AYBÜKE ALBERE RÖPORTAJI | NE DİYORSAN | POP BİZDE


GÜÇLÜ, AYAKLARI YERE SAĞLAM BASAN, HAYAL EDEN, ÇALIŞAN, BOYUN EĞMEYEN, EĞİLSE DE DEVRİLMEYEN, SESLİ KAHKAHA ATABİLEN KADINLARIN ÖNCÜSÜ OLACAĞIM


Aslında Özlem Tekin'in ''Dağları Deldim'' şarkısını binlerce seyircinin karşısında söyleyerek dikkatleri çekti  Aybüke. İlk teklisi ''Ne Diyorsan'' ile geçtiğimiz günlerde müzik dünyasına iddialı bir giriş yaptı. Az sonra okuyacaklarınız, kiminize umut, kiminize ışık olacak. Edis'in çok yakın arkadaşı, ikisi de İzmir'den hayalleri için geldiler küçük yaşlarda. Çok şeyle karşılaştılar, çok zorlandılar, en kötü yaşadıkları şey ise ''hayal kırıklıkları'' ydı. Peki her şey nasıl değişti? Çok uzatmayacağım, sizi sohbetimizle baş başa bırakıyorum. 

• İlk şarkın, ilk heyecanın “Ne Diyorsan”. Sözü ve müziğe Onurr’a ait. Bu şarkıyı seçmendeki neden neydi? “Her olasılığa talibim; Ne diyorsan emrin olur” dediğin birisine mi bu sözler? 

Önümde yüzlerce seçenek vardı ve ben bu şarkıyı seçtim gibi şeyler söylemeyeceğim. Tamamen ilahi düzene kendimi bıraktığım bir anda Onurr önüme geldi ve “Ne Diyorsan” sözleri söylerken esasında durumu onaylıyor gibi görünüp, kendi istediğini alan ve bu durumla eğlenen bir kadını yansıtmak istedim şarkıda. Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır bilirsiniz. Doğru üslup ve doğru tavırla elde edemeyeceğiniz şey yoktur. Kendime entegre ettim sözleri. Zaten daha ilk okumada üzerime tam oturuverdi ve doğru noktada olduğumuzu hissettik. 

• Bir gün İzmir’deyken Edis’i arıyorsun ve "Edis, ben çok kötüyüm. Müzikle ilgili hayalimi gerçekleştiremezsem öleceğim." diyorsun sonra her şey değişiyor. Hayal ettiğin şeyleri yaşamanın hazzı nasıl? 

Okurken bile o ana gittim ve kötü oldum şu an. İyi ki vazgeçmemişim! Hazza ulaştığım bir noktada değilim henüz. O kadar çok yapacak şey, söylenecek söz, dokunacak kalp var ki... Ama evet! Şimdi yol almaya başladım dedim büyük bir huzurla!

• Ben aslında en çok şu konuya değinmek istiyorum, Edis ve sen bir başarı hikayesisiniz! Gençlere, yetenekli müzisyenlere ilham olacak bir hikaye. Edis “Biz bu hayali birlikte kurduk. Paramızın olmadığı, bir ekmeği bölüştüğümüz dönemler yaşadık.” diyor. O dönemler neler yaşadınız, hiç bu noktalara gelecek kadar büyük hayalleriniz var mıydı? 

Hiç bir şey dışarıdan göründüğü gibi değil. En büyük hayat derslerimden birisi bu. Parasız da kaldık, aynı evde 8 kişi de yaşadık ama en zoru hayal kırıklıkları ile baş etmek oldu. Hayranı olduğunuz, büyük anlamlar yüklediğiniz, güvendiğiniz insanlar tarafından kırılmak, bu işin yaşadığım kadarıyla olmazsa olmazı maalesef. Bizler de İzmir'de o kadar naif yetiştirildik ki bunlar ağır geldi! Ama o girdaptan çıkmak daha da güç verdi. Justin Timberlake ve Britney Spears'tık biz. MTV'de ödüller aldık. Öyle hayaller bizimkiler :)



• Erkek genç yıldızlar çok çıkıyor fakat son yıllarda böyle “Vaaoov” dedirten kadın bir yıldız göremedim. Enerjik, fresh bir kız arıyordu gözlerimiz, iyi ki geldin! Aybüke, Türk pop müziğinde hangi eksikliği doldurmaya geldi? Nasıl bir akımın öncüsü olacaksın? Ne vaat ediyorsun dinleyicilerine?

Ah çok teşekkür ederim! Samimiyet eksikliğini doldurmaya geldim desem hatalı bir söylem olmaz. 5 yaşında ayna karşısında şarkı söyleyen kızı yaşıyorum hala. Ne olursa olsun samimiyetimi ve masumiyetimi kaybetmek en büyük korkum. Aybüke akımının öncüsü olacağım ben :) Güçlü, ayakları yere sağlam basan, hayal eden, çalışan, boyun eğmeyen,eğilse de devrilmeyen, sesli kahkaha atabilen kadınların akımı!


• Herkes gibi ben de sözü ve müziği Edis imzalı bir şarkıyla çıkacağını düşünüyorduk. Edis sana 2 tane şarkı yapmış ama beğenmemişsin, neden? 

Beğenmedim değil asla. Bayılıyorum onun her işine. Olduramadık sadece, içimize sinmedi. Bu bambaşka bir his, umarım üçüncü de tuttururuz :)




• Konserlerde Özlem Tekin’in “Dağları Deldim” şarkısıyla esip gürlüyorsun, fenomenleşti bu durum! Neden o şarkı? İleri ki dönemde albümünde yer vermeyi düşünüyor musun?

Çok istiyorum. Buradan Özlem Tekin'e ''N'olur bana o şarkıyı verin'' demek isterim :)

• Küçük yaşlarda “dansöz” olmak isteyen sonra “astronot” olmaya karar veren sonunda milyonlarca dinleyicinin karşısına “Ne Diyorsan” ile çıkan güzel bir yıldız var Aybüke. Geçmişe dönme şansın olsa, o “dansöz”, “astronot” olmak isteyen Aybüke’nin kulağına neler fısıldamak isterdin?

Kendini çok sev,kendini sevmek herkesi sevebilmenin anahtarı.Bir de çok ciddiye alma, gülümse ve geç :)

• İnsanların şunu anlamasını istiyorum, hiçbir şey istediğimiz anda, hayal ettiğimiz zamanda olmuyor. Senin de pes etmek istediğin, demoralize olduğun dönemler olmuş İzmir’e dönmüşsün. Hayallerinin peşinden koşan gençlere neler demek istersin? Hayaller ne zaman gerçek olur :)

Doğru veya yanlış zaman diye bir şey yok, 'zamanında' var. Elbette kolay olmuyor hiçbir şey. Kendinize acımayı bırakıp kötü veya iyi olan her olaydan, her insandan ders çıkarın ve sorgulayın. Her şeyin bir sebebi olduğunu ve giden bir şeyin yerine daha iyisi geleceği için gittiğini unutmayın. Bunları makine gibi yazdığıma da bakmayın. Gözyaşlarım sel oldu tabii ki bunları anlayana kadar ama dönüp baktığımda gülüyorum şimdi hepsine ve uyguluyorum bunları tek tek.


• 12 sene önce İzmir Kıbrıs Şehitleri Caddesi'nde bir kafede ilk kez hayallerimizi birbirinize açmışsınız Edis’le. Bu 12 yıllık büyük dostluğunun bozulmamasının büyüsü nedir? 

Samimiyet :)

• Edis’in konserlerinde birlikte sahneye çıkıyorsunuz, düette yapıyorsunuz, seyircilere hikayenizi anlatıyorsunuz. Sarıldığında, Edis’in fanlarının delirdiğini görüyorum. Edis fanlarından ilginç mesajlar ve yorumlar alıyor musun, kıskançlık oluyor mu onlar tarafından :)

Oluyor :) Sarılmaaa, dokunmaa diye çığlıklar... Hoşuma gidiyor arkadaşımın bu kadar sevilmesi. Müthiş bir fan kitlesi var Edis'in, bayılıyorum.


• Bundan sonraki adımların çok önemli, herkes “Bu kız acaba neler yapacak?” diyor. Kariyer planlamanı yaptın mı? Bizi neler bekliyor?

Planlama demeyelim ama aklımda genel hatlarıyla bir yol var elbette. Elimden gelenin en iyisini yapacağım her zaman. İçimden ne geliyorsa o olacak. Sözü ve müziği bana ait olan şarkımı da çıkaracağım, o da var sırada, bakalım ben de merak ve heyecanla gelecek günleri bekliyorum :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar