EBRU POLAT RÖPORTAJI | HAZMEDEMEYENLERE SODA | POP BİZDE




SEVENLERİM SAYESİNDE ARTIK BENDE ZİRVEDEYİM



1. Blogumun ilk röportajını, 2.5 sene önce seninle yapmıştım. Zaman ne çabuk geçiyor! Kariyerinin bence en güzel dönemini yaşıyorsun. Sen neler düşünüyorsun bu konuda?

Evet, bende sana katılıyorum 10 yıldır bu işi yapıyorum; son 2 senedir işime daha kuvvetli sarıldım. 2 yıldır konservatuvardayım, Tarık Sezer ekibindeyim oda beni çok etkiledi. Doğru şarkı okuma, nota öğrenme bunlar çok önemli. Alaylı değil, eğitimli olmak çok önemliymiş. Bunun haricinde, sanırım herkesin bir dönemi var şimdi sıra bana geldi galiba diyorum. Dengeler zamanla değişiyor. Bir boşluk vardı ve o boşluğu ben doldurdum; kendi tarzımı, karakterimi, şarkılara döktüm. Doğal karakterim olduğu içinde atarlı şarkılar bana yakıştı. O kadar çok emek verdim ki kendime, alttan alttan yıllardır o kadar çok fan kitlesi yaptım ki şimdi sıra ben ve benim sevenlerimde diyorum. Bir şarkı yaptığımda benden çok sevenlerim sahipleniyor ve başarılı olunca onlar daha mutlu oluyor. 'Seninle gurur duyuyoruz' diyorlar. Çok ama çok emek verdim. Hep işim için savaştım. Hiçbir şey işimin önüne geçemedi. Kendimi bile önemsemedim. Uykusuz, yorgun, hasta demeden savaştım. Sonunda mutluyum. Artık bende zirvedeyim, sevenlerim sayesinde! Artık emeğime saygı duyulması beni mutlu ediyor. Bu beni dahada gururlandırıyor. Allah sevenlerimizi başımızdan eksik etmesin. 

2. “Youtube’da sahte tıklanmalar için para ödeyen şarkıcılar aptaldır.” demişsin. Gerçekten çok var mı sahte tıklanmalar için paralar yatıranlar? Senin tüm tıklanmaların sanırım organik ki, bunu rahatlıkla söylüyorsun. Neler oluyor bu tıklanmalara, biraz bize anlat.

Aslında bu değişik bir kafa. Kendin çal kendin oyna gibi bir şey sanıyordum ama sahte tıklamalara inanan insanlar var ve etkiliyor sektörü gerçekten de. Valla pek umurumda değil, gemisini yürüten kaptan ne istiyorlarsa yapsınlar, sanatçı arkadaşlarımla iyi geçinme kararı aldım. Kimsenin ne yaptığı beni ilgilendirmiyor ben kendimden sorumluyum. Ama şahsen ben yapmam. Ülkedeki starlar Tarkan ve Sezen Aksu asla böyle şeyler yapmıyorlar, bir açın bakın onların tıklanmalarına anlarsınız!

3. “Hava Çok Sıcak” şarkısı sosyal medyanın fenomen şarkısı oldu. Bu kadar ses getireceğini tahmin etmiş miydin? Çünkü bir yaz storylerde, snaplerde senin şarkını gördük. Patlamasını, Kerimcan, Caner gibi fenomenlerin çok paylaşmasına bağlıyor musun?

Evet önceden biliyordum, o yüzden de ''Hava Çok Sıcak'' için 5 - 6 ay özenle çalıştık. 4 kere aranje değişti, 2-3 kere beste değişti. İşimde tam bir psikopat oldum. En ince detayı bile günlerce kurcalıyorum. Güzel bir ekibim var. Ağabeyim gibi sevdiğim aranjörüm Caner Tepecik her şeyi ince eler sık dokur. Onu çok dinlerim. Benim eskiden tek hatam aceleci olmamdı, 'Boşver bırak çıksın' mantığı beni yanlışa sürüklüyordu. Artık daha sakinim, 'Boşver 1 ay sonra çıksın, sıkıntı yok yeter ki düzgün olsun' diyorum. Şarkının hit olmasında tabi ki fenomenlerin etkisi önemli derecede var. Özellikle Kerimcan başta olmak üzere Caner Çalısır, Samet Liçina, Selin Ciğerci, Hakan Kakız hepsine ayrı ayrı teşekkür ederim çok sevdiler ve kendi şarkıları gibi benimsediler. Çok seviyorum onları. Kalpleri çok güzel. Allah da gönüllerine göre veriyor işte, milyonlarca sevenleri var. Bunun haricinde tüm DJ arkadaşlarımı da asla unutamam. Hepsine teşekkür ederim tüm kulüplerde şarkılarımı sahiplenip hep çaldılar. Herkesi çok seviyorum. Sanırım onlar tarafından sevildiğim içinde bende destekleniyorum. Çünkü bazı şeyleri parayla pulla alamazsın sevgiyle alırsın... 




4. Müzik sektöründe 10 yılı geride bıraktın, hiç pes etmedin, her sene bir projeyle karşımıza çıktın. Bu koca 10 yıla dönüp baktığında ne görüyorsun? Ebru Polat kimlere hitap ediyor şarkılarıyla? 

Her şarkımda farklı kitleyi hedefledim ben. O yüzden yerimde saymamak için, bir önceki şarkımla bir sonraki şarkım aynı tarz olmadı. 7'den 70'e herkesi hedefliyorum. Ayrım yok. 


5. Beni en çok şaşırtan bir olay oldu seninle ilgili. Demet Akalın’la barışman ve seni desteklemesi. Nasıl barıştınız? Albümünde şarkın olacak mı? 

Aslında hatalı olan bendim. Popüler bir sanatçı arkadaşım bana bir şeyler söyledi ve bende tepkimi yanlış gösterdim, arayıp Demet'e sormalıydım işin aslını. O anda fevri davrandım ama ben Demet'in kalbini hissediyorum, güzel bir kalbi var; insanlara destek olmayı seviyor. Ve bir gün şarkımı paylaşıp bana destek oldu. Büyüklük gösterdi. Çok mutlu oldum. Hepimiz aynı işteyiz, olur böyle şeyler. Artık aklım daha başımda! O zamanlar cahilmişim, saçma sapan konuşabiliyordum. 

6. Sen de sahnede iddialı kostümler giyen, Türkiye’nin en seksi kadınları arasında gösterilen bir şarkıcısın. RTÜK’ün klipler hakkında yasaklamaları ve müdaheleleri hakkında ne düşünüyorsun? 

Benim kafam karışık biraz. Bir yandan RTÜK haklı diyorum, çok abartmamak lazım; bir yandan bizler de haklıyız diyorum. Avrupa'ya özeniyoruz ister istemez. Görsellik önemli diyoruz çünkü bu bir şov işi sonuçta. Denge önemli sanırım. Dengeyi ayarlayacağız o şekilde uzlaşacağız iki tarafta. Benim hiçbir klibim yasaklanmadı daha. Ama keşke kimsenin yasaklanmasa! Özgür ve modern bir ülkeyiz sonuçta. 




7. Önce “Zirvedeyim, sesin duyulmuyor.” dedin, şimdi “Hazmedemeyenlere soda!” diyorsun sırada ne var? Şarkı sözlerini nasıl yazıyorsun? Kimler, neler sebep oluyor bu sözleri yazmana? 

Ben İzmirliyim, İzmir kızlarının genel yapısında atar durumu hep vardır. Erkekler bile bizi dinler İzmir de. Dolayısıyla öyle büyüdük, birde üstüne yengeç burcuyum; çok alıngan, dik duruşlu, burnu düşse almaz, gururlu... Aşkımdan ölsem kafamı çevirip bakmam. Kendi karakterimi döküyorum şarkılara. Beni kırıyorlar, bende o kırıkla beni kıranları kesiyorum :) Hayat felsefem :) Şaka bir yana yaşanmıslıklar, kırılmışlıklar var diyelim. Birde psikoloji master yapıyorum, içimde kalacağına lafı, sok kurtul diyorum :) 

8. Yaptığın şarkıları, sesini, kliplerini; müzik sektöründe eleştiren bir kitle var. Yeri geldiğinde çok da sert, yerden yere vuran cinsten eleştiriler. Mesela, sen bu yorumları dikkate alıyor musun? Ya da eleştirinin hangi dozu sana “Yeter!” dedirtir? 

Aman onlar ölmüş insanları bile eleştiriyorlar, gördüm geçtiğimiz günlerde. Dolayısıyla dikkate almıyorum. Ne yapsan yaranamazsın onlara çünkü kendi içlerinde ne kadar yetersiz olduklarının farkındalar. Ve bu ezikliklerini bir şekilde birilerini eleştirerek bastırabilirler. Fesat, hain bir kitle o. Beni eleştirebilmek için benden iyi işler yapmaları gerekli veya daha donanımlı olmaları gerekli. Eleştirenler önce bir aynaya baksınlar "Ben kimim acaba bugüne kadar neler yaptım, insanlar için ne işe yaradım" diye bir kendilerine sorsunlar sonra karsıma geçip bana akıl versinler. Bu ilginç bir kitle, denizde yürüsen yüzme bilmiyor diyen bir kitle ve herkese karsı aynılar.. Yaranamazsın 
(Gülüyor) İsterseniz ben size kim olduğumu söyleyeyim siz karar verin; hukuk fakültesi mezunuyum, avukatlık kariyerim var, şimdi psikoloji masterı yapıyorum, konservatuvara gidiyorum, Londra da eğitim aldım ve bunlar kendim için yaptıklarım... İnsanlar için yaptıklarımı bir bilseler, beni yakından bir tanısalar 'helal olsun sana' derler. Ama ibadetim ve yaptığım yardımlar burada söylenmez. Allah ile benim aramda. Şimdi üstten şöyle bir geçeyim dedim de hep günahımızdan haberleri var, biraz da sevaplarımızı bilsinler. Mesela ben kimseyi eleştirmem 'Var demek ki bir şey ki burada' derim. Hepimiz zor bir hayat yaşıyoruz, emek veriyoruz, güzel geçinelim.  

9. Güzelliği, fiziğiyle de çok önplana çıkıyor Ebru Polat. Eğer bu kadar fiziği, görünüşü güzel olmasaydı, iddialı kostümler giymeseydi yine bu kadar çok dikkat çeker konuşulur muydu? Ebru Polat’ın silahı güzelliği mi zekası mı? 

O kadar çok güzel kız var ki. Ve o kadar zeki insan var ki... Kader diyelim. Ben hiç iddialı kostüm giymem şahsen. Benden daha iddialı kostümler giyen şarkıcılar var :) Ben öyle giyinsem beni yerden yere vururlar ama onlar nedense dikkat çekmiyorlar, aura sanırım... Ben antipatik olmak istemiyorum kim kendine neyi yakıştırıyorsa onu giysin. Benim silahım temiz kalbim, o kadar! Yoksa ne güzeller, ne zekiler var önce kalp temiz olacak ki Allah yanında olsun!




10. Kariyerin single ağırlıklı görünse de, Serdar Ortaçlar, Sezen Aksular, Altan Çetinler, Fettah Canlar çok önemli isimlerin yer aldığı kariyerinde 3 albümün var. “Kalp Ayazı” , “Dinle” , “9 Hit” albümleri. Yakın dönemde albüm yapmayı düşünüyor musun? Büyük masraf, büyük emek istiyor albüm, var mı böyle düşünce? 

İşim için masraftan kaçınmam. Vakti gelince yapacağım tabi ki. 10 yıldır sürekli bir şeyler yaptım. İşine saygı duyan herkes albüm yapar. Single kolaycılık... Hep albümde olmaz ama hep single da olmaz dengeli gideceksin. Ben albüm yaptım yeterince. Belki bir proje albümü yapabilirim keşke İlhan İrem şarkılarını okusam, aşkla okurdum sanırım.

11. Hülya Avşar’ın bir itirafı olmuştu, klip ve sinema çekimlerinde “Beğendiğim kişiyse, öpüşmeye koşarak gidiyordum, çekimden bir gün önce kalbim çarpmaya başlardı.” demişti. Sen de çok fazla klip çeken bir isimsin, hiç koşarak gittiğin ya da heyecanlandıran bir klip oldu mu seni?  

Hülya Hanım ünlü isimlerle oynadı hep, hayranlığı olabilir. Ben kliplerde normal dansçılarla oynuyorum, öpüşme durumumuz yok ki. Ayrıca olsa da sanmıyorum çok hoşuma gideceğini. Neden öpüşelim ki aramda duygusal bağ olmayan biriyle? Ama hayransam sanırım bende heyecan yapardım koşa koşa giderdim :) Aman hemen aşık olurum ben ya öpmeyeyim daha iyi :)  





12. Dikkat ediyorum, çok konser afişi paylaşıyorsun - her hafta da en az 3 konsere gidiyorsun. Bu kadar talep görmen, gittiğin gece kulüpleri ve konser alanlarını doldurmanın sebebi ne? Neden Ebru Polat dinlemeye gidiyor insanlar?

Tercih meselesi. Şarkılar hit olunca öyle oluyor. Benim sahnem çok iyidir gerçekten, bunu övünmek için söylemiyorum. Dansçı olmadan sahneye, her şarkıcı çıkamaz, sahneyi dolduramaz. Buna cesaret edeme, insanlar sıkılır. Dansçı olmadan şov yapıp sahneyi doldurabilen, kendi kulvarımda tek benim. Bunu herkes söyler. O yüzdende çok konser alıyorum. Mesela daha iyisine örnek verecek olursak da Tarkan dansçısız çıkar ve sahneyi doldurur, aurası, enerjisi çok yüksek. Bu arada Tarkan'ı aşırı seviyorum, o bir idol benim gözümde. 

13- Çok teşekkür ederim, benim fikirlerimi önemsediğini her konuşmamızda söylersin. Benim için kıymetlisin, 2.5 sene sonra bugün Pop Bizde hakkında neler düşünüyorsun?

Seni tebrik ediyorum harika bir yol katettin, röportaj yapmadığın ünlü isim kalmadı. Çok savaş verdin, çok çabaladın aynı benim gibi. Sana her zaman güvenirim, dürüstsündür, temiz kalplisindir. Bana enerji veriyorsun. Yolun hep açık olsun. Hak ediyorsun! 

Yorumlar

Popüler Yayınlar