''Başarılı Müzik Adamı Erhan Bayrak'la Söyleşimiz''




1. Muhteşem bir müzik adamısın, sana Erhan Bayrak değil, bahsederken hep

"Erhan Baba" diyorum. Müziğe çok ufak yaşlarda başladın, kayıtlar aldın. Ve 1995'ten sonra profesyonel anlamda müziğe başladın ama esas kırılma noktan. Serdar Ortaç - "Kabahat" şarkısıyla oldu. Neler yaşadın, o şarkıdan sonra kimlerden teklif aldın? Zor zamanlar yaşadın mı?

Bu güzel sözlerin için teşekkürlerimi sunarak başlamak istiyorum bu güzel röportajımıza. Evet profesyonel anlamda 1995' te başladım ama tabiki temeli çocukluğuma ve hayallerime dayanıyor :) Serdar'la ilk çalışmamız  2000 yılında '' Kabahat '' albümünde yapmış olduğum 7 şarkıyla başladı. Ve hem güzel bir albüme hem de arkadaşlığa temel oldu bu albüm. Zor zamanların aksine heyacan verici bir albüm olmuştu diyebiliriz ki o sene ses getiren bir albüme imza atmış olduk birlikte ve akabinde Ebru Gündeş, Nalan, İzel, Gökhan Tepe, Gökhan Özen, Bengü gibi süregelen daha bir çok isimlerle devam etmişti 2000 yılı.


2. Müzik yolculuğunda, kimleri örnek aldın?
Kimlerin izinden gitmek istedin? Hiç idolun oldu mu? Şuanda da sen yeni müzisyenlerin idolusun buna eminim!

Her zaman bir müzisyenin kendisini yetiştirmesi gerektiği ve asla yerinde saymaması gerektiğine inandım. Çünkü üretmek bunu gerektirir ve aynı zamanda bu bizim işimize duyduğumuz saygının en temel kuralı hatta olmazsa olmazdır. Bizler de bu işe gönül veren yetenekli arkadaşlarımıza örnek olmaktan gurur duyarız. Ve benim de tabiki bu işe başlarken en büyük idolüm rahmetli ONNO TUNÇ . Saygı ve rahmetle anıyorum  ''Onno Abi'' Bir başka isim de Michael Jackson'ın Grammy ödüllü prodüktörü Quincy Jones..


DEMET AKALIN ALBÜMLERİ BAŞARININ TESADÜF OLMADIĞININ KANITIDIR

3. Erhan Bayrak denilince akla direk Demet Akalın geliyor! Nasıl bir uyumdur? Neden bu kadar iyu anlaşıyorsunuz, ve yıllardır sürekli çalışıyorsunuz?

:) Demet ile çok güzel bir dostluğumuz var. Birlikte büyüdük diyebiliriz. İkimizin de işine duyduğu büyük bir heyecan ve titizlik mevcut. Birbirimizi çok iyi anlayıp güzel işler çıkartıyoruz. Karşılıklı anlayışımız, güvenimiz ve seçtiğimiz şarkılara duyduğumuz inanç ile güzel işlere imza attık ve atmaya da devam ediyoruz :)  Başarı bir defadan fazla oluyorsa buna kimse tesadüf diyemez, bunun adı ''sadece calışmak ve aynı zamanda istikrarlı olmak'' demektir. Demet Akalın albümleri de bunun en büyük göstergesidir.


4. Çok titiz, çok hassas bir müzik adamısın.
Işinde ki başarılı olmana sebep olan etmenler bunlar mı? Erhan Bayrak disiplinli bir müzik adamı. Disiplinli olman, işlerin yolunda olmasını sağlıyor mu?

Yakın çevremde öyle olduğumu söyler :) Kova burcuyum ve titiz çalışmak benim içim çok önemli. Çünkü başarı özenle gelir.  Disiplin + Titizlik + Çalışma ve işe duyulan sonsuz saygı ve özveri ...


DEĞİŞMEYEN TEK ŞEY DEĞİŞİMİN KENDİSİDİR

5. Stüdyonda sürekli yenilikler yaparmışsın 7 ayda bir. Değişiklik seviyor musun?
Yeniliklere açık mısın?

Her zaman.Yenilik bizim işimizin vazgeçilmezi :) Ne demiş Herakleitos '' Değişmeyen tek şey, değişimin kendisidir''. Hep aklımda tutarım bu sözü. Dünya müziğini yakından takip ederim. Her şeyi dinler ve araştırırım. Stüdyom benim için çok önemli, günümün yarısından fazla zamanını geçirdiğim bi yerin bu yenilikleri hakettiğini düşünüyorum :) 

6. Bazı isimlerin aranjelerini dinlerken, "Ya bu X'in aranjesi" diyoruz, çok kötü bir şey.
Ama senin hiçbir aranjeni tahmin edemem. Bu büyük bir başarı! Tekrara düşmeyi ya da aynı şeyleri yapmayı pek sevmiyorsun galiba?

Bunu duymak büyük şeref, çok teşekkürler. Her şarkıma, duyduğum heyecanı ve hislerimi ekliyorum, bunu da şarkıya işliyorum çünkü. Aynı şeyleri yaparak değil ama bu şarkıya bu duyguyu yada bu enerjiyi '' ERHAN BAYRAK '' katmıştır demek, benim müzik hayatıma yazdığım güzel bir altın harf daha demektir benim için. Zaten hep aynı tarz calışmalar yapan biri olsam sıkılırım ben, müzikten de soğutur o durum bence insanı :) Ama sizin sorduğunuz kendini tekrarlamak meselesi o sıkıntılı bir durum olur tabi fakat şunu da söylemek isterim kişinin tarzı olması güzel bişey ama aynı tarzda çok farklı aranjmanlar da yapılabilir bu da ayrı bir gerçek.
 


7. Aynur Aydın'ın "Damla Damla" sının da, Ceylan'ın "Bana Bir Şey Söyle" nin de aranjesi sana ait. Çok büyük bir yelpazeyi kapsıyorsun. Nasıl oluyor o? Tarzın yok senin. Ikisine de bayılarak dinliyorum! Senden Popta, slowda, R&B'de, fantezi de çıkabiliyor kısacası!

:) Müzik evrenseldir, Müzik hissedilendir , Müzik besteyi ilk duyduğumda , ona katabileceklerimi ve son halini hissettiğim an başlıyor aslında stüdyoda benim için.:) 

8. Erdem Kınay, Mustafa Ceceli, Volga Tamöz ve bir çok aranjör isim arkadaşın, dostun. Rakiplerini nasıl buluyorsun? Hangi isimi daha başarılı buluyor ya da beğenerek takip ediyorsun?
Hepsi bu ülkenin ayrı ayrı kıymetli ve başarılı muzik adamlarıdır. Biz zaten birlikte ülkemize ve sektörümüze hizmet ettiğimizi düşünüyorum. Bu saydığın isimler ve adı geçmeyen daha bir çok arkadaşımı takip ediyor hepsini de keyifle dinliyorum..

9. Herkes sordu, bende sorayım.
"Türkan" Yılın şarkısı seçildi. Ödül gecesi sahneye çıktığında çok heyecanlıydın.
Neler hissettin? Bu başarıyı bekliyor muydun? "Türkan" ın patlayacağını hissetmişsin, o his sürekli geliyor mu?

Evet. '' Türkan'' ile 2013 yılında güzel bir başarı yakaladık ve 2014 yılında ''yılın şarkısına'' imza attık Sevgili Ayla, Gökhan ve Demet ile. Ben Türkan ' ı ilk dinlediğimde ''Biz bu şarkı bittiğinde ödül alacağız.'' demiştim ve öyle de oldu. Ödül gecesi sahnede duygularımın bir kısmını paylaştım. Ben ve ekibim adına teşekkürlerimi sundum, çünkü başarı ekip işidir. Birbimizin ne istediğini bilerek başarılara imza atıyoruz .Genel olarak bana gelen şarkıları dinlediğimde o şarkıyla varabileceğimiz noktaları hissediyor, bunu da dile getiriyorum. 

10. Bu işe bestecilik kimliğiyle başlayarak, müzik direktörlüğü ve prodüktörlük, aranjörlükle yola devam ettiniz. Neden beste işleri yapmıyor musunuz? Ileri ki zamanlarda görebilecek miyiz Erhan Bayrak'ı besteleriyle?

Neden olmasın :) Zaten yaptığım düzenlemelerdeki bir çok kontrsan ve intro melodileri de birer bestedir. Bunları bölümlü ve sözlü hale getirdin mi de zaten şarkı olur. Yıllar önce besteci aranjör olarak başladım fakat zamanla aranjeye ayırdığım zamandan beste yapmaya çok zamanım kalmadı açıkçası. Ama bu devam etmeyeceğim anlamına gelmiyor, her zaman sürprizler olabilir :)




11. Size bayılıyorum! Maşallah, mutluluğunuz hiç bozulmasın. Aylin & Erhan & Ayris -  Aylin hanım'da müzisyen, birlikte çalışıyorsunuz? Aynı işi yapmak nasıl bir duygu? Ayris'te meraklı mı müziğe?

Amin, çok teşekkürler :) Evet eşim Aylin de müzisyen. Birlikte de çalışmalarımız oluyor. Aynı işi yapmakla birlikte birbirini anlayan iki insan olmak çok daha önemli oluyor. Aylin her zaman bana destek bir eş. Kendisi de beste yapıyor, söylüyor ve aynı zamanda klasik kemençe çalıyor. Ayris müziğe meraklı, evde piyanomuzun başından ayrılmayan bir bebek :) Bizim evde ben çalarım, Aylin söyler Ayris'te en güzel gülüşüyle eşlik eder. Tabiki müziğe ilgisi olsun isteriz ama en çok mutlu olacağı işi seçmesini ve o yolda başarı sağlamasını isteriz. Zaman gösterecek :)

12. Erhan Bayrak, şakacı, espirili de bir müzik adamı. "Bebek" şarkısında yaptığın eğlenceli nüansları anlatmıştın. Işini severek yaptığın için de, yaptığın projelere de yansıyor sanırım. Ne demek istersin?
:) Evett seviyorum ben stüdyo da arada şaka yapmayı, gülüp eğleniyoruz ruhumuzu besliyoruz. ''İşinizi Sevin, keyifle yapın'' demem yeterli olacaktır diye düşünüyorum :)

13. Bu zamana, sayamadığım kadar bir çok isimle çalıştın ama, "Ya şu isimle benim mutlaka çalışmam gerek, enerjimiz çok tutar!" dediğin biri var mı? Ya da hayal ettiğin bir isim?
Evet çok  değerli isimlerle çalıştım. Bir rock grubu albüm prodüktörlüğü yapmak istiyorum, onun harici bana ruhuma hitap ettiğini düşündüğüm 2 isimde Tarkan ve Sezen Hanım'dır. Zaten yıllarca çok başarılı albümler yaptılar. Bizler de keyifle dinledik hala da dinliyoruz. Benim ruhumla da başka bir enerji yakalayabileceğimizi düşündüğüm bir gerçektir.

14. Sesi çok güzel, star ışığı olan birinin elini tutar, destekler misin? Bu tarz bir proje var mı kafanda? Yanlış hatırlamıyorsam, Nil Karataş'a destek vermiştin?

Müzik öncelikle gönül işidir. İnandığım her işin arkasında her zaman dururum ve durulması gerektiğini de savunurum.

15. Yeni projelerin neler, kimlerin albümündesin? Kimlerin yeni şarkılarını sihirli ellerini dokunduruyorsun?

Yakın zamanda sizlere buluşacak albümler için çalışmalarımız devam ediyor. Ama güzel bir başka sürprizle de geliyor olabiliriz tabi :) 

İREM DERİCİ İŞİNE AŞIK BİR KADIN

16. Bu sene Yılın en iyi şarkılarından "Dantel" in aranjesinde imzan vardı. Irem Derici'yle çalıştın ilk kez. Nasıl bir araya geldiniz? Bir daha çalışacak mısınız?

İremi çok severim. Enerjisi çok yüksek, işine aşık bir kadın. Daha birçok şarkıya imza atacağız yeni albüm için çalışmalara başladık.


AŞKIN'IN ALBÜMÜ ÇOK YAKINDA


17. Aşkın Nur Yengi'nin albümünü insanlar yıllardır bekliyorlar, o albümde sende varsın. Nasıl şarkılar var? Aşkın Nur Yengi'yle çalışmak nasıldı? Sürprizler bizi bekliyor mu?

Evet, hepsinde olduğu gibi üzerinde titizlikle çalıştığımız bir albüm oldu Aşkın Nur Yengi albümü. Hazır yakında çıkmak üzere. Herkesin kendinden birşeyler bulacağı bir albüm yolda diyebiliriz. Aşkın'la çalışmakta ayrıca güzeldi.

19. Ayla - Gökhan - Sebnem - Erhan çok iyi bir ekip oluşturdunuz, çok iyi şarkılar çıkıyor, kaliteli üretimler oluyor. Onlarla bu uyumu yakalamanda ki sır ne? Senin için ne ifade ediyor Gökhan ve Ayla?

Ayla ve Gökhan, Şebnem özel hayatımızda da çok cok zaman geçirdiğimiz 3 kıymetli dostum. Güzel enerjiyle herkesin beğendiği işler çıkarttık çıkartıyoruz da. Bu da bizi tabiki çok mutlu ediyor ve daha nicelerine sebep oluyor :)

20. Çok çok teşekkürler, hayallerimden birini gerçekleştirdim. Muhteşem bir müzik adamıyla röportaj yaptım. Son olarak Pop Bizde hakkında fikirlerin nelerdir?

Rica ederim, şerefti benim için. Bu titiz sorular ve güzel sözleriniz için ben teşekkür ederim ve başarılarınızın daim olmasını dilerim.

Yorumlar

Popüler Yayınlar