevgili Ziynet yeni bir ''Alışkın Değiliz'' vakası olabilir. Benim daha olgun dönemim tabi ki ve onun. Dilerim güzel bir başarı bizimle olacak.  



8. Yonca Lodi'yle hiç bir araya geleceğinizi düşünmüyordum. Sende bu şekilde sinyaller veriyordun. Nasıl barıştınız? Yine bir HİT geliyor mu? Dinlerken ne hissedeceğiz?

Dediğim gibi o bir dönemdi ve geçti. Ama o dönemde bile biz hep görüştük. Şarkı alışverişimiz olmadı ama ameliyata bile giderken elimi tutan Yonca Lodi idi. Zamanı geldi ve oldu. Yine bir ''Düştüysek Kalkarız'' durumu olabilir. Öyle bir şarkı seçti...

9. Besteciler para kazanıyor mu? Yani mesela sen yatırımlar yapabildin mi? Çünkü işini bırakıp, müzisyenlik yolunda ilerledin. Ciddi paralar, meblalar dönüyor mu?

A plus bir besteci tabi ki kazanır. Düzenli telif gelirim var. Meslek birliklerine de teşekkür ederim şahsım adıma. Kataloğunuz güncelse her daim telif alırsınız. Ama değilse işler tabi ki değişir. Yatırımlarım oldu tabi ki. Akarken biriktir hala güncel bir söz tüm mesleklerde...

10. Şuana kadar senden şarkı istemek ya da iyi bir şarkı alabilmek için en tuhaf ve en şaşırdığın teklif ne oldu? Var mı böyle tuhaf teklifler?

Evimin halısının üzerine yatıp yuvarlanan şarkıcı gördüm. :) ''Bu benim olmalı diye'' çok gülmüştüm. Evet ciddi bir kaşem var benden şarkı almanız için lakin kişi elinden geleni yapıyorsa ve ben o samimiyeti görürsem her şeyi yaparım onun için...



11. Zeki Güner, çok başarılı bir besteci. Peki kimlerle çalışmak istiyor. Ya da kimlere şarkı hazırlıyor? Demet Akalın, Tarkan, Ajda Pekkan mesela?

Sevgili Demet Akalın'a şarkı verdim zaten. Tarkan ve Ajda Pekkan'a şarkı vermeyi çok isterim tabi ki. Ama onlarda isterse tabi ki. Ben hiç seni rüyamda seni gördüm bestecilerinden olamadım :) Şarkı alışverişlerinde karşılıklı aşklara inanıyorum.

12. Senin için en özel olan şarkın hangisi? Onun yeri çok ayrı dediğin bir şarkı var mı?

Her bestecinin vardır bence. Benim ki ''Saygımdan''. O şarkı benim için en özel şarkıdır. Bütünüyle benim. Benim duruşum.

13. Emanet, Üzüm, Düştüysek Kalkarız, Alışkın Değiliz, Yaralı, Haberin Olsun, Sahici ard arda gelen hitler. Bunlar matematiksel hesaplarla yapılmış şarkılar mı? Yoksa hikayeleri olan, duyguya bağlı şarkılar mı?

Matematik hiç bir şarkımda yok. Müziğin içinde tabi ki var bir matematik ama üretim sırasında yok. Asla hesap kitapla şarkı yazmadım, yazamam zaten. Eğer öyle bir çıkış noktasından başlasam zaten hit olamazdılar. Kimseyi bir matematikle ikna edemezsiniz. Aşkla edersiniz. Aşkla yazıyorum. Aşkla söylüyor değerli şarkıcı dostlarım ve aşkla dinliyor dinleyiciler...



14. Zeki Güner'in 2017'de projeleri neler?
Planları neler? Bizleri neler bekliyor?

Bir single daha yapıyorum, Nisan ayı gibi çıkarmayı planlıyorum. Benden hiç umulmayan bir şeyin hazırlığındayım. Ruhum nereye ben oraya. Peşimden gelirler mi bilmem ama yine keyif alacağım kesin. Ve tabi ki yine şahane şarkıcılardan şahane şarkılar sunacağım. Gönlümde olan bitenleri paylaşacağız, ne varsa anlatacağım. Sonra acılarım, acılarımız, sevincim, sevinçlerimiz olacak. Yok birbirimizden farkımız, buna aymaya devam edeceğiz işte. Duygudaşlık bence bestecilik.

15. Çok teşekkürler, son olarak Pop Bizde hakkında fikirlerin nelerdir?

Çok sevdiğim bir Bakış Açısı Pop Bizde. Tespitler güzel, destekler de... Yergisiz de doğruyu anlatan bir sayfa. Zamanla çok daha büyük takipçilerle şahane bir yere doğru akacaktır yolu... Başarılar dilerim...

Yorumlar

Popüler Yayınlar