GÜLİZ AYLA RÖPORTAJI | PARLA | POP BİZDE

ŞARKILARI BANA, KALBİME VE MANEVİYATIMA DOKUNAN ADAM YAZDIRIR






• “Hadi yapalım da, çok dinlensin, her yerde çalsın!” kafasıyla yapılmayan, son derece nokta nokta işlenmiş ‘kişiye özel’ bir albüm hazırlamışsın bence. Böyle bir albüm yapmak hep istediğin bir şey miydi? Çıkan sonuçtan memnun musun?

Çok memnunum tabi. İnsanın herşeyden önce yaptığı işin içine sinmesi çok çok önemli. Bu iki albümde de iş tamamen bittiğinde CD’leri takıp dinledim :) İkisinin de finalinde “güzel olmuşlar, kimse dinlemese bile ben dinlerim !”  dedim :)

• “Parla” da tüm şarkıların sözü ve müziği sana ait, senin kalemin, senin ruhun, senin hikayelerinden oluşan bir albüm aslında. Önceki albümle bu albümdeki fark, aştan daha çok insanları motive eden bir bütünlük var. Senin hayatının öncelikleri arasında aşk kaçıncı sırada?

Güzel tespit olduğunu söylemek isterim öncellikle! Aşkı doya doya, sonuna kadar yaşamayı çok seviyorum. Ama hayatımın hiçbir döneminde aşkı bulayım diye zorlamadım, peşinden koşmadım. İlle de aşık olayım diyen kadınlardan değilim. Hayatın akışına çok inanırım ve müdahale etmeyi sevmem. Aşk karşıma çıkarsa şayet, hakkını veririm.

• Bir röportajında okudum, küçük yaşlardan itibaren mücadele etmeye başlamışsın ve güçlü, mücadeleci, savaşçı bir kadın Güliz Ayla. Yaşadığın olaylar, verdiğin mücadeleler ve savaşları çok merak ediyorum! Güliz’in hikayesinde neler var?

Hikayem biraz sert aslında. 12 yaşındayken babamı, babişkomu kaybettim kanserden. Annem 30 yıldır kanserle mücadele ediyor, sayısız ameliyat ve tedavi gördü, hepsini atlattık. Ben yine 12 yaşında şeker hastası oldum, kötü anılarım var hastanelerde, zorlu günlerdi. Haliyle panik atak ve anksiyete bozuklukları olarak geri yansıdı bana yaşadıklarım. Ama hiç bir zaman isyanım yok, neden ben demem. Hepsini de atlattım, başıma gelen herşeyle de kanımın son damlasına kadar mücadele ederim. Kolay kolay pes etmem. Allah başka dertler vermesin, nice şeyler duyuyoruz, şükürler olsun her zaman!




• Müzik dünyasında, ilk projede eğer başarılıysan “Ya şans işte şimdi oldu, ikinci de görürüz biz onu” derler :) Birinciden daha çok ağırdır yükü, ikinci projenin. Bu yükü omuzlayarak geçirdiğin süreç nasıldı? 

Çok kolay değildi. İkilemde kaldığım zamanlar oldu. Ama günün sonunda yaptığım şeyi içten ve samimi bulduğum için birilerinin elbet anlayacağını biliyordum. Bundan sonra da böyle olacak elbet. Kaygısız yapılan her iş zamanla yerini buluyor, çok hızlı ilerleyip kontrolü kaybetmektense adım adım gitmeyi tercih ederim hep.


• Magazinde yer alan, her yerde görüneyim, yüzümü sürekli hatırlatayım kaygısı olan bir müzisyen olarak görmüyorum seni. Sadece müziğinle, yaptığın işlerle varsın. Şunu merak ediyorum, bu işi yapıyorsa biri bu magazinsel hayatı bilerek de seçmiş oluyor ister istemez. İlişkin, özel hayatınla ilgili temkinli ve dikkatli misin? Kariyerime zarar verir gibi bir düşüncen var mı ya da?

Magazin bizim işin tatlı yanı bence, kötü yapılmadıkça tabi… Hepimiz merak ediyoruz sevdiğimiz şarkıcı veya oyuncunun özel hayatında ne yaptığını, ben de izliyorum bazen magazin, merak ediyorum. Ama magazinde çıkmak için saçma sapan olaylarla gündemde kalmaya çalışanlara karşıyım, bu herşeyden önce kişiye zarar veriyor zaten, sonra insanlar kaldıramıyor. Özel hayatımla alakalı temkinliyim tabi ki, iş ayrı o ayrı. 

•  Müzisyenlere genelde hep sorulur, “İlham nasıl geliyor, hangi ortamda ilham gelir” diye. Ben biraz farklı bir soru soracağım, Güliz Ayla’ya muhteşem şarkıları yazdıracak adam, Güliz’e 10 karatlık bir pırlanta alan birisi mi yoksa,hayal ettiğim gitarı alan birisi mi yazdırır?

İkisi de yazdıramaz. İkisinin de maddi değeri var çünkü. Kalbime, maneviyatıma dokunan adam yazdırır şarkıları.


• Herkes sordu, bende sormak istiyorum. Sıla’ya benzetilmek, Sıla’yla yanyana getirilmek hatta Sıla’nın vokali zannedilmek :) Neden böyledir? Yani yeni bir isim, popüler bir isimle bir araya gelip bir şeyler yaptığında illa bir benzetmek isteriz?

İlla benzetmek isteriz, algımız böyle. Sıla Türkiye’nin en önemli müzisyenlerinden, benzetilmek benim için onurdur!




• Uzun yıllardır sahne alan, albüm hayali kuran bir genç kadın Güliz Ayla. Çok merak etmişimdir, herkes single ve tekli yayınlarken, sen neden albüm albüm ilerliyorsun? O yıllarca kurduğun ve benimsediğin ‘albüm yapma hayali’nin etkisi var mı?

Tabi ki de. Albüm hayalimdi, gerçekleştirdim. Müzik sektörü hızla değişiyor, uzun vadeli plan yapamıyoruz zaten, Şuana kadar albüm yaptık, sonrası için bir şey diyemem.

• Müzik dünyasında son jenerasyondan, kalıcı olacak isimlerden biri de sen olacaksın, buna eminim. Çok sağlam, emin adımlarla ilerleyen ve oluşturduğun bir kariyerin var. Peki, bundan sonra neler yapacaksın? Yeni bir proje gelecek mi? Sürprizlerin neler?

Çok teşekkür ederim. Şarkı yazmaya devam ediyorum. Bol bol konser vermek istiyorum. Yaza güzel bir klip geliyor şimdi, onun heyecanı var. Çalışmaya devam.

• Albüm ilk çıktığından beri “Yetmedi Mi” dinliyorum, kendimi bulduğum bir şarkı. O şarkının hikayesini anlatır mısın Güliz :)

Albüme ilk yazdığım şarkılardan. Bir arkadaşımın hikayesinden esinlendiğim bir şarkıydı. Ben de severim, yeri ayrıdır :)


• Çok teşekkürler, çok mutlu oldum. Ben soruları hazırlarken büyük keyif aldım, umarım sende cevaplarken keyif almışsındır, son olarak Güliz Ayla’nın hayat motto’sunu merak ediyorum! Bizlerle paylaşır mısın?

Ben teşekkür ederim, keyifli oldu gerçekten. Özellikle bir mottom yok ama şunu söyleyebilirim: “ Hayatı bir kere yaşıyoruz sadece, cesur olmak, dilediğini yapmak lazım. Pişmanlığa yer olmasın hayatlarımızda... Hep müzikle kalın!

Yorumlar

Popüler Yayınlar