CEFİ | AŞK OLSUN | POP BİZDE RÖPORTAJI

KENDİMİ PLAJLARDA SAHNEYE ÇIKAN POPÇULAR KATEGORİSİNDE GÖRMÜYORUM, BEN SALON ŞARKICISIYIM



• Sahnede Yunanca şarkılar söyleyen ve yıllarca Atina da kalan, Despina Vandi, Angela Dimitriou gibi isimlerle sahneni paylaştın. Peki neden Yunanistan da kariyerine devam etmedin, projeler yapmadın? Türkiye de kariyerine devam etmenin sebebi ne?

Yunanistan da tam 12 sene yaşadım sahneye çıktım. Kaiti Garbi, Despina Vandi, Angela Dimitriou gibi Yunan starlarla sahne çalışmalarım oldu fakat bu çalışmaları albüm aşamasına getiremedik. Bunun en büyük sebebi Türk olmamdır. Çünkü bir Türkün; Yunan halkı ne kadar hazır olsa da Yunan medyası ve radyosu, yapımcıları hala bugün bile bir Türk'ün Yunanistan da popüler olmasına hazır değil. Örnek olarak verebileceğim Türk asıllı Yunan şarkıcılar var hala Türk asıllı olduklarını asla söylemediler.. Ben de çıkabileceğim müzik basamaklarının sonuna geldiğimi düşünüp Türkiye'ye, vatanıma dönmeye ve müzik hayatıma Türkiye de devam etmeye karar verdim.



• Her hafta düzenli olarak Süreyya Teras’ta sahne alıyorsun, yıllardır aynı mekanda aynı günde çıkmak zordur sanatçılar için. Sahnenin çok iyi olduğu hep konuşulur ama her sahnesi iyi olan da mekan dolduramaz. Senin diğerlerinden farkın ne?

Evet yaklaşık 5 senedir İstanbul da Süreyya Teras'ta sahne çalışmalarım var. Buradaki başarım, bir ekip çalışması eseridir. Patronuyla, çalışanlarımızla hep beraber başardık. Tabi ki müzikal anlamda insanları sıkmadan yaptığım, özenle seçtiğim Yunanca ve Türkçe şarkılardan oluşan repertuvarımda bu başarıda etkendir. Diğerlerinden farkım Yunanca da şarkı söyleyip ardından arabesk ve fantezi şarkılarla harmanlamam.

• Bu arada şöyle de bir duyum aldım, seni dinlemeye gelen kadınlar, kızlar daha fazlaymış ve sahnede üstüne atlamaya çalışanlar, kolunu tutanlar vs. Böyle şeyler gerçekten oluyor mu? En tuhaf başına gelen şey neydi?

Beni sahnede dinlemeye daha çok kadınların geldiği doğrudur, bu benim elimde olan bir şey değil ama bu beğenilmeden çok memnunum ve gurur duyuyorum. Öyle üstüme atlama çekiştirme çok sık olmasa da arada oluyor.. Başıma sahnede gelen en garip şey, ben şarkı söylerken sahnede yanıma gelip önce dans etmesi ve ardından da popomdan beni taciz etmesiydi.. Çok şaşırmış ve utanmıştım.






• Yeni şarkın, Şebnem Sungur ve Ayla Çelik imzalı adı “Aşk Olsun”. Ayla Çelik, bu şarkıyı sana telefonda dinletmiş ve dinlerken üçüncü dakikada hemen arayıp satın almışsın. Bu kadar hızlı karar vermene ne sebep oldu? Sonuçtan memnun musun?

Uzun zamandır bestelerini ve yaptıkları işleri çok beğenerek dinlediğim iki mükemmel hatun: Şebnem ve Ayla bence şarkıların günümüzdeki kraliçeleri bu gönlü güzel kadınlar. Seda Sayan'la yaptığım projeden sonra doğru bir şarkıyla çıkış yapmak istiyordum ve bunun için baya uğraştım. Ayla'nın şarkıyı ilk dinletişinde şarkıda direkt kendimi buldum ve hiç düşünmeden bu benim dedim! Sonuç için daha çok erken çünkü bu şarkı öyle popüler kültüre çok hitap etmeyen bir şarkı. Yavaş, emin adımlarla dinleyiciye ulaşıyor ve beğeni kazanıyor, bu beni çok sevindiriyor. Zamanla hallettiği yere varıp, uzun yıllar söylenir çalınır inşallah. 

• Dikkat ettim, hep sahnelerin hep orkestranla canlı söylüyorsun. Playback ya da gece kulüplerinde, beachlerde sahnen yok. Playback yapmamayı sen mi tercih etmiyorsun?

Genel olarak sahne performanslarım canlı. Playback sahneye çıkmıyorum, bu benim tercihim sesime ve sahneme güveniyorum ayrıca kendimi plajlarda sahneye çıkan pop müzik sanatçıları kategorisinde görmüyorum, daha çok salon şarkıcısıyım.

• Sormak istediğim bir şey daha var, kariyerine şöyle bir baktığımda “Uyuyunca Geçer” şarkında Ziynet Sali sana eşlik ediyor, Seda Sayan’la düet yaptın, son şarkın Ayla Çelik ve Şebnem Sungur yaptı. Cefi, kadınlarla çalışmayı seviyor mu? Daha mı zor daha mı kolay kadınlarla çalışmak?

Ziynet Sali, ''Uyucunca Geçer'' şarkımda bana sürpriz yaptı. Okumalara katıldı, daha sonra öğrendiğim: şarkıyı çok beğenmiş ve okumak istemişti yani planlanan bir şey değildi ama Seda  Sayan'la projemiz tamamen planlı ve üstünde çok emek olan güzel bir projeydi. Ayla ve Şebnem benim içimdeki adamı görerek bu şarkıyı yazdılar. O yüzden benim için kadınlarla çalışmak daha kolay çünkü içimdeki adamı rahatlıkla görebiliyorlar. 



• Biliyor musun, bilmiyorum ama Hilal Cebeci geçtiğimiz günlerde “Bella Ciao” şarkısını coverladı. Şarkı, Youtube da büyük tepki topladı ve yorumlar neredeyse %90, İngilizce şekilde “Hilal Cebeci, Yunan şarkıcısıdır, Yunanistan’da çok meşhurdur, gerçek adı Hilalo’dur” diye yorumlar yazıldı :) Bu kötü durumlarımızı halkın Yunanistan’a sallamasını nasıl değerlendiriyorsun?

Evet, şarkıyı dinledim ve biliyorum Hilal Cebeci'ye hiç olmamış. Sanırım ''Casa De Papel'' dizisinin çok etkisinde kalmış. O şarkı, duruşu ve karakteri olan bir eser ve kesinlikle de böyle yorumlanmamalı.. Gelelim yorum yapan arkadaşlara, inan okumadım ama eğer öyle ise bizim her kötü işimizi Yunanlılara atmamızın tek sebebi var o da birbirimize çok benzememiz.

• İstanbul da bilboardlarda, AVM ler de seni ve yeni şarkını gördük, görmeye devam ediyoruz. Reklam çalışmaları için bir sponsorun var mı yoksa kazandıklarını işine mi yatırıyorsun? Mutlaka dedikodun yapılıyordur “Bu çocuk, nasıl bilboardlarda?” diye!

Evet tüm şehirde, görsel mecralarda yerini aldı ve almaya devam edecek. Tabi, bu reklamlar inan çok pahalı ama ben hiç para biriktirmem dostlar biriktiririm.


• Gelelim en merak ettiğim soruya. Seda Sayan’la bir albüm yayınladınız, düet yaptınız, klip çektiniz, Günay da sahne aldınız, ikili oldunuz ve çok da beğenildi, sevildi. Bu ikilinin çalışmalara devam edeceği düşünülürken bitti, sosyal medyadan birbirinizi takipten de çıkardınız. Sebebini sormak istiyorum, seninde dürüstçe anlatacağına eminim. Neler oldu? Seda Sayan’la bir daha bir araya gelir misin, bir şarkıda buluşur musun? Ona kırgın mısın?

Harika bir projeydi, şarkıyı kliplendirdik, sahneye taşıdık. Seda Sayan'ı tekrar yıllar sonra sahnelerle buluşturduk. Günay da her gecemiz doluydu ve güzeldi. Bu projenin bitmesinin sebebi, Seda Hanım'la benim bir türlü anlaşamamızdı. O çok zor bir kadın bense çok rahat bir karakterim sürekli kavgalar ediyorduk. Tabi, bu kavgaların sebebi sadece müzik değil, özel yaşamlarımızdı. Bazı insanlar Seda Hanım'ı benimle iş olarak bile yan yana görmekten çok rahatsızlardı ve çomakları da hazırdı zaten.. Zoru başardık diyebilirim :) Güzel giden her şeyi bitirdik, belli mi olur hayat bu.. Tabi ki yine güzel bir projede birlikte olmak isterim. Asla Seda Sayan'a kırgın değilim. Her zaman da bana emeğini saygıyla anarım, ona teşekkür ederim. 

• Çok teşekkür ederim, çok taze yeni şarkın biliyorum ama bir sonraki adımın hazır mı? Neler yapmak istiyorsun, kısa vadede hayallerin neler?

Yeni aldığım ve bugüne kadar uygulamadığım bir karar var. Her 3 ayda bir yeni şarkılar süreceğim piyasaya artık tamamıyla müzik dünyasında varım. Yeni bir şeyler var yine, Ayla ve Şebnem'le hazırlanıyoruz. Güzel bir ekip ve arkadaş olduk. Hayallerim Cefi'yi Türkiye ve dünyada hem karakterli müziğiyle hem de duruşuyla gerçek bir sanat adamı düzeyine taşımak.

Yorumlar

Popüler Yayınlar