NURCAN EREN RÖPORTAJI | POP BİZDE


''SAHNE BENİM İYİLEŞTİĞİM BİR ATMOSFER, ORADA KENDİMİ ARINMIŞ VE GÜÇLÜ HİSSEDİYORUM''



Magazinlerde, televizyon programlarında sizi canlı kanlı görmeye alışık olmasak da, halk olarak çok benimsediğimizi, aileden biriymiş, derdimizi dinleyen arkadaşımızın annesiymiş.. ve daha çok örneklendirebilirim :) gibi bir profil çizdiniz bence. Bunun farkında mısınız?  Yani sokakta nasıl tepkiler alıyorsunuz?


İnanılmaz sıcak ve içten tepkiler alıyorum. Bazen muhabbetimiz, dertleşmelerimiz o kadar uzun sürüyor ki birbirimize telefonlarımızı verdiğimiz bile oluyor. :) Hiç tanımadığınız insanların sizi ailelerinden biri gibi seviyor olmaları, kendilerini size böyle yakın hissetmeleri tarif edilemeyecek kadar derin ve özel bir duygu. Bu duyguyu yaşadığım için hep şükretmişimdir.  


Türkiye'nin meşhur Ekşi Sözlük platformunda hakkınızda yapılan yorumları okumak istedim. Bir tane kötü yorum yok! Yıllardır insanlar bu kadar sizi takip ediyor, sesinizi biliyorlardı da neden beklediniz? Çok mu titiz davrandınız müzik çalışmanız için?

Aslında albüm projesi yaklaşık 10 yıldır kafamda vardı. Fakat dizi ve konserlerin yoğunluğu nedeniyle zaman zaman ertelemek zorunda kaldım. Bu arada yeni besteler, yeni fikirler de oluşunca onları da eklemeye karar verdik. Derken daha önce yapıp bitirdiğimiz şarkıları da revize edelim dedik. Ve sonunda bu süreç Kasım 2017’ye kadar uzadı. Ama belki de daha önce çıksaydı bu kadar içime sinen bir proje olmayabilirdi. 


Farklı müzik türlerine Türkiye de ilgi giderek artıyor. Albümünüz "Tin" i dinlediğimde, müzik dünyasında ki yarışlardan, yapılan popüler müziklerden çok uzakta. Albümü yaparken, 'Ya ben bu şarkıları yaptım ama insanlar dinleyecek mi?' korkusu oluştu mu?

Müziğin içinde büyüdükçe ve deneyimlerin arttıkça kendi hissettiğin müziği yapmaktan başka bir yol seçmiyorsun. Yani daha çok insan dinlesin diye sana ait olmayanı yapınca içine sinmiyor, hep bir eksik kalıyor. Bu eksiklik duygusunun, dinlenmeme korkusundan çok daha önemli olduğunu düşünüyorum. Eğer o korkuyla çıkarttığım bir album olsaydı sanırım adı “Tin” olmazdı. 




5 sene değil 10 sene değil tam 16 sene Sezen Aksu'yla çalışmak! Dile kolay.. Uzun süre birlikte yol almak, bir şeyler paylaşmak artık çok zor. Siz bunu nasıl başardınız? Sezen'in okulundan kimler geldi geçti peki siz neden mezun olmak istemediniz?


Hem çok fazla öğretisi olan bir okul, hem de aile gibi gördüğüm bir ekip olduğu için sanırım. 16 yıl boyunca kişisel çalışmalarım da devam etti zaten ama orası başka bir yer, başka bir büyüsü var. Sezen Aksu sahnesinde kendimi evimde gibi hissettim hep, ailemle müzik yapıyormuş gibi… Bu hisle hareket edince ordan kopmak da pek mümkün olmuyor.  


Sahne repertuvarınız, yorumunuz, o dillere pelesenk olmuş danslarınız. Sahneniz hep beğenilmiş, kulaktan kulağa yayılmış İstanbul da. Peki, Nurcan Eren'in sahne sırrı ne? Sahne sizin için nasıl bir atmosfer? 


Sahne benim iyileştiğim bir atmosfer.  Orada kendimi arınmış ve güçlü hissediyorum. Bazen inanılmaz kötü bir modda çıkıp, ilk şarkıdan sonra bütün derdimi unuttuğum oluyor. Bence sahne yapmanın en büyük sırrı sizin de eğlenmeniz. Eğer siz eğleniyorsanız izleyenler de bu enerjiye ortak oluyor. Birlikte eğlendiğiniz, yeri geldiğinde dertlendiğiniz, evin salonundaki arkadaş sohbetine dönüşüyor. Sonra sarılarak, teşekkür ederek vedalaşıyoruz. 



Medcezir adlı fenomen bir gençlik dizisinde rol almıştınız. Bayıla bayıla izliyordum! Başrol oyuncuları Serenay Sarıkaya ve Çağatay Ulusoy'un da sesleri çok güzel mesela. Onlarla düet yapmak ister miydiniz? Bir araya gelseniz, böyle bir proje olsa nasıl olur? 

İkisi de çok sevdiğim, çok yetenekli isimler. Zaten film ve dizi projelerinde zaman zaman şarkı söylüyorlar, ben de çok beğenerek dinliyorum. Tabii ki isterim, böyle genç yeteneklerle hem müzikal, hem de oyunculuk anlamında çalışmayı seviyorum. 


Yıllar önce bir gece kulübünde, magazin muhabirlerinin sizinle röportaj yapılacağı söyleniyor, siz süsleniyorsunuz hazırlanıyorsunuz yanınızda da Deniz Akkaya var. Röportaja önden Deniz Akkaya gidiyor sonra neler oluyor :) O anda neler hissettiniz? Güler misin ağlar mısın! Öyle bir durum.


Aslında Deniz sadece “Arkadaşlar röportaj için bekliyorlar, işiniz ne zaman biter?” demişti : ) Röportajın benimle yapılacağını kimse söylemedi, o tamamen benim uydurmam oldu. Ben bir güzel özene bezene hazırlandım, ona göre makyaj yaptım, bindiler falan taktım. Sonra “ben hazırım” diye dışarı çıktım ve çıkış o çıkış. Herkes içeri girdi, ben kapının arkasında “ama ben, ama ben” diye öyle bi kaç saniye kaldım. O anda çok gülmüştüm, hala da gülüyorum. 


• Şu meşhur 'İstanbul'a küsme' hikayelerinden biri de sizdeymiş. Siz de terk etmişsiniz Istanbul'u. Şimdi dönüp baktığınızda, yine küsüp gider miydiniz? Neler Nurcan'ı kırdı bu şehirde? 

Evet, o dönem yaşadığım bazı sıkıntılardan dolayı İstanbul’u terk ettim. Kırıldığım, darıldığım çok fazla şey oldu, bir tek müziğe küsmedim. Tebdil-i mekanda ferahlık var diyerek Antalya’ya gittim ve sahne çalışmalarıma orda devam ettim. Şimdiki aklım olsa kalıp daha çok direnmeyi tercih ederdim herhalde, çok fazla kırılgan ve duygusal olmanın insanın kendine ne kadar zarar verdiğini yıllar içerisinde anladım.


21 yaşındaki Nurcan ile şimdiki Nurcan'ın arasındaki farkları da merak ediyorum. Neler değişti? 21 yaşındayken daha hırslı olup, yarışa girer miydiniz? Şimdiki gibi kaygı gütmeden, rahatça davranır mıydınız? Nasıl olurdu?


Sahneye ilk 21 yaşında çıkmaya başladım, müziğe profesyonel anlamda ilk adım attığım yıllardı. Ama o zamanlarda hırs yoktu, tek isteğim şarkı söylemekti. Sadece biraz daha melankoliktim ve daha çabuk kırılabiliyordum. Yıllar geçtikçe ister istemez çabuk kırılmamayı, mantıkla hareket etmeyi öğreniyorsunuz ama bu müzikte pek işlemiyor. İçimden geleni, ruhumun söylediğini yapmaktan hala vazgeçemedim. Kısacası çok fazla değişen bir şey olmadı :) 




Son olarak, ikinci klip hangi şarkıya gelecek? Bizi nasıl şeyler bekliyor?

İkinci klip şarkısını albümü dinleyenlerin tepkilerine göre seçmek istedim ve en çok “Çekinmeden Gel” ve “Kendim Ettim” e klip çekmem yönünde öneriler aldım. Biz de ikisine yakın aralıklarla klip çekmeye karar verdik. Bunlar dışında album ile ilgili konser çalışmaları ve projelerimiz var. Hafta sonları Maçka’da bir mekanda sahne alıyorum. Oyunculuk ile ilgili çalışmalarım da devam ediyor. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar