SANATÇILAR İÇİN SOSYAL MEDYANIN ÖNEMİ


SANATÇILAR İÇİN SOSYAL MEDYANIN ÖNEMİ

Dünya da internet ve sosyal ağ kullanan ülkeler sıralamasında Türkiye olarak 3.sıradayız.
Ayrıca, kendi müziğine, kendi sanatına, sinemasına, dizisine sahip çıkan ve talep gösteren ülkelerinde başında geliyoruz. Sayısız sosyal medya kullanıcısı var; 6 yaşındaki çocuktan, 70 yaşındaki teyzelerimize kadar.. En çokta Facebook, Twitter, İnstagram kullanıyoruz, onların modası hiç geçmiyor. Aralarda birden parlayıp, kısa süre sonra sönen çok uygulamalara şahit olsak da siz bu saydığım 3 ağı kullanın. Özellikle ''Ay şarkımı tanıtacak televizyon programı yok!'' diyenler, ''Benim ekran fobim var, normal hayatımda daha samimiyim.'' diyenler için bulunmaz bir nimet. Her anlamda kendini koyduğun fotoğraflarla, yazdığın yazılarla, yaptığın canlı yayınlarla, fikirlerinle, tartışmalara verdiğin cevaplarla büyük bir kitleyi arkandan götürebilirsin ya da bilinçli bir sosyal medya kullanıcısı olmayıp, geri kafalılar kervanına katılabilirsin. Sosyal ağları kullanmak için özellikle ''şarkıcılar'' ı düşünürsek çok kaliteli olman, ultra lüks mekanlarda yemek yemen, kral dairelerinde konaklaman gerekmez. Gözümüzle gördüğümüz fotoğrafın, beynimizle algıladığımız tweetlerin, kulağımızla duyduğumuz sesinde olması gereken şey ne biliyor musun? ''SAMİMİYET'' . Eğer samimi olamıyorsan da kasmana gerek yok, kendin olman, şahsına münhasır davranmanda sana büyük bir artı kazandıracaktır. Mesela, bana samimi gelen isimlerin sosyal medya hesaplarını takip etmeyi, duygularını saklamayıp sinirli - sevinçli fark etmez her haliyle tepkisini ortaya koymalarını seviyorum. Çünkü takipçiler, ekrandan gördüklerinden ya da fotoğraflarda görünen tablonun daha fazlasını merak ediyor ve istiyor. Sesine güvenen sesini, güzelliğine güvenen güzelliğini, samimiyetine güvenen samimiyetini, zekasına güvenen zekasını ortaya koysun ki, herkes aradığını bulabilsin. Farklı olun, farkındalık yaratın, taklit etmeden ilerleyin. Gelen tepkili yorumlara da, eleştirilere de açık olun ki, bir şey diyemesinler. Bende yeni öğreniyorum, ''sana çamur atana sen çiçek at, çamur atan sonunda sana dönecektir.'' mantığını.
Benim en çok takip etmekten keyif aldığım sanatçıları sizle paylaşmak istiyorum. Bazılarından bahsedeceğim,
Bu listeye koymak istediğim bir çok isim vardı, siz de  ekleyebilir bana tweet atabilirsiniz.

KADIN SANATÇILAR

1. Demet Akalın
 2. Gülben Ergen
3. Işın Karaca
4. Yıldız Tilbe
5. Hadise

ERKEK SANATÇILAR

1. Serdar Ortaç
2. Mustafa Ceceli
3. Sinan Akçıl
4. Murat Dalkılıç
5. Soner Sarıkabadayı


DEMET AKALIN



Demet Akalın, sosyal medya hesaplarını en doğal, en aktif, en içten kullanan Türk sanatçı.
Her yazdığı, her söylediği ilgi çekiyor. Hiç öyle matematiksel hesaplara girip, ''Az paylaşım yapayım, sürekli şarkılarımı paylaşayım, sosyal medya danışmanlarıyla çalışayım'' kafalarını yaşamıyor. O yüzden seviyorum ve merak ediyorum. Zaman zaman meteorolojiden bilgi veriyor,
 bazen de ''Digitürk beni ara'' diye tweetler atıyor. Fanlarına ilgi gösteriyor, yeri geliyor takipçilerine her konuda ya da yaşadığı bir durumla ilgili uyarıyor. Makyajsız olmasını kompleks haline getirmemesi, egolarından arınmış olması da daha çok sevmemize sebep oluyor. Sahte takipçisi yok, sahte beğenileri, yorumları yok. Paylaştığı şeyler büyük etkileşim alıyor ve etkiye tepki en yüksek onun hesaplarında görülüyor.

GÜLBEN ERGEN




Hep örnek almışımdır, tavrını ve duruşunu. Her söylenene, her çamur atana sessiz kalıp, güçlü durmasını takdir etmişimdir. Sosyal medyayı Gülben Ergen'in çok önemsediğini biliyorum, olması gereken de o. Çocuklarını paylaşıyor, ''Dadı Muftakta'' yemeklerinden haber veriyor, ''Çocuklar Gülsün Diye'' sosyal sorumluluk projesinde ki gelişmeleri paylaşıyor, Hürriyet Gazetesi köşesinde ki her hafta benimde kaçırmadan okuduğum röportajlarını, çocukluk yıllarını, eski fotoğraflarını hatta ''Candy Crush'' oyununda ki galibiyetlerini de paylaşıyor, bazen özlü bir sözle, içimizden geçenlere ortak oluyor. Aslında yazacakta, anlatacakta, paylaşacakta çok şeyi var, ''Sanatçı, topluma iyi örnek olmalı.'' sözlerini Gülben Ergen hakkediyor. Ben sosyal medya kullanıcılarına da iyi bir kullanıcı olarak örnek olduğunu düşünüyorum.

HADİSE




Hadise'nin de sosyal medya hesaplarını çok profesyonel kullanıyor. Snapchat uygulamasında çok samimi ve doğal. ''Meleklerim sizi seviyorum.'' diye bir snap sonrasında çok şaşırdığım bir şey oluyor, Hadise çekimlere hazırlanırken Ceylan'dan ''Bana Biraz Zaman Lazım'' şarkısını dinliyor. Hadise? Ceylan? Ne alaka diyorsun. Dünya standartlarında şov yapan, pop dünyasının en iyi isimlerinden birinin o tarzda şarkı dinlemesi, hiçbir şeyden haberi olmayan kullanıcılar için tuhaf gelebilir. Bana bile geldi. Aslında o da bizden, o da bizim gibi, bizim sevdiğimiz şarkıları dinliyor. İnstagram hesabından ''Hikaye'' kısmını da çok verimli kullanıyor, bazen kendine gelen kötü yorumlara espirili cevaplar veriyor. Kıyafetlerini, konserlerini paylaşıyor. Hadise'yi takip etmekten keyif alıyorum. Benim ailemde Hadise'yi çok seviyor bence bir çok aile de öyle, O Ses Türkiye izleyicileri desek daha doğru olur. Evimizin tatlı ve sempatik kızı olmayı başardı.




SERDAR ORTAÇ



Serdar Ortaç yurtdışında, kafede, bisiklet sürerken, internette fenomen olan bir şarkıyı söylüyor ya da sevdiği bir şarkıyı söyleyip videosunu Twitter ve İnstagram'dan paylaşıyor. Müzik adına kullanıyor tamamıyla. Konser afişleri, konser fotoğrafları, canlı performanslarını paylaşıyor. Bu şekilde kullanması da hoş, sadece müzisyen kimliğiyle var olma durumu. ''Müzik'' temalı fotoğraflar, videolar paylaşıyor. Eski şarkılarını hatırlatıyor bize, ''Dansöz'' den ''Mikrop'' a bir çok şarkı paylaşımı yapıyor.


Örnek vermem gerekirse mesela Aşkın Nur Yengi'nin sosyal medyayı kullanmaması, sevenleriyle iç içe olmaması ona büyük bir eksi. Yeni albümüyle birlikte, sosyal medya da paylaşımlar yapsaydı, canlı yayınlar yapsaydı, tatlı kısa videolar yayınlasaydı iyi olmaz mıydı?

Sosyal Medya Keşifleri

1- Eypio & Burak King - Günah Benim
2.  Çağatay Akman - Gece Gölgenin Rahatına Bak
3. Derya Uluğ - Okyanus
4. Emrah Karaduman ft. Aleyna Tilki - Cevapsız Çınlama
5. Ersan Er - Tanrım


Yeni isimler, sosyal medyayı verimli kullansın. Üstüne basa basa, altını çize çize söylüyorum.
Akustik kayıtlarınızı paylaşın, farklı bulduğunuz şeyleri paylaşın. Elinizi korkak alıştırmayın, üstüne de ''Eee ben paylaşıyorum ama olmuyor'' demeyin, er ya da geç keşfedileceksiniz. Yatırımlarınızı, birikimlerinizi teknoloji çağında olduğumuz için kanallara, radyolara değil sosyal medya danışmanlarına ve sosyal ağlar için kullanın.


Yorumlar

Popüler Yayınlar