DOĞUKAN MEDETOĞLU | YORMA | POP BİZDE RÖPORTAJI


SÖZ YAZMAK, BESTE YAPMAK DUYGULARIMI DIŞA AKTARIM ŞEKLİM, HAYATA TUTUNMA SIRRIM




• Biraz geriye gidelim istiyorum. Doğum günümden iki gün önce ‘Kendine Gel’ şarkını yayınlamıştın. Ben o dönemde tüm yaz boyunca dinlemiştim. Bence çok başka yerlerde olmalıydı. Hak ettiği ilgiyi gördüğünü düşünüyor musun?

- Öncelikle çok teşekkürler böyle düşündüğün için. Bence de çok daha iyi yerlerde olabilirdi. Ama ulaşmam gereken kişilere beni ulaştırdığını düşünüyorum. O kadar çok duyuyorum ki ''Kendine Gel'' harika bir şarkı'' cümlesini. Bu benim için büyük bir mutluluk... Çıktığı dönemde ülke gündemimiz de karışıktı ne yazık ki. Denk geldi ama vardır her şerde bir hayır.. 'Kendine Gel' ve 'Keman' benim için çok özel şarkılar... Çıkışım bunlar olmalı diye kendimi yapımcıma anlatabildiğim şarkılardı hatta. O dönem çok popüler isimler için de istenmişti ama iki şarkı da benim totemimdi ve kendime sakladım. Zor bir meslek, zor bir alan; müzik. Ama bir o kadar da nefes alma amacım. Çok iyi ses, çok iyi görsel, doğru ve nitelikli şarkı, ışık, enerji vs. bunlar zaten olması gerekenler ama bunlarla bitmiyor ne yazık ki. Bu bir ekip işi artık. Doğru, çalışkan ve yaratıcı bir ekip, doğru destek, hevesli ve disiplinli bir takım çalışması lazım. Çok daha geniş bir kitleye ulaşabilseydi bence daha fazlasını başarırdı 'Kendine Gel' ve dediğin gibi hak ettiği ilgiyi daha çok görebilirdi ama ulaşabildiği kişiler şarkıyı her gün dinlediğini söylüyor. Demek ki sorun şarkı da değil, olması gereken buymuş diyelim :) 'Sevemiyorum' ve 'Kendine Gel' bana tecrübeler kazandırdı. Gözüm açıldı, büyüdüm, öğrendim hala da öğreniyorum ve öğrenmek için çalışıyorum, kovalıyorum, titizlenerek uğraşıyorum.


• ABD’de ‘Footlose’ adlı bir müzikalde yer almışsın. Bu inanılmaz! Türkiye’de maalesef müzikale karşı ilgi çok az. Bu durumdan dolayı üzgün müsün? Sorma sebebim, bu yola müzikal için çıkmış olman.

İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzikal Tiyatro ve Marmara Üniversitesi Opera / Şan mezunuyum. Müzikal Tiyatro en büyük tutkumdu her zaman. 16 yaşından beri konservatuvarda şan, tiyatro ve dans eğitimi alıyorum. 'Footloose' a audition kazanarak seçildim ve ABD'de Minnesota Duluth Üniversitesi'nde bunun üzerine tekrar eğitim aldım ve sonra 'Footlose' müzikalinde rol aldım. 20 temsil oynadık. Çok büyük bir tecrübeydi...  Ülkemizde dediğin gibi müzikale ilgi çok az ama ben inanıyorum doğru ve desteklenen bir proje olursa çok da ses getirebilir. Öyle bir proje yapılmazsa ya da bununla ilgili herhangi bir teklif gelmezse ileride ben yapmayı düşünüyorum.

• Bu işin eğitimini almış, konservatuvarlı birine bu soruyu sormam farz oldu! İşin eğitimini almamış, tamamiyle müziği ticari amaçla yapan insanların, gerçek müzisyenlerin önüne geçmesinden rahatsız mısın?

Dediğin gibi; ticari. Bugün var yarın yok, tüketim ürünü.. Nitelikli ve kaliteli olmadığı için kalıcı ve saygın değil. O yüzden gerçek müzisyenleri günün sonunda geçemezler. Gerçek müzisyen derken üreten müzisyeni geçemezler desem daha doğru olur. Hisleriyle ve duygularıyla da üreten müzisyenlerimiz var. Eğitimini almak şart değil ama eğitim tabi ki donanımlı olmak açısından büyük bir avantaj. Önemli olan çalışkan olmak, üretmek ve vizyon sahibi olmak.



• 2015 Yılında müzik dünyasına merhaba dedin. Bu işi ben zincir olarak görüyorum. Şarkın iyiyse, seni iyi temsil eden basın danışmanın, menajerin, şirketin varsa bir şekilde o adımları hızlıca atıyorsun. Sen neyi eksik gördün? Ya da yanlış mı yönlendirildin? İki şarkında çok iyiydi! 

Çok teşekkürler.. O kadar güzel bir soru ki cevapları bile içinde.. İlk sorunun cevabında da dediğim gibi, doğru ürünü ürettikten sonra başlıyor pazara giriş. Başka matematikler ve ticari meseleler... Duygularıyla var olan müzisyenlerin uzak kalması gereken durumlar aslında ama günümüzde uzak kalmak riskli. Ne kadar da duygu adamı olsan kontrol etmek ve yönlendirmek zorundasın. Kadere inanırım evet ama doğru yollara sapması için bebeğine sahip çıkmalısın çünkü o senin sayende var, dün yoktu... Güven meselesi de zor malum.. Anlayan ve o işi yapmak için görevlendirilen kişilerin projeye inanması ve görevlerini doğru yapması şart. Eksiklikler çok fazla vardı fakat su akar yolunu bulur. Doğru ekip, doğru destek, doğru yer, doğru zaman! 

• Şarkıcılığın yanı sıra, söz ve besteler yazıyorsun. Bu noktada bir yükselişe geçtiğini düşünüyorum. Verdiğin şarkılarla, müziğin mutfağında olman mı yoksa sahne de mi olmak sana daha çok keyif veriyor?

İkisi de kesinlikle ama ben sahne adamıyım daha çok, değişirim farklı bir Doğukan görürsünüz salisesinde. Söz yazmak, beste yapmak duygularımı dışa aktarım şeklim, hayata tutunma sırrım. Ben çok dertleşmem mesela... Bestelerim, söz yazarım bunun yerine. Hep pozitif, enerjik, mutlu ve umutlu görürsünüz beni ama içime atarım bir süre ve sonra inzivaya çekilir üretmeye çalışırım. Kendi şarkılarımı söylemek ya da başka beğendiğim seslerden dinlemek de tarif edilemez bir duygu tabi.



• Bence, sana Bengü sihirli değneğini dokundurdu sana. “Sanki” yle başladınız, şimdi “Yorma”. Bengü hakkında neler demek istersin? 

Bengü çok yüce gönüllü bir insan. Enerjimiz inanılmaz tuttu! Birbirimizi çok seviyoruz... Müziğe, dostluğa, iyi kalbe çok önem ve değer veren biri. İlk tanıştığımız günden beri hep bana destek oldu. ''Sanki'' çok inandığım ve kendi albümüm için sakladığım bir şarkıydı ama Bengü söz konusu olunca bir saniye bile düşünmedim ki ''Sanki'' ye başka taliplerde çıkmıştı o dönem. Fakat şarkımı Bengü'nün o melek kalbine ve duygulu sesine emanet ettim. İyi ki de etmişim ki şu an şarkımız dillerde. Canım abim Volga Tamöz'ün ve Hakan Altun'un da kattığı o büyük duygularla şarkı uçtu gitti. Şükürler olsun... Aynı dev kadro bu sefer de ''Yorma'' da buluştu. Ben, Bengü, Volga Tamöz stüdyoda kaç gün nasıl büyük bir inanç ve heyecanla çalıştık anlatamam. Yolum onlarla kesiştiği için çok şanslıyım. İkisini de çok çok seviyorum...


• Enbe Orkestrası’nın albümünde Bengü ile ‘Yorma’ şarkısında düet yaptınız. Bu düet olayı nasıl ortaya çıktı? Sonuçtan memnun musun?

Aslında Behzat Bey ile tanışıklığımız ''Keman'' şarkım sayesinde başladı. Çok önemli ve değerli bir müzik adamı. Okul gibi... Tecrübelerini dinlemek, ondan her an bir şey öğrenmek çok değerli. ''Keman'' şarkısıyla yola çıkmayı planlıyorduk beraber. Düzenlemesinde Mustafa Ceceli ile çalıştığım bir şarkı ''Keman''. Ama ben bir yandan kendi yeni single projemi de hazırlamaya başlamıştım. Ne şanslıyım ki Bengü de ''Yorma'' nın demosunu dinledikten sonra düetle destek olmak istedi bana. Ve sonra yapımcımız Samsun Demir'e ilettik bu düşüncemizi. Sağ olsun bizi destekledi. Behzat Bey de dinleyip çok beğenince ''Yorma'' yı da ''Keman'' ı da Enbe Orkestrası'yla beraber sunmaya karar verdik. Umarım beğenmişsinizdir ikisini de..



• Eminim şarkı için bu dönemde kapın çalınıyordur sık sık. Kimler şarkılarını söyleyecek? İlk kez açıklayacağın bir isim var mı? 

Evet bu ara yoğun bir dönemdeyim şarkı üretimi konusunda. Bir yandan konserlere hazırlanırken, bir yandan ''Yorma'' ve ''Keman' 'ı tanıtırken bir yandan da kalan her boş vaktim de kapanıp üretiyorum. Sürpriz olsun ama çok popüler ve güçlü seslerden duyacaksınız yeni şarkılarımı yakında...

• Doğukan Medetoğlu’nun hedefleri neler? Hayalleri neler? Kariyer planlamanı yaptın mı?

''Yorma'' dan sonra ''Keman'' ı da kliplendirip, yeni şarkılarımı paylaşmaya devam edeceğim. Hatta stüdyo çalışmalarına başladık bile! Amacım nitelikli, kalıcı ve sevilen şarkılar yapmaya devam etmek. Ülkemizde en saygın noktaya ulaşıncaya kadar çalışmaya ve üretmeye, hissederek ve hissettirerek şarkı söylemeye devam etmek... Yıllar sonra bile Doğukan Medetoğlu şarkılarını her yeni solistin repertuvarında duyabilmek diye özetleyebilirim. Ve de akılda kalıcı sahne performansları...


• Çok teşekkürler, çok memnun oldum. Son olarak  Pop Bizde hakkında fikirlerin neler?

Ben de çok memnun oldum... Bu güzel röportaj ve güzel soruların  için teşekkür ederim... Pop Bizde'yi severek ve ilgiyle her zaman takipteyim...

Yorumlar

Popüler Yayınlar