AYŞEN & KEMAL ŞİMŞEKYAY SOHBETİ | POP BİZDE


YAPTIĞIMIZ İŞTE, UZUN SÜRELİ BİRLİKTELİĞİN GETİRDİĞİ MUHTEŞEM BİR AVANTAJ SÖZ KONUSU 



Ayşen ve Kemal çifti, yaptığı bestelerle özellikle son yıllara damga vurdu. Nasıl 
çıkıyor bu şarkılar sizden? Hazırlık aşaması nasıl geçiyor?

Kemal: Slov ya da hızlı şarkı yapmak elbette o anki ruh halimle ilintili. Beste yapmak duygu işi ancak matematiği de doğru hesaplanırsa. Benim için matematiği ön planda. İnsanların seveceği melodileri yakalamaya çalışıyorum. Her zaman ilk haliyle kalmıyor. Üzerinde sürekli değişiklik yapıyorum. Ta ki ben iyi olduğuna inanana kadar.

Ayşen: Öncelikle ben Kemal'in besteyi tamamlamasını bekliyorum. Hep onun melodileri üzerine yazıyorum. Genelde Kemal bestelerken bazı kelimeleri buluyor. Hikayesini nasıl sözler duymak istediğini paylaşıyor. Bende melodilerinde saklı cümleleri okuduğumu düşünüyorum. Kemal gibi hem çok duygusal, hem de eğlenceyi severim. Sözler ve besteler bu noktadan çıkıyor.

2. Genç jenerasyona hitap etmeyi bence çok iyi biliyorsunuz. O teenage sözler, dikkat çekici vurgular.. Sizin için zor oluyor mu sürekli yeni bir şey üretmek ya da işin matematiğini çözdük artık diyor musunuz?

Kemal: Yeni bir şeyler üretmek ve ürettiğinizin en iyi olmasını sağlamak tabi ki zor. Bu yüzden çok çalışmak ve güncel müziği takip etmek gerekiyor. Türk dinleyicilerin sevdiği melodilerin frekansını yakaladığımı düşünüyorum.

Ayşen: Şarkıları genelde kendi ya da etrafımdaki insanların yaşanmışlıklarından çıkarıyorum. Güncel yaşamı ve sosyal medyayı yakından takip ediyorum. Sözlerimi yazarken zorlanmıyorum çünkü zorlanmış olsam insanlar bu kadar sıcak gelmez diye düşünüyorum.



3. Sizin şarkılarınızı bize özellikle sevdiren, alıştıran isim bence Ece Seçkin. Ece'nin 5 sene sonra söyleyeceği şarkıları için Kemal Bey'in hazır olduğunu söylediğini duymuştum. Ece'yle aranız da nasıl bir bağ var? Bu enerjinin bitmesinden korkuyor musunuz hiç?

Kemal: Evet benim şarkılarımı ilk sevdiren Ece Seçkin'dir. Ece ile aramızda hem müzikal hem de dostluk bağı var. Ozan Doğulu ile iyi bir takım olduğumuzu düşünüyorum. 

Ayşen: Ece ile çok güzel bir elektrik yakaladığımızı düşünüyorum. Şarkılarımızı çok iyi anlatıp kitlelerle buluşturuyor. Ece ile önümüzde çok uzun bir yol var.

4. Hem aşk hem iş bir arada. Her şeyi bir arada yapmak, nasıl bir duygu Ayşen ve Kemal için? Hiç sıkılmıyor musunuz? Fikir ayrılıkları fazla yaşıyor musunuz?

Kemal: Sıkılmak mı nefret ediyorum :)  Fikir ayrılığı mı? Hiç bir fikrimi beğenmiyor ki :) Düşün bu zorluklara rağmen çıkıyor şarkılar. Savaşarak yapıyorum:) Şaka bir yana birbirimizin en büyük destekçisiyiz.

Ayşen: Elbette fikir ayrılıkları oluyor. Ama uzun süreli birlikteliğin getirdiği muhteşem bir avantajda söz konusu. Kavgaların sonunda böyle şarkılar çıkacaksa hep böyle kavga edelim :) 

5. Bu yazı iki başarılı şarkıyla kapattınız. Başta "Kulüp" olmak üzere. Kulüp şarkısı nasıl çıktı? O şarkı kime hazırlanmıştı? Benim aklıma Ebru Gündeş geldi valla. Demet Akalın'la yine çalışacak mısınız?

Kemal: Her yerde özelikle kulüplerde insanların eğlenebileceği bir şarkı yapmak istedim. Ve Kulüp çıktı. Okumasını arzuladığımız iki isim vardı. Erkek olursa İbrahim Tatlıses, kadın olursa Demet Akalın. Demet Akalın'la ilk buluşmamız Kulüp ile oldu. Kendisi ile çok güzel yeni parçalar yapacağımıza inanıyorum. Elbette onun için hazırladığımız yeni şarkılar var.

Ayşen: Kemal ile üzerinde en çok tartıştığımız şarkılardan biri Kulüp. Ama iyi ki benim inadımı kırmış ve iyi ki zorla yazdırmış. Ozan Doğulu projesinde buluştuk ve yeni albümünde de çok güzel şarkılar olacak.



6. Ayşen, 90'ların unutulmayan isimlerinden, hâla sahne çalışmaların da devam ediyor. Bence müziğin mutfağını daha çok sevdin? Sence sahne önü mü mutfak mı daha heyecanlı?

Ayşen: İkisinin de keyfi başka ben tabi ki öncelikle bir yorumcuyum. Kemal de ben de her zaman işin mutfağındaydık. İkimizde insanlarla bir şeyler paylaşmayı ve başarmayı seviyoruz. Mümkün olsa stüdyodan hiç çıkmam ama kendimi en iyi hissettiğim yer sahne ben şarkı söylemeye aşığım.

7. Ebru Gündeş'e verdiğiniz şarkıyı çok merak ediyorum. Bana özel, biraz detay istiyorum. Nasıl bir şarkı? Kim aranje ediyor? Dinlediğimiz de neler hissedeceğiz?

Kemal: Kulüp ve Adeyyo kadar etkili olduğunu düşünüyorum. Aranjeyi Erhan Bayrak yaptı. Eğlenceli bir şarkı.

Ayşen: Şarkının ismi sürpriz olsun. Birlikte çalışmaktan çok mutlu olduk. Eğlenceli ve içinizi kıpır kıpır edeceğini söyleyebilirim.

8. Hiç bu zamana kadar 'Tüh keşke şu şarkıya, şu isme vermeseydik' dediğiniz oldu mu? Şarkılarınız hep kişiye özel mi?

Kemal: Hayır hiçbir zaman böyle düşünmedik. Kişiye özel şarkı yaptığımız da oluyor yapmadığımızda.

Ayşen: Şimdiye kadar şarkılarımızı paylaştığımız sanatçılarla aramızda hep özel bir bağ oldu. Çok iyi dost olduk. Eskiden yaptığımız şarkıları dinletirdik. Hala da öyle. Ama bazen içlerinden bu şarkıyı şu kişi okusa, ona çok yakışır dediklerimiz oluyor. Kendine şarkı isteyen sanatçı arkadaşlarımızın ses rengi ve tavrına uygun şarkılar da yapabiliyoruz.



9. Ayşen & Kemal çifti, bir şarkıcıyla çalışırken nelere dikkat eder? Kriterleriniz var mı ya da kurallarınız? 

Kemal & Ayşen: Herhangi bir kriter veya kuralımız yok. Müziğe aşık ve bu işi gerçekten yapmak isteyen insanlarla çalışmak isteriz.

10. Yakında kimler şarkılarınızı seslendirecek? Nasıl sürprizler bizi bekliyor?

Kemal & Ayşen: İrem Derici, Ece Seçkin ilk etapta çıkacak isimler. Hatta çok yakında yine Ozan Doğulu Projesinde yer alan Murat Boz'un seslendirdiği Hey adlı şarkımız kliplendirilecek. Şuanda pek çok sanatçı arkadaşla görüşmekteyiz. Şarkılar gün ışına çıktıkça paylaşacağız.

11. Çok teşekkürler, Pop Bizde hakkında fikirleriniz neler? Seviyor musunuz beni :)

Kemal: Asıl bu güzel röportaj ve desteğin için biz teşekkür ederiz. Tarafsız ve objektif tarafınızdan dolayı sizi Ayşen'le severek takip ediyoruz.



Ayşen: İyi ki bu röportajı yaptık. Çok güzel oldu. Harika oldu. Ben de Kemal'le aynı fikirdeyim. Başından bu yana bizle ilgili güzel yorum ve haberlerin için teşekkür ederiz. Elbette seni çok seviyoruz :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar